| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv vplivnežev na družbenih omrežjih na nakup izdelka
Patricija Kostanjšek, 2020, magistrsko delo

Opis: Danes se z oglaševanjem srečamo vsak dan in vsepovsod. Svet je nakopičen z oglasi. Podjetja te izvajajo na najrazličnejše načine. Tako več ni težava narediti oglas, težava je narediti dober oglas. Takšen, ki bo pritegnil več zvestih odjemalcev hkrati. Družbena omrežja so postala pomembno orodje oglaševanja, s tem pa so se pojavili tudi vplivneži, ki imajo s svojo komunikacijo, resničnostjo in podobnostjo s svojimi sledilci večjo nakupno funkcijo kot nekateri tradicionalni načini oglaševanja. Namen magistrskega dela je raziskati, kako vplivneži vplivajo na družbenih omrežjih na nakup izdelka. Pri delu skušamo ugotoviti, kaj je tisto, kar vpliva na nakupne odločitve posameznikov in kaj ne. Želimo ugotoviti, kako pomemben je odnos, ki ga imajo vplivneži s svojim sledilci, da ta pripomore k nakupu nekega izdelka. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj sploh je marketinško komuniciranje ter katera orodja marketinškega komuniciranja poznamo, kdo je vplivnež, v kakšne skupine jih delimo, kakšna družbena omrežja poznamo in kako vplivneži vplivajo na nakup. V praktičnem delu pa smo želeli raziskati, kaj je tisto, kar je odjemalcem pomembno oziroma kaj jih prepriča, ko se odločijo za nakup izdelka na podlagi slovenskega vplivneža. V ta namen smo oblikovali vprašalnik, ki smo ga delili na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram ter LinkedIn. V študijo je bila vključena 201 oseba ‒ vsi so odgovorili pravilno na celotno anketo. Raziskava je pokazala, da so odjemalcem pomembni iskrenost, zaupanje, preprostost ter sposobnost vplivneža. Prav tako pa smo ugotovili, da če je odjemalec zadovoljen z izdelkom, ki ga je kupil na podlagi slovenskega vplivneža, bo v bodoče še opravil takšen nakup.
Ključne besede: vplivnež, marketinško komuniciranje, oglaševanje, družbena omrežja, vpliv na nakup.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 230; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
Pomen Instagrama influencerjev za spletni marketing
Tina Marn, 2020, diplomsko delo

Opis: S pomočjo literature in raziskovalnega dela smo proučili idejo o vplivu in pomenu prizadevanj za prodajo v družbi ter kako pomemben je vplivnostni marketing. Skušali smo ugotoviti, kakšno mero zaupanja imajo posamezniki do nakupa izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži. Vpliv je ena od besed, ki se veliko omenja v družbenih omrežjih in socialnih medijih, toda vpliv je vnaprej določen s tehnologijami in sega vse od začetka trgovanja. V zadnjih tridesetih letih oglaševalska industrija izbira zvezdnike za promocijo izdelkov. Razlog za to je, da ima prepoznavnost velik vpliv na množico ljudi. Namen je bil z raziskavo ugotoviti, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup določenih izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži, ter v kolikšni meri zaupajo oglasom na Instagramu. Med drugim nas je zanimalo tudi, katere vsebine ljudje največkrat uporabljajo. Naloga je razdeljena na dva dela, in sicer na teoretičnega in raziskovalnega. V teoretičnem delu smo opredelili trženjsko komuniciranje, njegov proces in načrtovanje. V nadaljevanju pa smo razložili pojem in trende spletnega marketinga in njegov vpliv na družbenih omrežjih. Podrobneje smo opisali tudi vpliv marketinga ter oglaševanje s pomočjo vplivnežev in navedli prednosti in slabosti tovrstnega marketinga. V raziskovalnem delu nas je zanimalo, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup izdelkov in v kolikšni meri zaupajo vplivnežem.
Ključne besede: spletni marketing, vplivnež, Instagram, vplivnostni marketing
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 167; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (609,88 KB)

3.
Mnenjski vodje v digitalnem svetu
Nastja Slemenšek, 2020, magistrsko delo

Opis: Osebno vplivanje in koncept mnenjskega voditeljstva so odkrili v ZDA v 40. letih prejšnjega stoletja. Vse od takrat do danes se je razvilo mnogo definicij, ki razlagajo, kdo sploh so mnenjski vodje in kje jih najdemo. Če povzamemo, so mnenjski vodje posamezniki, ki vplivajo na stališča odjemalcev o določenih izdelkih ali storitvah. Ker je internet na področje trženja prinesel ogromno novosti in močno spremenil nakupno vedenje uporabnikov, so se pojavili posamezniki, ki vplivajo preko družbenih omrežij. Imenujemo jih lahko vplivneži, vplivneži v digitalnem svetu, spletni vplivneži, influencerji in še bi lahko naštevali. Odjemalci so dobili večji nadzor nad samim procesom trženja in sami se odločajo, preko katerega medija želijo sprejemati informacije. Vplivneži v digitalnem svetu podajajo veliko informacij o raznoraznih izdelkih, odjemalci pa se sami odločajo, če jih želijo sprejeti, spremljati in upoštevati pri nakupu. Magistrsko delo opisuje osebni vpliv, mnenjske vodje, vplivneže v digitalnem svetu, nakupno vedenje, vpliv kozmetičnih podjetij na vplivneže in vplive vplivnežev na odjemalce, na njihove namere, želje, interese in pozornost pri nakupu. Kozmetična industrija je pomembna globalna industrija, razširjena po celem svetu. Ker obstaja že odkar pomnimo, podjetij, ki se ukvarjajo s kozmetiko, pa je ogromno, je pomembno, kako jo tržijo. Vedno več kozmetičnih podjetij se poslužuje sodelovanj z osebami, ki preko digitalnih omrežij širijo svoj vpliv, in tako preko njih komunicirajo s svojimi ciljnimi skupinami. Podatke za raziskavo smo pridobivali s pomočjo kvalitativnega raziskovanja, z globinskimi intervjuji in fokusno skupino. Izvedena sta bila dva globinska intervjuja, s podjetjema Kozmetika Afrodita, d. o. o., in Dominur, d. o. o., katerih primarna dejavnost je kozmetika. Izvedli smo še globinska intervjuja s kozmetičnima navdušenkama in blogerkama, Ano Verdnik in Cindy Sabolčec, ter fokusno skupino petih uporabnic kozmetike. Prišli smo do zanimivih odgovorov, ugotovili smo, da obstajajo vplivi podjetij na vplivneže in vplivi vplivnežev naprej na odjemalce. Podjetja in blogerki se oboji strinjajo, da mora med njimi obstajati skladnost vrednot enih in drugih. Koncept vplivnežev v digitalnem svetu s področja kozmetike v Sloveniji je relativno neraziskan, zato lahko izsledki naše raziskave pomagajo pri nadaljnjih. V prihodnosti se pričakuje še povečanje števila vplivnežev digitalnega sveta in s tem povečanje sodelovanj s podjetji.
Ključne besede: mnenjski vodja, vplivnež, marketing, kozmetična podjetja, globinski intervju, fokusna skupina
Objavljeno: 19.08.2020; Ogledov: 254; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (910,30 KB)

4.
Vplivnostni marketing kot strategija mednarodnega trženjskega komuniciranja
Sara Gangl, 2019, diplomsko delo

Opis: Naraščajoča popularnost družbenih omrežij in s tem pojav spletnih vplivnežev sta popolnoma spremenila način kako potrošniki odkrivajo, doživljajo in kupujejo izdelke ter storitve. Ne želijo več agresivnih in vsiljivih oglasov, temveč si želijo slišati kakšno izkušnjo imajo z izdelkom ali storitvijo običajni ljudje. Ravno zato se po nasvete danes vse pogosteje obrnejo na spletne vplivneže, ki so zaradi svoje strasti do nekega področja pričeli snemati videe, fotografije in pisati prispevke ter te deliti na družbenih omrežjih. Tako so si čez čas vzpostavili bazo ljudi, ki jim sledi in zaradi svoje pristnosti, domačnosti ter kredibilnosti zaupa. Posledično so tudi podjetja prepoznala pomen in vpliv teh oseb ter začela z njimi sodelovati. Diplomski projekt obravnava trenutno zelo aktualen trend na področju marketinga, vplivnostni marketing oz. oglaševanje s pomočjo spletnih vplivnežev. Posluževanje vplivnostnega marketinga smo analizirali skozi pregled digitalnih vsebin šestih podjetij iz treh panog. S tem namenom smo v teoretičnem delu najprej opredelili pojem in nato v empiričnem delu prek analize profilov izbranih podjetij na družbenih omrežjih Instagram in Facebook analizirali uporabo vplivnostnega marketinga v praksi ter s pomočjo vprašalnika pridobili mnenja slovenskih podjetij o vplivnostnem marketingu na družbenih omrežjih ter njegovi uporabi.
Ključne besede: trženjsko komuniciranje, digitalni marketing, vplivnostni marketing, družbena omrežja, spletni vplivnež
Objavljeno: 05.12.2019; Ogledov: 731; Prenosov: 350
.pdf Celotno besedilo (735,39 KB)

5.
Digitalno pripovedovanje zgodb spletnih vplivnežev na Instagramu
Anja Hauptman, 2018, magistrsko delo

Opis: Življenje naše generacije se odvija v digitalni dobi, pri čemer je svetovni splet glavni vir širjenja informacij. Te se širijo skupaj z uporabo hitro rastočih družbenih omrežij, ki uporabnikom omogočajo različne interakcije. V danem trenutku nam omogočajo pregled informacij, ki jih z nami delijo ostali uporabniki družbenih omrežjih na svojih profilih. Spremljamo lahko vsakodnevno življenje in navade ljudi, ki jim na družbenih omrežjih sledimo, četudi jih osebno sploh ne poznamo. Najbolj rastoče družbeno omrežje zadnjih let je zagotovo Instagram. Od njegove ustanovitve leta 2010 je na njem aktivnih že kar bilijon uporabnikov. Vedno več uporabnikov je tudi podjetij in posledično spletnih vplivnežev – vplivnih posameznikov, ki ustvarjajo vsebino z namenom oglaševanja komercialnih izdelkov in storitev raznih podjetij. Takšne poteze oglaševanja igrajo pri odločitvah potrošnikov veliko vlogo. Tako postaja oglaševanje preko vplivnih posameznikov na družbenih omrežjih vse pogosteje uporabljen vzorec snovanja oglaševalskih kampanj, pripovedovanja zgodb in tržnih politik. Digitalno pripovedovanje zgodb preko družbenih omrežij je postalo eno izmed močnejših orodij sodobnega spleta. Uporabniki so postali kreativni pripovedovalci zgodb, s tradicionalno zgodbo, vendar podano preko novih medijev in v nove namene.
Ključne besede: družbena omrežja, Instagram, spletni vplivnež, spletno oglaševanje, zgodbe, digitalno pripovedovanje
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 649; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

6.
Oblike oglaševanja najpopularnejših slovenskih spletnih vplivnežev v kontekstu zakonodajne regulacije vplivnostnega marketinga
Tina Strmčnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo pokriva trenutno eno najpopularnejših oblik oglaševanja, oglaševanje v vsebinah spletnih vplivnežev (t.i. blogerjev, youtuberjev, vlogerjev) ali vplivnostni marketing. Stanje vplivnostnega marketinga v Sloveniji smo preučevali skozi analizo vsebin petih najpopularnejših slovenskih spletnih vplivnežev. Predvsem smo želeli preveriti, kako učinkovita je slovenska zakonodaja pri urejanju tega področja in v kolikšni meri so slovenski spletni vplivneži pri oglaševanju podjetij v svojih vsebinah transparenti. S tem namenom smo v teoretičnem delu pripravili pregled vseh obstoječih zakonodajnih regulativ in nato v empiričnem delu skladnost vsebin izbranih spletnih vplivnežev z zakonodajnimi določili tudi preverili v praksi. Z rezultati analize smo potrdili, da slovenska zakonodaja področja vplivnostnega marketinga ne regulira dovolj učinkovito, kar ima za posledico, da slovenski spletni vplivneži v svojih vsebinah niso povsem transparentni in se potrošniki (v našem primeru sledilci) srečujejo s primeri prikritega oglaševanja.
Ključne besede: spletni vplivnež, vplivnostni marketing, vplivnostni marketing v Sloveniji, zakonodajna ureditev vplivnostnega marketinga, transparentnost vplivnostnega marketinga, oglaševanje podjetij v vsebinah spletnih vplivnežev
Objavljeno: 21.06.2018; Ogledov: 1112; Prenosov: 387
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici