| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 96
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vodenje družinskega podjetja mlakolor d.o.o.
Maruša Novak, 2023, diplomsko delo

Opis: V današnji družbi se v podjetništvu pripisuje velik pomen vodenju, ki ga povezujemo z uspešnostjo in učinkovitostjo podjetja. V nalogi smo se osredotočili na preučevanje družinskih podjetij in njihovih specifik. V teoretičnem delu smo na splošno opisali pojem vodenje, stile in načine vodenja, naloge vodij, značilnosti vodij in vodenje s strani žensk. V raziskovalnem delu smo analizirali družinsko podjetje Mlakolor, d. o. o. Zanimale so nas značilnosti vodenja družinskega podjetja Mlakolor, d. o. o. V ta namen smo izvedli raziskavo med zaposlenimi in intervju z direktorico podjetja Mlakolor, d. o. o., ter tehničnim direktorjem predhodnega podjetja X. Podjetje Mlakolor, d. o. o., je namreč nasledilo podjetje X, ki je prodalo svojo proizvodnjo dejavnost. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo zaposleni v podjetju Mlakolor, d. o. o., pozitivno mnenje o sedanji vodji in da so zadovoljni z njenim načinom vodenja. Direktorica podjetja Mlakolor, d. o. o., stremi k spoštljivemu odnosu in nehierarhičnemu vodenju, saj se zaveda, da sta to močna faktorja, ki vplivata na počutje zaposlenih. Deluje povezovalno in s tem zaspolene spodbujak medsebojnemu sodelovanju in pomoči. Cilji, ki jih zastavi, so jasno opredeljeni, nazorno predstavljeni zaposlenim in realizirani. V podjetju Mlakolor, d. o. o., se čuti dobro počutje, enakopravnost, zaupanje in povezanost zaposlenih tako med sabo kot tudi do direktorice. Pri analizi vodenja, ki je bila opravljena med zaposlenimi, se je izkazalo, da direktorica izkazuje spoštovanje do zaposlenih, skrbi za njihovo osebno rast in strokovnost, vendar ji pri vodenju primankuje odločnosti in samozavesti.
Ključne besede: vodenje, družinsko podjetje, organizacija podjetja
Objavljeno v DKUM: 11.04.2023; Ogledov: 612; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (887,63 KB)

2.
Pristopi k vodenju glede na razlike večnacionalnih podjetij
Nejc Stanič, 2023, magistrsko delo

Opis: Večnacionalna podjetja imajo v Sloveniji vse večji gospodarski pomen. V magistrskem delu se osredotočamo na proučevanje pristopov k vodenju glede na razlike izbranih večnacionalnih podjetij, ki poslujejo v Sloveniji. Razliki, ki smo ju opazovali, sta bili država izvora večinskega lastnika podjetja in oblika internacionalizacije podjetja. Vodenje je mogoče definirati kot usmerjanje in motiviranje zaposlenih, da bi ustrezno opravili naloge, potrebne za doseganje organizacijskih ciljev. Za uspešno vodenje zaposlenih mora imeti vodstvo podjetja postavljeno vizijo in ustrezno kombinacijo stilov vodenja, da lahko podjetje dosega postavljene cilje. Z ustreznim vodenjem zaposlenih se dosežejo rast prihodkov, večja motivacija pri delu in posledično se zvišuje tudi produktivnost. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili večnacionalna podjetja, procese in modele internacionalizacije, koncept vodenja in sestavine uspešnega vodenja. Empirični del je preliminarna raziskava, v kateri smo izvedli študijo primerov izbranih večnacionalnih podjetij, ki poslujejo v Sloveniji, v povezavi z njihovimi pristopi k vodenju. V raziskavi smo ugotovili, da je v podjetjih v najmanjši meri prisoten avtokratski stil vodenja, v največji meri pa demokratični in transakcijski stil vodenja. V preliminarni raziskavi študije primerov smo obe postavljeni hipotezi zavrnili, saj nismo ugotovili, da sta država večinskega lastnika večnacionalnih podjetij in način mednarodne ekspanzije večnacionalnega podjetja dejavnika razlik v pristopih k vodenju teh podjetij.
Ključne besede: vodenje, pristopi k vodenju podjetij, internacionalizacija, večnacionalna podjetja, Slovenija.
Objavljeno v DKUM: 17.03.2023; Ogledov: 641; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

3.
Posebnosti vodenja in izvajanja projektov v podjetju robotehnika d.o.o.
Janja Orovič, 2022, diplomsko delo

Opis: Projekti prinašajo podjetjem izboljšave, inovacije, večajo konkurenčnost in druge koristi, zato so še kako pomembni. Vse te koristi iz naslova projektov še kako pomagajo v doseganju uspešnosti poslovanja tudi malim in srednje velikim podjetjem (t.im. MSP podjetja), ki so hrbtenica našega gospodarstva, saj zaposlujejo največji delež ljudi in ustvarijo več kot polovico vseh prihodkov. Projekti imajo pomembno vlogo pri ustvarjanju dodane vrednosti v MSP, vendar pa med njimi še vedno obstajajo številna, ki niso seznanjena s tehnikami projektnega vodenja in jih pri upravljanju projektov ne uporabljajo, kar znižuje potencial uspešnosti projektov, s tem pa tudi samih podjetij. Projektni management je v velikih podjetjih dobro poznan pojem, saj imajo ta neredko kar celotne oddelke namenjene delu na projektih in razvoju projektnih metodologij. Ker se MSP-ji razlikujejo od velikih podjetij med drugim tudi po virih, ki jih imajo na voljo – tudi za potrebe vlaganja v projekte – je potrebno prakse projektnega managementa prilagoditi velikosti podjetja. S projekti se srečujejo tudi v podjetju Robotehnika d. o. o. vendar pa imajo o vodenju le-teh malo znanja, zato ti niso tako učinkoviti, kot bi lahko bili, če bi aplicirali tehnike in veščine projektnega managementa.
Ključne besede: projekti, projektni management, vodenje projektov, mala do srednje velika podjetja, agilni projektni management.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 858; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

4.
Aplikacija za spremljanje opravljenega dela : diplomsko delo
Gašper Funda Povše, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena aplikacija za spremljanje opravljenega dela v podjetju in razvoj osrednje komponente v uporabniškem vmesniku: strani za vnos in pregled aktivnosti. Najprej so predstavljene vse tehnologije in orodja, uporabljena pri izdelavi aplikacije: PostgreSQL za izdelavo podatkovne baze, ogrodje NestJS v kombinaciji s TypeORM knjižnico za izdelavo zalednega dela aplikacije, ReactJS v kombinaciji z knjižnico Ant Design za izgradnjo uporabniškega vmesnika in ostala uporabljena orodja. V nadaljevanju je predstavljeno preučevanje že obstoječih orodij za spremljanje opravljenega dela in primerjava z našo aplikacijo, nato sledi opis celotne spletne aplikacije: izgradnja načrta, preučitev že izdelane podatkovne baze in zalednega dela aplikacije, na koncu pa še implementacija uporabniškega vmesnika in postavitev aplikacije na strežnik in povezava domene, da je lahko aplikacija dostopna preko spletnega brskalnika.
Ključne besede: Spletna aplikacija, ReactJS, NestJS, PostgreSQL, vodenje podjetja
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 513; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

5.
Presoja kakovosti upravljanja in vodenja v javnem neprofitnem podjetju z uporabo Kraljeve metode
Anja Kupčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Potreba po kakovostnem upravljanju in vodenju podjetij je ključna za dolgoročno uspešnost podjetja, njegovo rast in razvoj. Praviloma, kot podjetja razumemo tista, katerih namen je ustvarjanje dobička na prostem trgu, takšna podjetja se vodijo in upravljajo s ciljem večanja dobička. V magistrski nalogi ločimo med javnimi in zasebnimi podjetji ter med profitnimi in neprofitnimi. Javna podjetja so tista, ki so v lasti države, kot neprofitna podjetja pa opredeljujemo tista, katerih cilj ni ustvarjanje dobička, temveč zagotavljati storitve, ki so v korist širši družbi. Kot primer javnega neprofitnega podjetja obravnavamo javni sklad, pravna podlaga katerega je opredeljena z Zakonom o javnih skladih. V teoretičnem delu naloge, upravljano-vodstveni proces temelji na MER-ovem modelu integralnega managementa, v katerem imata vizija in politika podjetja osrednjo vlogo. Vizija določa politiko podjetja, ki vsebuje poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Politika podjetja se uresničuje neposredno na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge opredelimo zakaj je upravljano-vodstveni proces pomemben za vse vrste podjetij, tudi javno neprofitno podjetje ter izpostavimo nekatere posebnosti upravljanja in vodenja v tej vrsti podjetij. Posebnosti se kažejo predvsem v drugačnem motivu vodenja, v zasledovanju drugačnih vizij in poslanstva. Predstavimo pomembne elemente za učinkovito in uspešno vodenje javnega neprofitnega podjetja, med katerimi je tudi kultura, etika in verodostojnost. Za presojo kakovosti politike podjetja predstavimo Kraljevo metodo in ugotovimo, da jo lahko uporabimo tudi na primeru javnega neprofitnega podjetja, npr. javnega sklada. Kot primer javnega sklada v drugem delu naloge predstavimo Slovenski podjetniški sklad, ki je ustanovljen z namenom zagotavljanja olajšanega dostopa do finančne in vsebinske podpore za mikro, mala in srednje velika podjetja. Njegovo delovanje je določeno z Ustanovitvenim aktom Sklada, kjer je za upravljanje zadolžen nadzorni svet, za vodenje pa direktor. Analiziramo vizijo ter politiko podjetja, ki jo ima Sklad zapisano v internih dokumentih. V nadaljevanju opredelimo strategije podjetja ter kulturo, etiko in verodostojnost, kot pomemben uspešnostni dejavnik. Magistrsko nalogo zaključimo s presojo vodenja in upravljanja podjetja s pomočjo Kraljeve metode, kjer s popisom značilnosti preko 60 različnim postavk, pridemo do ugotovitev o modelih managementa, ki prevladujejo na Skladu.
Ključne besede: upravljanje, vodenje, javna neprofitna podjetja, MER-ov model integralnega managementa, presoja politike podjetja, Kraljeva metoda
Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 1019; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

6.
Razbremenilna logistika v podjetju Oblak Group, d.o.o.
Martina Husnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: Logistika je proces upravljanja tokov materialov od vira nastajanja do končnega porabnika in zajema fizični tok materiala in informacij od dobavitelja, preko proizvajalca in trgovca do končnega potrošnika, vključuje pa tudi skladiščenje materialov, surovin, polizdelkov in končnih izdelkov. Sestavljena je iz več logističnih podsistemov s ciljem zagotavljanja dostave prave dobrine in storitve na pravem mestu, v pravi količini in kakovosti, ob pravem času ter z najnižjimi stroški in vplivi na okolje. Razbremenilna logistika skrbi za ostanke in odpadke, ki nastajajo v vseh poslovnih procesih znotraj podjetja, oziroma v nabavnem procesu, proizvodnji ter distribuciji izdelkov. Naloga razbremenilne logistike je predvsem upoštevanje ekonomskih in ekoloških ciljev, zbiranje, sortiranje in ločevanje odpadkov in ostankov, recikliranje, zbiranje in deponiranje ostankov in odpadkov ter ustrezno skladiščenje, manipuliranje in transport le teh. Pomen razbremenilne logistike z razvojem izdelkov in vse zahtevnejšo ekološko zakonodajo hitro narašča. Vpliv razbremenilne logistike na proizvodna podjetja in njen pomen pri poslovanju podjetij bomo pokazali na primeru podjetja Oblak Group, d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo betonskih izdelkov.
Ključne besede: poprodajna logistika, razbremenilna logistika, embalaža, ravnanje z odpadki, ekološko vodenje podjetja
Objavljeno v DKUM: 05.12.2019; Ogledov: 1721; Prenosov: 426
.pdf Celotno besedilo (832,85 KB)

7.
Kakovost upravljanja po metodologiji SEECGAN indeksa na primeru podjetja Nova Ljubljanska banka, d.d., Ljubljana
Ana Jurić, 2018, magistrsko delo

Opis: Vedno večja konkurenca in težnja po obstoju na trgu privedeta podjetja do iskanja najustreznejših rešitev, kako uspešno upravljati in voditi podjetje. V magistrskem delu ločimo pojma upravljanje in vodenje. Upravljanje je povezano z lastniškim, vodenje pa z managerskim vidikom upravljalno-vodstvenega procesa. V mikro in malih podjetjih, pa tudi v nekaterih srednje velikih podjetjih sta tako upravljanje kot vodenje pogosto v domeni lastnika, ustanovitelja podjetja. Ta deluje v vlogi upravljalca in managerja. Ko je govora o velikih podjetjih, pa gre za kompleksnejši sistem, kjer sta funkciji upravljanja in vodenja ločeni. V primeru obravnavanega podjetja NLB, d. d., gre za delniško družbo, ki uporablja dvotirni sistem upravljanja, ki je določen za slovenska podjetja. Upravljanje in vodenje se porazdelita med organi, ki so značilni za dvotirni sistem: med skupščino delničarjev, nadzornim svetom in upravo. Skupščina delničarjev predstavlja delničarje, ki svoje pravice uveljavljajo na skupščini. Pri nadzorovanju poslovanja jim pomaga nadzorni svet, naloga uprave pa je vodenje podjetja. Za uspešno upravljanje in vodenje podjetja je treba poznati vse dejavnike, ki vplivajo na njegov razvoj in poslovanje. Upoštevati je treba zmogljivosti in resurse ter druge notranje dejavnike podjetja, kot tudi zunanje dejavnike. Oboji lahko pozitivno ali negativno vplivajo na razvoj in poslovanje podjetja ali celo ogrožajo njegov obstoj. V magistrskem delu se osredotočamo predvsem na politiko podjetja in strateški management, ki igrata pomembno vlogo na najvišji ravni upravljalno-vodstvenega procesa. Pojasnimo pomen vizije, politike podjetja, kulture, etike in verodostojnosti podjetja ter z njimi povezane vrednote. Opredelimo prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, ki vplivajo na obstoj podjetja. Osredotočimo se na pomen družbene in okoljske odgovornosti za podjetja. Nadaljujemo s strateškim managementom, kjer predstavimo strateška poslovna področja podjetja in opredelimo njihove strategije. Magistrsko delo končamo z indeksom SEECGAN, ki je ena od mnogih metodologij, s katerimi ugotovimo, kako kakovostno je upravljanje podjetja. Zapišemo tudi ugotovitve, do katerih pridemo v magistrskem delu, in priporočila za prakso proučevanega podjetja.
Ključne besede: upravljanje, vodenje, delniška družba, podjetje v državni lasti, politika podjetja, strateški management, SEECGAN indeks
Objavljeno v DKUM: 18.10.2018; Ogledov: 1464; Prenosov: 298
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

8.
Merila tržne koncentracije in tržne moči podjetij
Dejan Romih, 2011, polemika, diskusijski prispevek, komentar

Ključne besede: podjetja, konkurenca, tržne analize, koncentracije, merila, krize, ekonomska kriza, gospodarstvo, vodenje, spremembe
Objavljeno v DKUM: 31.07.2018; Ogledov: 884; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (66,87 KB)

9.
Vodenje, organiziranje in širitev malega IT podjetja
Luka Lotrič, 2017, diplomsko delo

Opis: Izbrali smo si temo vodenje, organziranje in širitev malega IT podjetja. Za primer takšnega podjetja smo izbrali podjetje Pinna d. o. o. Temo smo izbrali, ker menimo, da so to zelo pomembne funkcije v sodobnih podjetjih. Predstaviti smo želeli podjetje Pinna d. o. o. Raziskali in primerjali smo manjše in veliko podjetje. Ker je podjetje dejavno v informacijski tehnologiji, smo tudi raziskali možnosti informacijske tehnologije sedaj in v prihodnosti, tako za družbo kakor tudi za podjetja. V poglavju vodenje smo se osredotočili na sam pojem vodenje. Raziskali smo različne stile vodenja. Vsak stil smo na kratko opisali in predstavili ključne lastnosti. Osredotočili smo se tudi na značilnosti vodenja v malem podjetju. Poiskali smo, katere so tiste značilnosti, ki so najbolj pomembne za uspešno prihodnost. Opisali smo organizacijo dela in potek dela. Opredelili smo več motivacijskih teorij. Raziskali smo, kaj so nagrade in kako jih delimo. Poiskali smo možne načine team buildinga in razložili, zakaj je le-ta pomemben in katere so koristi, ki jih ta dejavnost nudi. Pri širitvi podjetja smo predstavili možne načine, kako poiskati nove posle. Poudarili smo pomembnost prepoznavnosti in oglaševanja v današnjem času. Osredotočili smo se tudi na fizično širitev podjetja, ki vključuje investicije v nove poslovne prostore in kdaj je to pomembno. Izvedli smo tudi poglobljeni intervju z direktorjem podjetja. Raziskali smo, kako vodenje in organizacija potekata v omenjenem podjetju. Povprašali smo tudi o možnih širitvah podjetja in načrtih direktorja. Ugotovili smo, da direktor uspešno vodi podjetje in da ima v prihodnosti namen razširiti poslovanje znotraj panoge, v kateri so dejavni zdaj.
Ključne besede: vodenje, organiziranje, širitev podjetja, stili vodenja, motivacija, team building, informacijska tehnologija
Objavljeno v DKUM: 12.12.2017; Ogledov: 1432; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (566,22 KB)

10.
Manager in vodenje podjetja: primer družinskega podjetja Jagros d.o.o.
Melita Lazar, 2017, magistrsko delo

Opis: Naloga vsebuje opis dela managerja in njegovege vloge pri vodenju podjetja. Predstavljeno je trgovsko družinsko podjetje Jagros, d.o.o. in njihov način vodenja podjetja.
Ključne besede: manager, vodenje podjetja, družinsko podjetje Jagros, d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 20.07.2017; Ogledov: 1324; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici