| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 252
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig
2025

Opis: Visokošolski učbenik "Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju digitalizacije in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na digitalizaciji procesov, uporabi orodij za za digitalno obdelavo podatkov in simulacije ter na avtonomnih vozilih ter strojnem učenju v logističnih procesih in kibernetski varnosti. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij - računalništva, informatike, mehatronike, strojnega učenja in simulacijskih postopkov ter poslovnega odločanja, kar omogoča celovito razumevanje izzivov digitalne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike in oskrbovalnih verig. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti, preglednosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: 1) Digitalizacija procesov - načrtovanje; 2) Digitalizacija procesov - izvedba; 3) Poslovno-informacijski sistemi; 4) Simulacije in digitalni dvojčki; 5) Avtonomna vozila v logistiki in 6) Informacijska varnost. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev digitalnih kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih podjetij in odpornih oskrbovalnih verig.
Ključne besede: avtonomna vozila, digitalizacija procesov, interdisciplinarna znanja, digitalna logistika, zeleni in digitalni prehod, informacijska varnost
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (6,59 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Določitev porabe energije za namen cestnega prometa v Sloveniji : magistrsko delo
Blažka Vrbinc, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava določitev porabe energije za namen cestnega prometa v Sloveniji. Na začetku dela je definirana delitev vozil. Opisana je kategorizacija vozil glede na število sedežev in največjo dovoljeno hitrost. Podrobneje so opisani tudi osebni avtomobili, motorji, tovorna vozila, avtobusi in njihova delitev. Opravljen je izračun števila prevoženih kilometrov v Sloveniji v letu 2022 z osebnimi avtomobili. Potrebni podatki so bili pridobljeni iz baze podatkov, ki jih objavlja Ministrstvo za javno upravo RS. V znanstveno-raziskovalnih člankih so bili pridobljeni podatki o porabi za najštevilčnejša vozila v tem letu. Na koncu so izvedeni izračuni porabljene energije v cestnem prometu v letu 2022.
Ključne besede: avtomobili, motorji, tovorna vozila, avtobusi, poraba
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

3.
Razvoj prototipa simulatorja vožnje za daljinsko vodenje vozil preko 5G omrežja : magistrsko delo
Miha Kadiš, 2024, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu smo raziskali možnosti uporabe simulatorja vožnje za potrebe daljinskega vodenja vozil po omrežju 5G. Razvili smo fizični prototip simulatorja, ki simulira premikanje vozila v vseh šestih smereh. Vgrajeni sistem zvočnikov v sedežu imitira vibracije, ki so posledica cestišča in motorja vozila, za upravljanje vozila pa se uporabljajo volan, stopalke, menjalnik in ostale obvolanske kontrole realnih dimenzij, ki po funkcionalnosti delujejo primerljivo s kontrolami v pravem vozilu. V sklopu raziskave smo opravili preverjanje dveh različnih vidikov uporabnosti simulatorjev za vodenje vozil na daljavo, in sicer (prvič) ugotavljali smo primerno hitrost in zakasnitev pri upravljanju vozila po omrežju 5G ter (drugič) izvedli anketo o primerljivosti uporabe simulatorja z realnim vozilom, ki so jo izpolnili profesionalni vozniki tovornih vozil. V sklopu raziskave smo potrdili, da je omrežje 5G tako po hitrosti kot tudi zakasnitvi primerno za namene vodenja vozil na daljavo. Prav tako so rezultati ankete potrdili realno primerljivost simulatorja s pravimi vozili.
Ključne besede: daljinsko vodena vozila, avtonomna vozila, simulator vožnje, 5G omrežje, zakasnitev
Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,71 MB)

4.
Uporaba alternativnih vozil pri dostavi zadnje milje : diplomsko delo
Matic Sodec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se je osredotočala na raziskovanje vpliva dostave zadnje milje na okolje in na preučevanje alternativnih rešitev za zmanjšanje tega vpliva, s poudarkom na uporabi vozil na vodikov pogon. Analizirali smo različne alternativne možnosti dostave zadnje milje ter njihove prednosti in slabosti. Preučevali smo tudi ozaveščenost potrošnikov o vplivu zadnje milje na okolje ter sprejemanje potrošnikov na dostavo zadnje milje z vozili na vodik. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti, kako lahko te rešitve prispevajo k bolj trajnostni logistiki in zmanjšanju negativnih vplivov na okolje.
Ključne besede: alternativna vozila, dostava zadnje milje, zelena dostava, vozila na vodikov pogon
Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

5.
Analiza vedenja pešcev v interakciji z avtonomnimi vozili : magistrsko delo
Aleksija Rainer, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali interakcije med pešci in avtonomnimi vozili (AV) ter stališča javnosti do sprejemanja avtonomnih vozil. S pomočjo spletne ankete smo analizirali mnenja 108 udeležencev glede varnosti, zanesljivosti in sprejemljivosti AV. Rezultati so pokazali previdnost in zadržanost pri sprejemanju te tehnologije, zlasti glede varnosti ranljivih udeležencev v prometu. Poleg ankete smo izvedli tudi eksperiment sledenja pogledu, kjer smo primerjali odzive pešcev pri prečkanju prehoda pred avtonomnim in navadnim vozilom (NV). Ugotovili smo, da pešci potrebujejo več časa za odločitev o prečkanju prehoda pred avtonomnim vozilom kot pred navadnim vozilom, kar kaže na povečano previdnost in negotovost. Te ugotovitve kažejo na potrebo po izboljšanju varnostnih sistemov in komunikacije med avtonomnimi vozili in pešci.
Ključne besede: pešci, avtonomna vozila, prometna varnost, eye-tracking, gap acceptance
Objavljeno v DKUM: 14.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (6,87 MB)

6.
Priložnosti in izzivi s prodajo na trgu električnih vozil
Nejc Buzeti, 2024, diplomsko delo

Opis: Prehod na električno mobilnost postaja vse pomembnejša tematika, saj se veliko podjetij odloča za elektrifikacijo svojih vozil. Ker se proizvodnja in povpraševanje po električnih vozilih večata se ob tem tudi pojavljajo različni izzivi in priložnosti s katerimi se morajo soočiti in prilagoditi tako podjetja, kot tudi posamezniki. Diplomska naloga se zato osredotoča na raziskovanje morebitnih priložnosti in izzivov s prodajo na trgu električnih vozil. Naloga je sestavljena iz teoretičnega dela, kjer je zajeta opredelitev prodaje in opredelitev električnih vozil in njihovih značilnosti, kar je pomembno za nadaljnjo razumevanje praktičnega dela. Praktični del pa povezuje izsledke raziskave o priložnostih, kjer so bolj podrobno opisani ekonomski in okolijski vidiki, kot tudi tehnološke in inovacijske priložnosti. In izzivi, kjer so opredeljeni tehnični, ekonomični in socialno-kulturni izzivi. Za konec pa še je predstavljen intervju s prodajalcem električnih vozil podjetja Ferdinand Posedi d.o.o., kjer izvemo iz prve roke s kakšnimi morebitnimi izzivi in priložnostmi se soočajo prodajalci in kakšna so stališča glede električnih vozil.
Ključne besede: prodaja, električna vozila, priložnosti, izzivi, subvencije, intervju
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

7.
Analiza trga in raziskava ter primerjava normativnih dokumentov za reševalna vozila : diplomsko delo
Blaž Potočnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava celovito analizo trga reševalnih vozil ter raziskavo in primerjavo normativnih dokumentov, s posebnim poudarkom na konkurenčnosti podjetja Medicop, v primerjavi z drugimi evropskimi proizvajalci. V raziskavi sem preučil trg reševalnih vozil, analiziral trenutne trende ter pregledal normativne dokumente, ki določajo tehnične zahteve za reševalna vozila. Na podlagi izvedene SWOT analize podjetja Medicop sem predlagal konkretne izboljšave, kot so širitev ponudbe in elektrifikacija reševalnih vozil. Diplomsko delo vključuje tudi analizo in primerjavo zahtev normativnih dokumentov za reševalna vozila v različnih državah Evropske unije. V zaključku sem predlagane izboljšave podrobneje opredelil, ter vključil oceno ekonomskih učinkov in priporočili za nadaljnji razvoj ter širitev podjetja Medicop. Namen raziskave je bil predvsem prepoznati trende in priložnosti za inovacije ter razvoj reševalnih vozil, ki bi podjetju omogočili povečanje konkurenčnosti na globalnem trgu.
Ključne besede: reševalna vozila, normativni dokumenti, Medicop, medicinska oprema, nujna medicinska pomoč, SWOT analiza, elektrifikacija.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0

8.
Obdavčitev prevoznih sredstev v Sloveniji in nekaterih državah Evropske unije
Nina Fekonja, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali področje davčne zakonodaje prevoznih sredstev v Sloveniji in izbranih državah Evropske unije. Preučili smo obdavčitev v Sloveniji, Avstriji, Nemčiji, na Hrvaškem in Danskem, ki pa se ne glede na to, da so vse države članice Evropske unije, še vedno precej razlikuje. Evropska unija si prizadeva za poenotenje trga držav članic in s sprejemanjem direktiv vpliva na usklajevanje pravil in predpisov držav članic. Davek na dodano vrednost poznajo vse države članice in je od vseh zakonov tudi najbolj poenoten. Kljub temu pa se stopnje davka na dodano vrednost med državami še vedno precej razlikujejo in znašajo vse od 17 % pa do 27 %. Vse pridobitve novih in v nekaterih primerih tudi rabljenih prevoznih sredstev so predmet davka na dodano vrednost. V Sloveniji so poleg davka na dodano vrednost prevozna sredstva obdavčena tudi z davkom na motorna vozila. Oba sta v zadnjih letih doživela pomembne spremembe. Zakonu o davku na dodano vrednost je bil v letu 2022 dodan 66.b člen, ki daje pravico do odbitka DDV za nakup električnih avtomobilov za poslovno rabo. V letu 2021 pa je začel veljati nov Zakon o davku na motorna vozila, ki temelji na emisijah CO2 in za merilo več ne upošteva vrednosti vozila, kar je zelo velika sprememba na področju obdavčitve vozil v Sloveniji. Odpravil pa je tudi luksuzni DMV, zaradi katerega so kupci dražjih vozil le-te raje kupili in registrirali v tujini kot v Sloveniji. Zakon o davku na motorna vozila pa plovil in zrakoplovov ne vključuje. V Avstriji so vozila ob prvi registraciji obdavčena z davkom na normirano porabo goriva, v Nemčiji z davkom na motorna vozila, na Hrvaškem s posebnim davkom na motorna vozila in na Danskem z davkom na registracijo vozil. Vsi so enkratni davki, razen nemškega davka na motorna vozila. Nemčija ne pozna enkratnega davka, ki bi bil popolnoma enakovreden slovenskemu, vendar je primerljiv zaradi načina izračuna, ki kot slovenski temelji na emisijah CO2 in se plača ob registraciji vozila, kadar še le-ta ni vključen v prodajno ceno vozila. V Avstriji pa so vozila obdavčena tudi s periodičnim davkom na motorna vozila in davkom na zavarovanje motorja, na Danskem pa poznajo kar tri periodične davke, od katerih se eden plača glede na datum prve registracije vozila, saj se davki med seboj izključujejo. Na Hrvaškem pa poleg posebnega davka na motorna vozila poznajo še davek na cestna motorna vozila. Posebna zakonska ureditev vodnih plovil je od obravnavanih držav sprejeta v Sloveniji in na Hrvaškem ter je v sklopu magistrskega dela tudi predstavljena, kdaj nastane obveznost za plačilo in kakšna so merila. Za namene primerjalne analize pa smo se osredotočili na cestna vozila, saj je davčna zakonodaja teh vozil bolje urejena, jasno definirana in določena. Prvoten namen uvedbe davka na motorna vozila se počasi spreminja oziroma preusmerja od zbiranja sredstev za državni proračun in regulacije avtomobilskega trga k čedalje bolj okoljskim ciljem, kot so zmanjšanje emisij CO2, izboljšanje varnosti in starosti voznega parka ter spodbujanje nakupa ekoloških vozil. V izvedeni analizi, kjer smo primerjali obdavčitev pridobitve novega osebnega vozila v Sloveniji in izbranih državah, je država z daleč najvišjo obdavčitvijo Danska. Slovenija se je uvrstila na prvo mesto kot država z najnižjim zneskom.
Ključne besede: prevozna sredstva, davek na dodano vrednost, davek na motorna vozila, električni avtomobil.
Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

9.
ANALIZA NAKUPNIH DEJAVNIKOV ZA ODLOČITEV NAKUPA HIBRIDNEGA OZ. NEHIBRIDNEGA VOZILA TOYOTA
Tija Eva Lovrec, 2024, diplomsko delo

Opis: Onesnaževanje zaradi avtomobilov predstavlja velik izziv za okolje, saj se z naraščajočim številom vozil na cestah povečujejo tudi emisije škodljivih plinov. Ti plini prispevajo k onesnaževanju zraka, kar negativno vpliva na zdravje ljudi in pospešuje podnebne spremembe. V zadnjih letih se ljudje vse bolj zavedamo okoljskih posledic avtomobilizma, kar je spodbudilo povpraševanje po bolj ekoloških rešitvah. Posledično narašča prodaja hibridnih vozil, ki ponujajo učinkovitejšo porabo goriva in manjše emisije, s čimer prispevamo k zmanjšanju okoljskega odtisa. V pisnem delu proučujemo osnovne informacije o globalnem segrevanju in o tem, kako na globalno segrevanje vpliva avtomobilska industrija, vedenje potrošnikov in dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve ter stopnje v procesu odločanja. Raziskujemo statistiko o hibridnih vozlih v Sloveniji ter vlogi države pri nakupu hibridnega vozila in predstavljamo znamko Toyota ter njihova vozila. V poglavju raziskava je predstavljena izvedba spletne ankete in ugotovitve, ali so mlajši anketiranci bolj nagnjeni k nakupu hibridnega vozila kot starejši. Hipotezo na podlagi pridobljenih podatkov tudi potrjujemo.
Ključne besede: Toyota, vozila, hibridna vozila, nakup, potrošniki.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

10.
Vpliv sodobnih tehnologij na logistiko oskrbovalnih verig
Simon Gabrovšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučili, kako bo razvoj modernih tehnologij vplival na logistiko oskrbovalnih verig v težnji po zmanjšanju njene odvisnosti od fosilnih goriv. Učinkovitejše tehnologije pogona in sistemi krmiljenja vozil se hitro razvijajo in spreminjajo do sedaj poznano mobilnost. Širša prizadevanja za razogljičenje transporta, ki so trenutno v največji meri naslovljena in vidna v Evropi ter Združenih državah Amerike, so ključno vezana na zmožnosti ponudbe alternativnih tehnologij prevoza. Pri tem imajo pomembno vlogo poleg politike še viri energentov in surovin, ki so potrebni za delovanje novih pogonskih sklopov. Elektrifikacija je tesno povezana predvsem z rudninami redkih zemelj – te so ključne za izdelavo baterijskih električnih vozil, ki bodo v segmentu alternativnih pogonov najverjetneje dobila delež in krojila prihodnost cestnega transporta; slednje kljub napovedim zaenkrat ne pomeni umika dizelskih in bencinskih motorjev. V magistrskem delu smo opravili primerjavo celokupnih izpustov za dve obetavni tehnologiji, definirali zmožnosti proizvodnje obnovljivih virov energije in ponazorili ogljični odtis dejavnikov, ki so trenutno največji povzročitelji emisij. Analizirali smo trende v logistiki, ki so vezani na tehnološke inovacije, proizvodne zmožnosti, vladne politike in ekonomsko upravičenost ‒ podkrepili smo jih z anketnim vprašalnikom o rabi modernih tehnologij med slovenskimi prevozniki. Prednosti prehoda na električni pogon se izkazujejo predvsem v bistveno boljši energetski učinkovitosti alternativnih tehnologij in krepitvi energetske neodvisnosti za posamezne države oz. širše regije, medtem ko izzive predstavlja predvsem tehnološka zmožnost čiste proizvodnje, virov surovin in prilagoditev energetskega ter cestnega omrežja. Prehod na nove vire se bo odvil in uspel, če bodo nove tehnologije ponujale boljše rešitve mobilnosti od sedanjih ‒ za manj denarja z manj izpusti, čemur še ni tako. Modernizacija transporta bo čistejše oblike sprva uvedla v cestnem transportu, ki najbolj onesnažuje zaradi svoje narave praktičnosti. Poleg tehnologij pa bo transport z uporabo umetne inteligence postajal vse bolj avtonomen, kar bo prevoznike razbremenilo v primanjkljaju voznikov in omogočilo večjo pretočnost ter varnost v prometu.
Ključne besede: zeleni prehod, logistika, oskrbovalne verige, nove tehnologije prevoza, električna vozila
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 126; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici