| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbrane slikanice Neli Kodrič Filipić
Irena Ručman, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil predstaviti avtorico številnih del za otroke in mladino – Neli Kodrič Filipić. V svojem diplomskem delu sem analizirala štiri njene slikanice: Punčka in velikan (2009), Ali te lahko objamem močno? (2011), Sreča je (2008) in Požar (2016). Ker avtorice prej nisem poznala, sem se z različnimi metodami lotila raziskovanja in podrobnega analiziranja njenih del. Deskriptivno metodo dela sem uporabila pri predstavitvi avtorice Neli Kodrič Filipić in ilustratorjev, metodo analize in sinteze pri podrobnem analiziranju izbranih del, metodo načrtovanja pri načrtovanju praktičnih dejavnosti v skupini predšolskih otrok. Pri izvedbi dejavnosti sem uporabila metodo praktičnega izvajanja dejavnosti. Nad pestro paleto tem, ki jih avtorica opisuje v svojih delih, sem bila zelo očarana, saj se pisateljica loteva nasilja v družini, nestrpnosti med ljudmi, istospolne usmerjenosti, begunske krize itd. Ker so izbrana dela slikanice, sem nekaj besed namenila karakteristiki slikanice ter opisala književni vrsti kratko realistično zgodbo in klasično umetno pravljico. Predstavila sem ilustratorje, ki so izbrane slikanice opremili z ilustracijami: Tomislava Torjanca, Damijana Stepančiča, Elviro Lušo Džumhur in Bojano Dimitrovski. Osredotočila sem se na prej omenjene slikanice, ki so se mi kljub zahtevnim temam zdele primerne tudi za predšolske otroke. Poiskala sem način, kako otrokom prek dejavnosti približati problemske teme, ki se jih v izbranih delih loteva Neli Kodrič Filipić. S tem sem poskušala potrditi ali ovreči tri raziskovalne predpostavke: da bo katera izmed knjig za to starost otrok prezahtevna, da bom s knjigo lažje vzbudila globoka čustva pri otrocih in jih s tem spodbudila k razmišljanju ter da imajo slikanice pozitiven vpliv na otroka. Ugotovitve sem predstavila v sklepnem delu diplomske naloge.
Ključne besede: Neli Kodrič Filipić, slikanica, kratka realistična zgodba, klasična umetna pravljica, vloga živali v otroški književnosti.
Objavljeno v DKUM: 12.08.2016; Ogledov: 3138; Prenosov: 406
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

2.
Mladinska kratka proza Marjana Tomšiča in Mateta Dolenca
Anja Slapnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Mladinska kratka proza Marjana Tomšiča in Mateta Dolenca je bilo zapisano na podlagi analize petih zbirk dveh različnih avtorjev. Izbrali smo dve zbirki Marjana Tomšiča, in sicer Zgodbice o kačah in zbirko Kar je moje, je tudi tvoje ter tri zbirke Mateta Dolenca, te pa so Zabloda laboda in druge zgodbe, Polnočna kukavica in druge zgodbe ter Kraljičin lipicanec in druge zgodbe. Pri teoretičnem delu diplomske naloge je bil namen opredeliti pojem kratke proze. Z literarno-teoretskega vidika predstaviti izbrane kriterije za analizo in opredeliti teorijo kratke fantastične zgodbe, kratke realistične zgodbe, pravljice (klasične in sodobne) in pripovedke, ter predstaviti vlogo živali v različnih kratkoproznih vrstah. V delu diplomske naloge Obravnavana besedila je bil cilj analizirati besedila izbranih zbirk, podati ugotovitve analiz ter v sklepu zapisati ugotovitve skupnih značilnosti in razlik besedil obeh avtorjev. Diplomsko delo je teoretično, zato so bile temu primerno uporabljene tudi metode dela. Hipoteze so bile preverjene z uporabo deskriptivne metode dela pri opisu pojma kratka proza, predstavitvi kriterijev za analizo, opisu različnih vrst kratke proze, značilnostih vloge živali v različnih kratkoproznih vrstah in pri navajanju bibliografskih podatkov obeh avtorjev; z uporabo metode analize pri analiziranju besedil izbranih zbirk; z metodo sinteze, ki smo jo uporabili pri iskanju skupnih značilnostih in razlik besedil posamičnega avtorja ter iskanju podobnosti in razlik med obema avtorjema; komparativno metodo pa smo uporabili pri ugotovitvi vseh analiz besedil pri vsakem avtorju posebej in v sklepu, kjer smo primerjali dejstva in odnose ugotovitev analiz obeh avtorjev. S pomočjo teh raziskovalnih metod smo prišli do naslednjih rezultatov. Mladinska književnost je specifično področje literature. Vloga živali je odvisna od literarne vrste, v kateri se pojavi. Fantastična motivacija je jasno razmejena od realističnega dogajanja le v kratkih fantastičnih zgodbah. Prvoosebni pripovedovalec se v kratkih fantastičnih zgodbah zaveda vdora fantastične motivacije. Ko je žival v vlogi glavnega književnega lika, je njena vloga sekundarna, saj delno zavzame antropomorfno držo. Živali nimajo nikoli vnaprej določene vloge, kot je to značilno za basni, saj je vloga živali odvisna od literarne vrste, v kateri nastopa žival.
Ključne besede: mladinska kratka proza, sestava literarnega dela, pravljica, pripovedka, kratka fantastična zgodba, kratka realistična zgodba, fantastična motivacija, vloga živali
Objavljeno v DKUM: 07.07.2011; Ogledov: 3522; Prenosov: 486
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici