| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
EKONOMSKA IN ČASOVNA ANALIZA DVEH RAZLIČNIH VRST OBNOV VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ
Ana Mastnak, 2020, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Uspešnost izvedbe gradbenih projektov je odvisna od kakovosti gradnje, izgradnje v predvidenem času in višine stroškov. Vsi navedeni vidiki uspešnosti pa so odvisni tudi od izbrane tehnologije gradnje, ki je pri linijskih objektih (na primer gradnja cest) še toliko pomembnejša. Na izvedenem primeru obnove ceste na odseku Pesek–Rogla–Zeče smo primerjali dve možni tehnologiji obnov. Primerjali smo način izvedbe in stroške ter čas gradnje med prvotno izbrano klasično tehnologijo obnove celotnega zgornjega ustroja ceste s pozneje izbrano tehnologijo s hladno reciklažo s cementno stabilizacijo. Presoditi želimo, ali je tehnologija hladne reciklaže stroškovno ugodnejša in tudi hitreje izvedljiva rešitev, kot bi bila klasična obnova voziščne konstrukcije.
Ključne besede: rekonstrukcija voziščne konstrukcije, hladna reciklaža, cementna stabilizacija
Objavljeno: 10.09.2020; Ogledov: 115; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

2.
Piezoelektrične voziščne konstrukcije
Matija Ploh, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so prikazani postopki dimenzioniranja voziščne konstrukcije z uporabo tehničnih specifikacij za ceste in pridobitev vseh parametrov za dimenzioniranje. Opisane so tudi tri posebne vrste energijskih cest, ki ustvarjajo električno energijo: termoelektrične, solarne in piezoelektrične. Pri termoelektrični voziščni konstrukciji se spremeni dimenzioniranje, pri solarni voziščni konstrukciji se spremenijo vozne lastnosti in dimenzioniranje, medtem ko pri piezoelektričnih voziščnih konstrukcijah tako dimenzioniranje kot vozne lastnosti ostanejo enake. V nadaljevanju je predstavljena analiza uporabe piezoelektrične voziščne konstrukcije. Ta se izvede z uporabo piezoelektričnega materiala, vgrajenega v obrabni sloj voziščne konstrukcije. Piezoelektrični material se pri obremenitvi vozila deformira in s tem ustvarja električno energijo. Analiza je opravljena z uporabo dveh metod – kolesne sledi in uteži. Predstavljeni so rezultati meritev in analize z oceno upravičenosti, na podlagi česar je ugotovljeno, da pridobljena energija ni dovolj velika, ker so stroški gradnje previsoki, zatorej se naložba po desetih letih ne povrne.
Ključne besede: dimenzioniranje, voziščne konstrukcije, laboratorijska analiza, piezoelektrični učinek, piezoelektrika
Objavljeno: 28.03.2018; Ogledov: 671; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (3,83 MB)

3.
OBNOVA VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ PROMETNO BOLJ OBREMENJENIH CEST: PRIMER AC ODSEKA A1/0640 CELJE-ARJA VAS TER PRIKLJUČKA LOPATA
Bernarda Veternik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bomo preučili obnovo bolj obremenjenih cest, in sicer na primeru AC- odseka A1/0640 Celje−Arja vas ter priključka Lopata. Predstavili bomo tako sanacijske ukrepe rednega vzdrževanja kot tudi ukrepe gradbeno-investicijskega vzdrževanja cest. V času modernejše gradnje cest je v največji meri naraščajoč promet in z njim večje prometne obremenitve povzročil poškodbe asfaltnih vozišč in s tem pospešeno obnovo obstoječih cest. Podrobneje bomo na podlagi predhodnega vizualnega pregleda in kasnejšega odvzema vzorcev − jeder ter ugotovitev stanja posameznih plasti predstavili podan predlog preplastitve in postopek izvedbe sanacije.
Ključne besede: voziščne konstrukcije, rekonstrukcija cest, avtoceste, poškodbe voziščnih konstrukcij
Objavljeno: 14.09.2016; Ogledov: 589; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

4.
OBNOVITVENA DELA NA KROVNIH PLASTEH VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ
Simon Operčkal, 2016, diplomsko delo

Opis: Voziščne konstrukcije so izpostavljene vsakodnevnim prometnim in klimatskim obremenitvam, kar prispeva k njihovemu utrujanju in propadanju. V diplomski nalogi so predstavljeni vzroki, kateri privedejo do propadanja voziščnih konstrukcij in na primeru dejansko obnovljenega cestnega odseka tudi praktični prikaz postopka obnove vozišča od idejne zasnove do projekta in izvedbe obnovitvenih del. Prikazal sem tudi dejansko stanje vozišč, katera vsakodnevno uporabljamo.
Ključne besede: gradbeništvo, voziščne konstrukcije, obnova, poškodbe, stanje vozišč
Objavljeno: 02.09.2016; Ogledov: 731; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

5.
OJAČITEV NEVEZANIH NOSILNIH SLOJEV VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ S PROSTORSKO MREŽNO STRUKTURO TRAKOV
Samo-Peter Medved, 2016, doktorska disertacija

Opis: Voziščne konstrukcije so najpomembnejši element vsake prometnice in tisti del, od katerega je najbolj odvisna varnost, in nivo uporabe prometnice. Prav tako je element, ki pomeni bistven investicijski element pri vsaki gradnji prometnice in element, v katerega se največkrat posega, vzdržuje, obnavlja … Čeprav se zdi, da gre za enostavno konstrukcijo, tako po izboru materialov, tehnologiji gradnje kot matematičnemu modelu za analizo konstrukcije, pa v praksi vse do danes nismo uspeli učinkovito rešiti probleme trajnih deformacij voziščnih konstrukcij. Kljub razvoju materialov v zadnjem obdobju, vsaj kar se tiče vezanih nosilnih plasti, pa problemi voziščnih konstrukcij ostajajo enaki, malo je inovativnih rešitev in modelov. Nevezane nosilne plasti imajo izrazito slabost, da niso sposobne prevzeti nateznih napetosti v horizontalni ravnini. Zaradi tega prihaja do plastičnih deformacij, ki se posledično prenašajo na površino vozišča v obliki razpok in kolesnic. Kljub preoblikovanju naravnega kamnitega materiala in dodajanjem veziv, se še posebej pri preobremenitvah ali poslabšanih hidrogeoloških pogojih naravnih temeljnih tal, ne moremo izogniti vertikalnim deformacijam vozišča, ki so posledica prekomernih horizontalnih napetosti v nevezanih plasteh voziščne konstrukcije. Reševanje z uporabo ojačitvenih mrež (geomrež) v horizontalnem nivoju nevezanih nosilnih plasti, ne da želenih rezultatov, saj prihaja do strižnih deformacij med nivoji ojačitev. V zadnjih letih pa vse do danes, je ideja doživela velik razvoj v smeri 3D struktur vertikalno nameščenih trakov - geocelic. Vezane deformabilne obrabno-nosilne plasti v kombinaciji z geocelicami ojačenimi nevezanimi nosilnimi plastmi zemljin predstavljajo učinkovit inovativen sistem voziščne konstrukcije, ki s svojo sestavo zagotavlja trajno elastičnost, fleksibilnost in zadostno nosilnost same konstrukcije. Eksperimentalna analiza je pokazala bistveno izboljšanje nosilnosti in zmanjšanje deformacij z uporabe mrežne strukture vertikalnih trakov geocelic. Uporabljen material za takšno strukturo, pa je lahko v celoti uporabljen iz recikliranih sintetičnih materialov, kar je z uporabo lokalnih gradbenih materialov lahko tudi pomemben prispevek ekološki gradnji, manjši porabi energije in zmanjšanju emisij v okolje.
Ključne besede: voziščne konstrukcije, geocelice, geosintetiki, nevezani nosilni sloji, fleksibilne voziščne konstrukcije, ojačitev, mrežna struktura, trakovi, prodi
Objavljeno: 18.07.2016; Ogledov: 1176; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (10,95 MB)

6.
MODERNIZACIJA MALOPROMETNIH CEST V HRIBOVITEM OKOLJU: PRIMER CESTE NA SLOVENJEGRAŠKEM POHORJU
Jernej Karničnik, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno področje modernizacije maloprometnih cest v hribovitem okolju. Osnovna značilnost maloprometnih cest je, da po njih poteka promet manjših prometnih volumnov. Predstavljajo večino cestnega omrežja določene države, pogosto se načela njihovega načrtovanja, projektiranja, gradnje in vzdrževanja razlikujejo od načel za ceste drugih kategorij oz. lastnosti. Pojem modernizacije maloprometne ceste v tem diplomskem delu predstavlja načrtovanje in izvedbo obnove voziščne konstrukcije ter korekcijo projektno-tehničnih elementov obstoječe ceste. Predstavljen je konkretni primer modernizacije cestnega odseka na Slovenjegraškem Pohorju. Obravnavan odsek se priključuje na lokalno cesto Slovenj Gradec – Pungart. V sklopu diplomskega dela je izdelan idejni projekt modernizacije obstoječe maloprometne ceste, pri čemer so izboljšani projektno-tehnični elementi obstoječe ceste, prav tako je predvidena obnova voziščne konstrukcije. Modernizirana cesta bo voznikom zagotavljala večjo varnost in udobnost vožnje, hkrati bo obstojnejša in bo bolje kljubovala vremenskim razmeram.
Ključne besede: maloprometne ceste, rekonstrukcija in modernizacija maloprometnih cest, projektno-tehnični elementi maloprometnih cest, voziščne konstrukcije maloprometnih cest
Objavljeno: 24.04.2014; Ogledov: 1145; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (19,93 MB)

7.
Preplastitve voziščnih konstrukcij
Tina Beširević, 2013, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga z naslovom Preplastitve voziščnih konstrukcij ne opisuje splošnih dognanj, temveč se osredotoča na enega izmed načinov popravila naših cest, natančneje, na izvedbo preplastitev na voziščnih konstrukcijah. Opisana so splošna dejstva o preplastitvah, teoretične podlage o postopkih ter izračuni, ki temeljijo na veljavni tehnični regulative v Sloveniji. Ob koncu teoretičnega dela je prikazan primer postopka izračuna vrednosti, potrebnih za izvedbo preplastitve. V projektni nalogi sem teoretične podatke črpala predvsem iz knjige Vzdrževanje cest, avtorja Janeza Žmavca. Izračuni temeljijo na Tehničnih specifikacijah za javne ceste.
Ključne besede: voziščne konstrukcije, preplastitve, Tehnične specifikacije za javne ceste
Objavljeno: 02.09.2013; Ogledov: 1438; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
POŠKODNE ASFALTNIH PROMETNIH POVRŠIN, VZROKI ZA NASTANEK IN SANACIJSKI UKREPI
Blaž Domitrovič, 2012, diplomsko delo

Opis: V moderni gradnji cest je predvsem naraščajoč promet in z njim večje prometne obremenitve povzročil pospešeno obnovo obstoječih ter gradnjo novih cest. Skladno s tem se je razvijalo področje podrobne analize obstoječih voziščnih konstrukcij. Slednje je tudi prispevalo k velikemu tehnološkemu napredku na tem področju. Voziščne konstrukcije so vsak dan izpostavljene vrsti obremenitev, zato so poznavanje sestave materialov, dimenzioniranje in postopek vgrajevanja bistvenega pomena za njihovo trajnost in varnost uporabnikov cest. Poškodbe na asfaltnih voziščnih konstrukcijah so problem, s katerim se je na cesti srečal že vsak njen uporabnik. Zato je dobro poznavanje vzrokov za poškodbe ključnega pomena. V diplomskem delu na primeru sanacije pločnika na Trgu revolucije prikazujemo analizo vzrokov za poškodbe ter postopek izvedbe sanacije.
Ključne besede: poškodbe, asfaltne voziščne konstrukcije, vzroki za poškodbe, sanacija, tehnologija
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1284; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (5,75 MB)

9.
DIMENZIONIRANJE CESTNE KONSTRUKCIJE ARMIRANE Z GEOMREŽO
Primož Pajk, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega izbor najprimernejše zgradbe voziščne konstrukcije na pododseku regionalne ceste R3-682/1441 Loke – Ledeinščica od km 8+200 do km 10+080 in opisuje primerjavo dimenzioniranja voziščne konstrukcije z in brez geomreže. Voziščna konstrukcija je dimenzionirana na podlagi osnovnih projektantskih zahtev (prometne obtežbe, kakovosti vgrajenih materialov, hidroloških in klimatskih pogojev). V nadaljevanju so opisani geosintetiki in primerjalna analiza dimenzioniranja voziščnih konstrukcij z in brez geomrež.
Ključne besede: voziščne konstrukcije, prometna obtežba, geomreže
Objavljeno: 03.12.2009; Ogledov: 2814; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (5,58 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici