| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Giacomo Puccini, La Boheme
Aleš Pevec, 2013, diplomsko delo

Opis: Veliki italijanski skladatelj, Giacomo Puccini, je najpomembnejši predstavnik veristične opere tako na domačih, kot tudi na tujih tleh. Diplomsko delo z naslovom Giacomo Puccini, La Bohème predstavlja strnjen pregled skladateljevega življenja in dela, pri čemer je v ospredje postavljena njegova najznamenitejša opera La Bohème. Diplomsko delo na podlagi deskriptivne metode opisuje in pojasnjuje nastanek in razvoj opere, saj je poznavanje pojmov pomembno in potrebno za pravilno interpretacijo posameznega opernega dela, ki je kot zaključena celota v prvi vrsti rezultat skladateljevega dela, pa tudi dela drugih, številnih opernih poustvarjalcev (dirigenta, scenografa, pevcev, zbora, orkestra, kostumografa …). Operno delo sestavljajo tudi številni elementi, opisani v tem diplomskem delu, pri čemer je poudarek na konkretnem opernem delu, Puccinijevi operi z naslovom La Bohème. Podrobnejša analiza (vsebinska, harmonska, analiza motivov in tem …) omenjenega opernega dela zaokrožuje raziskavo skladateljevega življenja in dela ter obenem potrjuje, da Giacomo Puccini upravičeno zavzema mesto velikega skladatelja, katerega operna dela so bila že v preteklosti in so še v današnjem času med operami najbolj priljubljena in največkrat izvajana.
Ključne besede: Puccini, La Bohème, analiza, opera, verizem
Objavljeno v DKUM: 08.11.2013; Ogledov: 3139; Prenosov: 415
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

2.
DRAMSKA DELA ALOJZIJA REMCA
Biserka Malek, 2012, diplomsko delo

Opis: Alojzij Remec je eden manj raziskanih in opaznih predstavnikov slovenskega ekspresionizma. Spada med slovenske književnike, ki so v novih stilnih pojavitvah videli priložnosti za razvoj slovenske literature in s tem kulture slovenstva. Kljub precejšnjemu odmevu tragedije Magda, njeni aktualnosti, nepomirljivosti nasprotij med konzervatizmom in liberalizmom, je večina njegovih besedil neraziskana in zato zanimivo področje za odkrivanje novih spoznanj o začetkih razvoja sodobne slovenske dramatike. Vprašanje zabavnega ali umetnostnega gledališča je Alojzij Remec rešil z združitvijo obojega. Usode njegovih posameznikov so podobe življenja številnih po deželi. Življenje malega človeka je s postavitvijo na oder postalo del umetnosti, večnosti. Njegov tip dramatike je v osnovi verističen, vendar v besedilih, na prvi pogled preprostih, najdemo globlje pomene, ki se nanašajo na bistvena vprašanja človekove eksistence. Analize in interpretacije njegovih dramskih besedil razkrivajo mesijanskega ekspresionista, toda ne zgolj zaradi zgodnjega ustvarjanja pri katoliškem ekspresionističnem gibanju ali zaradi njegovega vztrajanja v krščanski idealistični etiki, ki veleva, da naj umetnost človeka usmerja k dobremu in pravilnemu, ampak tudi zaradi približanja motivike apokaliptičnega trpljenja, ki ga pomirja obljuba novega življenja. Dramska besedila Alojzija Remca so se izkazala za pomemben vir za spoznavanje obdobja slovenskega ekspresionizma in problemsko aktualne dramatike.
Ključne besede: slovenska dramatika, Alojzij Remec, krščanski idealizem, apokaliptična motivika, slovenski ekspresionizem, verizem
Objavljeno v DKUM: 03.01.2013; Ogledov: 2077; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici