| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 42
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Spremembe v partnerskem odnosu ob rojstvu otroka
Nina Zaner, 2017, diplomsko delo

Opis: Kot vzgojitelji predšolskih otrok smo pri svojem delu v neposrednem stiku z otroki kot tudi z njihovimi starši. Vsaka vzgoja otroka se najprej začne v družinskem okolju in ima na otrokov razvoj pomemben vpliv. Pri tem je zelo pomemben tudi partnerski odnos in njegova spreminjajoča se dinamika. V diplomskem delu, ki je razdeljeno na dva dela, teoretičnega in empiričnega, smo raziskovali, kako se partnerski odnos spreminja skozi posamezna obdobja, v času pričakovanja in po rojstvu prvega otroka. Osredinili smo se predvsem na dinamiko partnerskega odnosa, vloge, ki jih partnerja v teh obdobjih sprejemata, na njun odnos, družinsko življenje ter ovire in strahove, s katerimi se soočata. Predstavljamo ugotovitve, do katerih smo prišli s kvalitativnim raziskovanjem s pomočjo polstrukturiranih intervjujev.
Ključne besede: partnerski odnos, nosečnost, rojstvo otroka, starševstvo, družina, komunikacija, vloge, skupaj preživet čas.
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 386; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (560,59 KB)

3.
Feministične ideje in družbene vloge žensk v romanu Ženske Marilyn French
Suzana Remih, 2021, magistrsko delo

Opis: Ženske so bile večji del zgodovine zaradi prevlade patriarhata v slabšem družbenem položaju kot moški. Ko so ženske začele opažati svoje drugorazredne vloge, se je razvil feminizem, ki se je zavzemal za ukinitev podrejenega položaja žensk na vseh področjih. V tem obdobju se je tudi književnost, predvsem izpod peres pisateljic, ukvarjala z vprašanji položaja žensk v družbi. V svojem magistrskem delu sem skozi analizo romana Ženske skušala ugotoviti, kakšne družbene vloge imajo ženski liki v romanu in katere feministične ideje se v delu pojavijo. Roman Marilyn French, ki sledi življenju in feminističnemu prebujanju Mire Ward in njenih prijateljic, vsekakor vsebuje feministične ideje. Ženski liki, ki so na začetku romana ujeti v tradicionalnih ženskih vlogah, se odločijo za spremembe, se odpovedujejo neuspešnim zakonom in med sabo govorijo o neenakosti med spoloma. Prikazovanje ekonomske odvisnosti žensk, bremen materinstva in neplačanega gospodinjskega dela, pomanjkanja časa za lastne interese, neenakopravnosti, manjvrednosti, izkoriščanja, zatiranosti ali celo nevidnost v javnih in zasebnih življenjih so glavne teme romana. Pisateljica pa prikaže tudi bolečino in ovire, ki ženske čakajo na poti do osvoboditve, saj boj proti močnim družbenim strukturam prinese trpljenje, odpovedovanje in osamljenost.
Ključne besede: Marilyn French, Ženske, feminizem, družbene vloge, spol, odnosi, družbeni položaj žensk
Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 935; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (742,00 KB)

4.
Vloga razrednika pri poučevanju otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja
Urška Kukovec, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se posvečamo vlogi razrednika pri poučevanju otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja v rednih osnovnih šolah. V teoretičnem delu predstavimo vloge in naloge učitelja in razrednika ter skupine otrok s posebnimi potrebami. Podrobneje je predstavljena skupina otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, pri čemer predstavimo njihove posebnosti in prilagoditve za delo z njimi ter spoznamo posamezne skupine otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. V empiričnem delu je bil namen raziskati, ali se vloga razrednika pri poučevanju otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja skozi razrede v osnovni šoli spreminja, ugotoviti, ali razredniki vedo, kakšna je njihova vloga pri delu z otrokom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, kaj zajema delo razrednika pri poučevanju otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, ali se pojavijo razlike v količini administrativnega dela razrednika in v sodelovanju s starši otroka s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Za pridobitev rezultatov smo uporabili kvalitativno metodo oziroma deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Rezultati so pokazali, da bistvenih razlik pri vlogi razrednika skozi razrede v osnovni šoli ni. Pri poznavanju vloge razrednika smo ugotovili, da razredniki vedo, kakšne so njihove vloge in naloge pri poučevanju otrok s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Prišli smo tudi do spoznanja, da imajo razredniki, če imajo v razredu otroka s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, več administrativnega dela in da se pojavijo razlike pri sodelovanju s starši.
Ključne besede: otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, razrednik, učitelj, vloge in naloge razrednika, vloge in naloge učitelja.
Objavljeno v DKUM: 07.09.2020; Ogledov: 1140; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

5.
Uvajanje ogrodja scrum v prodajne procese
Jure Pandel, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavljamo predlog vpeljave ogrodja SCRUM – v nadaljevanju SCRUM v prodajni proces. Sprva predstavljamo klasični prodajni proces, v okviru katerega definiramo poslovne procese, prodajne metodologije, prodajne strategije, ter klasični prodajni proces po posameznih fazah. To znanje bo predstavljalo izhodišče za digitalizacijo klasičnega prodajnega procesa. Klasični prodajni proces sestoji iz faz vzpostavljanja kontakta, kvalificiranja potencialnih strank (angl. leadov), zagotavljanja vrednosti, strukturiranja posla, predloga rešitve, pogajanj, zaključka. Po predstavitvi posameznih faz vzpostavljanja kontakta predstavljamo najpogostejše metrike v prodaji. Za predstavitvijo najpogostejših metrik predstavljamo najpogostejše vloge v prodaji. Nato bomo predstavili najpogostejše agilne metodologije v uporabi, ter predstavili možnost uvedbe SCRUM v klasični prodajni proces. Za SCRUM smo se odločili, ker ekonomsko okolje postaja digitalizirano, zato želimo na to okolje prilagoditi prodajni proces, saj slednji predstavlja stik podjetja s trgom. Spoznali bomo elemente ogrodja SCRUM, kamor prištevamo vrednote, principe, artefakte, dogodke, vloge, ki so potrebne za izvajanje ogrodja SCRUM. V praktičnem delu bomo izvedli predlog preslikave konceptov ogrodja SCRUM v prodajni proces.
Ključne besede: digitalizacija, prodajni proces, prodajne vloge, agilne metodologije, SCRUM
Objavljeno v DKUM: 26.08.2020; Ogledov: 917; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
Nekateri sociološki vidiki starševstva v sodobni družbi ter odloženo starševstvo na Hrvaškem
Lucija Radmanić, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je podan pregled sodobnih znanstvenih spoznanj o konceptu starševstva v kontekstu razumevanja družine. Dejstvo je, da družina ni več tako trdna socialna institucija, kot je bila v tradicionalni družbi, čeprav sta družina in starševstvo še vedno osnovni instituciji družbe. Različni procesi modernizacije in individualizacije so vplivali na spremembe v vrednostnih vidikih in nastanek različnih oblik družinskih in starševskih struktur, kar imenujemo pluralizacija družinskih struktur. S spremembo vlog očetovstva in materinstva ter novo paradigmo otroštva je starševstvo v sodobni družbi opredeljeno kot ena izmed temeljnih, najbolj odgovornih in hkrati najtežjih socialnih vlog posameznikov. Namen magistrskega dela je analiza nekaterih socioloških vidikov, ki označujejo starševstvo v sodobni družbi, ter opredelitev družbenih procesov, ki vodijo v preoblikovanje družinskih komponent. V empiričnem delu smo s kvantitativno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili vpogled v doživljanja in stališča mladih o starševstvu na Hrvaškem. Ugotavljali smo, zakaj se mladi vedno pozneje odločajo ali ne odločajo za starševstvo in družino. V skladu s tem smo poiskali razloge za spremembe v doživljanju tega ter analizirali pomembnejše sociološke vidike vzrokov odloženega starševstva na Hrvaškem. Rezultati raziskave so pokazali, da mladi odlagajo starševstvo predvsem zato, ker se ne počutijo dovolj zrelo in nimajo redne zaposlitve. Pred rojstvom otroka si najprej želijo zagotoviti ekonomsko stabilnost. Tudi večina tistih, ki že imajo otroke, poroča, da jih ni načrtovala. Anketiranci so se za otroke odločali v poznih dvajsetih letih. Ostali, ki še nimajo otrok in s starševstvom odlašajo, se zavedajo predvsem socialnih slabosti svojega ravnanja. Rezultati kažejo tudi, da si več kot polovica mladih želi imeti otroke v prihodnosti.
Ključne besede: družina, starševstvo, družbene spremembe, starševske vloge, mladi, načrtovanje družine
Objavljeno v DKUM: 20.12.2019; Ogledov: 14533; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (778,04 KB)

7.
Aktivisti za moške pravice in feministi: sovražniki ali potencialni zavezniki?
Sandi Anžel, 2019, magistrsko delo

Opis: Aktivizem za moške pravice ima bogato in zanimivo zgodovino. Začel se je sočasno s feminizmom, a zaradi ideoloških nestrinjanj sta se nato gibanji razšli. V naši nalogi smo pri gibanjih ugotovili dve pomembni razliki. Prva se kaže v dojemanju patriarhata. Aktivisti za moške pravice trdijo, da so moški podvrženi trpljenju zaradi feminizirane družbe, kjer imajo večino moči ženske, medtem ko feministi trdijo, da še vedno živimo v patriarhalni družbi, ki posameznike socializira v tradicionalne spolne vloge. Druga se kaže v dojemanju nastanka neenakosti na podlagi spola. Aktivisti za moške pravice trdijo, da te neenakosti nastanejo zaradi avtonomnih in individualnih odločitev posameznikov in ne zaradi strukturnega zatiranja na podlagi spola, kot to trdijo feministi. Našli pa smo tudi nekaj podobnosti. Prva izhaja iz začetka gibanja, ko so aktivisti za moške pravice skupaj s feministi trdili, da patriarhat in tradicionalne spolne vloge škodijo tako ženskam kot moškim. Druga podobnost pa je v postfeministični teoriji, ki se v veliko točkah sklada z nekaterimi prepričanji aktivistov za moške pravice. Odkrili smo tudi potencial za zavezništvo, in sicer v postfeministični teoriji in v skupnem delovanju zmernih predstavnikov obeh strani, kar bi se lahko v prihodnosti manifestiralo v skupnem gibanju za tranzicijo spolov oz. spolnih vlog.
Ključne besede: feminizem, aktivizem za moške pravice, spolne vloge, patriarhat, neenakost
Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 2080; Prenosov: 352
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

8.
Prednosti in slabosti družinskega podjetja na primeru podjetja Železnina Hudovernik, d. o. o.
Nika Holzknecht, 2018, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomskega projekta so prednosti in slabosti družinskega podjetja. Posamezne prednosti in slabosti, ki jih različni avtorji pripisujejo družinskim podjetjem, smo najprej raziskali v teoriji, nato pa smo na podlagi informacij, ki smo jih pridobili s pogovorom s člani družine Hudovernik, posamezne prednosti in slabosti iz teorije preverili na primeru družinskega podjetja Železnina Hudovernik, d. o. o. Zapisane ugotovitve bo lahko uporabilo podjetje v svoji poslovni praksi: poskušalo prednosti izboljšati in izkoristiti, slabosti pa zmanjšati ali celo odpraviti. V prvem delu dela diplomskega projekta smo opredelili značilnosti družinskih podjetij. Opredelili smo pojem družinskega podjetja, vloge članov družine v družinskem podjetju, možne konflikte ter vzroke za njihov nastanek. Zapisano v prvem, teoretičnem delu dela diplomskega projekta, smo v drugem, praktičnem delu dela diplomskega projekta, preverjali na primeru podjetja Železnina Hudovernik, d. o. o. Z raziskanim smo imeli zadostna izhodišča za določitev prednosti in slabosti podjetja, ki smo jih obravnavali v drugem delu diplomskega projekta. Družinsko podjetje predstavlja dva sistema – družinskega in poslovnega, ki ju je potrebno medsebojno usklajevati. Družinsko podjetje gospodarstvu prinaša mnoge prednosti: omogoča visoko transparentnost poslovanja glede prihodkov, stroškov, dobička in delitve le-tega, spodbuja k odgovornosti in razvijanju delovnih navad vseh članov družine ter nudi identiteto in možnost motiviranja za člane in nečlane družine, v njihovi predanosti za doseganje skupnih ciljev. Soočajo pa se tudi s slabostmi, kot so to na primer nasprotje med željami otrok in staršev, omejitev finančnih virov sredstev, pomanjkanje časa za normalno družinsko življenje, prenos težav članov družine, ki so vključeni v družinski posel, v oba sistema, ki ju družinsko podjetje predstavlja. Zaradi navedenega, je za vsako družinsko podjetje še toliko bolj pomembno, da svoje prednosti in slabost dobro pozna.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskih podjetij, vloge članov družine v družinskem podjetju, družinski odnosi, družinski konflikti, vzroki za konflikte v družinskem podjetju
Objavljeno v DKUM: 29.11.2018; Ogledov: 1115; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

9.
Oblikovanje uspešnih timov in njihova vloga v podjetju
Aljaž Čančala, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja predstavimo timsko delo in pojasnimo njegovo vlogo v organizaciji. Zanima nas, kako oblikujemo tim ter kakšne prednosti in slabosti prinaša takšna oblika dela. Timsko obliko dela primerjamo z individualnim delom in iščemo odgovor na vprašanje, kdaj je timsko delo primernejša oblika dela za organizacijo. Poiščemo izzive, s katerimi se sooča timsko delo v sodobnem svetu, nato pa s pomočjo tipologije timskih vlog po Belbinu pojasnimo pomen posameznikov za tim. Pojasnimo, kako voditi, motivirati tim in kakšne skupinske tehnike ustvarjalnega mišljenja lahko timi uporabljajo pri reševanju problemov organizacij. Opredelimo, kdaj je tim uspešen in kakšne posebnosti glede vodenja poznamo pri samoupravljalnih timih. V zaključku se poglobimo v tematiko multikulturnih timov kot timov z velikim potencialom za premagovanje najkompleksnejših problemov organizacij. Ugotovimo, da je timska oblika dela najprimernejša za reševanje kompleksnih problemov organizacij. Vodenje, motiviranje in koordinacija so ključni za uspešen razvoj tima, ki lahko uresničuje zastavljene cilje organizacije. Multikulturni timi imajo določene težave v uvodnih fazah delovanja zaradi premagovanja raznolikosti, a se v nadaljevanju izkažejo kot inovativnejši od timov, sestavljenih iz pripadnikov iste kulture.
Ključne besede: skupina, tim, timsko delo, timske vloge, multikulturni tim
Objavljeno v DKUM: 19.11.2018; Ogledov: 2029; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (230,01 KB)

10.
Povezava med kakovostjo partnerskega odnosa in občutkom kompetentnosti za opravljanje starševske vloge med nosečimi pari ter mediatorska vloga razpoloženja
Renata Javornik, 2018, magistrsko delo

Opis: Postati starš oziroma razširitev družine z vstopom novega otroka predstavlja pomemben življenjski dogodek, ki ne vključuje le nosečnice, temveč tudi partnerja in preostalo družino, v kolikor jo le ta ima. Zelo veliko vlogo pa v tem času igra tudi odnos med partnerjema, saj ravno kvaliteta odnosa v veliki meri določa občutek pripravljenosti na starševstvo ter vpliva na posameznikovo blagostanje. Namen magistrskega dela je bil raziskati povezavo med kakovostjo partnerskega odnosa ter občutkom kompetentnosti med pari v času nosečnosti ter obenem tudi vloga razpoloženja v omenjenem odnosu. V raziskavo je bilo vključenih 172 udeležencev, od tega 138 žensk (80,2 %) in 34 moških (19,8 %), starih med 19 in 40 let. Povprečna starost udeležencev je znašala 27,98 let. V povprečju so bile udeleženke oziroma partnerke udeležencev v 6. mesecu nosečnosti, za kar 72,1 % pa je bila to prva nosečnost. Rezultati so pokazali, da med kakovostjo partnerskega odnosa ter občutkom starševske kompetentnosti obstaja zmerna pozitivna povezava ter da je kakovost odnosa pozitiven napovednik občutka starševske kompetentnosti. V sklopu preverjanja mediatorskega vpliva razpoloženja na odnos med kakovostjo odnosa ter občutkom starševske kompetentnosti smo ugotovili, da razpoloženje v tem primeru ni mediator med omenjenim odnosom niti moderator omenjenega odnosa. Na podlagi rezultatov multiple regresije smo ugotovili, da posamezniki kakovost partnerskega odnosa zaznavajo kot napovedovalca depresivnih občutkov ter subjektivnega blagostanja, prav tako pa subjektivno blagostanje zaznavajo kot pomembno pri napovedovanju občutka starševske kompetentnosti v času nosečnosti. Dodatno so rezultati pokazali, da se nosečnice v primerjavi z moškimi počutijo bolj kompetentne za opravljanje starševske vloge, da moški partnerski odnos doživljajo bolj kvaliteten v primerjavi z ženskami ter, kar je skladno s pričakovanji, da ženske doživljajo več depresivnih občutenj kot moški. Pomembna je tudi ugotovitev, ki nakazuje na razlike v sicer dobrem sprejemanju nosečnosti in sicer, da prihaja do razlik v kakovosti partnerskega odnosa med dobrim in zelo dobrim sprejemanjem nosečnosti ter, da so lahko depresivni občutki pomemben dejavnik tveganja za nosečnice ter njihove partnerje.
Ključne besede: kakovost partnerskega odnosa, občutek kompetentnosti za opravljanje starševske vloge, razpoloženje, subjektivno blagostanje, depresivni občutki, podpora
Objavljeno v DKUM: 24.10.2018; Ogledov: 1471; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 2.95 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici