1. Stališča učencev 4. in 5. razreda do uporabe IKT-naprav pri predmetu naravoslovje in tehnika : magistrsko deloLara Črnko, 2023, magistrsko delo Opis: V današnjem svetu je tehnologija prisotna na skoraj vseh področjih življenja. Večina nas je vsak dan v službi ali v prostem času vključena v digitalni svet, zato je digitalna pismenost pomembna kompetenca, ki bi jo morali imeti vsi, ki se s tehnologijo srečujemo.
Sem spada tudi učitelj, saj se je njegovo delo skozi leta zelo spremenilo. Prilagoditi je moral svoje znanje, kompetence, razmišljanje, pripravo na pouk in delo v razredu. Zavedati pa se moramo, da ima vključevanje naprav informacijsko-komunikacijske tehnologije v proces izobraževanja tako prednosti kot slabosti. Naloga učitelja je, da se jih zaveda, delo temu prilagodi in na ustrezen način preda znanje učencem. Učenci, ki zdaj hodijo v osnovne šole se že zdaj in se bodo v veliki večini dnevno srečevali s tehnologijo skozi celotno življenjsko pot, zato je pomembno, da jih pripravimo na ustrezno uporabo. Predajanje znanje se zato mora začeti že ob vstopu v osnovno šolo. Ključne besede: IKT-naprave, tehnika in tehnologija, stališča učencev, vpliv IKT-naprav, kompetence učiteljev Objavljeno v DKUM: 23.01.2024; Ogledov: 314; Prenosov: 75
Celotno besedilo (1,13 MB) |
2. Skrb za nadarjene nekoč, danes in jutriZala Fras, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo se odločili raziskati, kako se je delo z nadarjenimi učenci spremenilo iz preteklosti do danes ter kako se bo delo z njimi razvijalo v prihodnje. V teoretičnem delu so predstavljene glavne razlike med nadarjenostjo, inteligentnostjo in ustvarjalnostjo. Predstavljen je zakonski okvir za izobraževanje nadarjenih učencev skozi preteklost vse do današnjega časa, proces evidentiranja in odkrivanja nadarjenih ter delo z nadarjenimi učenci in vloga učiteljev pri delu z njimi. V teoretični del smo vključili tudi sodobne didaktične pristope za delo z nadarjenimi učenci ter pomen in vpliv družine na razvoj otrokove nadarjenosti. V empiričnem delu smo anketirali učitelje različnih šol po Sloveniji z namenom, da bi raziskali ustreznost učiteljeve izobrazbe za delo z nadarjenimi učenci v preteklosti in danes, vlogo učiteljev, razrednih učiteljev, svetovalnih delavcev in ravnateljev pri poučevanju nadarjenih učencev v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti, prilagajanje pouka za nadarjene učence v preteklosti in danes, sodelovanje učiteljev s starši nadarjenih otrok ter zasnovanost slovenskega šolskega sistema pri delu z nadarjenimi učenci. Na podlagi dobljenih rezultatov lahko sklenemo, da se skrb za nadarjene učence iz preteklosti do danes ni bistveno spremenila. Vendar pa sodelujoči učitelji za prihodnje menijo, da se bo njihova vloga pri skrbi za nadarjene učence spremenila. Ključne besede: nadarjeni učenci, poučevanje, zakonodaja, odkrivanje nadarjenih, delo z nadarjenimi, didaktični pristopi, vpliv učiteljev Objavljeno v DKUM: 06.05.2021; Ogledov: 1454; Prenosov: 216
Celotno besedilo (1,85 MB) |
3. POMNJENJE VIZUALNIH IN BESEDNIH INFORMACIJ TER UČITELJEV VPLIV PRI UČENCIH NA RAZREDNI STOPNJINataša Šergan, 2009, diplomsko delo Opis: Pomnjenje je eden izmed procesov, ki ima pomemben vpliv pri izobraževanju učencev in njihovi uspešnosti, in to ne samo med šolanjem, ampak tudi v vsakdanjem življenju. V teoretičnem delu je opredeljen proces pomnjenja, ki je razdeljen na tri dele; v prvem delu je opisana začetna stopnja pomnjenja, tj. učenje, kjer so poleg teorij in oblik učenja navedene tudi najpomembnejše strategije. Učenju sledi uvrščanje naučenega v spominski sistem, kjer so opisane vrste in načini pomnjenja ter kako lahko pomnjenje tudi izboljšamo. Dodano je poglavje o pozabljanju in vlogi učitelja pri procesu pomnjenja. Namen diplomskega dela je proučevanje pomnjenja in priklica pojmov pri učencih na razredni stopnji osnovne šole, vpliva učitelja, načina predstavitve pojmov, vrstnega reda, čutov, čustev, asociacij, hkrati pa tudi starosti in spola. Raziskava je pokazala, da na pomnjenje pomembno vplivajo vrsta oziroma način predstavitve pojmov, saj so si učenci bolj zapomnili in lažje priklicali vizualne kot besedne pojme, vrstni red pojmov in starost učencev. Pomembna so čustva, čuti in asociacije, pa tudi sodelovalno učenje in nagnjenost k temu, da si zapomnimo stvari, ki izstopajo. Na pomnjenje pa nimata pomembnega vpliva učitelj in spol učencev. Ključne besede: pomnjenje, učenje, spomin, pozabljanje, vrsta pojmov, učiteljev vpliv Objavljeno v DKUM: 01.10.2009; Ogledov: 3863; Prenosov: 626
Celotno besedilo (899,19 KB) |