| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Matematika pri šolanju doma : magistrsko delo
Špela Majcen, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko šolanja na domu, pri čemer se osredotoča na poučevanje matematike. V teoretičnem delu smo celovito opredelili pojem šolanja na domu in predstavili zakonodajo šolanja na domu v Sloveniji ter njegove začetke, ki segajo izven slovenskih meja. Problematizirali smo odločitve, ki starše privedejo, da se odločijo za šolanje na domu ter jih primerjali z izobraževanjem v javnih šolah. Prav tako pa je v magistrskem delu predstavljen predmet matematika, zakaj je ta potrebna v izobraževanju ter katere splošne cilje in kompetence učenci pridobijo pri učenju tega predmeta. V zaključku teoretičnega dela smo proučili nekatere dosedanje raziskave, ki obravnavajo poučevanje in učenje matematike tako v šoli kot na domu. V empiričnem delu magistrskega dela je predstavljena raziskava, pri kateri smo s pomočjo narativnega intervjuja kot orodja kvalitativne metodologije pridobili vpogled v poučevanje matematike na domu pri šestih slovenskih starših, katerih otroci se šolajo na domu. Znotraj raziskave smo ugotovili, da starši poučevanje matematike organizirajo na načine, ki odgovarjajo njihovim otrokom, kot je učenje skozi vsakodnevne situacije in skozi igro. Starši vsako matematično uro poskušajo organizirati na zanimiv način, tudi s pomočjo pripomočkov, saj drugačnost učence še dodatno motivira za učenje. Prav tako nas je zanimala vključenost učnega načrta v sam proces poučevanja matematike, kjer se je izkazalo, da se ta med starši razlikuje. Nekateri starši učni načrt uporabljajo redno, medtem ko drugi učni načrt uporabljajo samo, ko se pripravljajo na zaključni izpit, da preverijo, ali so predelali vso snov. V primeru, da starši naletijo na snov, ki učencu ni razumljiva, jo poskušajo razložiti na drugačen način in s pomočjo pripomočkov ter se redko obrnejo po pomoč k drugim osebam. Pri organizaciji pouka in pridobivanju informacij za poučevanju na domu si starši pomagajo s spletom, veliko informacij pa dobijo tudi od drugih staršev, ki svoje otroke šolajo na domu.
Ključne besede: šolanje na domu, poučevanje matematike, vloga staršev, organizacija šolanja na domu
Objavljeno v DKUM: 23.11.2022; Ogledov: 834; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

2.
Predšolski otrok med gibalno aktivnostjo in mobilnimi napravami : magistrsko delo
Ingrid Marovič, 2022, magistrsko delo

Opis: Sodobne raziskave kažejo, da pogostost uporabe mobilnih naprav med predšolskimi otroki strmo narašča, pogostost gibalne aktivnosti pa se zmanjšuje, kar lahko negativno vpliva na njihov razvoj in zdravje. V teoretičnem delu smo obravnavali vpliv gibalne aktivnosti in (prekomerne) uporabe mobilnih naprav na otrokov razvoj v predšolskem obdobju, posebno pozornost pa smo posvetili tudi vlogi družine in zgledu staršev, ki ga imajo pri tem. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli med 519 materami štiri-, pet- in šestletnih predšolskih otrok. Ugotovili smo, da je bila le dobra polovica predšolskih otrok v našem vzorcu po poročanju njihovih mater gibalno aktivna vsak dan. Dečki so bili pogosteje gibalno aktivni kot deklice, pogostost gibalne aktivnosti pa je s starostjo otrok upadala. Sedmina otrok je mobilne naprave uporabljala prekomerno in tako že samo z uporabo mobilnih naprav presegala smernice Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) o priporočenem času uporabe vseh digitalnih naprav v predšolskem obdobju. Gibalno aktivnejši otroci so manj pogosto uporabljali mobilne naprave. Otroci gibalno aktivnejših mater so bili tudi sami gibalno aktivnejši. Mobilne naprave so pogosteje uporabljali otroci, katerih matere so jih tudi same uporabljale pogosteje. Na podlagi dobljenih rezultatov smo v sklepnem delu magistrskega dela podali smernice za ozaveščanje staršev o vplivu gibalne aktivnosti in uporabe mobilnih naprav na razvoj predšolskih otrok ter možnosti za nadaljnje, bolj poglobljeno raziskovanje obravnavane tematike.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, mobilne naprave, vloga družine, zgled staršev
Objavljeno v DKUM: 07.03.2022; Ogledov: 1409; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

3.
Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj : diplomsko delo
Staša Deranja, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj je bilo zastavljeno z namenom ugotoviti in raziskati, kakšno vlogo imajo starši pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. Cilj diplomskega dela je s pomočjo anketnega vprašalnika staršev ugotoviti, zakaj je po njihovem mnenju pomembno plavanje, kakšne cilje imajo glede plavanja in ali poznajo učinke plavanja na otrokovo telo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je plavanje in njegov pomen z različnih vidikov ter pomen plavanja na človeški organizem. Predstavljeno je tudi plavanje v učnem načrtu vrtcev, športnem programu Mali sonček in plavalnem tečaju. Na koncu teoretičnega dela je opredeljenih nekaj raziskav, ki se nanašajo na temo diplomske naloge, torej na vlogo staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov izvedenega anonimnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo neslučajnostni vzorec konkretne populacije staršev otrok iz različnih enot vrtca iz določenega kraja. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo deskriptivne statistike in regresijske analize. Raziskava je pokazala, da dobijo starši največ informacij o plavalnih tečajih s strani vzgojitelja in da v goriški regiji po mnenju staršev nimamo velike ponudbe za plavalne tečaje. Na vključitev otroka v plavalni tečaj vpliva oddaljenost kraja, kjer se izvajajo plavalni tečaji. Ugotovili smo, da znanje plavanja staršev vpliva na vključitev v plavalni tečaj, medtem ko neznanje plavanja staršev ne vpliva na vključitev otrok v plavalni tečaj. Poznavanje koristnih vplivov plavanja na otroka prav tako vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Preko raziskave smo spoznali najpomembnejše cilje in razloge staršev za vključitev otroka v plavalni tečaj. Raziskava je pokazala, da je vključitev otroka v plavalni tečaj odvisna od njegove starosti in da stopnja izobrazbe staršev ne vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Spoznali smo še, zakaj je po mnenju staršev plavanje pomembno.
Ključne besede: plavanje, vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj, razlogi za vključitev otroka v plavalni tečaj, učinki plavanja na otrokovo telo in razvoj, gibalni razvoj, šport.
Objavljeno v DKUM: 20.01.2022; Ogledov: 992; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1001,84 KB)

4.
Vloga družine pri ustni higieni predšolskih otrok : diplomsko delo
Petra Pušnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Ustno zdravje predstavlja komponento zdravega življenjskega sloga. Pri različni starosti otroka je za nego ust treba prilagajati pripomočke kakor tudi pristop k ustni higieni. Dobre navade ščetkanja lahko otroku koristijo skozi vse življenje, starši pa so tisti, ki s pozitivnim zgledom pripomorejo k otrokovemu odnosu do čiščenja zob. Naloga staršev je, da otroke poučijo o pravilnem ščetkanju zob in dobrih prehranjevalnih navadah, ki bodo otroku pomagale ohraniti zdrave in čiste zobe. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena družina, njena vloga in funkcije. Prav tako je predstavljen razvoj zobovja otroka, skrb za zdrave zobe in ustno higieno ter prehrana predšolskega otroka. Pojasnjena je tudi vloga staršev pri ustni higieni in skrbi za zdrave zobe predšolskega otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih pridobili na podlagi spletnega anketnega vprašalnika, pri katerem je sodelovalo 135 staršev predšolskih otrok. Zanimalo nas je, kakšna je vloga staršev pri ustni higieni in skrb za otrokove zobe glede na spol in izobrazbo anketirancev ter glede na starost otroka. Zbrane podatke smo analizirali s statističnim programom SPSS. Rezultati raziskave kažejo, da starši ne glede na spol ali stopnjo izobrazbe in starosti otroka, ustrezno skrbijo za otrokovo ustno higieno in mu predstavljajo pozitiven vzgled.
Ključne besede: družina, ustna higiena, zobozdravnik, predšolski otrok, vloga staršev.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 954; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1011,55 KB)

5.
Vloga staršev pri uporabi mobilnega telefona pri osnovnošolcih
Barbara Sečkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del ter se osredotoča na preučevanje vloge staršev pri uporabi mobilnih telefonov pri osnovnošolskih otrocih. Za namen raziskovanja smo pripravili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 194 staršev otrok, ki obiskujejo zadnjo triado. Izsledki raziskave kažejo, da je večina otrok prejela svoj prvi mobilni telefon med 9. in 12. letom starosti in da so pomembnejši razlogi za sprejem odločitve o nakupu praktične narave. Večina staršev meni, da uporaba mobilnih telefonov ne vpliva bistveno na njihove otroke, če že, pa vidijo v njih negativni vpliv. Kljub temu da večina staršev svojim otrokom omejuje količino časa, ki ga lahko preživijo na mobilnih telefonih, jih kar precej tega še vedno ne počne. Ob omejevalni starševski mediaciji je med starši pogosta tudi aktivna mediacija, medtem ko sta nadzor in tehnično posredovanje manj priljubljeni. Starši na svojih mobilnih telefonih preživijo več kot dve uri na dan. Glede na to, da večina staršev ne uporablja telefona v okoliščinah, v katerih prepovedujejo uporabo svojim otrokom, lahko zaključimo, da se trudijo, da bi svojim otrokom predstavljali dober vzor.
Ključne besede: uporaba mobilnih telefonov, vloga staršev, starši kot vzor, starševska mediacija, osnovnošolci
Objavljeno v DKUM: 07.10.2021; Ogledov: 976; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V PODEŽELSKEM OKOLJU
Lidija Retuznik, 2010, diplomsko delo

Opis: Avtorica v diplomskem delu raziskuje vlogo staršev pri gibalnem razvoju otrok na podeželju. V teoretičnem delu je predstavila telesni in gibalni razvoj, pomen gibalnih dejavnosti za otrokov celostni razvoj, vpliv okolja na otrokov razvoj in možnosti za gibalne dejavnosti otrok na podeželju. V empiričnem delu je predstavila rezultate zbranih anket, ki ga je izpolnilo 139 staršev otrok starih od 2 do 6 let iz vrtcev Zg. Ložnica, Oplotnica, Makole in Poljčane. Ugotavlja, da starši namenijo dovolj časa za gibalni razvoj svojih otrok. Najbolj so športno aktivni otroci staršev s srednješolsko izobrazbo. Ugotavlja tudi, da se starši zavedajo pomena športne aktivnosti otrok, vendar imajo premalo časa, da bi bili več športno aktivni s svojimi otroki. Starši menijo, da če bi imeli več možnosti za gibalne dejavnosti na podeželju, bi se več ukvarjali s športnimi aktivnostmi skupaj s svojimi otroki. Najbolj so starši športno aktivni skupaj s svojimi otroki starimi od 3 do 5 let.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, vloga staršev, šport.
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 825; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (428,68 KB)

7.
Vloga vzgojitelja pri hospitaliziranem predšolskem otroku
Maša Peterlin, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo sestavljata teoretični in empirični del. Osnovni cilj naloge je bil prikazati pomen vzgojitelja ob prihodu bolnega otroka na oddelek bolnišnice in vlogo vzgojitelja pri hospitaliziranem predšolskem otroku ter ugotoviti pravice hospitaliziranega otroka v bolnišnici. Pri teoretičnem delu je opredeljeno, kako otrok preživlja bolezen ter kakšna je vloga staršev in vzgojiteljev pri njegovi bolezni in katere pravice ima otrok v bolnišnici. Bivanje v bolnišnici različno vpliva na otroka. Vlogo vzgojitelja pri hospitaliziranem otroku v bolnišnici in kakšna je vloga vzgojitelja pri prepoznavanju in ugotavljanju težav pri hospitaliziranem otroku smo ugotovili z empirično raziskavo. Uporabili smo deskriptivno in kvantitativno metodo dela. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo bilo 20 vzgojiteljev v Sloveniji in 80 staršev hospitaliziranih otrok, ki so se v času anketiranja nahajali na otroškem oddelku na Pediatrični kliniki v Ljubljani. Z anketnim vprašalnikom smo ugotovili, da mora biti vzgojitelj ustrezno usposobljen in pri svojem delu profesionalen. Za vzgojitelje je pomembna tudi izmenjava dobrih praks, dodatno strokovno izobraževanje in sodelovanje v bolnišničnem timu. Vzgojitelji so pripravljeni za različne oblike učenja. Vzgojitelji se morajo ravnati po predpisih, ki jih določa Kurikulum za vrtce in pravilniki. Vzgojitelji v bolnišničnem vrtcu vključujejo v svoje delo vse otroke, ki se zdravijo na oddelku. V bolnišničnem vrtcu je sodelovanje s starši drugačno kot sodelovanje s starši v vrtcu z zdravimi otroki. Starši hospitaliziranih otrok od vzgojitelja v bolnišničnem vrtcu pričakujejo razumevanje, podporo in upoštevanje življenjske situacije, v kateri so se znašli.
Ključne besede: predšolski otrok, hospitalizacija, bolezen, pravice otrok, vloga staršev in vzgojiteljev
Objavljeno v DKUM: 27.07.2020; Ogledov: 1098; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

8.
Stiki starih staršev z vrtcem, ki ga obiskujejo njihovi vnuki in vnukinje
Tjaša Nagode, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so obravnavani stiki starih staršev z vrtcem, ki ga obiskuje njihov vnuki. Razdeljeno je na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je pozornost namenjena proučevanju tega, kdo so stari starši in kakšno vlogo imajo v vnukovem življenju. Predstavljeni so tipi starih staršev in slogi njihovega delovanja. Poleg tega je preverjeno, kakšne pravice imajo stari starši z zakonodajnega vidika. Opisan je pojem navezanosti in kakšna je navezanost starih staršev in vnukov. V delu je predstavljen pomen vrtca kot ustanove in na kakšne načine lahko družina sodeluje z njim. Empirični del raziskave zajema predstavitev rezultatov anketiranja starih staršev. Z anketiranjem se je ugotavljalo, ali obstajajo razlike med starimi starši pri sodelovanju z vrtcem. Vzorec so sestavljali stari starši, ki so imeli svojega vnuka vključenega v eno izmed enot Vrtca Slovenske Konjice. V raziskavi je sodelovalo 109 starih staršev. Proučevale so se razlike v stikih z vrtcem glede na spol, starost, izobrazbo in bližino bivanja starih staršev. Ugotovljeno je bilo, da neodvisne spremenljivke niso povezane s stiki starih staršev z vrtcem.
Ključne besede: stari starši, navezanost, vloga starih staršev, vrtec, sodelovanje z vrtcem
Objavljeno v DKUM: 03.02.2020; Ogledov: 1387; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

9.
Osveščenost staršev o higieni ustne votline
Sandra Tašner, 2019, diplomsko delo

Opis: Zdravje ustne votline je ključni kazalnik splošnega zdravja, dobrega počutja in kakovosti življenja. Veliko vlogo pri učenju ima tudi medicinska sestra, ki dela na preventivnem zobozdravstvenem področju, saj je prva v stiku z otroci in njihovimi starši ter jih uči pravilne tehnike čiščenje zob in preprečevanja bolezni ustne votline. Nepravilna skrb za zdravje ustne votline v otroštvu lahko pomeni večjo tveganje za nastanek bolezni v odrasli dobi.V teoretičnem delu smo uporabili opisno metodo dela. V empiričnem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo. Izvedli smo anonimno anketo, ki je bila objavljena na spletnem omrežju. V anketi je sodelovalo 150 staršev otrok starih do 12 let. Podatki iz anket so bili obdelani z deskriptivno statistiko, rezultati so prikazani v grafih.Rezultati so pokazali, da so starši dokaj dobro osveščeni o ustni higieni otroka. Vendar smo menja, da je še vedno premalo pozornosti namenjene pravilni negi ustne votline in preprečevanju nastanka kariesa.Ustno zdravje ima velik vpliv na kakovost življenja posameznika. Starši že v zgodnjem obdobju poskrbijo, da se otrok nauči pravilne ustne higiene in s tem zmanjšajo pojavnost kariesa.
Ključne besede: ustna higiena, vloga staršev, vloga medicinske sestre, ustno zdravje, preventivna vloga.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2020; Ogledov: 1535; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (550,32 KB)

10.
Vloga staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok
Ines Praznik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje in otrokov razvoj. Predstavili smo vpliv staršev na gibalne/športne aktivnosti otrok in omenili pomen sodelovanja staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok. Na koncu tega poglavja so predstavljene tudi nekatere dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na vsebino naše diplomske naloge. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Raziskovalni vzorec je zajemal 100 staršev, katerih otroci obiskujejo vrtec Brezno in vrtec Slovenj Gradec. 50 anketnih vprašalnikov je bilo razdeljenih v mestni vrtec in 50 v podružnični vrtec. Kot merski instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Obdelava podatkov je potekala po kvantitativni metodi. Uporabili smo deskriptivno statistiko in bivariantno analizo. Ugotovili smo, da starši z višjo izobrazbo otroke pri športnih dejavnostih bolj spodbujajo kot starši z nižjo izobrazbo; da gibalno/športna aktivnost staršev vpliva na gibalno/športne aktivnosti otrok; da starost staršev ne vpliva na zavedanje, da redna gibalno/športna aktivnost vpliva na otrokov gibalni razvoj; da je najpogostejša športna aktivnost, ki jo starši izvajajo skupaj s svojim otrokom igra z žogo; da je ne glede na starost otroka najpogostejši razlog, ki onemogoča redno športno aktivnost, pomanjkanje časa; da izobrazba staršev vpliva na vključevanje otroka v organizirano športno vadbo; da se starši skupaj s svojim otrokom ukvarjajo s športnimi dejavnostmi večkrat tedensko.
Ključne besede: vloga staršev, gibalne/športne aktivnosti, športne aktivnosti otrok, športna aktivnost staršev, otrokov razvoj
Objavljeno v DKUM: 18.06.2019; Ogledov: 1947; Prenosov: 345
.pdf Celotno besedilo (967,11 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici