SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TURIZEM NA PODEŽELJU V OBČINI ORMOŽ
Petra Lah, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu, z naslovom Turizem na podeželju Občine Ormož, predstavljam splošne značilnosti turizma na kmetijah, primernost območja za nadaljnji razvoj turizma, stanje na obiskanih turističnih kmetijah in njihove probleme, s katerimi se soočajo pri opravljanju turistične dejavnosti. S pomočjo literature in virov predstavim značilnosti in stanje podeželskega turizma, možnosti in priložnosti podeželja, turistične potenciale slovenskega podeželja ter pomen turizma za podeželje. Prikažem tudi pomembnejše naravno in družbeno-geografske značilnosti Občine Ormož, saj so osnova za razvoj turistične dejavnosti. Skozi delo na terenu predstavim turistične kmetije v Občini Ormož, ki so pomemben del turistične ponudbe območja. Kot izredno uspešna se je pokazala kombinacija turizma na kmetijah z vinskim turizmom, pa tudi z vsemi ostalimi dejavnostmi, ki se pojavljajo na kmetijah, kot na primer čebelarstvo, mizarstvo, predelava mesa, sadja in zelenjave. Območje ima zelo dober turistični potencial, še posebej pestro tiče ponudbo, saj je razgibanost površja v kombinaciji z ugodnimi klimatskimi razmerami, neokrnjenimi območji in s prijaznimi ljudmi prav posrečena kombinacija. Večji razmah turizma ovira pomanjkanje povezanosti in sodelovanja med samimi turističnimi kmetijami in ostalimi ponudniki turističnih storitev ter lokalnimi skupnostmi, ponekod tudi ne najbolje opremljene ceste s kažipoti, vsekakor pa tudi slabo razvito gospodarstvo v občini. Rezultati ankete kažejo na zadovoljstvo turističnih ponudnikov glede obiska gostov, želijo pa si vsaj za nekaj odstotkov večjo zasedenost nočitvenih kapacitet.
Ključne besede: turizem na kmetiji, podeželski turizem, vinski turizem, vinske ceste, Ormož.
Objavljeno: 29.08.2009; Ogledov: 2072; Prenosov: 543
.pdf Polno besedilo (5,41 MB)

2.
STRATEŠKE RAZVOJNE SITUACIJE PODJETJA LJUTOMERČAN D.D.
Jože Rozman-Klenar, 2011, diplomsko delo

Opis: Vinogradništvo predstavlja ljudem, ki se s tem ukvarjajo način življenja. Tako je v Sloveniji nastala tradicija pridelave grozdja ter vina. Kultura in krajina, kjer se prideluje vino sta se temu skozi stoletja prilagodili. Žal je v določenih območjih vidno nazadovanje vinogradništva in opuščene prvoklasne vinorodne lege. Vsemu temu je botrovala neizprosna tekmovalnost na vinskem trgu. Veliko je vinarskih podjetij v državi, ki so šibka in bodo šla v roke tujcem, ki bodo ali pa tudi ne obdržali to starodavno slovensko tradicijo kulture vina. Vsekakor bo morala država (pristojne institucije) dodeliti več finančne pozornosti, če se bo še hotela promovirati v tujini z slogani »I FEEL SLOVENIA«, saj je vino del našega turizma. Podjetje, kot je Ljutomerčan d.d. pa bo svojo pot ob umnem vodenju korak za korakom dosegalo strateške trge. S tem se bo regija opomogla, predvsem zasebni vinogradniki, ki ne bodo več imeli težav z prodajo grozdja. Sivi trg z vini se bo izničil in griči se bodo spet veselo obdelovali, kljub višjim pridelovalnim stroškom, ki izhajajo iz narave strmih leg.
Ključne besede: Ljutomerčan d.d., kultura in krajina, vinski trg, turizem, tekmovalnost, strategije
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 1033; Prenosov: 64
.pdf Polno besedilo (798,91 KB)

3.
POTENCIAL ZA RAZVOJ IZBRANIH ZVRSTI TURIZMA V OBČINI KRŠKO
Matjaž Kerle, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo se osredotočili na potencialne možnosti razvoja izbranih zvrsti turizma, s katerimi bi lahko pomembno zapolnili obstoječo turistično ponudbo v občini Krško. V prvem poglavju smo opredelili področje raziskave in opredelili problem, ki je pritegnil našo pozornost, namen, cilje in osnovne trditve, ki smo jih dokazovali v diplomskem seminarju. Drugo poglavje je predstavljal teoretični del, v katerem smo se seznanili z elementi turistične ponudbe, ki so potencialno relevantni za razvoj turizma v občini Krško. Najprej smo opredelili osnovne pojme vinskega turizma ter povzeli bistvene prednosti in slabosti. Kot pomemben element vinskega turizma smo v nadaljevanju predstavili zidaniški turizem, preko katerega smo opredelili njegove glavne značilnosti, ga opisali kot turistični potencial na podeželju ter opisali vizijo razvoja v prihodnosti. Kot zadnji potencialni element smo opredelili še izletniški turizem. Tretje poglavje je bilo namenjeno turistični ponudbi ter možnostim za prihodnji razvoj vinskega turizma v občini Krško. Na začetku poglavja smo na kratko predstavili občino Krško in navedli glavne statistične podatke. Nadaljevali smo z opredelitvijo stanja turistične ponudbe v občini Krško, v kateri smo predstavili glavne naravne in kulturne znamenitosti, prireditve in aktivnosti, šport in rekreacijo, nastanitvene kapacitete ter predstavili projekt turizma v zidanicah. V zadnjem delu tretjega poglavja smo analizirali anketni vprašalnik in komentirali njene rezultate. S pomočjo ankete smo želeli ugotoviti prepoznavnost občine Krško kot izletniškega in vinsko-turističnega kraja. Ugotovili smo, da je po mnenju anketirancev na območju dovolj ponudbe za vinski in izletniški turizem ter da lahko zidanice predstavljajo pomemben potencial pri razvoju turistične ponudbe občine Krško.
Ključne besede: Občina Krško, turistična ponudba, vinski turizem, zidaniški turizem, potencial, razvoj, izletništvo, promocija, znamenitost.
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1350; Prenosov: 128
.pdf Polno besedilo (505,13 KB)

4.
PREDSTAVITEV VINSKO-TURISTIČNE PONUDBE PODJETJA P&F JERUZALEM ORMOŽ
Polonca Damiš, 2012, diplomsko delo

Opis: V drugem poglavju diplomskega seminarja smo pojasnili pojem vinski turizem. Pojasnili smo, kakšne so prednosti in slabosti takšnega turizma za vinarje ter kakšne so značilnosti vinskega turista. Predstavili smo osnovne značilnosti Slovenije kot vinorodne dežele, ki skuša svoja vina in pokrajino tržiti skozi vinski turizem. Slovenija se je kot vinsko-turistična pokrajina v primerjavi z drugimi svetovnimi vinskimi destinacijami začela razvijati dokaj pozno. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje P & F Jeruzalem Ormož. Osnovne aktivnosti podjetja so vinogradništvo, vinarstvo in turistična dejavnost. Ker brez vina vinski turizem ni mogoč, smo predstavili tudi vinsko ponudbo. Turistična ponudba podjetja temelji na odličnem belem vinu, ki se dopolnjuje s pristno domačo hrano in z lepo pokrajino. Turistične degustacije potekajo v degustacijski dvorani podjetja, Zidanici Malek in Dvorcu Jeruzalem. Po opisu vseh dejavnikov turistične ponudbe smo opravili SWOT-analizo vinsko-turistične ponudbe, pri kateri smo proučili prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti podjetja. V zadnjem poglavju smo podali svoje ugotovitve in predloge izboljšav za nadaljnji razvoj ponudbe.
Ključne besede: vinski turizem, Jeruzalem, Ormož, vinogradništvo, vinarstvo, Zidanica Malek, Dvorec Jeruzalem, Puklavec & Friends
Objavljeno: 20.11.2012; Ogledov: 1329; Prenosov: 312
.pdf Polno besedilo (347,48 KB)

5.
ZAKONODAJNI VIDIK UREJENOSTI VINSKEGA TURIZMA PRI NAS IN V REPUBLIKI HRVAŠKI
Martina Baškovič, 2015, diplomsko delo

Opis: Vinski turizem je specifična veja turizma, ki se pri nas in v Republiki Hrvaški vse bolj razvija in uveljavlja, kar se odraža tudi na njeni vedno večji urejenosti s pomočjo različnih pravnih aktov. V uvodu diplomskega dela sem namenila precej pozornosti zgodovinskemu vpogledu razvoja zakonodaje turizma, saj gre za prvo javno objavljeno delo, ki predstavlja zgodovinski razvoj zakonodaje na širšem področju turizma, kar mi je omogočilo raziskovanje strokovne literature, ki nikoli ni bila objavljena. Nadalje sem v obeh državah preučila pravna akte, ki vplivajo na vinski turizem. V Republiki Sloveniji turizem ureja Zakon o spodbujanju razvoja turizma ter področje vinarstva oz. vinogradništva Zakon o vinu, v Republiki Hrvaški področje turizma pravno regulira predvsem Zakon o pružanju usluga u turizmu in Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, področje vinarstva oz. vinogradništva pa istoimenski zakon Zakon o vinu. Podrobneje je predstavljena tudi pravna podlaga ter zakonodaja, ki ureja in vpliva na konkretne projekte vinskega turizma v Republiki Sloveniji ter Republiki Hrvaški. Slednje zaključuje preučevanje zakonodaje vinskega turizma na primerih vinskih cest tudi v praksi.
Ključne besede: zakonodaja, pravo, vino, turizem, vinski turizem, vinske ceste, Slovenija, Hrvaška.
Objavljeno: 06.07.2015; Ogledov: 443; Prenosov: 110
.pdf Polno besedilo (800,87 KB)

6.
Vinski turizem Maribora
Tjaša Kraner, 2016, diplomsko delo

Opis: V uvodnem delu smo opisali področje in opredelili problem ter določili namen in cilje diplomskega dela. Napisali smo tudi predpostavke in omejitve ter metode raziskovanja. V teoretičnem delu smo pojasnili pojme vinski turizem, vinski turist in vinsko turistična cesta. Predstavili smo trende v vinsko turistični ponudbi ter managementa vinsko turistične destinacije z dejavniki uspeha. V zadnjem poglavju smo predstavili značilnosti vinskih dežel Slovenije in podrobno opisali vinsko destinacijo Maribor, ki ima najstarejšo vinsko trto na svetu. Na Lentu stojita Hiša Stare trte, ki je postala hram vinske tradicije in kulture, ter Vinoteka Vodni stolp. V središču mesta pa se nahaja Vinagova klet. Na obrobju mesta leži posestvo Meranovo, ki ga povezujemo z začetkom sodobnega vinogradništva in izobraževanja na tem področju. Mariborska vinska turistična cesta pa povezuje vinograde, ki ležijo v neposredni okolici Maribora. Turistična ponudba mesta temelji na vsakoletnem Festivalu Stare trte in martinovanju, ki sta priložnosti za spoznavanje in ohranjanje vinske tradicije ter od leta 2015 dalje na iniciativi novost projekt Pubec, s katerim tržijo štajersko mlado vino. V nadaljevanju smo opravili še SWOT analizo vinsko turistične ponudbe v mariborski regiji, pri kateri smo navedli prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, povezane z razvojem vinsko turistične ponudbe v mestu in njegovi bližnji okolici. Na koncu smo podali priporočila in predloge izboljšav za razvoj ponudbe.
Ključne besede: vinski turizem, Maribor, najstarejša trta, Hiša Stare trte, Meranovo, Mariborska vinska turistična cesta, Festival Stare trte, Pubec – štajersko mlado vino.
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 447; Prenosov: 55
.pdf Polno besedilo (917,55 KB)

7.
PROSTORSKA ZASNOVA MESTNEGA VINSKEGA MUZEJA
Sanja Djorćev, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo preučuje dejstvo, da sta pridelava vina in kultura gojenja vinske trte že več kot tisoč let povezani z mestnim prostorom in širšim zaledjem Maribora. Skozi analizo izvemo, da mesto v svoji preteklosti ni sistematično skrbelo za ohranjanje in prezentacijo vinske dediščine, ki bi izjemno pripomogli k razvoju vinskega turizma in posledično celotne regije. Delo se ukvarja z idejno zasnovo Mestnega vinskega muzeja v Mariboru na Lentu, ki bo prikazovala zgodovinski razvoj kulture vina na ožjem območju mesta Maribor in bo vsebinsko dopolnjevala Hišo Stare trte. Prostor z večtisočletno vinsko tradicijo bo tako dobil novo kulturno središče, ki bo omogočalo krepitev in širjenje bogate vinske dediščine. Zasnova prostora za predstavljanje vinske dediščine javnosti je predvidena v obstoječi stavbi na Vojašniški ulici 14 na Lentu, v neposredni bližini Hiše Stare trte. Za omenjeno stavbo je bil izdelan Konservatorski program prenove, ki ga je potrebno pri projektu upoštevati. Pri načrtovanju je bil prav tako upoštevan zgodovinski kontekst okolice stavbe, saj se nahaja v najožjem centru starega mestnega jedra mesta Maribor.
Ključne besede: Maribor, kultura vina, vinski muzej, vinski turizem
Objavljeno: 11.07.2016; Ogledov: 459; Prenosov: 89
.pdf Polno besedilo (74,27 MB)

8.
TURIZEM NA PODEŽELJU V UPRAVNI ENOTI GORNJA RADGONA
Andreja Breznik, 2016, diplomsko delo

Opis: Skozi desetletja je turizem doživljal rast in razvoj ter je s svojo raznovrstnostjo in z bogato ponudbo postal ena izmed najhitreje rastočih gospodarskih dejavnosti na svetu. Obravnavano območje Upravne enote Gornja Radgona je podeželsko okolje z ugodno obmejno lego, s čimer ima možnosti, da postane območje z razvitim turizmom, ki bi bilo privlačno za širše množice, obenem pa bi ponujalo potencialna delovna mesta, prispevalo k hitrejšemu gospodarskemu razvoju in hitrejšemu razvoju tega območja. Zaradi tega smo preučili dosedanji razvoj turizma na podeželju na območju Upravne enote Gornja Radgona in podali smernice razvoja turizma na podeželju, in sicer v povezavi z zdraviliškim, vinskim in s sejemskim turizmom. S pomočjo študija obstoječih virov in literature ter z obiskom različnih turističnih ponudnikov, s pogovorom s predstavniki turističnih in vinogradniških društev, z zaposlenimi v turističnih zavodih, v Radgonskih goricah in Zdravilišču Radenci je moč sklepati, da je na območju UE Gornja Radgona turistična ponudba relativno dobra, predvsem glede števila ponudnikov. Največ je turističnih kmetij s hrano in pijačo ter vinotočev. Zagotovo primanjkuje turističnih kmetij z možnostjo nastanitve, saj sta na preučevanem območju samo dve takšni kmetiji, in turističnih kmetij z drugo ponudbo, ki bi poleg gostinskih storitev ponujale še negostinski del. Tovrstnih turističnih kmetij, ki gostom poleg gostinskih in nastanitvenih možnosti omogočajo še mnogo drugih dejavnosti in aktivnosti, se namreč v zadnjem času pojavlja vedno več, saj želijo dlje časa zadržati goste na kmetiji in jim ponuditi celovitejšo storitev.
Ključne besede: Območje Upravne enote Gornja Radgona, turizem na podeželju, turistične kmetije, vinski turizem, zdraviliški turizem, sejemski turizem
Objavljeno: 07.10.2016; Ogledov: 215; Prenosov: 26
.pdf Polno besedilo (7,76 MB)

9.
Trajnostni razvoj vinskega turizma na območju Ljutomersko-Ormoških goric
Tomi Špindler, 2017, magistrsko delo

Opis: Prlekija je kulturno, jezikovno in zgodovinsko zaokroženo homogeno območje, razdeljeno med statistični regiji Pomurje in Podravje. Znotraj mej Prlekije se nahaja Ljutomersko-Ormoški vinorodni okoliš, ki smo ga obravnavali v sklopu magistrske naloge. V teoretičnem delu magistrske naloge smo opisali pojem turistične destinacije, opredelili načela trajnostnega turizma, opisali vinski turizem, navedli primer delovanja destinacije Steirisches Vulkanland ter predstavili obravnavano območje Ljutomersko-Ormoških goric. V empiričnem delu magistrske naloge smo raziskovali stališča vinogradnikov in vinarjev do vodoravnega povezovanja in sodelovanja na področju znanja, promocije in dogodkov na območju Ljutomersko-Ormoških goric ter stališča vinogradnikov in vinarjev do vinskega turizma na območju Ljutomersko-Ormoških goric. Ugotovili smo, da imajo vinogradniki in vinarji na obravnavanem območju pozitivno mnenje o medsebojnem povezovanju in vinskem turizmu. Na podlagi pregledane literature in opravljene raziskave smo določili 3 prioritete, ki lahko služijo kot predlog za učinkovit trajnostni razvoj vinskega turizma na območju Ljutomersko-Ormoških goric.
Ključne besede: Turistična destinacija Prlekija, Ljutomersko-Ormoške gorice, vinski turizem, trajnostni in odgovorni razvoj
Objavljeno: 29.08.2017; Ogledov: 140; Prenosov: 48
.pdf Polno besedilo (1,62 MB)

10.
Vino kot turistični potencial občine brežice skozi izročilo in umetnost
Dejan Lipej, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. Prvi del obsega teoretična izhodišča in pregled literature z obravnavanega področja, v drugem delu je opisana naša raziskava, ki zaobjema tudi analizo izbranih književnih del, povezanih z vinom. V teoretičnem delu smo poiskali, zbrali in navedli informacije, ki so potrebne za uspešno predstavitev in promocijo vina, med drugim tudi zgodovino te pijače, proces nastajanja vina, navedli smo sorte za bela in rdeča vina, opisali smo slovenski vinski posebnosti cviček in kraški teran, opredelili osnovno vinsko terminologijo, opisali značilnosti turizma v Brežicah in navedli v literaturi svetovane kombinacije hrane in vina. V raziskovalnem delu smo preverjali, ali vinarji pri predstavljanju in promociji svojega vina posegajo tudi na umetniška področja. Na koncu smo navedli nekaj literarnih del, za katera menimo, da so primerna za promocijo vina. Ugotovili smo, da turistični ponudniki na izbrani destinaciji v promociji uporabljajo bolj zgodovinske dogodke destinacije kot pa literarna dela. Diplomska naloga bo v veliko pomoč vinarjem, ki bodo želeli promovirati vino tako, da ga bodo povezali z umetnostjo.
Ključne besede: vino, vino in umetnost, vinski turizem, Brežice, promocija
Objavljeno: 18.10.2017; Ogledov: 29; Prenosov: 5
.pdf Polno besedilo (2,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici