1. Kako namen in sporočilo vplivata na oblikovanje etiketŠtef Klojčnik, 2024, diplomsko delo Opis: V tej diplomski nalogi smo se osredotočili na proces oblikovanja etiket, pri čemer smo združevali teoretična načela z lastnim praktičnim delom. Preučili smo vlogo in pomen etiket v vizualnih komunikacijah ter analiziral primere uspešnih etiket, ki so nas navdihnile pri oblikovanju lastnih. V praktičnem delu smo ustvarjali etikete za različne izdelke. Naloga izpostavlja, kako premišljeno oblikovanje etiket pomaga kupcem vzpostaviti povezavo z blagovno znamko ter razumeti koncept, ki stoji za vizualno podobo izdelka, s čimer se poglablja njihovo dojemanje in identifikacija z znamko. Ključne besede: Oblikovanje etiket, grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, sporočilo Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6 Celotno besedilo (4,52 MB) |
2. Fotopersona: metoda vizualne naracije : diplomsko deloMaja Selinšek, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu preučujemo metodo vizualne naracije, ki jo Tanja Verlak v svojem delu iz 2009 poimenuje Fotopersona. V prvem delu smo osredotočeni na teoretično ozadje metode, ki raziskuje načrtno gradnjo portreta in znotraj tega operira z uporabo različnih vizualnih atributov. S tem gradi pripovednost portretov in vpliva na odziv publike. Kot primer metode izpostavimo in raziskujemo digitalni avtoportretni fenomen »selfi«, ki močno zaznamuje sodobne družbene medije. Nadalje, fotopersono analiziramo skozi tri fotografske serije, ki veljajo za seminalna dela na področju portretne fotografije. Natančneje pregledamo zgodnje oblike portretiranja, kot so carte de visite, cabinet cards in Nadarjevi portreti. Ukvarjamo se s pomembnim zgodovinskim dokumentarnim »popisom« nemške družbe oziroma serijo fotografij »Menschen des 20. Jahrhunderts« (»Ljudje 20. stoletja«) , ki jo je posnel Avgust Sander. V zadnjem delu naloge preučujemo serijo »Untitled Film Stills« (»Neimenovani filmski kadri«) postmodernistične umetnice Cindy Sherman. Ključne besede: fotopersona, portret, fotografija, vizualne komunikacije Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 421; Prenosov: 68 Celotno besedilo (7,10 MB) |
3. Celostna grafična podoba in idejna zasnova vizualne podobe muzejske postavitve na primeru muzeja na RogliAndreja Krapše, 2018, diplomsko delo Opis: Dandanes smo večino časa obkroženi z mnogimi vizualnimi podobami, kar omogoča številne načine komuniciranja. Z razvojem vizualnih komunikacij so se spreminjale tudi ene izmed tradicionalnih in zgodovinsko usmerjenih ustanov – muzeji – in njihove postavitve. Zaradi uporabe vizualnega znotraj muzejskih institucij, smo v okviru diplomske naloge najprej raziskali teorijo muzejskih postavitev. Zatem smo se lotili človeških dejavnikov, na katere vplivajo različni (grafično)-oblikovalski elementi, saj je od tega odvisen pristop v oblikovanju. V drugi polovici teoretičnega dela smo obrazložili pomen celostne grafične podobe in njenih komponent; načina, kako javnosti predstavlja bistvo zastopane organizacije; ter njenega vpliva. V praktičnem delu smo preučeno teorijo uporabili tekom projektnega dela z negospodarskim in neprofitnim sektorjem ŠIPK 2016–2018 (naslovljeno Krepitev identitete Pohorcev), kjer smo izdelali lastno idejno zasnovo muzejske postavitve muzeja na Rogli in podpirajočo celostno grafično podobo. Ključne besede: zasnova muzeja, vizualne komunikacije, psihološki vpliv, celostna grafična podoba Objavljeno v DKUM: 06.09.2018; Ogledov: 2002; Prenosov: 168 Celotno besedilo (4,35 MB) |
4. Pomen tiskanih grafičnih vsebin pri vizualizaciji blagovne znamkeNorman Fišer, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se lotili raziskave s področja tiskanih medijev, oglaševanja, množične komunikacije, grafičnega oblikovanja in trženja. Začeli smo s teoretično razlago komunikoloških okvirov tiskanih medijev, natančneje tiskanih promocijskih materialov in reklamnih grafik, kjer smo predstavili njihovo vlogo v današnji družbi in procese, ki se skrivajo za njimi. V razlagi na konkretnem primeru (Zavarovalnica Sava d. d.) smo predstavili priročnik celostne grafične podobe in opravili anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo lahko analizirali vlogo tiskanih grafičnih vsebin pri vizualizaciji blagovne znamke. Ključne besede: tiskani mediji, blagovna znamka, celostna grafična podoba, vizualne komunikacije Objavljeno v DKUM: 13.02.2018; Ogledov: 1988; Prenosov: 142 Celotno besedilo (4,78 MB) |
5. MOŽNOSTI RASTI MALEGA PODJETJA V DEJAVNOSTI VIZUALNIH KOMUNIKACIJTilen Podgrajšek, 2016, diplomsko delo Opis: Večkrat slišimo, da so mala podjetja hrbtenica narodnega gospodarstva. V našem delu diplomskega seminarja smo analizirali malo podjetje iz Slovenije GRAFOLINE d.o.o., ki se je skozi leta razvijalo in danes prišlo do točke, ko je za zdrav nadaljnji razvoj potreben korak proti internacionalizaciji oz. širitvi poslovanja na tuj trg. Podjetje, katerega smo analizirali je dejavno v panogi vizualnih komunikacij, ki je globalno gledano hitro rastoča panoga. Izdelava produktov in nudenje storitev vizualnih komunikacij je za podjetja pomemben in tudi finančno velik korak, če želi naročnik produktov in storitev imeti dobro marketinško in tržno podobo za svoje končne kupce. Prav tukaj pa lahko podjetje GRAFOLINE d.o.o. najde svojo priložnost za širitev svojega poslovanja, predvsem na trge držav severno od Slovenije.
Da smo za našo diplomsko nalogo lahko uspešno analizirali poslovne priložnosti, pasti ter vse dejavnike, ki so pri rasti pomembni, smo začeli v teoretičnem delu najprej z definicijo rasti podjetij, vključujoč probleme podjetniške rasti, dejavnike rasti za klasična ter dinamična mala podjetja. Prav tako smo predstavili in analizirali modele rasti ter strategije rasti podjetij. Izbira prave strategije rasti je po naših ugotovitvah zelo pomemben faktor pri uresničevanju začrtanih ciljev podjetja GRAFOLINE d.o.o., ki vključujejo tudi internacionalizacijo poslovanja ter posledično maksimiranje dobička.
V empiričnem delu smo najprej predstavili podjetje, zanj opravili PESTEL analizo ter z njo analizirali ciljno državo za širjenje poslovanja, ki je v našem primeru Avstrija. Za to državo smo v sklopu naše PESTEL analize pregledali, ocenili ter analizirali politično ureditev, gospodarske ter socialne razmere v državi ter druge tehnološke, okoljske ter pravne faktorje. Delo diplomskega seminarja smo zaključili z analizo ožjega okolja podjetja, za katero smo uporabili Porterjev model petih sil, k temu pa dodali še priporočila za rast podjetja z internacionalizacijo, ki vključuje tudi SWOT analizo. Naloga nam je pokazala da za omenjeno malo podjetje GRAFOLINE d.o.o. obstajajo možnosti rasti v dejavnosti vizualnih komunikacij na Avstrijskem trgu. S tem sklepom smo tudi potrdili našo edino hipotezo in s tem zaključili diplomski seminar. Ključne besede: Malo podjetje, rast podjetja, dejavniki rasti, vizualne komunikacije, vstop na trg, strategije rasti, dejavniki vpliva na rast podjetja, PESTEL analiza, internacionalizacija, analiza ožjega okolja podjetja, Porterjev model petih sil Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1475; Prenosov: 109 Celotno besedilo (1,25 MB) |
6. Razvoj poklica grafičnega oblikovalcaAna Primožič, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo predstavili grafično oblikovanje oziroma razvoj tega poklica skozi čas. Grafično oblikovanje se je prilagodilo spremembam z uvedbo novih tehnologij in komuniciranjem s še bolj raznolikim občinstvom. Tako se je v okviru tega področja pojavilo veliko vprašanj (Ambrose in Harris 2008, 22): Kam je ta proces razvoja pripeljal grafično oblikovanje do danes? Kakšna je vrednost modernega grafičnega oblikovanja? Kakšen je glavni namen grafičnega oblikovanja? Grafično oblikovanje je podvrženo razvijajočim intelektualnim in estetskim trendom, ki vplivajo na delo oblikovalcev in odražajo stališča družbe na splošno.
V uvodu so, za lažjo predstavo o tem področju dela, razčlenjeni pojmi kot sta grafično oblikovanje in grafični oblikovalec. Poklic grafičnega oblikovalca smo predstavili tudi s poklici, ki so povezani z njim ter različnimi specializacijami znotraj tega poklica, saj se je s časom ta pojem precej razširil.
Raziskali smo zgodovino in razvoj poklica na splošno, trenutno situacijo in izobraževanje za poklic grafičnega oblikovalca. Izpostavili smo tudi splošne težave, ovire in prednosti tega poklica. Razčlenili smo proces dela grafičnega oblikovalca. S pomočjo člankov in mnenj strokovnjakov s področja grafičnega oblikovanja smo predstavili prihodnost poklica ter spremembe na tem trgu dela. Bolj podrobno smo raziskali poklic grafičnega oblikovalca v Sloveniji. Predstavili smo zgodovino, razvoj, trenutno situacijo grafičnega oblikovanja pri nas in možnosti šolanja za ta poklic v Sloveniji. Poudarili smo pomembnejše težave s katerimi se soočajo grafični oblikovalci pri nas, predvsem zaradi nizkega vrednotenja te storitve. Poskušali smo definirati kako bo grafično oblikovanje pri nas napredovalo in se razvijalo v prihodnosti.
Večino podatkov in gradiva za to poglavje smo pridobili od samih grafičnih oblikovalcev in raznih oblikovalskih društev, ki so se v zadnjih letih zelo trudila približati to področje celotnemu prebivalstvu in izobraževati splošno javnost.
V raziskovalnem delu smo naredili pregled stanja poklica grafičnega oblikovalca v Sloveniji. Opravili smo pregled ponudbe studiev za grafično oblikovanje in oglaševanje na našem trgu. Predstavili smo študentsko delo na področju grafičnega oblikovanja in pregled samostojnih grafičnih oblikovalcev. Anketirali smo tako mlajše kot starejše generacije grafičnih oblikovalcev v Sloveniji. Anketa je zajemala vprašanja o dosedanjem delu, izkušnjah, mnenju o nivoju in priznanosti tega poklica pri nas in v tujini, o izobraževanju in prihodnosti poklica. Glede na sedanji razvoj smo poskušali določiti kako daleč in v kakšno smer se bo poklic grafičnega oblikovalca razvil. Ključne besede: grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, dizajn Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 6943; Prenosov: 207 Celotno besedilo (1,58 MB) |
7. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA RAZSTAVE IN MONOGRAFIJE NIKA KRALJAMatej Koren, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu želim predstaviti, kako se lotiti oblikovalskega problema zasnove celostne grafične podobe razstave in monografije Nika Kralja, ki je nedvomno najbolj znan slovenski oblikovalec vseh časov in generacij. Diplomsko delo raziskuje in se ukvarja s procesom oblikovanja celostne grafične podobe najprej na splošno, nato ciljno in konkretno. Zanima nas torej, kako priti do čim boljše, prave in ciljane rešitve za zastavljen problem. Na koncu diplomsko delo predstavlja rešitve koncepta celostne podobe za razstavo in monografijo Nika Kralja.
Na začetku diplomskega dela se posvetim oblikovanju na splošno in razložim, kaj je grafično oblikovanje ali oblikovanje vizualnih komunikacij. Nato preidem na segment celostne grafične podobe ali identitete, podobe znotraj grafičnega oblikovanja. Koncept celostnih podob namreč ostaja ena od najosnovnejših in najkompleksnejših nalog oblikovanja vizualnih komunikacij. Podrobno opišem in ponazorim s primeri dobre prakse stopnje/faze procesa, ki se začne z osnovnim izhodiščem, nadaljuje z raziskovanjem, s projektnimi izhodišči, s konceptom in zaključi z izvedbo in upravljanjem.
Naslednji del diplomskega dela pa spremlja konkreten zastavljen problem, razvoj, idejni koncept, proces oblikovanja in rešitev celostne podobe razstave in monografije Nika Kralja za Muzej za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani. Ključne besede: celostna grafična podoba, razstava, monografija, Niko Kralj, vizualne komunikacije, grafično oblikovanje, identiteta/podoba, idejna zasnova, proces oblikovanja Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 2001; Prenosov: 175 Celotno besedilo (8,01 MB) |
8. VIZUALNA PISMENOST - SLIKANIŠKA PISMENOSTAnja Pukšič, 2014, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je zajet pregled teorije slikanice, v kateri igrata pomembno vlogo slikovni in besedilni del. Zaznavanje obeh delov (besedilnega in slikovnega) je izjemnega pomena. Strokovnjaki nas opozarjajo na nove oblike poučevanja pismenosti, kjer je ključnega pomena predstavljena vizualna pismenost. Slikanico so včasih obravnavali ob reprezentativnem odlomku ali kot integralno besedilo, tako da je učiteljica prebrala del besedila in predstavila mimohod ilustracij. In kaj je to pomenilo za otroke? Seveda tak pristop ni spodbuden, kajti slikanico je treba obravnavati na način, da imajo vsi učenci dostop do slikovnega in besedilnega dela hkrati oziroma simultano. Pri obravnavi slikanice v šoli je zelo pomembno učiteljevo poznavanje učencev in njihove razvojne stopnje, saj lahko na podlagi tega znanja izbere primerna dela. Izbira primernega dela pa seveda ni dovolj, pomembna je obravnava le-tega.
Skozi eksperiment v drugem, empiričnem delu najprej učencem omogočimo sinhrono recepcijo slikanice, nato nas zanima, kako zaznajo, razumejo in vrednotijo književne osebe, književni čas, književni prostor in književno dogajanje ter katere slikaniške signale pri tem uporabljajo. Prav tako nas zanima zmožnost domišljijskega dopolnjevanja besedilnega sveta. Primerjali smo tudi kašna je stopnja vživljanja v fazi poglabljanja doživetja in sicer pri učencih, ki so bili deležni sinhrone recepcije slikanice ter pri učencih, ki so bili pri obdelavi slikanice deležni le besedilnega dela slikanice. V 3. razredu izvedemo učno uro književnosti s slikanico Saše Vegri: Jure kvak kvak. Analiza in rezultati izvedene učne ure pokažejo, da so se učenci, ki so bili deležni sinhrone recepcije slikanice v večji meri vživeli v književno osebo kot učenci, ki so bili pri obravnavi slikanice deležni le besedilnega dela. Rezultati tudi kažejo, da učenci za razumevanje in vrednotenje slikanice v večji meri uporabljajo vizualne signale in v manjši meri besedilne slikaniške signale. Večina učencev pa tudi nima težav pri domišljijskem dopolnjevanju besedilnega sveta ter pri razlikovanju med realnim in domišljijskim svetom. Ključne besede: slikanica, ilustracija, osnovni likovni elementi vizualne komunikacije, obravnava slikanice, vizualna pismenost Objavljeno v DKUM: 28.01.2015; Ogledov: 5537; Prenosov: 369 Celotno besedilo (3,55 MB) |
9. ZNAK KOT IZHODIŠČE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE, CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA SKUPINE FILTRKOMINATAdrijana Furlan, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Znak kot izhodišče celostne grafične podobe, celostna grafična podoba skupine Filtrkombinat, sem razdelila na dva dela, teoretični in praktični del. V prvem, teoretičnem delu, se osredotočam na področje grafičnega oblikovanja in oblikovanja vizualnih komunikacij. Izpostavim celostno grafično podobo iz vsebinskega ter oblikovnega vidika. Predstavim in analiziram tudi nekaj obstoječih znakov in celostnih grafičnih podob v slovenskem prostoru. Na koncu opredelim skupino Filtrkombinat ter namen oblikovanja celostne grafične podobe skupine. V drugem, praktičnem delu, pristopim k načrtovanju in oblikovanju. Poleg znaka, ki je izhodišče, predstavim še vse druge elemente celostne grafične podobe, ki jih skupina Filtrkombinat potrebuje za svoje uspešno delovanje. Ključne besede: grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, celostna grafična podoba, znak, logotip Objavljeno v DKUM: 10.10.2012; Ogledov: 2933; Prenosov: 306 Celotno besedilo (164,84 MB) |
10. VIZUALNO V TIPOGRAFIJIVeronicca Ditrih, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo predstavili področje tipografskega oblikovanja. V prvem delu smo definirali osnovne teoretične vidike tipografije. V osrednjem delu smo predstavili skupine pisav in obravnavali komunikacijske modele. V nadaljevanju smo pojasnili temeljne tipografske principe. V raziskovalnem delu smo prepoznavali osebnostne značilnosti pisav in ustreznost uporabe vsake od izbranih tipografij v različne namene. Ključne besede: vizualne komunikacije, mediji, grafično oblikovanje, tipografija, pisave Objavljeno v DKUM: 14.12.2010; Ogledov: 8994; Prenosov: 457 Celotno besedilo (17,19 MB) |