| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj : diplomsko delo
Staša Deranja, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj je bilo zastavljeno z namenom ugotoviti in raziskati, kakšno vlogo imajo starši pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. Cilj diplomskega dela je s pomočjo anketnega vprašalnika staršev ugotoviti, zakaj je po njihovem mnenju pomembno plavanje, kakšne cilje imajo glede plavanja in ali poznajo učinke plavanja na otrokovo telo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je plavanje in njegov pomen z različnih vidikov ter pomen plavanja na človeški organizem. Predstavljeno je tudi plavanje v učnem načrtu vrtcev, športnem programu Mali sonček in plavalnem tečaju. Na koncu teoretičnega dela je opredeljenih nekaj raziskav, ki se nanašajo na temo diplomske naloge, torej na vlogo staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov izvedenega anonimnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo neslučajnostni vzorec konkretne populacije staršev otrok iz različnih enot vrtca iz določenega kraja. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo deskriptivne statistike in regresijske analize. Raziskava je pokazala, da dobijo starši največ informacij o plavalnih tečajih s strani vzgojitelja in da v goriški regiji po mnenju staršev nimamo velike ponudbe za plavalne tečaje. Na vključitev otroka v plavalni tečaj vpliva oddaljenost kraja, kjer se izvajajo plavalni tečaji. Ugotovili smo, da znanje plavanja staršev vpliva na vključitev v plavalni tečaj, medtem ko neznanje plavanja staršev ne vpliva na vključitev otrok v plavalni tečaj. Poznavanje koristnih vplivov plavanja na otroka prav tako vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Preko raziskave smo spoznali najpomembnejše cilje in razloge staršev za vključitev otroka v plavalni tečaj. Raziskava je pokazala, da je vključitev otroka v plavalni tečaj odvisna od njegove starosti in da stopnja izobrazbe staršev ne vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Spoznali smo še, zakaj je po mnenju staršev plavanje pomembno.
Ključne besede: plavanje, vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj, razlogi za vključitev otroka v plavalni tečaj, učinki plavanja na otrokovo telo in razvoj, gibalni razvoj, šport.
Objavljeno v DKUM: 20.01.2022; Ogledov: 229; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1001,84 KB)

2.
Pojav nekaterih elementov Montessori pedagogike v vrtcu Navihanček pri OŠ Središče ob Dravi : zaključno delo
Špela Kumer, 2021, diplomsko delo

Opis: Med bistvene elemente Montessori pedagogike štejemo vlogo otroka, pripravljeno okolje in didaktične pripomočke oziroma t. i. material, ki je posebej oblikovan glede na starost in razvojno stopnjo otroka. Ob otroku, ki predstavlja središče celotnega procesa, pripravljenemu okolju ter značilnemu materialu, ne smemo pozabiti še na vlogo odraslega oziroma vzgojitelja, ki je kljub temu, da je njegova vloga bistveno bolj v ozadju kot v javnem konceptu, še kako pomembna. V diplomskem delu smo želeli raziskati pojav le-teh v vrtcu Navihanček pri OŠ Središče ob Dravi. V teoretičnem delu smo se tako dotaknili koncepta javnega vrtca, po katerem tudi deluje zgoraj omenjeni vrtec, ter opredelili vlogo odraslega in otroka v njem. Predstavili smo tudi koncept Montessori pedagogike in njene bistvene elemente. Omenjena koncepta smo med seboj tudi primerjali. Empirični del sestoji iz raziskave, s pomočjo katere smo raziskali seznanjenost vzgojiteljev in pomočnikov vzgojitelja s konceptom Montessori pedagogike, morebitne razlike med njihovim vrtcem in vrtcem, ki deluje po konceptu Montessori pedagogike, pogostost izvajanja dejavnosti, povezanih s svobodno izbiro otroka, ter pojav bistvenih elementov Montessori pedagogike, torej morebitne podobnosti v opremi in pohištvu, materialih in pripomočkih ter vlogi otroka in vzgojitelja.
Ključne besede: javni vrtec, Montessori pedagogika, pripravljeno okolje, vloga otroka, vloga odraslega.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 237; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (350,79 KB)

3.
Vloga otroka v različnih alternativnih konceptih : diplomsko delo
Sabina Pušnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Vloga otroka v različnih alternativnih konceptih je opredeliti različne alternativne koncepte, in sicer waldorfski vzgojni koncept, vzgojni koncept Marie Montessori, summerhillski vzgojni koncept in vzgojni koncept Reggio Emilia ter vloge, ki jih prevzema predšolski otrok v posameznem alternativnem vzgojnem konceptu. V teoretičnem delu smo sprva predstavili vzroke za pojavitev alternativnih vzgojnih konceptov. Nadaljevali smo s predstavniki omenjenih konceptov in njihovimi teorijami ter podali glavne posebnosti posameznih alternativnih konceptov. Osredotočili smo se predvsem na vlogo otroka, ki jo predpostavljajo posamezni koncepti. Teoretični del smo zaključili s podatki, ki prikazujejo stanje oz. delovanje alternativnih vzgojnih konceptov dandanes, usmerili pa smo se predvsem na območje Slovenije. Za izvedbo empiričnega dela smo s pomočjo strokovne literature sestavili anketni vprašalnik, s katerim smo pridobili potrebne podatke za izvedbo empirične raziskave. V empirični raziskavi so sodelovali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev predšolskih otrok, zaposleni v različnih vrtcih po Sloveniji. V raziskavo je bilo vključenih 100 strokovnih delavcev.
Ključne besede: Alternativni koncepti, predšolska vzgoja, vloga otroka, zasebne vzgojno-izobraževalne institucije.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 248; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

4.
Vloga vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice : diplomsko delo
Nika Širnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Vloga vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili, kaj je pomembno pri urejanju igralnice, pomen urejanja igralnice v različnih vzgojnih konceptih, vlogo vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice, ter aktivno participacijo otrok pri urejanju igralnice v vrtcu. V empiričnem delu smo ugotavljali, kakšna je vloga vzgojitelja in otroka pri urejanju igralnice, pri tem smo bili posebej pozorni tudi na aktivno participacijo otrok pri urejanju igralnice. Med seboj smo primerjali delovno mesto (vzgojitelj/pomočnik) in starostno obdobje, v katerem so anketirani strokovni delavci zaposleni. Za pridobivanje podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Raziskava temelji na neslučajnostnem vzorcu vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev predšolskih otrok, zaposlenih v vrtcih po Sloveniji. Na podlagi rezultatov anketnih vprašalnikov smo ugotovili, da vzgojitelji spodbujajo participacijo otrok pri urejanju igralnice. Anketirani strokovni delavci so mnenja, da je najpomembnejša vloga vzgojitelja pri urejanju igralnice, da poskrbi za dostopnost materialov. Najpomembnejša vloga otroka pa je po mnenju anketiranih strokovnih delavcev, da pospravlja igralnico.
Ključne besede: vloga vzgojitelja, vloga otroka, urejanje igralnice, interesni kotički participacija
Objavljeno v DKUM: 18.11.2021; Ogledov: 244; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

5.
Vloga vzgojitelja pri izvajanju naravnih oblik gibanja v vrtcu
Nina Šelih, 2021, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Vloga vzgojitelja pri izvajanju naravnih oblik gibanja v vrtcu je opisan gibalni razvoj otroka. Opisali smo faze in načela gibalnega razvoja. V nadaljevanju smo opisali naravne oblike gibanja, njihovo delitev ter predstavili različne primere le-teh. Opisali smo vlogo vzgojitelja ter predstavili dosedanje raziskave in ugotovitve. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšno vlogo ima vzgojitelj pri izvajanju naravnih oblik gibanja v vrtcu, cilj diplomskega dela pa je bil, da s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika ugotovimo količino izvajanja naravnih oblik gibanja v vrtcu in kakšen pomen predstavlja vzgojiteljem izvajanje le-teh. Empirični del diplomskega dela temelji na uporabi kavzalno neeksperimentalne metode. Podatke smo zbrali s kvantitativno metodo – anonimni anketni vprašalnik. Anonimni anketni vprašalnik smo razdelili med zaposlene vzgojitelje v Vrtcih občine Žalec. Ugotovljeno je bilo, da vzgojitelji, ki so v vrtcu zaposleni dlje časa, v svojem Letnem delovnem načrtu ne načrtujejo več različnih naravnih oblik gibanja kot vzgojitelji, ki so v vrtcu zaposleni manj časa, ter vzgojitelji, ki so v svojem prostem času več aktivni, se med načrtovanimi in vodenimi oblikami gibalno-športnih dejavnosti ne poslužujejo več naravnih oblik gibanja kot vzgojitelji, ki so manj aktivni. Prav tako smo ugotovili, da pri načrtovanju teka v Letnem delovnem načrtu ni razlike glede na starostno skupino otrok, ki jo imajo vzgojitelji, ter da vzgojitelji, ki živijo na podeželju, naravnih oblik gibanja ne izvajajo večkrat kot vzgojitelji, ki živijo v mestu.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj otroka, naravne oblike gibanja, vloga vzgojitelja, gibalno-športne dejavnosti, količina izvajanja naravnih oblik gibanja
Objavljeno v DKUM: 22.07.2021; Ogledov: 509; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

6.
KOROŠKA LIKOVNA KOLONIJA MLADIH VUZENICA - PEDAGOŠKI VIDIK
Vlado Vučić, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kakšen je doprinos Koroške likovne kolonije mladih Vuzenica in predstaviti njene pozitivne učinke na udeležence ter opažanja staršev udeležencev. Koroška likovna kolonija mladih Vuzenica deluje nepretrgano že 45 let od ustanovitve leta 1970 pa vse do danes. Nekaj časa je delovala samo na območju Slovenije, kasneje pa je prešla nacionalni nivo in razširila svoje delovanje še na ozemlje Avstrije, Italije in Madžarske. V koloniji sodelujejo otroci mladostniki do 15. leta starosti, zato nas je posebej zanimal vpliv likovne kolonije na osebnostni razvoj otroka. V poglavjih diplomskega dela bomo spoznali pojem kolonija, likovna kolonija in Koroško likovno kolonijo mladih Vuzenica. Zanimala sta nas organizacijski potek ter strokovno vodstvo v koloniji. V diplomskem delu so predstavljeni rezultati ankete s starši udeleženih otrok o njihovih opažanjih glede vpliva kolonije na njihove otroke. Vključili smo tudi polstrukturirane intervjuje s sodelujočim strokovnim vodstvom kolonije, kjer so prikazana mnenja ustanovitelja, mentorja in vzgojitelja/spremljevalca v koloniji.
Ključne besede: Koroška likovna kolonija mladih Vuzenica, likovna kolonija, vloga likovne kolonije na razvoj otroka, osebnostni razvoj, mentor, ustanovitelj kolonije, vzgojitelj/spremljevalec.
Objavljeno v DKUM: 30.05.2016; Ogledov: 1046; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (4,70 MB)

7.
NEKATERI DEJAVNIKI SPREMEMB V DRUŽINAH S PREDŠOLSKIM OTROKOM
Sandra Sukič, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Nekateri dejavniki sprememb v družinah s predšolskim otrokom je bilo spoznati in opredeliti spremembe na področju družine, ki so se zgodile v zadnjih desetletjih. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo predstavili in opredelili pojem družine, potem tudi sam prehod iz moderne v postmodernizem, predstavili spremembe, ki so se zgodile na področju oblik in kompozicije družine ter tudi maritalne, rodnostne, societalne in demografske spremembe. Opredelili pa smo tudi vlogo očeta, matere in otroka v postmoderni družbi. Empirični del pa zajema ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 80 staršev predšolskih otrok iz Gornjih Petrovec, Murske Sobote in Maribora. Zanimalo nas je, ali so nastale spremembe v družinskem življenju posledica pluralizacije družinskih oblik, ali so spremenjene družinske oblike povzročile spremenjene vloge očeta, matere in otroka, ali spremenjena potrošniška družba vpliva na družino oz. otroke. Ugotoviti pa smo želeli še, ali smo Slovenci nagnjeni k tradicionalnemu načinu družinskega življenja. Vse pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo statističnega programa SPSS (Statistical Package for the Social Scinces) in jih nato tudi tabelarično prikazali. Ugotovljeno je bilo, da so se spremembe na področju družine v zadnjih desetletjih dogajale; spremenile so se vloga očeta, matere in otrok, potem tudi spremembe oblik družin, spremembe na področju rodnosti, zakonske zveze in demografske spremembe, vse večji je tudi poudarek na materializmu oz. blaginji, vendar pa smo tudi ugotovili, da se anketiranci v našem primeru še nagibajo k tradicionalnim družinskim vzorcem.
Ključne besede: družina, intradružinska dinamika, postmodernizem, spremembe, vloga matere, vloga očeta, vloga otroka
Objavljeno v DKUM: 18.03.2016; Ogledov: 1363; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

8.
POŠKODBE OTROK V VRTCU IN VLOGA VZGOJITELJA
Sandra Breznik, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja temo Poškodbe otrok v vrtcu in vlogo vzgojitelja. Teoretični del smo razdelili na štiri sklope – najpogostejše poškodbe v vrtcu, prva pomoč, kriteriji varnega okolja ter vloga vzgojitelja. Navedli in opisali smo ukrepe v vrtcu v primeru poškodbe, opisali varnost v notranjih prostorih, varnost na prostem, varne igrače ter odgovornost vzgojitelja varnost otrok, načine ravnanja v primeru poškodbe otroka ter načrt vrtca za ukrepanje ob nujnih stanjih. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, izvedene v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica. V raziskavo je bilo vključenih 30 strokovnih delavk. Rezultate smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval 18 vprašanj. Namen raziskave je bil ugotoviti poškodbe, ki se najpogosteje zgodijo med otrokovim bivanjem v vrtcu in vlogo vzgojitelja. Ugotovitve so pokazale, da so poškodbe, ki se najpogosteje pojavljajo v vrtcu, odrgnine in udarnine. Veliko vlogo v primeru poškodbe imajo vzgojitelji, za katere smo ugotovili, da znajo v danem primeru v večini dobro ukrepati.
Ključne besede: poškodba otroka, prva pomoč, kriteriji varnega okolja, vrtec vloga vzgojitelja.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2013; Ogledov: 3531; Prenosov: 568
.pdf Celotno besedilo (778,68 KB)

9.
ANALIZA LIKOVNE PODOBE VZGOJNO-VARSTVENEGA ZAVODA SLOVENJ GRADEC
Matic Škrlovnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V empiričnem diplomskem delu Analiza likovne podobe Vzgojno-varstvenega zavoda Slovenj Gradec smo v teoretičnem delu predstavili izhodišča otroškega likovno-ustvarjalnega razvoja, ki so pomembna za izbrano temo, pomembne segmente Kurikuluma za vrtce, pomen kakovostne likovne podobe otrokovega okolja, vlogo barve v prostoru ter Vzgojno-varstveni zavod Slovenj Gradec, ki ga analiziramo v empiričnem delu. V empiričnem delu naloge smo podali rezultate raziskave in njihovo interpretacijo, nalogo pa smo zaključili s sklepom. V nalogi smo si zadali cilj, da karseda poljudno predstavimo pomembnost likovne podobe otrokovega bivanjskega okolja, v našem primeru vrtca. Z analizo smo želeli preveriti, v kolikšni meri je likovna podoba izbranega vrtca urejena v skladu z likovno-didaktično teorijo. Analizirali smo vseh sedem enot vrtca oziroma dvaindvajset oddelkov od dvainštiridesetih. Zbrali smo fotografski material zunanjosti in predvsem notranjosti enot vrtca ter na podlagi opazovanja in preučevanja fotografskega materiala izpolnili obrazec za oceno kvalitete likovne podobe vrtca. Rezultate iz obrazca smo predstavili v empiričnem delu. Ugotovili smo, da likovna podoba Vzgojno-varstvenega zavoda Slovenj Gradec delno ustreza strokovnim smernicam likovno-didaktične teorije.
Ključne besede: Ključne besede: - predšolska vzgoja, - likovna podoba vrtca, - likovno-ustvarjalni razvoj otroka, - Kurikulum za vrtce, - vloga barve v prostoru, - Vzgojno-varstveni zavod Slovenj Gradec.
Objavljeno v DKUM: 22.05.2013; Ogledov: 1458; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (36,34 MB)

10.
PRAVICE OTROKA V DRUŽINSKIH SPORIH V ZVEZI Z DODELITVIJO V VZGOJO, VARSTVO IN OSKRBO TER STIKI Z DRUGIM RODITELJEM
Nina Kurnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Avtor sledeče diplomske naloge se ukvarjam z vprašanjem ureditve položaja mladoletnih otrok ob razvezi zakonske zveze ter njihovimi pravicami, ki jim pripadajo v vseh postopkih, kjer se odloča o zanje ključnih vprašanjih. V tej zvezi je ključnega pomena, da ureditev na svetovni, evropski in državni ravni otrokom priznava pravico izraziti svoje mnenje, ki ga morajo, v kolikor je to v skladu z otrokovo koristjo, upoštevati vsi organi, ki odločajo o ključnih vprašanjih, ki se nanašajo na vzgojo, varstvo, preživljanje, stike z drugim roditeljem in tudi sorodniki, v primerih, ko starši zaradi razveze zakonske zveze bodisi razpada izvenzakonske skupnosti živijo ločeno od otrok. V ta namen sem opravila pregled tujih in nacionalnih predpisov, ki urejajo to področje in pregled evropske ter nacionalne sodne prakse. Zaključim lahko, da se je vloga otroka v teh postopkih spremenila v tej smeri, da otrok v postopkih, kjer se odloča o njegovih pravicah, ni le objekt, temveč gre trend razvoja v smeri, da je otroku priznana aktivna vloga, s čimer postaja subjekt – nosilec pravic, njegovo mnenje pa je potrebno upoštevati vedno, kadar to dopuščajo njegove koristi.
Ključne besede: Otrok Stiki Pravice Največja otrokova korist Aktivna vloga Mnenje otroka
Objavljeno v DKUM: 06.02.2013; Ogledov: 2143; Prenosov: 341
.pdf Celotno besedilo (324,55 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici