| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NAČRTOVANJE VODSTVENEGA PREGLEDA V PODJETJU DOMEL D.D.
Tadeja Bergant, 2009, diplomsko delo

Opis: Sistem vodenja v podjetju ni vzdrževan in usklajen v skladu z načeli naprednega vodenja celotnega podjetja. Procesna usmerjenost in organizacijska shema (tudi dislocirani profitni centri) kličeta po nadgradnji sistema vodenja, novih, naprednejših metodah, predvsem pa po uveljavljanju načel sodobnega vodenja sistemov in vključitev slehernega zaposlenega v vseh nivojih v podjetju. Pomembno vlogo pri tem ima seveda zavezanost vodstva in njena odgovornost do jasne politike in ciljev podjetja, zagotavljanja potrebnih resursov za delovanje celotnega sistema, profesionalen odnos do odjemalcev in naročnikov ter seveda z neposrednim lahko tudi osebnim nadzorom učinkovitosti sistema kakovosti in s tem tudi poslovanja vključno z izvajanjem notranjih presoj in vodstvenih pregledov. Da bi podjetja lahko sledila stalno spreminjajočim se zahtevam trga je potrebno nenehno izboljševanje na vseh področjih poslovanja, nenehna aktivnost pri spremljanju poslovnega okolja, najsi gre za interno delovanje organizacije, delovanje konkurentov ali širše skupnosti. Diplomsko delo obravnava predlog novega, naprednejšega sistema vodenja v podjetju, ki bo inovativen in bolj učinkovit in katerega učinkovitost se bo pregledovala s strani vodstva po drugačnem, bolj organiziranem načinu kot do sedaj- na podlagi dobro pripravljenega plana vodstvenega pregleda. Cilj naloge je torej predstaviti načrtovanje vodstvenega pregleda s pomočjo organizacije procesa nenehnih izboljšav. Cilj je tudi teoretično in praktično predstaviti in razložiti izbiro ustreznih metod in orodij, s katerimi lahko čimbolj izboljšamo želene parametre poslovnega procesa in s tem posledično delovanje podjetja Prikazan je prehod na integriran sistem vodenja in vloga vodstva pri tem. Integriran sistem vodenja ima za podjetje namreč večjo korist, ker se lažje obvladujejo tveganja, na tak način se racionalizirajo resursi, lažja in boljša je celotna organizacija, enostavnejše je obvladovanje kompleksnosti sistema. Ker je sistem integriran, kot tak deluje tudi na področjih, ki za vodstvo niso ravno prioriteta. Proces stalnih izboljšav prikaže v diplomskem delu izboljšave kot vrednoto , ki je del politike organizacije, vodijo namreč do poslovnih sprememb v pozitivnem smislu. Osnova je seveda procesni pristop, kot indikator odstopanj in sredstvo za lažjo detekcijo priložnosti za izboljšavo. Vodstveni pregled ima tako vlogo preverjanja delovanja in učinkovitosti sistema. Za večjo transparentnost in lažjo izvedbo vodstvenega pregleda je postavljen tudi sistem kazalnikov – v bistvu gre za nadgradnjo sistema. Dosedanji sistem je vključeval bolj finančne kazalnike, prenovljen pa upošteva poleg finančnega vidika tudi vidik poslovanja s kupci, vidik notranjih procesov (izboljšave optimizacija) ter vidik učenja in rasti (učinkovitost zaposlenih). Opisan je tudi okoljevarstveni vidik- kako so ti vidiki vse bolj pomembni za poslovanje podjetja preko stroškov, kako vpliva na poslovanje preko njih zakonodaja in kako zainteresirana javnost. V prenovi načina planiranja vodstvenega pregleda je opisano, kako nov način temelji na procesnem principu in iz tega stališča je podrobno prikazanih osem principov vodenja. Opisan in prikazan je plan informacij za vodstveni pregled, razloženo je oblikovanje skupin – timov za kakovost in v končni fazi prikazan je nov zapis vodstvenega pregleda. Prav tako je razširjeno opisan sistem planiranja internih presoj, ki je v novem sistemu prav tako nadgrajen in izpopolnjen. Obstoječe stanje opisuje na čem je temeljilo pripravljanje informacij za vodstveni pregled do sedaj (izdelava poslovnih planov po poslovnih področjih). Sledi kritična analiza prenovljenega modela načrtovanja vodstvenega pregleda in sicer analiza izvajanja presoj, analiza sistema kazalnikov, analiza priprave vhodnih podatkov za vodstveni pregled, kamor je vključena tudi analiza korektivnih in preventivnih ukrepov. V zaključku je navedena utemeljitev diplomske naloge in prikazana je koristnost novega načina planiranja.
Ključne besede: - Sistem vodenja - Proces stalnih izboljšav - Zavezanost vodstva - Uravnoteženi sistem kazalnikov - Vodstveni pregled
Objavljeno: 16.07.2009; Ogledov: 3996; Prenosov: 804
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

2.
RAZVOJ VODSTVENEGA PREGLEDA NA PODLAGI MODELA ODLIČNOSTI
Anton Petrič, 2010, magistrsko delo

Opis: Dobavitelji v avtomobilski industriji, ki tekmujejo na zelo zahtevnem in visoko inovativnem trgu, se soočajo z velikimi pritiski po nenehnem izboljševanju svojega delovanja in posledično zniževanju cen svojih izdelkov. Podjetje TPV d.d. je pri strateškem načrtovanju svoje prihodnosti ugotovilo, da obstoječi integrirani sistem managementa kakovosti ne zagotavlja tiste prebojne moči, ki bi zadostovala za doseganje pomembnejše vloge v avtomobilski dobaviteljski verigi. Zaradi tega se je odločilo za doseganje nenehnega izboljševanja svojega delovanja z uvajanjem načel odličnosti po modelu EFQM. V nalogi se osredotočimo na metode vrednotenja stanja, ki izhajajo iz izhodiščnih modelov in sicer uporabo presoj sistema managementa kakovosti in izvajanja vodstvenega pregleda po ISO 9001 ter samoocenjevanja po EFQM. Z analizo nabora kazalnikov, ki jih podjetje spremlja, da obvladuje svoje delovanje, poskušamo potrditi smisel in vpliv izvajanja notranjih presoj in presoj tretje stranke na rezultate podjetja. Za preskok na začetek uvajanja načel odličnosti po modelu EFQM izvedemo samooceno, ki rezultira v opredelitvi ključnih prednosti in priložnosti za izboljšanje ter opredeljenem akcijskem načrtu, ki postavlja okvir za holistični pristop k nenehnemu izboljševanju. Ključni prispevek magistrskega dela je tako nadgradnja vodstvenega pregleda kot managerskega orodja na nivo temeljnih načel odličnosti po modelu EFQM ter razvoj procesne sheme (modela), ki potrdi vodstveni pregled kot ključno managersko orodje, s katerim lahko vodstvo strateško upravlja podjetje.
Ključne besede: standardi managementa kakovosti, model odličnosti EFQM, presojanje, samoocenjevanje, vodstveni pregled
Objavljeno: 04.05.2010; Ogledov: 2736; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici