1. Vloga neverbalnega komuniciranja v organizacijah - dobro raziskano področje ali nerešena uganka v poslovnem svetuMagdalene Palushaj, 2024, magistrsko delo Opis: Komuniciranje je pomemben del našega vsakdana. Omogoča nam izražanje stališč, misli in občutkov ter povezovanje in komuniciranje z ljudmi okoli nas. V organizacijah dajejo tako managerji kot zaposleni veliko poudarka vidnim vidikom komunikacije, vendar se malokdo usmeri na tiste manj vidne. Razumevanje človeka v veliki meri temelji ravno na manj vidnih aspektih, kot je neverbalna komunikacija. Za učinkovito delovanje organizacij pa je zelo pomembno poznavanje le-te. V magistrskem delu smo opredelili vrste komuniciranja. Komuniciramo lahko na različne načine. Ker osredotočenost magistrske naloge temelji na neverbalnem komuniciranju smo ga bolj podrobno opisali, navedli njegovo pomembnost in prednosti ter njegove elemente – parajezik, govorico telesa, izraz na obrazu, prostorsko razdaljo, dotik, videz in okrasje. Opisali smo povezavo med neverbalno komunikacijo in čustveno inteligenco, ki omogoča boljše prepoznavanje in razumevanje lastnih in tujih čustev ter namenov preko interpretacije neverbalnih signalov. V nadaljevanju smo preučevali razumevanje zaposlenih s pomočjo neverbalnega komuniciranja, kjer smo ugotovili, da neverbalna komunikacija razkriva neskladja med besedami in dejanskimi občutki zaposlenih, kar je nepogrešljivo za preprečevanje nesporazumov in reševanje konfliktov. V empirčnem delu magistrske naloge smo teoretične ugotovitve podkrepili z intervijuji, ki so bili izvedeni na Centru za socialno delo Spodnje Podravje. Ta organizacija nam je omogočila dobiti odgovore, ki smo jih iskali, saj se zaposleni v veliki meri srečujejo z neverbalno komunikacijo s strani uporabnikov in sodelavcev. Intervjuji z zaposlenimi so razkrili, kako pomembno je poznavanje neverbalnih signalov, saj ti močno vplivajo na medsebojno razumevanje, gradnjo zaupanja ter preprečevanje konfliktov, hkrati pa omogočajo boljše prepoznavanje čustvenih stanj in potreb uporabnikov. Ugotovili smo, da poznavanje in osredotočanje na neverbalno komunikacijo bistveno prispeva k boljšemu razumevanju potreb uporabnikov ter zaposlenih. Posledično prispeva k uspešnejšnejši organizaciji, saj je motiviranost in produktivnost zaposlenih večja. Dobljeni rezultati kažejo, da morajo managerji poznavati področje neverbalne komunikacije, da lahko pristopijo in ugotovijo potrebe zaposlenih in jih s tem spodbudijo k večji produktivosti in motiviranosti. Prav tako nam kažejo, da je to področje zelo pomembno, saj spoznamo neverbalne signale in lahko ukrepamo glede na njihov pomen. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da je razumevanje neverbalne komunikacije v organizacijah ključnega pomena, saj ne gre zgolj za dodatek k verbalni komunikaciji, temveč za nujo pri učinkovitem delovanju in grajenju uspešnih medosebnih odnosov. S to magistrsko nalogo smo prispevali k razumevanju pomembnosti neverbalne komunikacije ter podali smernice, kako jih lahko managerji uporabijo za izboljšanje motivacije, produktivnosti zaposlenih ter za ugotavljanje njihovih potreb, kar je ključno za dolgoročni uspeh organizacij. Ključne besede: vodenje, komuniciranje, neverbalno komuniciranje, organizacija, manager, zaposleni Objavljeno v DKUM: 12.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,71 MB) |
2. 8. posvet o ohranjanju in trajnostni rabi rastlinskih genskih virov : Trajni nasadi, zbornik povzetkov2025, zbornik Opis: Zbornik vključuje povzetke prispevkov, ki so bili predstavljeni na 8. Posvetu o ohranjanju in trajnostni rabi rastlinskih genskih virov (RGV), organiziranem s strani Univerze v Mariboru, Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede, v sodelovanju z Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Namen vsakoletnega posveta je ozaveščanje javnosti o pomembnosti ohranjanja RGV v Sloveniji, predstavitev novosti na tem področju, pregled dosežkov ter izmenjava izkušenj med sodelujočimi. Zaradi omejenega obsega razpoložljivih finančnih sredstev so trenutne dejavnosti JSRGB usmerjene predvsem v ohranitev obstoječih zbirk lokalnih genskih virov kmetijskih rastlin, manj pa je aktivnosti na področju sistematičnega ocenjevanja RGV glede uporabne vrednosti, tako v genskih bankah ex situ kot na njihovem naravnem rastišču in situ. Osrednja tema letošnjega posveta so bili trajni nasadi in sicer so bili v prvem sklopu predstavljeni prispevki, ki so obravnavali sadne rastline, v drugem sklopu pa so sledila predavanja na temo trajnih nasadov vinske trte. Ob zaključku so bile podane možnosti vzpostavitve ohranjanja RGV na kmetijah. Poudarjen je bil tudi pomen sistema kakovosti pri vodenju genskih bank. Ključne besede: vodenje kakovosti, genska banka, trajni nasadi, tradicionalni genotipi sliv, genska banka vinske trte Objavljeno v DKUM: 20.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (1,85 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Analiza dejavnikov vpliva na odločitev o zaposlitvi pri prehodu iz vloge študenta v vlogo zaposlenega na področju zdravstvene negeŠpela Vodnik, 2024, magistrsko delo Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na odločitev o zaposlitvi študentov 3. letnikov zdravstvene nege na fakultetah po Sloveniji, s ciljem pridobiti predstavo o tem, kako pospešiti pridobivanje novozaposlenih.
Zanimalo nas je, kateri dejavniki so študentom 3. letnika zdravstvene nege najpomembnejši, ali obstajajo povezave med njimi in dejavniki, ki vplivajo na odhajanje z delovnih mest, kakšne so povezave med spolom, starostjo in pomembnostjo, ki jo osebe pripisujejo določenemu dejavniku, in ali se dojemanje posameznih dejavnikov med študenti različnih zdravstvenih fakultet po Sloveniji razlikuje.
V raziskavo so bili vključeni študenti 3. letnikov zdravstvene nege na fakultetah po Sloveniji. Vzorčenje je bilo izvedeno z metodo snežne kepe. Za raziskavo je bil uporabljen anketni vprašalnik sestavljen iz dveh delov. Prvi del je bil usmerjen na vprašanja o demografskih značilnostih in osebnih podatkih, drugi na ocenjevanje pomembnosti, ki jo izpolnjevalec pripisuje posameznim dejavnikom z ocenami od 0 (mi sploh ni pomembno) do 7 (mi je zelo pomembno). Anketni vprašalnik so študentje izpolnjevali prek aplikacije 1ka. Zbrani rezultati so bili statistično obdelani v programu SPSS.
Ugotovili smo, da med najpomembnejše dejavnike sodijo dobri odnosi med sodelavci, zadovoljstvo pri delu, urejenost dopusta in odsotnosti, dober odnos z vodjo in sposobnost vodje za reševanje konfliktov. Večina dejavnikov je pomembnih tako študentom kot že zaposlenim, le pri pomembnosti urnika, avtonomije, nadurnega dela in možnosti izobraževanja so bile zaznane razlike. Ključne besede: zaposlitev, vodenje, odnosi, študent, prehod Objavljeno v DKUM: 28.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
Celotno besedilo (1,98 MB) |
4. Značilnosti stila vodenja v kontekstu prenosa podjetjaNejc Sovič, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava značilnosti različnih stilov vodenja v kontekstu prenosa podjetja in kako lahko različni stili pomagajo ali otežijo prenos podjetja iz ene generacije na drugo. Cilj naloge je izvedeti, kako lahko stili vodenja pripomorejo, da bo proces potekal čim bolj gladko, brez večjih zapletov, kakšne težave se lahko pojavijo med postopkom in kako pripraviti bodočo vodjo na sam prevzem podjetja, da bo podjetje še naprej rastlo in se razvijalo. V prvem delu naloge predstavljamo teoretični okvir vodenja, kjer smo opredelili ključne pojme, sloge vodenja in dejavnike, ki vplivajo na uspešen način vodenja. Poudarili smo primerjavo različnih stilov vodenja, kot so avtokratski, demokratični, transformacijski, transakcijski in birokratični in kako ti slogi vplivajo na prenos podjetja. Osrednji del naloge se navezuje na vodenje v kontekstu prenosa podjetja, kjer se osredotočamo predvsem na to, kako stil vodenja vpliva na proces prenosa, kako je potrebno naslednike pripraviti na prevzem podjetja in primerjavo, kako vodijo starejše in kako nove, mlade vodje. V tem delu obravnavamo tudi, do kakšnih sprememb pride v organizacijski kulturi po prenosu in analiziramo uspešne prenose. V empiričnem delu naloge smo izvedli sekundarno raziskavo, v kateri smo zbrali 32 naključno izbranih podjetij v Sloveniji, ki so prestali proces prenosa. Nato smo naredili analizo, koliko podjetij je po prenosu propadlo oziroma zašlo v finančne težave in koliko jih je obstalo in nemoteno poslovalo naprej. Ugotovili smo, kateri stil vodenja so v podjetjih v času prenosa uporabljali, da smo analizirali, kateri stil je bil najbolj učinkovit in kateri najmanj. Proučili smo njihov tržni delež in če se je le-ta po procesu prenosa povečal, zmanjšal ali ostal enak. V zaključnem delu smo predstavili ključna spoznanja in napisali ugotovitve same diplomske naloge, ki poudarjajo, da je proces uspešnega prenosa zelo povezan s stilom vodenja in pravočasno pripravo naslednika na sam proces. Ugotovili smo, kateri stil vodenja najbolje vpliva na proces prenosa in kateri najmanj, kako dolgo in kako morajo potekati priprave naslednika na sam proces in kako se vodenje razlikuje med starejšo in mlajšo generacijo vodij. Ovrednotili smo zastavljene hipoteze in ugotovili, kako sam stil vodenja vpliva na prenosa podjetja. Na koncu smo izpostavili odprt problem, ki bi ga bilo potrebno dodatno raziskati in proučiti. Ključne besede: vodenje, stili vodenja, prenos podjetja, naslednik, vpliv vodenja, prilagodljivost vodij, družinska podjetja, podjetje. Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 42
Celotno besedilo (886,52 KB) |
5. Vpliv srednjega managementa na delovanje podjetijDavorin Cingesar, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je opisano delovanje srednjega managementa in vpliv delovanja srednjega managementa na delovanje visokega in nižjega managementa. Prikazano je kako je z različnih perspektiv srednji management kritiziran in kako lahko z dobro organizacijsko strukturo ter izbiro pravega kadra, pravočasno implementacijo sprememb in novosti ter efektivnim prenosom legitimnih informacij po hierarhičnih ravneh navzgor in navzdol v bistvu ravno srednji management pripomore k izboljšanemu delovanju podjetja. Ključne besede: Management, srednji management, vodenje, motiviranje, management kadra, downsizing srednjega managementa, operativni management, strateški management Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (1,44 MB) |
6. Vpliv managerjev na ustvarjalnost zaposlenihTinkara Hren, 2024, magistrsko delo Opis: V dobi nenehnih sprememb in konkurenčnega poslovnega okolja, postaja ustvarjalnost kritični dejavnik, ki podjetjem omogoča, da se razlikujejo in izstopajo. Magistrsko delo se osredotoča na raziskavo pomena ustvarjalnosti managerjev in njen vpliv na stil vodenja ter ustvarjalnost zaposlenih v podjetju. Metodologija raziskave je kvantitativne narave, ki temelji na podatkih, zbranih s pomočjo anketiranja zaposlenih v velikem proizvodnem podjetju. Z anketnim vprašalnikom smo želeli raziskati povezave med percepcijo ustvarjalnosti vodij in ustvarjalnih kompetenc zaposlenih. Celotna raziskava je temeljila na dveh osnovnih hipotezah. Prva se nanaša na povezavo med ustvarjalnostjo managerjev in izbiro njihovega stila vodenja, druga pa na vpliv te ustvarjalnosti na ustvarjalne sposobnosti zaposlenih. Analiza rezultatov je pokazala, da managerjeva ustvarjalnost pozitivno vpliva na spodbujanje sodelovanja in inovacij ter s tem na kreativno delovanje in zadovoljstvo zaposlenih pri delu, kar potrjuje hipotezi o pomembnem vplivu managerjeve ustvarjalnosti na izbiro stila vodenja in na ustvarjalnost zaposlenih. Diskusija rezultatov je pokazala, da ustvarjalnost v vodstvenih vlogah ni le pomembna, ampak je temeljnega pomena za razvoj in napredovanje organizacije, pri čemer različni dejavniki, kot so psihološka varnost, povratne informacije in podpora vodstva, pomembno prispevajo k izražanju in razvoju kreativnih sposobnosti znotraj ekip. Ključne besede: ustvarjalnost, vodenje, menagement, zaposleni, podjetje Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 65
Celotno besedilo (1,10 MB) |
7. Model coachinga kot podpora vodenja glavnim medicinskim sestramPolona Vrbanc, 2024, magistrsko delo Opis: Uvod: Glavne medicinske sestre poleg obsežnega strokovnega dela skrbijo tudi za organizacijo in vodenje tima, vendar pa pogosto ne prejmejo zadostnega izobraževanja na tem področju. Coaching, opredeljen kot partnerski odnos, ki spodbuja posameznika k doseganju polnega potenciala, lahko bistveno pripomore k učinkovitejšemu delu glavne medicinske sestre.
Metode: V teoretičnem delu so bile uporabljene metode deskripcije, kompilacije, komparacije ter analiza in sinteza. V empiričnem delu je bila uporabljena kvalitativna raziskovalna paradigma. Podatke smo zbirali s polstrukturiranim intervjujem, analizirali pa s kvalitativno vsebinsko analizo. V raziskavo je bilo vključenih deset glavnih medicinskih sester, zaposlenih v slovenskih javnih zdravstvenih ustanovah.
Rezultati: Raziskava je potrdila, da neznanje s področja vodenja glavnim medicinskim sestram povzroča različne izzive pri delu. Izrazile so željo po pridobitvi dodatnega znanja in izkazale velik interes za vključitev modela coachinga v svoje delo.
Razprava: Glavne medicinske sestre, ki pri svojem delu uporabljajo metodo coachinga, so manj obremenjene in tim vodijo bolj učinkovito. Pozitivni učinki se kažejo tako na delovnem mestu kot v zasebnem življenju. Coaching pomembno vpliva tudi na zadovoljstvo zaposlenih in pacientov. Predstavljen je osnutek coaching programa, ki se osredotoča na pridobivanje veščin, ki bi opolnomočile glavne medicinske sestre na področju vodenja, komunikacije s sodelavci in pacienti.
Zaključek: Vključitev coachinga v izobraževanje in delo glavnih medicinskih sester in ostalega osebja je tako ključ do ohranjanja zdravstva na visoki ravni. Ključne besede: coaching, vodenje, glavna medicinska sestra, izobraževalni model coachinga Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (1,44 MB) |
8. Komparativna analiza orodij za vodenje IT skupin z uporabo umetne inteligenceHana Muzelj, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga se osredotoča na komparativno analizo orodij za vodenje IT skupin, ki vključujejo elemente umetne inteligence. V teoretičnem delu so obravnavane definicije in koncepti informacijskih tehnologij, vodenja IT skupin in umetne inteligence, medtem ko praktični del vključuje poglobljeno primerjavo izbranih orodij glede na njihove funkcionalnosti, integracijo UI ter prispevek k učinkovitosti in organizaciji dela IT ekip. Cilj naloge je oceniti, katero orodje najbolj podpira optimalno delovanje IT skupin v sodobnem tehnološkem okolju. Ključne besede: vodenje IT skupin, umetna inteligenca, komparativna analiza, učinkovitost, integracija UI Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 25
Celotno besedilo (5,09 MB) |
9. Analiza procesa vodenja proizvodnje v Inel d. o. o.Marko Žvegler, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na podjetje Inel d. o. o., ki je specializirano za razvoj in proizvodnjo naprav za dotisk, kontrolo, verifikacijo in agregacijo v farmacevtski industriji. Poleg tega podjetje nudi tudi prilagojene rešitve za izdelavo naprav, ki omogočajo podajanje in sestavljanje izdelkov z uporabo robotske tehnologije. Delo obravnava temeljne metode načrtovanja in vodenja proizvodnje, s poudarkom na analizi celotnega proizvodnega procesa – od začetnega pridobivanja dokumentacije do končne izdelave strojnih delov. V nalogi so predstavljeni predlogi za optimizacijo in izboljšanje proizvodnih procesov, s ciljem povečanja učinkovitosti in kakovosti proizvodnje. Z nadgradnjo digitalizacije v proizvodnji sestavnih delov bi dobili natančnejše čase za izdelave določenih delov naprav. Ključne besede: načrtovanje, vodenje proizvodnje, strojna obdelava, optimizacija procesov, proizvodnja izdelka Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0 |
10. Vodednje podjetja na primeru podjetja mcdonald´sMarina Vučićević, 2024, diplomsko delo Opis: V dinamičnih in negotovih pogojih poslovanja postanejo kadri ključni vir konkurenčne prednosti, učinkovito vodenje pa pogoj za preživetje in razvoj sodobne organizacije. Vodenje ima kot sestavni del upravljanja pomembno vlogo v vseh vrstah poslovnih organizacij, ne glede na njihovo velikost ali dejavnost. Pomen, vloga in vpliv vodenja narašča z vse večjo dinamičnostjo sprememb v sodobnem poslovnem okolju.
Namen naloge je teoretično prikazati pomen vodenja in njegov vpliv na delovno okolje, usposabljanje in podporo zaposlenih ter strategije za reševanje problemov, povezanih z delovno silo, kot sta fluktuacija delovne sile in pomanjkanje motivacije na delovnem mestu. Predstavljeno je vodstvo McDonald’s kot blagovne znamke, ki traja že več kot 50 let, in kaj jo dela uspešno in konkurenčno na trgu.
Eden glavnih ciljev tega dela je opredeliti model za celovitejši pregled vpliva sistema vodenja na kakovost poslovanja in doseženo poslovno uspešnost. Namen je raziskati in analizirati razmerje, skozi katerega sistem vodenja uspeva skozi svoje glavne procese (načrtovanje, zagotavljanje, razvoj, vpliv in izobraževanje človeških virov) generirati konkurenčnost ter ustvarjanje pogojev za njihovo uporabo z namenom, da uresničiti in ohraniti poslovni uspeh. Ključne besede: Vodja, vodenje, motivacija, vodstvene odločitve, MC Donald's Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 24
Celotno besedilo (2,07 MB) |