1. Oglaševanje s pomočjo družbenih omrežij in vplivneževSimona Krajnc, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo obravnavali vlogo oglaševanja preko družbenih omrežij in vplivnostnih oseb, ki jih imenujemo vplivneži. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pojem marketinško komuniciranje, ki vključuje oglaševanje preko družbenih omrežij in s pomočjo spletnih vplivnežev. Vplivnostni marketing je postal del naših življenj. Vplivneži igrajo pomembno vlogo v poslovnem svetu. Ljudje si danes težko predstavljamo življenje brez družbenih omrežij, saj vsakodnevno posegamo po njih. Diplomsko delo obravnava vpliv oglaševanja preko družbenih omrežij in s pomočjo vplivnežev v sodobnem poslovnem okolju. Osredotočili smo se na analizo učinkov, ki jih ima uporaba vplivnežev in družbenih omrežij na zaznavanje blagovnih znamk ter nakupne odločitve potrošnikov. V raziskavi so preučeni ključni vidiki marketinškega komuniciranja, kot na primer izbira specifičnih skupin, izbira vplivnežev in prilagajanje vsebin družbenim omrežjem, ki so na slovenskem trgu najbolj popularni. V prvem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer je predstavljen pojem digitalni marketing in vplivnostni marketing. Predstavljena bodo družbena omrežja ter vpliv družbenih omrežij na poslovanje podjetij. Dejstva bomo povzeli s pomočjo intervjuja z nekaj spletnimi vplivneži in nekaj slovenskimi podjetji. Vplivnostni marketing in družbena omrežja so postali del našega vsakdana in igrajo zelo pomembno vlogo v svetu oglaševanja. Diplomsko delo bo pomembno prispevalo k razumevanju, kako vplivnostni marketing in družbena omrežja spreminjajo pristop podjetij k oglaševanju ter kako ta sodelovanja vplivajo na prepoznavnost in uspeh tako podjetij kot vplivnežev. Ključne besede: digitalni marketing, vplivnostni marketing, vplivneži, družbena omrežja. Objavljeno v DKUM: 01.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,33 MB) |
2. Vloga vplivnežev pri nakupnem odločanju o nakupu luksuznih znamk ženskih torbicNina Anastazija Ilić, 2025, magistrsko delo Opis: Družbena omrežja so močno preoblikovala načine komuniciranja, deljenja informacij in vplivanja na nakupne odločitve. Platforme, kot so Instagram, TikTok in YouTube, omogočajo uporabnikom ustvarjanje in deljenje vizualno privlačnih in takoj dostopnih vsebin. Te pa niso več samo sredstvo za povezovanje med ljudmi in krajšanje prostega časa, ampak so postale tudi pomembna orodja za blagovne znamke, da se približajo svojim potrošnikom. Družbena omrežja potrošnikom omogočajo dostop do obsežnih informacij, ki vplivajo na vse faze nakupnega procesa, od iskanja informacij do nakupa. Personalizacija vsebin, ki jo omogočajo algoritmi in interakcije v realnem času, pa je ključni element, ki družbena omrežja postavlja v središče sodobnega marketinga. Njihov potencial so prepoznali tudi modni vplivneži, ki so postali ključni akterji med blagovnimi znamkami in potrošniki. Ti imajo pomembno vlogo pri oblikovanju nakupnih odločitev, zlasti pri luksuznih izdelkih, saj z ustvarjanjem vizualno privlačne vsebine in grajenjem odnosa s sledilci vplivajo na njihovo percepcijo in izdelku povečajo zaznano vrednost ter ekskluzivnost. Njihove vsebine pogosto združujejo estetske elemente, kar potrošnikom omogoča, da izdelke vidijo kot del določenega življenjskega sloga, ki ga želijo posnemati. Sinergija med platformami družbenih medijev in vplivneži je ključna za razumevanje dinamike sodobnega nakupnega vedenja, še posebej pri luksuznih modnih izdelkih, kjer družbeni status in osebna identiteta igrata ključno vlogo.
V magistrskem delu s pomočjo literature predstavimo in opredelimo področje družbenih medijev in vplivnežev v povezavi z luksuznimi znamkami ženskih torbic. Iz tega izhaja tudi problem, kjer želimo ugotoviti, kakšno vlogo imajo vplivneži pri nakupnem odločanju glede nakupa luksuzne torbice. S pomočjo raziskave iščemo odgovore za preverjanje hipotez in reševanje zastavljenega problema. Vprašanja smo zastavili na temo družbenih medijev, vplivnežev in luksuznih torbic. Temeljni cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali izpostavljenost vplivnežem in sledenje njihovim objavam poveča zanimanje in verjetnost nakupa luksuzne torbice. Ključne besede: družbena omrežja, marketing vplivnežev, nakupno odločanje, modni vplivneži, luksuzne torbice Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
Celotno besedilo (5,48 MB) |
3. Vplivnostni marketing in njegov vpliv na vedenje potrošnikaDaša Kompan, 2024, magistrsko delo Opis: Razvoj tehnologije in internetnih tehnologij je prispeval k pogostejši uporabi družbenih omrežij, ki so postala pomemben del našega vsakdanjega življenja. Družbena omrežja omogočajo ohranjanje stikov z geografsko oddaljenimi prijatelji, spremljanje življenj bližnjih in hiter dostop do informacij, vendar pa lahko njihova prepogosta uporaba negativno vpliva na naše zaznavanje realnosti zaradi socialnih primerjav. V raziskavi smo analizirali razloge za spremljanje vplivnežev na družbenih omrežjih, najpogostejše vrste vsebin in področja, ki zanimajo uporabnike, ter različne vplive, ki jih imajo objavljene vsebine na uporabnike. Ugotovili smo, da uporabniki spremljajo vplivneže predvsem zaradi zanimive vsebine, zabave, sprostitve ter inspiracije. Poleg tega so vplivneži pogosto vir informacij in izkušenj, še posebej pri načrtovanju potovanj. S pregledom že obstoječih raziskav smo ugotovili, da uporabniki pogosto uporabljajo družbena omrežja za iskanje novih blagovnih znamk ter za pridobitev kod, ki jim prinašajo dodaten popust pri nakupu. V naši raziskavi smo ugotovili, da so videoposnetki in zgodbe formata, ki najbolj pritegne pozornost uporabnikov, v nasprotju s tem pa so slike manj učinkovite pri vzbujanju pozornosti. Ugotovljeni so bili mešani vplivi objavljenih vsebin na potrošnike. Nekateri uporabniki so zaznali pozitiven vpliv (35 odstotkov), drugi negativen (19 odstotkov), večina pa jih meni, da objavljene vsebine na njih nimajo vpliva (55 odstotkov). Raziskava je pokazala, da lahko vsebine vplivajo na povezovanje, dajo dobre nasvete in ideje, vendar pa lahko tudi negativno vplivajo na samopodobo in samospoštovanje. Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, internet, družbena omrežja Objavljeno v DKUM: 15.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 64
Celotno besedilo (748,89 KB) |
4. Delo otrok v sodobni družbi : magistrsko deloNuša Šaloven, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko dela otrok, ki navkljub večletnem trudu s strani mednarodnih organizacij, ostaja pereč problem, tovrstno problematiko pa lahko opazimo tudi v Republiki Sloveniji. V okviru predmetnega dela preverimo, na kakšen način je delo otrok urejeno v okviru različnih mednarodnih organizacij, med katerimi s svojim normativnim urejanjem izstopa Mednarodna organizacija dela. Velik vpliv na tem področju imajo tudi Organizacija združenih narodov, Svet Evrope ter Evropska unija, v okviru katerih delujejo različni nadzorni organi, ki skrbijo, da vse države, ki so zavezane k spoštovanjem njihovih aktov, te uresničujejo tudi v praksi.
V Sloveniji normativni vidik dela otrok ureja ZDR-1, posamezna področja pa so podrobneje opredeljena v podzakonskih aktih. Veljavna zakonodaja določa, da je sklenitev delovnega razmerja in opravljanje dela prepovedano pred dopolnjenim 15 letom, vendar ta dopušča določene izjeme.
Nacionalna zakonodaja, skladno z normativnimi akti mednarodnih organizacij, določa omejitve in stroge pogoje, pod katerimi lahko delo opravljajo otroci. Pri tem razlikuje med položaji, ko otroci opravljajo delo v okviru izjem, ki so določene za opravljanje dela pred dopolnjenim 15 letom in položaji, ko otroci opravljajo delo skladno s pogodbo o zaposlitvi, učno pogodbo, v okviru volonterskega pripravništva ter na podlagi študentske napotnice.
Poleg klasičnih oblik dela otrok magistrsko delo obravnava tudi digitalno delo otrok, ki do sedaj v Sloveniji še ni bilo deležno širše pravne razprave, še manj pa posebne normativne obravnave. Tovrstno delo otrok je po svoji naravi drugačno od večine oblik dela otrok, saj se opravlja predvsem v domačem okolju, zaradi česar velikokrat ni jasno razvidno, da tovrstno udejstvovanje otroka negativno vpliva na njegovo zdravje, počutje, razvoj, moralo ali šolanje.
Digitalno delo otrok je v Sloveniji že bilo zaznano in tudi sankcionirano s strani Inšpektorata Republike Slovenije za delo, vendar zgolj v primeru vsebin oglaševalske narave. Ugotovimo, da je konkretne primere digitalnega dela otrok, ki so mlajši od 15 let, mogoče podrediti abstraktno oblikovanim določbam ZDR-1, ki urejajo izjeme od prepovedi dela otrok, vendar pa aktualna normativna ureditev vsebinsko ni v celoti prilagojena za posebnosti, ki izhajajo iz narave digitalnega dela. Prav tako ne obstajajo ustrezna določila, ki bi varovala otroke, ki so že dopolnili 15 let. Skladno z navedenim se zavzemamo za ustrezno prilagoditev že obstoječega pravnega okvirja. Ključne besede: delo otrok, otroško delo, izkoriščanje otrok, vplivnostni marketing, družbena omrežja, otroci vplivneži, digitalno delo Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 50
Celotno besedilo (1,56 MB) |
5. Viralnost na družbenem omrežju Instagram: analiza strategij potovalnih vplivneževNina Planinšek, 2024, magistrsko delo Opis: Družbeno omrežje Instagram je postalo nepogrešljivo orodje v potovalni industriji, predvsem za potovalne vplivneže, saj ponuja edinstveno priložnost za povezovanje, navdihovanje in deljenje potovalnih izkušenj.
Namen magistrskega dela je s pomočjo deskriptivne, analitične in komparativne metode dela raziskati in predstaviti teorijo viralnosti in vplivnosti na družbenih omrežjih s posebnim poudarkom na družbenem omrežju Instagram ter njegovem pomenu za potovalno industrijo. V empiričnem delu smo na podlagi teoretičnih izhodišč in analize profilov potovalnih vplivnežev na Instagramu nadgradili in preizkusili ustvarjanje viralnosti na lastnem profilu. Ključne besede: Instagram, potovanja, viralnost, vplivneži Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 84
Celotno besedilo (2,71 MB) |
6. Vloga Instagrama in vplivnostnega marketinga v modni industrijiMarija Pristaš, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava vlogo Instagrama in vplivnostnega marketinga v modni industriji. Raziskava se osredotoča na vpliv, ki ga imajo vplivneži na Instagramu na odjemalčeve preference in odločitve glede modnih izdelkov. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni koncepti vplivnostnega marketinga in vpliva družbenih omrežij na oblikovanje odjemalčevih odločitev. Empirični del vključuje analizo podatkov, zbranih s pomočjo spletnega vprašalnika med sledilkami izbrane vplivnice na Instagramu. Rezultati kažejo, da imajo vplivneži pomembno vlogo pri oblikovanju odjemalčevih odločitev in da je njihova avtentičnost ključnega pomena za gradnjo zaupanja med sledilci. Kljub ugotovljenim povezavam med modnim stilom vplivnežev in odjemalcev pa statistična pomembnost teh povezav ni bila v celoti potrjena, kar nakazuje na potrebo po nadaljnjih raziskavah. Ključne besede: Instagram, vplivnostni marketing, modna industrija, vplivneži, vedenje odjemalcev, družbena omrežja. Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 5; Prenosov: 37
Celotno besedilo (2,77 MB) |
7. Pospeševanje prodaje s pomočjo družbenih omrežijAlina Kajba, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo preučuje vpliv družbenih omrežij na pospeševanje prodaje, s poudarkom na vlogi kakovostne vsebine, aktivnega sodelovanja z uporabniki ter promocijskih strategij. Analizirani so teoretični vidiki uporabe družbenih omrežij v marketinške namene in empirične raziskave, ki vključujejo intervjuje z dvema podjetjema: Your Soul Time in Deklica.si. Rezultati raziskave potrjujejo, da kakovostna vsebina pozitivno vpliva na angažiranost uporabnikov, kar posledično vpliva na prodajo. Aktivno sodelovanje z uporabniki pripomore k večjemu zaupanju in lojalnosti, medtem ko promocijske kampanje izkazujejo mešane učinke, odvisne od specifičnih strategij. Delo poudarja pomen strateškega pristopa pri uporabi družbenih omrežij in nakazuje potrebo po prilagoditvi strategij glede na ciljno publiko in vrsto promocij. Ključne besede: družbena omrežja, pospeševanje prodaje, ciljna publika, vplivneži, plačljiva oglaševalska orodja Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 120; Prenosov: 48
Celotno besedilo (1,29 MB) |
8. Vplivnostni marketing z vidika vplivnežev in naročnikovSara Vrečko, 2024, magistrsko delo Opis: Vplivnostni marketing je sodobno marketinško orodje, ki v današnjem digitalnem času presega tradicionalne meje oglaševanja. Ni zgolj trend, temveč transformativna paradigma, ki se giblje na zapletenem presečišču digitalnih medijev, avtentičnosti in povezovanja različnih akterjev t. i. podjetij, vplivnežev in odjemalcev. Vplivneži so sledilci trendov in njihovi ustvarjalci. Podjetja lahko z njihovo pomočjo pridobijo dostop do obsežnega občinstva in vstopnico v ospredje družbene relevantnosti, krmarijo po nenehno spreminjajoči se pokrajini potrošniških preferenc in skozi kreativne pristope izkoriščajo njihove glasove kot učinkovite informativne ter tudi prodajne kanale.
V okviru magistrskega dela smo skozi teoretični in empirični del raziskali preučevano področje vplivnostnega marketinga z vidika vplivnežev in naročnikov. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, definirali vplivnostni marketing, predstavili zgodovino vplivnostnega marketinga ter dobre in slabe plati le-tega. Po splošni opredelitvi vplivnostnega marketinga smo v nadaljevanju opredelili, kdo so vplivneži, vrste vplivnežev, družbena omrežja za sodelovanje in načine sodelovanj z vplivneži. Z namenom pridobitve relevantnih informacij smo v empiričnem delu opravili poglobljeno analizo omenjenega področja s pomočjo dveh strukturiranih anketnih vprašalnikov. S preverjanjem zastavljenih hipotez smo ugotovili, da lahko podjetja s sodelovanjem z vplivneži gradijo zaupanje in verodostojnost pri svojem ciljnem občinstvu, kar pozitivno vpliva na nakupno odločitev potrošnikov. Večina naročnikov se pri sodelovanju z vplivneži raje odloča za dolgoročna kot enkratna sodelovanja. Instagram je med vplivneži najbolj priljubljeno družbeno omrežje ter vodilna platforma za vplivnostni marketing, ki jo podjetja najraje uporabljajo za sodelovanje z vplivneži. Vplivneži ustvarjajo vsebine, promovirajo izdelke ali storitve podjetij v zameno za plačilo ali druge ugodnosti, pa vendar večini vplivnežev vplivnostni marketing ne predstavlja osrednjega vira dohodkov. Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, naročniki, družbena omrežja, Instagram, sodelovanje z vplivneži Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 173
Celotno besedilo (3,69 MB) |
9. Primerjalna analiza objav vplivnežev in tradicionalnih medijev o vojni v Ukrajini : diplomsko deloJurica Balenta, 2024, diplomsko delo Opis: Glavna tema našega dela sta analiza in primerjava profilov vplivnežev in tradicionalnih medijskih podjetij na družbenih omrežjih s poudarkom na ukrajinski vojni. Profili so analizirani in primerjani tako, da so bili zbrani in primerjani podatki o številu sledilcev, številu interakcij in količini vsebine, ki je na voljo na vsakem od profilov, medtem ko je bilo z vsakega profila vzeto tudi nekaj vsebine in je bila nekoliko podrobneje analizirana. Namen je bil odgovoriti na zastavljena vprašanja glede razlik med profili vplivnežev in tradicionalnih medijev ter vsebino, ki jo nalagajo. Ključne besede: ukrajinska vojna, družbeni mediji, vplivneži Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 35
Celotno besedilo (3,34 MB) |
10. |