| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
OPTIMIRANJE PROCESA BARVANJA VOLNE Z NARAVNIMI BARVILI IN RAČUNALNIŠKO VREDNOTENJE BARV
Darinka Tepeš, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je preučena možnost uporabe rastlinskih barvil za barvanje volne, namenjene izdelavi unikatnih pletenih in vezenih izdelkov. V ta namen je bila izvedena ekstrakcija barvil iz rastlin, ki so pri nas močno razširjene in dostopne ter dajejo v osnovi rumene, rdeče, rjave in zelene barvne tone. To so navadna breza, navadna lakota, navadni oreh in velika kopriva. Pri procesu ekstrakcije in/ali barvanja so bile v različnih fazah postopka, pri različnih pogojih (pH) in v različnih koncentracijah uporabljene različne kovinske soli (Al-, Cu- in Fe-), ki omogočajo doseganje pestrejše palete barv in fiksiranje barvil. Po barvanju so bili vzorci oprani, opravljen pa je bil preizkus barvne obstojnosti proti gospodinjskemu in poklicnemu pranju. Barvna paleta volne, ki jo dosežemo pri barvanju z naravnimi barvili, je tudi barvnometrično ovrednotena po CIELAB-sistemu in grafično prikazana kot paleta toplih barv, ki jih omogoča uporaba različnih rastlinskih delov ob prisotnosti kovinskih soli.
Ključne besede: volna, rastlinska barvila, ekstrakcija barvil, barvanje volne, kovinske soli, barvne obstojnosti, barvna metrika
Objavljeno: 03.07.2009; Ogledov: 2360; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (4,66 MB)

9.
PRESKUŠANJE LASTNOSTI IZDELKOV IZ NARAVNE VOLNE
Sabina Sovič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je poudarek usmerjen v obravnavo in preskušanje izdelkov iz volne za podjetje Soven d.o.o., ki se ukvarja s predelavo volne in izdelavo izdelkov iz nje. Volna je naravno organsko beljakovinsko vlakno, ki spada v skupino keratinskih vlaken in je že od nekdaj cenjeno vlakno. Odlikuje jo množica dobrih lastnosti, saj so izdelki iz volne udobni, se ne mečkajo, zaradi dobrih izolacijskih lastnosti pozimi grejejo, poleti pa hladijo. Kvalitetni volneni izdelki in mešanice z drugimi vlakni so označeni z mednarodnimi znaki kvalitete Woolmark ( 100 % volna ) in Woolmark Blend ( lahko je prisotno še katero izmed drugih vrst vlaken, kjer pa mora biti delež volne najmanj 50 % ). Vse tekstilne materiale, tudi volnene, je pred komercialno rabo potrebno kvalitativno ovrednotiti skladno z ustreznimi standardi. Šele na podlagi testiranj določenih parametrov, kot so npr. pretržna sila in pretržni raztezek, skrčenje, reakcija vodnega ekstrakta, odpornost na umazanijo, itd. je možno sklepati na lastnosti nekega tekstilnega materiala, kar je tudi vodilo za številna podjetja, ki si prizadevajo za vse boljšo kvaliteto lastnih izdelkov. Diplomsko delo zajema analizo kakovosti izdelkov iz naravne volne na osnovi testiranj različnih parametrov. Glede na specifične potrebe podjetja Soven d.o.o., so bili prav na podlagi analiz kakovosti definirani različni tehnični parametri in izdelane pripadajoče tehnične specifikacije z namenom zagotavljanja optimalne in konstantne kakovosti izdelkov prej omenjenega podjetja.
Ključne besede: naravna volna, testiranje, barvne obstojnosti, mehanske lastnosti
Objavljeno: 13.04.2011; Ogledov: 2654; Prenosov: 310
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

10.
VREDNOSTNA ANALIZA TOPLOTNOIZOLACIJSKIH MATERIALOV
Mateja Robnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Za toplotno zaščito ovoja zgradbe se uporabljajo številni materiali, ki imajo različne lastnosti. Za namen izbire med določenimi variantami, je mogoče uporabiti metodo vrednostna analiza. V prvem delu diplomskega dela je predstavljena vrednostna analiza kot metoda za ocenjevanje ekonomičnosti gradbenih izdelkov in je v nadaljevanju prikazana njena izvedba na primeru izbire toplotnoizolacijskega materiala za toplotno zaščito poševne strehe med špirovci. V drugem delu diplomskega dela je opredeljen marketinški splet in njegove posamezne aktivnosti ter analiziran marketinški splet štirih proizvajalcev in enega distributerja toplotnoizolacijskih materialov, ki delujejo na našem trgu.
Ključne besede: vrednostna analiza, toplotnoizolacijski materiali, steklena volna, kamena volna, ekspandirani polistiren, lesna vlakna, ovčja volna, celuloza, marketinški splet, izdelek, cena, marketinško komuniciranje, prodajne poti
Objavljeno: 29.09.2011; Ogledov: 1989; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici