| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Interaktivna tvorba in prikaz obsežnih področij geometrijsko raznolikih dreves : doktorska disertacija
Štefan Kohek, 2019, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji predstavimo nov pristop za upodabljanje obsežnejših področij geometrijsko raznolikih dreves. Najprej predstavimo nov pristop za tvorbo geometrijskih modelov dreves, ki deluje s simulacijo toka delcev v smeri od listja proti deblu in tako omogoča določitev oblike drevesa na podlagi ovojnice krošnje. V nadaljevanju predlagamo vzporedno implementacijo za grafične procesne enote, ki omogoča interaktivno tvorbo geometrijsko raznolikih dreves med samim upodabljanjem brez opaznih zakasnitev. Večje število dreves prikažemo z interaktivno hitrostjo tako, da bližnja drevesa prikažemo v višjem nivoju podrobnosti in oddaljena v nižjem nivoju podrobnosti brez potrebe po obdelavi že ustvarjenih geometrijskih podatkov. Ker pri upodabljanju obsežnih gozdnih področij z geometrijskim pristopom ne moremo tvoriti vseh dreves naenkrat, v nadaljevanju disertacije predlagamo še nov pristop za volumetrično upodabljanje krošenj najbolj oddaljenih dreves znotraj grafičnega cevovoda. Predlagani pristop tvori listje implicitno med delovanjem algoritma metanja žarkov na grafični procesni enoti in ne zahteva tvorbe geometrijskih podatkov vnaprej. Tudi pri tem pristopu izhajamo iz opisa ovojnice krošnje, s čimer dosežemo enak videz krošenj kot v primeru tvorbe geometrijskih podatkov dreves. V nadaljevanju oba pristopa združimo v celovit pristop za interaktivno sprotno tvorbo in upodabljanje večjega števila dreves med sprehodom po sceni. V eksperimentalnem delu doktorske disertacije ovrednotimo hitrost tvorbe in upodabljanja dreves, s čimer demonstriramo primernost predlaganega pristopa za interaktivno upodabljanje večjega števila dreves. Na trenutno dostopni strojni opremi lahko tvorimo drevesa, sestavljena iz več kot 400.000 členkov, v manj kot 25 ms, kar omogoča sprotno tvorbo večjega števila dreves med upodabljanjem. S tem ko tvorimo drevesa neposredno v želenem nivoju podrobnosti, oddaljena drevesa ustvarimo in prikažemo v krajšem času. Na koncu še pokažemo, da je volumetrično upodabljanje krošenj oddaljenih dreves brez vmesne tvorbe geometrijskih podatkov hitrejše kot na podlagi vnaprej pripravljenih geometrijskih podatkov.
Ključne besede: algoritmi, modeliranje in simulacija, tvorba dreves, simulacija toka delcev, GPU, GPGPU, paralelno računanje, nivo podrobnosti, volumetrično upodabljanje, grafični cevovod, algoritem metanja žarkov
Objavljeno v DKUM: 11.07.2019; Ogledov: 1854; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (23,68 MB)

2.
VOLUMETRIČNO KIPARJENJE
Marko Kramer, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo pregledali trenutno stanje na področju volumetričnega kiparjenja. Razložili smo kaj so vokselski podatki in kako jih lahko predstavimo v pomnilniku. Pogledali smo tudi področje upodabljanja vokselskih podatkov in na kratko predstavili nekaj najpopularnejših tehnik upodabljanja, nato pa predstavili dve profesionalni aplikaciji za ustvarjanje vokselskih modelov. Izdelali smo eksperimentalni program za volumetrično upodabljanje, imenovan Sculpit, kjer smo preizkusili nekaj uveljavljenih in nekaj svojih konceptov predstavitve v pomnilniku, upodabljanja in urejanja vokselskih podatkov. Na koncu pa smo podali sklepe in zaključke, do katerih smo prišli med izdelavo diplomskega dela.
Ključne besede: Volumetrično kiparjenje, voksel, volumetrični model, upodabljanje vokslov, geometrijsko modeliranje
Objavljeno v DKUM: 22.09.2011; Ogledov: 2109; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

3.
RAČUNALNIŠKO PROGRAMIRANJE IN MODELIRANJE DELOVNEGA STROJA
Klemen Gajšek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Za diplomsko nalogo sem si izbral temo na področju računalniškega modeliranja in programiranja. Kot praktični primer sem uporabil delovni stroj-cepilec polen, ki služi za cepljenje polen in uporabniku omogoča lažje delo z manj fizičnega napora. V nalogi sem se opredelil predvsem na konstruiranje samega stroja in na posamezne komponente, kako jih izdelati ter preračune, ki jih zajema takšen delovni stroj. V diplomski nalogi bom natančneje prikazal in opisal, s katerimi računalniškimi programi sem si pomagal pri modeliranju celotnega stroja in NC programiranju določene komponente stroja. Naredil sem tudi simulacijo delovanja stroja ter simulacijo poti orodja.
Ključne besede: Computer Aided Design, Constuctive Solid Geometry (CSG), volumetrično modeliranje, NC (numerical control), programiranje numerično krmiljenih strojev.
Objavljeno v DKUM: 11.10.2010; Ogledov: 2307; Prenosov: 359
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

Iskanje izvedeno v 2.49 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici