| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv staršev na celostni razvoj dojenčka
Zala Peretin, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen in poslanstvo staršev je, da otroku omogočijo zdravo, varno in brezskrbno otroštvo, kar pa je še posebej zahtevno v prvem letu življenja, ko je dojenček najmanj samostojen, a hkrati najbolj pogumen in željan raziskovati okolje, v katerem živi. Tako starši vsakodnevno, zavedno in nezavedno, vplivajo na celostni razvoj svojih dojenčkov. V diplomskem delu smo raziskovali, kakšen je vpliv staršev na posamezna področja dojenčkovega razvoja, in sicer gibalnega, socio-emocionalnega ter kognitivnega in govornega. V teoretičnem delu smo raziskali in zapisali že preučena teoretična in empirična dognanja glede delovanja družin in vpliva staršev na specifična področja dojenčkovega razvoja, v empiričnem delu pa smo nato vpliv staršev na dojenčke tudi sami raziskali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja.
Ključne besede: vpliv staršev, dojenček, gibalni razvoj, socio-emocionalni razvoj, kognitivni in govorni razvoj
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 230; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

2.
Vpliv staršev na uspeh športnika
Katja Vizjak, 2020, diplomsko delo

Opis: Dandanes se vse več otrok vključuje v šport, s katerim se začnejo pogosto tudi tekmovalno ukvarjati. Na razvoj in uspešnost otroka-športnika vpliva veliko dejavnikov. Mednje sodi tudi odnos družine do otroka v okviru športnega razvoja. V diplomskem delu se je ugotavljalo, na kakšen način starši vplivajo na razvoj »športne poti« otrok. Pri tem je bila osredotočenost na vplivu emocionalne in materialne podpore staršev. Natančneje se je preverjalo vpliv prenizkih oz. previsokih pričakovanj staršev in tudi vpliv vedenja staršev na športnih tekmovanjih na rezultat otroka. V raziskavi je sodelovalo 50 mladostnikov, starih 10–16 let, ki se s športom ukvarjajo v okviru različnih športnih klubov. Na podlagi zbranih in analiziranih anket je bilo ugotovljeno, da ima večina mladostnikov pri športnem udejstvovanju tako čustveno kot finančno podporo staršev. Starši podporo v večini izkazujejo ne glede na to, ali na športnem tekmovanju otrok izgubi ali slavi zmago. Podpora staršev tako posledično pozitivno vpliva na otroka, ki je tako bolj motiviran za šport, s katerim se ukvarja. Podpora staršev in njihova prisotnost na tekmovanjih sta za otroke pomembni, vendar pa pričakovanja staršev glede športa, s katerim se otrok ukvarja, nimajo bistvenega vpliva na njihov rezultat. Diplomsko delo je lahko koristno za starše, ki želijo na ustrezen način podpirati svoje otroke pri športnem udejstvovanju. Nudi razumevanje o tem, kako lahko starši negativno in kako pozitivno vplivajo na razvoj otroka-športnika ter kdaj njihov vpliv preseže mejo pozitivnega vpliva in otroku ustvarja odpor do športa.
Ključne besede: družina, šport, vpliv staršev, športni uspeh
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 156; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

3.
Interes staršev in njihovih otrok do glasbenih dejavnosti
Tajda Čeh, 2019, diplomsko delo

Opis: Glasbene dejavnosti zelo pomembno vplivajo na otrokov celostni razvoj, in ker se otrok že zelo zgodaj v nosečnosti odziva na glasbo, je pomembno, da se ji intenzivno in ciljno posvečamo. Različna izbira glasbenih dejavnosti otroka dodatno motivira, sprošča, navdihuje in povečuje raziskovalnost ter ga hkrati spodbuja v razmišljanje in reševanje različnih situacij ali vprašanj. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. Teoretični del zajema tri poglavja, ki smo jih razčlenili na podpoglavja, kjer smo ugotavljali, kakšen vpliv ima družina in okolje v otrokovem življenju na njegov razvoj. Predstavljen je glasbeni razvoj otroka. Opisane so različne glasbene dejavnosti, ki se jih lahko poslužujemo v lastnem in otrokovem življenju. V empiričnem delu je bila izvedena raziskava, v kateri smo ugotovili, da aktivnost staršev in njihovih otrok na področju glasbe z leti narašča, torej starejši je starš, več glasbenih dejavnosti izvaja s svojim otrokom. Na podlagi vodenega intervjuja pa ugotavljamo, da otroci izražajo velik interes za instrumentalno izvajanje, ker pa nimajo možnosti rokovanja s glasbili, se najpogosteje odločijo za dejavnosti iz poslušanja glasbe. Starši z višjo izobrazbo se zavedajo, kako ključnega pomena je vključevanja glasbe v otrokovo življenje, zato v svojo vzgojo vključujejo več različnih glasbenih dejavnosti, prav tako pa se tudi otroci poslužujejo boljših vzorcev za posnemanje od staršev in sorojencev, ki so tudi sami glasbeno aktivni.
Ključne besede: družina, glasba, glasbene dejavnosti, glasbeni razvoj, interes staršev, vpliv glasbe na razvoj otroka
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 587; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

4.
Vpliv staršev na mejnike v gibalnem razvoju otroka
Vanja Jug, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na mejnike v gibalnem razvoju otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje in šport, mejnike v gibalnem razvoju otroka, vključevanje otrok v dodatne športne dejavnosti ter vlogo družine pri športu. Cilj empiričnega dela naloge je bil preveriti, koliko so športno aktivni starši, koliko so športno aktivni otroci, koliko so športno aktivni starši skupaj s svojimi otroki, kdaj otroci dosežejo mejnike v gibalnem razvoju, ali se doseganje razvojnih mejnikov razlikuje glede na to ali ima otrok starejšega sorojenca in ali starost staršev vpliva na različno doseganje mejnikov v gibalnem razvoju otrok. V empiričnem delu diplomske naloge smo predstavili naše ugotovitve, ki smo jih pridobili v raziskavi in odgovore na raziskovalna vprašanja. V raziskavo smo vključili neslučajnosten vzorec in iz konkretne populacije 236 staršev otrok, starih 2–6 let iz vrtcev Korena, Duplek in Tezno. Uporabili smo kvantitativno tehniko zbiranja in obdelave podatkov. Pridobljene podatke smo obdelali s kvantitativno tehniko obdelave podatkov (t-preizkus, analize variance, χ²-preizkus, Levenov test homogenosti varianc). Iz rezultatov v našem zaključnem delu smo ugotovili, da starši nimajo nikakršnega vpliva na čas, v katerem otroci dosegajo mejnike v gibalnem razvoju.
Ključne besede: gibanje, šport, organizirane športne aktivnosti, mejniki, vpliv staršev
Objavljeno: 21.07.2017; Ogledov: 798; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (783,46 KB)

5.
NADZOR STARŠEV PRI DRUŽENJU OTROK Z DOMAČIMI ŽIVALMI
Darja Munda, 2016, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Domače živali imajo pomembno vlogo v življenju otrok. Vplivajo na njihov razvoj, npr. kognitiven, socialni in čustven, ob nepravilnem pristopu otrok in/ali staršev in slabem nadzoru staršev otrok pri druženju z domačimi živalmi, pa lahko zanje predstavljajo tudi nevarnost. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali starši poznajo priporočila o nadzoru otrok, ki imajo domačo žival. Metodologija: Pri izdelavi diplomskega dela smo preučili domačo in tujo strokovno in znanstveno literaturo. Uporabili smo metodo kompilacije, deskriptivno in komparativno metodo. Za kvantitativno metodo smo uporabili anketni vprašalnik s 14 vprašanji. Vzorec je zajemal 40 anketirancev. Uporabili smo še deskriptivno statistiko. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da se starši sicer zavedajo pomena svoje vloge pri nadzoru druženja otrok z domačimi živalmi, vendar jim primanjkuje znanja (dejavniki, ki zmanjšajo verjetnost ugriza psa, prva pomoč, nadzor otrok mlajših od 10 let). Sklep: Otroci so pri druženju z domačimi živalmi izpostavljeni možnostim ugriza. Posledično je pomembno otrokom že dovolj zgodaj predstaviti pravilni/varni način druženja z domačimi živalmi; prepoznava dejavnikov tveganja za ugriz, opozorilni znaki, ipd. Pri tem imajo starši izredno pomembno vlogo.
Ključne besede: otrok, domača žival, vpliv živali, nadzor staršev, ugrizi, prva pomoč
Objavljeno: 27.10.2016; Ogledov: 632; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

6.
INTERVJU O NAVEZANOSTI NA SOROJENCA
Ajda Benko, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem raziskala navezanost na sorojenca. Zanimala sta me pojma navezanost in sorojenci. Pri problematiki navezanosti sem se osredotočila na opredelitve različnih avtorjev, stile navezanosti, navezanost na mater, očeta in sorojence. Preučila sem vpliv temperamenta na otrokovo navezanost in kako se navezanost spreminja skozi različna starostna obdobja. Raziskala sem opredelitev sorojencev z vidika različnih avtorjev. Preučila sem odnos med sorojenci skozi različna starostna obdobja, kako otrokov temperament vpliva na odnos med sorojenci, kako na odnos med sorojenci vplivajo starši in kako zaporedje rojstev vpliva na sorojence in odnos med njimi. V empiričnem delu sem raziskala navezanost na sorojenca z intervjujem o navezanosti. Preučila sem odnose skozi različna starostna obdobja, predstavila, ali prevladujejo negativna ali pozitivna čustva med sorojenci, kako stabilna je navezanost med sorojenci ter kako se sorojenci obnašajo v distresnih situacijah. V raziskavi so sodelovali študentje Pedagoške in Filozofske fakultete v Mariboru, ki so pri pouku v parih izvajali intervju in tako odgovorili na dvaindvajset različnih vprašanj o svojih sorojencih in njihovem odnosu z njimi. Analiza in rezultati intervjujev so nastali iz ključnih besed vsakega posameznega odgovora študentov, ki pa sem jih glede na pogostost pojavitev kategorizirala v manjše skupine.
Ključne besede: Navezanost, sorojenci, temperament, starostna obdobja, zaporedje rojstev, vpliv staršev.
Objavljeno: 18.03.2016; Ogledov: 972; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (720,94 KB)

7.
VPLIV VRSTNIKOV NA OTROKOV RAZVOJ
Julija Klinc, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Vpliv vrstnikov na otrokov razvoj smo predstavili pomembnost družbe za predšolskega otroka in vplive na njegov razvoj, pri tem pa posebej izpostavili vrstnike iz istospolnih družin. V teoretičnem delu smo preučili znanstvena spoznanja o vplivih staršev in vrstnikov. Opisali smo otrokov socialni in kognitivni razvoj ter igro otrok. Teoretični del smo zaključili s spoznanji o otrocih, ki imajo starše istega spola. V empiričnem delu smo raziskali odnos staršev do njihovih otrok in ugotavljali razlike v vedenju mam in očetov. Raziskali smo tudi, kakšen je po mnenju staršev odnos otrok do vrstnika iz istospolnih družin. V raziskavo smo vključili 83 staršev otrok iz Vrtca Otona Župančiča v Mariboru. Rezultati so pokazali, da obstajajo v vedenju mam in očetov do otroka majhne razlike. O tem, kakšen je odnos otrok do vrstnika istospolnih staršev, je bila večina anketiranih staršev prepričana, da se njihovi otroci ne vedejo odklonilno.
Ključne besede: igra, istospolna družina, otrokov razvoj, predšolski otroci, vloga staršev, vpliv vrstnikov
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 3666; Prenosov: 688
.pdf Celotno besedilo (799,27 KB)

8.
VLOGA ODRASLEGA PRI IGRI OTROK
Tihana Borić, 2010, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomske naloge je bil ugotoviti in preučiti odnos staršev do igre otrok in morebitna odstopanja z ozirom na okolje, v katerem živimo. Kot prvo smo hoteli predstaviti pomen igre v otrokovem razvoju in življenju, saj menim, da je igra dejavnost, ki ima velik pomen in daje pečat srečnemu otroštvu otroka. Otrok preko igre spoznava okolje, v katerem živi, in si preko nje ustvari svoje poglede na svet. Otrokova igra je smiselna, saj preko igre izraža samega sebe. Skozi igralne aktivnosti si otrok razvije mišljenje, se uči obvladovanja čustev ter ugotavlja svoje zmožnosti. V veliko pomoč pri raziskovanju neznanega sveta so otroku prav starši. Ti mu pomagajo odkrivati svet okoli sebe. Otroku pomeni igra resno delo in mu nudi vse tisto, za kar je v resničnem življenju še premajhen. Starši imajo pomembno vlogo pri oblikovanju prostora in pri zbiri igrač. Zato morajo otroku omogočiti, da se čim več igra. Starši imajo pomembno vlogo pri oblikovanju prostora in pri zbiri igrač. Igra pomeni otroku največ, čeprav se sam tega niti ne zaveda. Bodite vi tisti, ki mu boste pokazali pravo pot. S povzetki raznih avtorjev, ki so raziskovali pomen igre, bomo poskusili približati težo igre. Mogoče boste tudi sami spoznali, da je tudi vaše življenje zaznamovala igra. Ste mogoče bili za kaj prikrajšani? So vaši starši bili pravi usmerjevalci v vaši igri? Je spomin na vaše otroštvo zaznamovala prav igra? Če ste se kdaj spraševali po tem, vam podajamo odgovore v pomoč.
Ključne besede: predšolska vzgoja, igra, odnos staršev do igre, vpliv okolja na igro
Objavljeno: 13.07.2010; Ogledov: 4992; Prenosov: 633
.pdf Celotno besedilo (719,90 KB)

9.
ODNOS STARŠEV DO IGRE; PRIMERJAVA PODEŽELJA IN MESTA
Jana Kolarič, 2009, diplomsko delo

Opis: Odnos staršev do otroške igre je naslov moje diplomske naloge. Opredelila sem se na dve različni okolji, podeželje in mesto. Kar sama prihajam s podeželja, sem si zastavila temo v tej smeri, da ugotovim, če je okolje, v katerem živim, kaj vplivalo na kakovost moje igre. Predvsem pa, kakšen odnos imajo starši do igre otrok in kako okolje vpliva na možnosti za igro. Osnovni namen moje diplomske naloge je bil ugotoviti in preučiti odnos staršev do igre otrok in morebitna odstopanja z ozirom na okolje, v katerem živimo. Kot prvo sem hotela predstaviti pomen igre v otrokovem razvoju in življenju, saj menim, da je igra dejavnost, ki ima velik pomen in daje pečat srečnemu otroštvu otroka. Otrok preko igre spoznava okolje, v katerem živi, in si preko nje ustvari svoje poglede na svet. Otrokova igra je smiselna, saj preko igre izraža samega sebe. Skozi igralne aktivnosti si otrok razvije mišljenje, se uči obvladovanja čustev ter ugotavlja svoje zmožnosti. V veliko pomoč pri raziskovanju neznanega sveta so otroku prav starši. Ti mu pomagajo odkrivati svet okoli sebe. Otroku pomeni igra resno delo in mu nudi vse tisto, za kar je v resničnem življenju še premajhen. Zato moramo starši otroku omogočiti, da se čim več igra. Starši imajo pomembno vlogo pri oblikovanju prostora in pri zbiri igrač. » Ni obveznost staršev, da bi se morali »žrtvovati« za otroke. Njihova dolžnost je usposobiti otroke za samostojno življenje in popolno neodvisnost od staršev« (Košiček, 1992, str 363). Igra pomeni otroku največ, čeprav se sam tega niti ne zaveda. Bodite vi tisi, ki mu boste pokazali pravo pot. Dovolite mi da, vam pomagam na tej poti. S povzetki raznih avtorjev, ki so raziskovali pomen igre, vam bom približala težo igre. Mogoče boste tudi sami spoznali, da je tudi vaše življenje zaznamovala igra. Ste mogoče bili za kaj prikrajšani? So vaši starši bili pravi usmerjevalci v vaši igri? Je spomin na vaše otroštvo zaznamovala prav igra? Če ste se kdaj spraševali po tem, vam podajam odgovora v pomoč. »ČLOVEK JE RESNIČNO ČLOVEK, LE KADAR SE IGRA« ( F. von Schiller)
Ključne besede: Ključne besede: predšolska vzgoja, igra, odnos staršev do igre, vpliv okolja na igro.
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 3234; Prenosov: 383
.pdf Celotno besedilo (426,39 KB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici