| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza podjetniških pristopov vodenja v slovenskih zagonskih podjetjih
Matej Zidarn, 2024, diplomsko delo

Opis: Zagonska podjetja oz. startupi imajo danes zelo pomembno vlogo v gospodarstvu, inovacijah in ekonomskem sistemu. To se ne kaže samo v porastu števila zagonskih podjetij v zadnjem desetletju, ampak tudi v vplivu, ki ga imajo na svetovno gospodarstvo in neposredno na naša življenja z inovacijami, ki jih prinašajo na trg. Kultura zagonskih podjetij se razvija tudi v Sloveniji, kjer v medijih vedno bolj pogosto slišimo o uspešnih zgodbah podjetij, ki ne dosegajo izjemnih rezultatov le na državni, ampak tudi svetovni ravni. Vzporedno z razvojem zagonskih podjetij se je razvilo tudi veliko podjetniških pristopov vodenja, ki jih podjetja po vsem svetu na različne načine implementirajo v svoje sisteme z namenom doseganja uspeha. Slovenska zagonska podjetja niso izjema, zato smo se odločili v diplomskem delu raziskati poznavanje, uporabo in vpliv različnih podjetniških pristopov vodenja, ki se jih poslužujejo. V sklopu diplomskega dela smo preučili teorijo treh pristopov: vitko podjetništvo, strategijo modrega oceana in oblikovalsko razmišljanje. Nato smo kot primer dobre prakse in razvoja metodologije predstavili podjetje Toyota, kjer najdemo pionirje vitkega podjetništva. Na koncu smo z vzorčno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali, kako so preučevani podjetniški pristopi vodenja zastopani v slovenskih zagonskih podjetjih in kakšni so njihovi vplivi. Rezultati presečne raziskave so pokazali, da so slovenska zagonska podjetja sicer dobro seznanjena z nekaterimi sodobnimi podjetniškimi pristopi, kot je vitko podjetništvo (uporablja ga kar 70 % proučevanih podjetij), vendar pa se pri izbiri in uporabi teh pristopov soočajo z različnimi izzivi. Ugotovili smo tudi, da slovenska zagonska podjetja večinoma uporabljajo kombinacijo pristopov ali pa sploh nimajo izbranega konkretnega pristopa vodenja. Raziskava je pokazala, da kljub visokemu poznavanju in uporabi vitkega podjetništva ta ne zagotavlja nujno večje uspešnosti podjetij, kar kaže na kompleksnost in mnogoterost dejavnikov, ki vplivajo na uspeh zagonskih podjetij. Presenetljivo je, da zunanje okoliščine, kot je kriza COVID-19, v veliki večini niso vplivale na spremembo pristopa vodenja podjetja, kar kaže na to, da so slovenska zagonska podjetja v veliki meri že imela vzpostavljene pristope, ki so jim omogočili preživetje krize, ali pa so se osredotočili na druge oblike prilagajanja, namesto da bi spreminjali svoje vodstvene strategije.
Ključne besede: podjetništvo, zagonsko podjetje, vitko podjetništvo, strategija modrega oceana, oblikovalsko razmišljanje
Objavljeno v DKUM: 14.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

2.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Ključne besede: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Objavljeno v DKUM: 01.12.2020; Ogledov: 1594; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

3.
Poslovno modeliranje na primeru mikropivovarne
Mojca Čas, 2019, diplomsko delo

Opis: V zadnjih nekaj letih je po svetu možno zaznati razcvet mikropivovarn in priljubljenost kraft piva. Povpraševanje po kraft pivih raste in bo rastlo tudi v prihodnje. Ta trend je zajel tudi Slovenijo. Čeprav je na slovenskem trgu že kar nekaj mikropivovarn, smo mnenja, da je prostora še za nove. Tako se je porodila poslovna ideja o prvi koroški mikropivovarni. Na podlagi tega je osrednja tema diplomskega dela vitko podjetništvo in izdelava poslovnega modela na primeru mikropivovarne. V teoretičnem delu naloge smo s pomočjo strokovne literature, opredelili in razložili pojme, kot so podjetništvo, vitko podjetništvo in poslovni model, ki so za nadaljnje razumevanje praktičnega dela diplomske naloge nujno potrebni. Osredotočili smo se predvsem na vitko podjetništvo in 9 gradnikov, ki sestavljajo kanvas poslovnega modela. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje. Opisali smo začetke, od kod ideja, osnovne podatke, vizijo, poslanstvo, predstavili glavne produkte in načrte za prihodnost. Praktičen del diplomske naloge zajema izdelavo kanvasa poslovnega modela na primeru mikropivovarne. V kanvasu so po točkah predstavljene vse glavne hipoteze, kasneje pa je vseh 9 gradnikov, ki sestavljajo poslovni model, podrobneje opisanih. V tem delu naloge smo mnogo potrebnih podatkov pridobili od enega izmed lastnikov mikropivovarne, velik del pa predstavljajo naše lastne zamisli.
Ključne besede: vitko podjetništvo, poslovni model, kanvas, mikropivovarna.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2019; Ogledov: 1263; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

4.
Poslovni model za ustanovitev podjetja na področju ekoloških penin
Urška Horvat, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena priprava poslovnega modela za proizvodnjo in prodajo ekološke penine iz samorodnic. Na podlagi raziskave slovenskega tržišča smo presenečeno ugotovili, da takšen proizvod ne obstaja, zato menimo, da bi lahko ustvarili odlično tržno nišo.
Ključne besede: Vitko podjetništvo, poslovni model, poslovni načrt, poslovna ideja, ekološke penine.
Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 1661; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

5.
MOTIVACIJA TIMA IN ZAPOSLOVANJE V ZAGONSKEM PODJETJU
Tatjana Bevk, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo preučili motivacijo tima in zaposlovanje v lean start-up podjetju. Namen raziskave je bilo poiskati predloge za večjo prodornost pri iskanju novih, ustreznih kadrov. Podjetje ima namreč kljub pozitivni medijski podobi, težave z doseganjem pravih kadrov. Zato je bil naš glavni cilj najti nove ideje, pristope kako izboljšati komunikacijo o prostih delovnih mestih. Prvi korak pri proučevanju podjetja je bil pogovor z direktorjem, ustanoviteljem podjetja. Na podlagi zbranih podatkov smo preverili raziskovalna vprašanja in hipoteze. Izhajali smo iz raziskovalnih vprašanj 2 in 4, da zaposleni najbolje vedo, zakaj delajo prav v tem podjetju in bi nam to dalo perspektivo za identifikacijo izvora težave. Po statistični obdelavi zbranih podatkov smo pripravili predloge izboljšav, ki so podjetju lahko v pomoč pri reševanju težav z nizkim odzivom na razpisana delovna mesta. Vsekakor izbira kandidatov ne bo lahka, saj podjetje, kljub temu da zelo visoko ceni znanje, daje prednost osebnosti kandidata-znanja se nas (ob izkazanem interesu) lahko večina nauči, osebnost pa se precej teže spremeni. V ustvarjalnem timu pa so prav odnosi ključnega pomena. Pri zaposlenih smo ugotovili zelo visoko stopnjo motivacije. Zato smo rešitve za problem nizkega odziva na razpisana delovna mesta iskali v širjenju informaciji. Drži, da je v današnji dobi družbenih medijev to komunikacijski kanal z zelo veliko frekvenco ustreznih kandidatov, vendar bi bilo dobro preveriti še kakšno drugo predlagano možnost.
Ključne besede: Motivacija, tim, zaposlovanje, start-up, vitko podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 1329; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

6.
Zasnova fleksibilnega robotskega sistema z uporabo metode vitkega podjetništva
Borut Želodec, 2016, magistrsko delo

Opis: Pri ugotavljanju potreb aranžerskih in oblikovalskih podjetij sta v tej magistrski nalogi opisana poslovni model in tehnološka rešitev. Poslovni model je grajen po metodi vitkega podjetništva in zajema devet sektorjev, ki se morajo med seboj skladati, da lahko poslovni model logično deluje. Poslovni model navaja rešitev potreb oblikovalskih in aranžerskih podjetij v obliki robotske celice z možnostjo rezkanja. Po pridobitvi kupca v okviru projekta 350 let rudarstva v Mežici je v magistrski nalogi opisan celoten postopek izdelave lesenih cokel, ki jih je kupec naročil. Konec zajema obrazložitev vseh problemov med izdelavo cokel, stroške in ceno izdelave ter možnosti izboljšav in priprave k izvajanju takšne izdelave.
Ključne besede: Robotika, vitko podjetništvo, poslovni model, robotska celica, KUKA, cokle, rezkanje, graviranje
Objavljeno v DKUM: 29.02.2016; Ogledov: 1387; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici