1. Influence of entrance exams results on foreign students in economics studies at Univeristy of economics, PragueMilos Maryska, Petr Doucek, 2018, pregledni znanstveni članek Opis: Background and purpose: The purpose of the article is to analyse results of entrance exams and of regularly exams for foreign students in the Czech language undergraduate study programs at four faculties of University of Economics, Prague (UEP) with the intention to investigate the dependency between the results of Entrance exams from English and mathematics and (1) results of regularly exams during the study and between (2) completion rate of the study.
Design/Methodology/Approach: We have analysed 4.381 records for applicants from foreign countries who applied for studies between years 2009 and 2015. We used standard statistics methods and the method of logistic regression in the form of logit model.
Results: We identified weak statistical correlation between entrance exam results from mathematics and results of regular exams. The correlation coefficient varies between 0.078 – 0.283 for investigated faculties of UEP. The same indicator for English language exams presents better values and it varies between 0.218 – 0.312. If an entrance exam result is higher by one point, the probability of successful completion of studies is multiplied by values between 1.017 - 1.042 for individual faculty per one additional point.
Conclusion: The results of the research in mathematics and English language show that excellent results in entrance exam cannot not guarantee successful regularly exams. Conclusion for the probability of completing studies is that the acceptable level of points for admission foreign students is between 150 and 170 points, depending on the faculty. Ključne besede: visokošolski študij, ekonomija, študenti, izpiti, uspešnost Objavljeno v DKUM: 10.10.2018; Ogledov: 1324; Prenosov: 361
Celotno besedilo (479,79 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Stališča študentov Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani do slovenščine kot učnega jezikaDarija Skubic, 2013, izvirni znanstveni članek Opis: Prispevek spregovori o problematiki slovenščine kot učnega jezika v visokem šolstvu. Na kratko je predstavljen položaj slovenščine nekoč in danes. Izpostavljena sta pomen dosledne rabe slovenskega knjižnega jezika v celotnem vzgojno- izobraževalnem procesu (od vrtca do univerze) in polnofunkcijska vloga slovenščine v visokem šolstvu, tj. slovenščine v vlogi strokovnega jezika in jezika znanosti. Prikazane so usmeritve, ki jih na področju jezikovnega načrtovanja predvidevajo naslednji dokumenti: Prerez politike jezikovnega načrtovanja v Sloveniji (2003), Nacionalni program za jezikovno politiko 2007–2011, Bela knjiga (2011), Skupni evropski jezikovni okvir (2011) in Nacionalni program za jezikovno politiko 2012– 2016 (osnutek). Sledi raziskava, v kateri so zbrana stališča študentov Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani do slovenščine kot učnega jezika. V sklepnih ugotovitvah so podane nekatere strategije za izboljšanje dosedanje jezikovne prakse v visokem šolstvu. Ključne besede: visoko šolstvo, visokošolski študij, slovenščina, jezikovna raba, knjižni jezik, jezikovna politika, študenti, raziskave Objavljeno v DKUM: 03.10.2017; Ogledov: 1452; Prenosov: 112
Celotno besedilo (134,52 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Petdeset let delovanja Oddelka za geografijo in študija geografije v MariboruUroš Horvat, 2011, pregledni znanstveni članek Opis: V letu 2011 mineva 50 let od ustanovitve Pedagoške akademije v Mariboru, katere ena od naslednic je tudi Filozofska fakulteta v Mariboru. V prispevku je prikazan razvoj Oddelka za geografijo in študija geografije v Mariboru, ki je v tem obdobju prešel skozi različna razvojna obdobja, tako v smislu organizacijskih oblik ter kadrovske zasedenosti, kot tudi glede na vrsto izvajanja izobraževalnih programov ter obsega znanstvenoraziskovalnega dela. Temeljno poslanstvo oddelka, to je izobraževanje kadrov za poučevanje geografije v osnovni in srednji šoli, se je izvajalo s pomočjo različnih študijskih programov. Leta 1985 je Pedagoška akademija prerasla v Pedagoško fakulteto in s tem dveletni višješolski študij geografije v štiriletni visokošolski študij, ki je bil od leta 1995 univerzitetni. Z ustanovitvijo Filozofske fakultete v Mariboru je leta 2006 Oddelek za geografijo postal del le-te, istočasno pa je prehod na nove študijske programe, ki so pripravljeni v skladu z Bolonjsko deklaracijo, prinesel vrsto novosti, pa tudi izzivov; tako za izvajalce kot študente. Ključne besede: geografija, študij geografije, visokošolski študij, Maribor, Slovenija Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1236; Prenosov: 101
Celotno besedilo (217,17 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Pogledi študentov pedagogike na obvezno praktično usposabljanjeDanijela Rus, 2013, izvirni znanstveni članek Opis: V prvem delu prispevka predstavljamo pomen praktičnega usposabljanja študentov v dodiplomskem študiju; osredotočamo se na obvezno praktično usposabljanje študentov pedagogike. Študent pedagogike naj bi med praktičnim usposabljanjem na šoli ali drugi instituciji pridobil različne kompetence, vezane na delo znotraj vzgojno-izobraževalne institucije, ter kompetence, vezane na njegovo lastno profesionalnost. Pri tem ima bistveno vlogo mentor na šoli ali v drugi instituciji, ki študentu predstavi njegove naloge, pripravi individualni načrt praktičnega usposabljanja ter mu zagotavlja ustrezno opazovanje procesa ter vključevanje v dnevne dogodke v instituciji. V drugem delu prispevka predstavljamo rezultate raziskave, ki prinaša mnenja študentov pedagogike glede lastnosti dobrega pedagoga, njihova pričakovanja pred praktičnim usposabljanjem ter ocene glede lastnosti, ki so jih pridobivali med praktičnim usposabljanjem in s pomočjo mentorja po njem. Ključne besede: praktično usposabljanje, študenti, pedagogika, visokošolski študij, mentorstvo Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1361; Prenosov: 220
Celotno besedilo (153,89 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. |
6. Družbene neenakosti in terciarno izobraževanje na Slovenskem : vpogled v odnos med šolskim sistemom in socialno strukturoSergej Flere, Miran Lavrič, 2005, izvirni znanstveni članek Opis: Avtorja v daljšem časovnem obdobju raziskujeta razmerje med družbenimi neenakostmi in šolanjem na terciarni ravni v Sloveniji. Pri tem upoštevata tudi vplive šolskih reform in politike v času več desetletij. Ugotovita, da se vpliv družbenih neenakosti na možnosti vstopanja v vrste študentov v zadnjem času zmanjšuje, in sicer predvsem kot posledica ekspanzije števila šolajočih se na terciarni ravni. Šolska in socialna politika in celo financiranje imajo pri tem le majhno vlogo. Kaže, da se, kljub izmerjenemu občutnemu zmanjševanju, družbene neenakosti pri šolanju še vedno izražajo in skozenj reproducirajo. Do izraza pa najverjetne je prihajajo tudi nove oblike socialnih neenakosti, s katerimi si privilegirani sloji zagotavljajo lastno reprodukcijo. Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, družbena slojevitost, družbene neenakosti, visokošolski študij, šolanje, družbeni položaj, šolski dosežki, izobraževalni sistemi, kulturna reprodukcija Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1234; Prenosov: 134
Povezava na celotno besedilo |
7. Regionalna geografija Jugovzhodne Azije za potrebe študentov geografijeSandra Špoljar, 2014, magistrsko delo Opis: Regionalna geografija Azije je sestavni del učne snovi geografije v osnovni in srednji šoli. Njen pomen in položaj pa se spremenita na ravni visokošolskega študija, kjer so njene vsebine na oddelkih za geografijo različno zastopane.
V magistrskem delu smo želeli predstaviti strukturo učnih načrtov za predmet geografija Azije na slovenskih in izbranih tujih univerzah. Naša raziskava je temeljila na primerjavi učnih načrtov z vidika vsebin, kompetenc in obsega.
Ob tem so nas zanimala tudi pričakovanja študentov o prihodnosti regionalne geografije Azije. V ta namen smo izdelali anketni vprašalnik, s katerim smo slovenske študente geografije povprašali, kakšno geografijo Azije si želijo, katere vsebine se jim zdijo pomembne, kako ocenjujejo obstoječa gradiva in kakšna gradiva si želijo v prihodnosti.
Predhodno smo si želeli ustvariti mnenje o gradivih, ki so trenutno na voljo študentom, zato smo analizirali obstoječa slovenska in angleška gradiva, ki obravnavajo Jugovzhodno Azijo. Gradiva smo izbrali po predhodno postavljenih kriterijih in jih analizirali z vidika potreb študentov geografije in z vidika zastopanosti regionalnogeografskih pristopov.
V zaključnem delu naloge smo najdena gradiva združili v E-priročnik in jih predstavili v obliki zgoščenke. Ta zgoščenka je namenjena predvsem študentom geografije, saj vsebuje na enem mestu zbrana gradiva o Jugovzhodni Aziji, ki jih bodo lahko uporabili v nadaljevanju svoje poklicne poti. Ključne besede: učni načrti, študenti geografije, visokošolski študij geografije, regionalna geografija Azije, gradiva, regionalnogeografski pristopi Objavljeno v DKUM: 12.06.2014; Ogledov: 2211; Prenosov: 220
Celotno besedilo (1,62 MB) |
8. ANALIZA PROCESA ODLOČANJA PRI IZBIRI VISOKOŠOLSKEGA ŠTUDIJABarbara Koražija, 2013, magistrsko delo Opis: Odločitev za izbiro študija in poklicno pot je ena izmed najpomembnejših odločitev v življenju, saj začrta posameznikovo življenje v času izobraževanja ter v njegovi celotni poklicni poti. Glede na lastne želje, interese, sposobnosti in stališča izberemo študij, ki nam omogoča doseganje zastavljenih ciljev, uspešno poklicno prihodnost, predvsem pa nam zagotavlja kvalitetno življenje.
Izbira pravilne odločitve za študij je dolgotrajen in kompleksen proces, v katerem nekateri mladostniki takšne odločitve sprejmejo tako rekoč neopazno, brez težav, mnogi med njimi pa se med samim procesom odločanja za izbiro študija soočajo z manjšimi ali večjimi težavami. Največkrat težave povzročata pomanjkanje motivacije ter splošna neodločnost, velikokrat pa težave nastanejo zaradi pomanjkanja informacij ali pa zaradi nezanesljivih informacij. Težave, ki ob tem nastanejo, jih lahko vodijo do zavlačevanja ali poskusa prelaganja odgovornosti za odločanje na koga drugega, kar jih lahko pripelje do neoptimalne odločitve.
Na vrednotenje posameznega študija vpliva cela vrsta dejavnikov, katerih vloga in pomembnost sta odvisna od okoliščin in socialnega okolja, v katerih se vsak posameznik nahaja. Zelo pomembno vlogo imajo priporočila tistih, ki so študij že zaključili, saj nam lahko predajo veliko zanimivih informacij ter lastnih izkušenj. Nikakor ne smemo zanemariti obisk informativnega dne ter informacij, ki jih dijaki pridobijo od raznih svetovalcev in profesorjev, ki učijo na fakulteti, v zadnjem času pa se daje poseben pomen tudi elektronskim medijem (spletne strani fakultete, forumi, družabna omrežja).
Z opravljeno raziskavo smo želeli analizirati proces odločanja dijakov in dijakinj ter ugotoviti, kako in na podlagi katerih dejavnikov se odločajo za vpis na visokošolski študij. Pri tem nas je predvsem zanimalo katere informacije pri tem zbirajo, ali imajo za svojo odločitev na voljo dovolj časa, kakšen vpliv imajo na njihovo odločitev posamezne informacije, referenčne skupine, socialna omrežja in ostali dejavniki. Pojavilo se je vprašanje, ali se dijaki pri odločanju vedejo kot dobro informirani odjemalci ter ali se pri odločitvah za izbiro visokošolskega študija dijaki in dijakinje medsebojno razlikujejo. Predpostavili smo, da bodo dijaki z veseljem sodelovali pri raziskavi, kar so tudi storili. V sklopu anketnega vprašalnika smo se osredotočili tudi na poznavanje in zanimanje za študij na Ekonomsko-poslovni fakulteti. Rezultati, pridobljeni z raziskavo so lahko dodaten uporaben pripomoček srednjim šolam in visokošolskim institucijam pri njihovi uporabi marketinških tehnik ter pri nadaljnjem marketinškem načrtovanju. Ključne besede: visokošolski študij, marketing v izobraževanju, izobraževanje kot storitev, marketizacija, vedenje odjemalcev, proces odločanja Objavljeno v DKUM: 06.09.2013; Ogledov: 2140; Prenosov: 427
Celotno besedilo (2,70 MB) |
9. Poslovnik tutorskega sistema Fakultete za gradbeništvoSvitan Gaborovič, Lucija Hanžič, Milan Kuhta, Marko Soršak, Igor Stajnko, Tea Stefanović, 2003, elaborat, predštudija, študija Ključne besede: Slovenija, visokošolski študij, tutorstvo, tutorski sistem Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 2108; Prenosov: 81
Povezava na celotno besedilo |
10. RAZVOJ VIŠJEŠOLSKEGA IN VISOKOŠOLSKEGA ŠTUDIJA BIOLOGIJE V MARIBORUTadeja Zver, 2009, diplomsko delo Opis: Začetek višješolskega študija biologije v Mariboru sega v leto 1960, in sicer kot zunanji oddelek Višje pedagoške šole Ljubljana; od leta 1961 se je nadaljeval na Pedagoški akademiji Maribor. Leta 1985 je Pedagoška akademija prerasla v Pedagoško fakulteto; s tem se je začel visokošolski študij biologije. Na višješolskem kot tudi na visokošolskem študijskem programu se je do januarja 2008 predmetnik spremenil trikrat. Leta 1991 je bil uveden magistrski študij smeri limnologija in biološko izobraževanje, leta 2002 pa še nepedagoški magistrski in doktorski študij biologije. Vse do januarja 2008 je bilo na študijski smeri redno zaposlenih 18 profesorjev biologije, za dodiplomski študij je bilo 21 honorarno zaposlenih, za podiplomski študij pa 13. Na višješolskem študiju so bili redno zaposleni 2,3 učitelji na leto, na visokošolskem pa 7,6. V 1. letnik se je do januarja 2008 vpisalo 2456 študentov, diplomiralo jih je 672. Na višješolski študij se je vpisalo v 1. letnik 1108 študentov, od tega 704 rednih (64 %) in 404 izrednih (36 %). Na visokošolski študij se je vpisalo 1348 študentov , od tega 1272 rednih (94 %) in 76 izrednih (6 %). Na višješolskem študiju je diplomiralo 340 študentov (z uspešnostjo 31 %), od tega 275 rednih (z uspešnostjo 39 %) in 65 izrednih (z uspešnostjo 16 %). Na visokošolskem študiju je diplomiralo 332 študentov (z uspešnostjo 25 %), od tega 279 rednih (z uspešnostjo 28 %) in 53 izrednih (z uspešnostjo 70 %). Ključne besede: višješolski študij biologije, visokošolski študij biologije, študijski programi, učitelji, študentje Objavljeno v DKUM: 23.12.2009; Ogledov: 3388; Prenosov: 174
Celotno besedilo (436,38 KB) |