| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 193
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kazalniki za merjenje odpornosti v globalnih oskrbovalnih verigah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Karmen Sovič, 2023, diplomsko delo

Opis: Oskrbovalne verige igrajo ključno vlogo v globalnem gospodarstvu, vendar so izpostavljene različnim tveganjem, ki lahko negativno vplivajo na njihovo delovanje. Merjenje odpornosti oskrbovalnih verig je postalo pomemben vidik upravljanja, saj omogoča organizacijam, da prepoznajo, ocenijo in obvladujejo tveganja ter izboljšajo svojo sposobnost odzivanja na motnje. Ta diplomsko delo raziskuje pomembnost kazalnikov za merjenje odpornosti oskrbovalnih verig ter predstavlja okvir za načrtovanje in uporabo učinkovitih kazalnikov. Poudarili bomo tudi pomembnost upravljanja tveganj v oskrbovalnih verigah in kako lahko kazalniki pomagajo pri ohranjanju neprekinjene dobave ter optimizaciji poslovnih procesov za večjo odpornost. Skozi celotno nalogo bomo izpostavili različne vidike, vključno z definicijami kazalnikov, njihovimi primeri, metodami izračuna in vplivom na uspešno upravljanje oskrbovalnih verig.
Ključne besede: oskrbovalne verige, odpornost, motnje, kazalniki, tveganje
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 51; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
Oblikovanje novega poslovnega modela za aktivacijo mladih in opolnomočenje perifernega turizma : primer platforme Locals From Zero
Tadej Rogelja, Dejan Križaj, Miha Bratec, Rudi Medved, Jaka Godejša, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: V tem strokovnem prispevku bodo predstavljeni uvidi novonastalega poslovnega modela LocalsFromZero, ki naslavlja problematiko t.i. perifernega turizma. Rešitev se nanaša na razvoj inovativne spletne platforme, ki preko svojega distribucijskega kanala in s pomočjo t.i. skavtov (pomočnikov) izpostavlja manjše, manj znane in po-gosto spregledane lokalne turistične ponudnike in njihova doživetja. Z drugimi besedami platforma spodbuja tiste lokalne ponudnike, ki ne ponujajo standardizirane turistične ponudbe za množični trg ter jim primanjkuje časa ali znanja, da bi se na njem ustrezno in "nišno" pozicionirali. Gre za lokalne turistične ponudnike, ki jih avtorji konceptualno in geografsko uvrščamo v kategorijo t.i. perifernega turizma. Tekom razvoja in testiranja poslovnega modela smo avtorji temeljito preučili literaturo ter med pretežno mladimi (študenti) in lokalnimi turi-stičnimi ponudniki izvedli več raziskav, s katerimi smo na eni strani preverjali znanja, veščine in pripravljenost mladih za sodelovanje ter na drugi izzive, s katerimi se lokalni turistični ponudniki srečujejo.
Ključne besede: periferni turizem, digitalizacija, LocalsFromZero, skavti, COVID-19, dobavne verige, turizem
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 49; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Teritorialne kolektivne blagovne znamke : orodja razvoja podeželja v pametne, povezane in inovativne destinacije
Tanja Lešnik Štuhec, Urška Starc Peceny, Nejc Pozvek, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Domačini in turisti se vse bolj zavedajo vrednot zdravega načina življenja. Iščejo trajnostne, ustvarjalne, družbeno odgovorne prakse in izkušnje na področju nakupovanja hrane, storitev in turističnih proizvodov. Zelena pametna podeželska območja bodo vse pogostejša destinacija za turiste, ki se soočajo z epidemičnimi ukrepi zaradi COVID-19. Trendi kažejo, da si prizadevamo za razpršene, varne, poglobljene, pristne, zelene, vključujoče, izkustvene dogodivščine in rekreacijo v privlačnih naravnih okoljih. Teritorialne kolektivne blagovne znamke so pomembno orodje za razvoj podeželja in verižno povezane ponudnike, ki ponujajo kakovostne izkušnje z lokalno dodano vrednostjo. Destinacijske organizacije kot koordinatorji razvoja in trženja turizma in s tem povezanih dejavnosti odločilno vplivajo na prepoznavnost zelenih destinacij. Učinkovita uporaba novih tehnologij ima pri tem pomembno vlogo, kar smo raziskali tudi v projektu Turizem 4.0-obogatene turistične izkušnje. Celovita ciljna platforma omogoča povezljivost znotraj omrežja, komunikacijo med certificirano dobavno verigo in zbiranje podatkov ter komunikacijo v širokem spletnem okolju potencialnih javnosti, kar omogoča tudi usmerjanje prometa in turističnih tokov. Z rezervacijskim portalom, prodajno in logistično povezavo je mogoče ustvariti po meri izdelano certificirano ponudbo, njeno prodajo, dostavo in učinkovito spremljanje.
Ključne besede: blagovne znamke, kolektivne blagovne znamke, razvoj podeželja, pametne destinacije, mreženje, dobavne verige, turizem
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 50; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Sinteza znanstvenih raziskav in nadgradnja model "Izvorno slovensko"
Tanja Lešnik Štuhec, 2021, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: teritorialne kolektivne blagovne znamke, model 'Izvorno slovensko', kratke lokalne verige, destinacijske management, marketing organizacije, lokalno dodana vrednost
Objavljeno v DKUM: 22.01.2024; Ogledov: 86; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (4,08 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Teritorialne kolektivne blagovne znamke, vzpostavljene po modelu 'Izvorno slovensko'
Tanja Lešnik Štuhec, 2021, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Teritorialne kolektivne blagovne znamke so vedno pogosteje orodje razvoja in trženja podeželskih upravljanih destinacij z jasno vizijo prihodnosti, podkrepljeno s strateškimi razvojnimi in trženjskimi cilji, ukrepi in aktivnostmi. Celovito povezani deležniki z namenom ustvarjanja visokokakovostne ponudbe območja gradijo prepoznavno lokalno dodano vrednost gastronomije destinacije. Mnogi avtorji izpostavljajo, da ciljne skupine domačih in mednarodnih obiskovalcev, predvsem sodobni ljubitelji hrane, tako imenovani foodies, vedno bolj iščejo in cenijo tovrstna prizadevanja. Centri kakovosti z organiziranimi kratkimi lokalnimi dobavnimi verigami, usposabljanji in svetovanji strokovnih institucij ter z digitalno trženjsko-prodajno-logistično tehnologijo prinašajo sinergične učinke vsem vključenim deležnikom destinacije. Pomembno je, da se vsak deležnik na poti od njive do krožnika in še dlje, vse do vodenega gastronomskega doživetja in prireditve ter doživetega bivanja v avtentičnih nastanitvenih kapacitetah, posveča le delu celovitega doživetja % lastnemu prispevku v verigi destinacijske zgodbe % in prispeva k visoki kakovosti lokalno dodane vrednosti končnemu gastronomskemu doživetju. Več kot deset teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk, vzpostavljenih po modelu 'Izvorno slovensko', sledi opisanemu pristopu in s tem prispeva k vedno večji prepoznavnosti Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave destinacije, ki pritegne z raznovrstno gastronomsko ponudbo tudi zahtevne raziskovalce gastronomije.
Ključne besede: teritorialne kolektivne blagovne znamke, model 'Izvorno slovensko', kratke lokalne verige, destinacijske management, marketing organizacije, lokalno dodana vrednost
Objavljeno v DKUM: 22.01.2024; Ogledov: 103; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (625,57 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Razvoj podeželske gastronomske destinacije z lokalno dodano vrednostjo
Tanja Lešnik Štuhec, 2021, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Gastronomski turizem je lahko pomembno orodje sonaravnega razvoja in trženja podeželskih destinacij. Sistematičen razvoj podeželja temelji na dolgoročni usmeritvi in sliki prihodnosti destinacije, ki vključuje in s katero se istovetijo vsi deležniki. Samo povezani lahko doprinesejo k celovito usklajeni ponudbi, ki s sodobnimi trženjskimi orodji nagovarja prepoznane ciljne skupine gostov. Ključno vlogo igra koordinator mreženja ponudnikov in trženja atraktivne, visokokakovostne ponudbe z veliko lokalno dodane vrednosti. Ta temelji na prepoznanih živilih, gradivih, postopkih pridelave in predelave ter odličnih chefih, ki v kratkih dobavnih verigah zagotavljajo prvinske okuse na poti od njive do krožnika. Pomreženi strokovno usposobljeni in inovativni ponudniki lahko sistematično gradijo celovito kakovost destinacije, izpostavljajo gastronomske značilnosti in poreklo prostora ter vzpostavljajo specializirano okolje, prijazno za gastronomski oddih daleč od stresnega sveta. Mir, tišina, čist zrak in voda, lepa krajina, ohranjena narava, ponudba z zeleno zgodbo, prijazni domačini, narečja, šege in navade, ki se kažejo tudi skozi odlično gastronomijo, kreativne delavnice, druženja in gastronomske prireditve, omogočajo ob programih dobrega počutja v naravi in podeželskem velnesu neponovljiva doživetja ljubiteljem hrane in vsem, ki si vzamejo čas in so tovrstna gastronomska doživetja pripravljeni tudi plačati. To je smer, ki jo je izbrala Slovenija, ki bo v letu 2021 gastronomska regija Evrope.
Ključne besede: podeželski turizem, trajnostni razvoj destinacije, gastronomija, kratke oskrbne verige, lokalno dodana vrednost.
Objavljeno v DKUM: 22.01.2024; Ogledov: 89; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (844,65 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Model upravljanja s tveganji v oskrbovalni verigi trgovskega podjetja
Filip Čulk, 2023, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo obravnavali tako koncept oskrbovalne verige kot tudi njeno upravljanje. Najprej smo pri poglavju teoretične osnove analizirali sestavne elemente oskrbovalnih verig ter preučili raznolike tokove, ki so vpleteni v vsako posamezno verigo. Poleg tega smo se poglobili v koncept razumevanja dobavnih verig, izpostavili ključne akterje in njihove vloge. Poudarili smo tudi pomembnost logistike in razložili, kako ta komponenta tesno sovpada z dinamiko oskrbovalnih verig. Na zadnjem delu smo se posvetili identifikaciji in analizi načinov, kako izboljšati upravljanje oskrbovalnih verig, ter zaključili, da je obvladovanje le-teh v današnjem poslovnem okolju ključnega pomena. Posebej so nas zanimali znanje in izkušnje zaposlenih v izbranem podjetju glede upravljanja oskrbovalne verige med pandemijo, saj se običajno v kriznih trenutkih lahko najlažje vidijo faktorji, katerim je potrebno nameniti največ pozornosti in izboljšav. Vzporedno smo si prizadevali poiskati vsaj tri načine, kako izboljšati upravljanje oskrbovalnih verig oziroma strategij za reševanje težav, saj je cilj vsakega vodje zmanjšati tveganja v dobavnih verigah, še preden se pojavijo kakršnekoli težave ali krize. Naša raziskava je temeljila na izvedbi ankete, ki smo jo poslali v trgovsko podjetje X. Ugotovili smo, da je ključna sestavina vsake uspešne dobavne verige nedvomno visokokakovostno usposobljen kader. Sklepamo tudi, da bodo tisti, ki vlagajo več kot zgolj minimalno potrebno v izboljševanje svojih oskrbovalnih verig, imeli tržno prednost pred konkurenco ter da njihova stabilnost na trgu ne bo nikoli vprašljiva.
Ključne besede: Upravljanje s tveganji, oskrbovalne verige, trgovsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 165; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

8.
Analiza možnosti uporabe umetne inteligence v upravljanju dobavne verige
Tilen Ketiš, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se poglobili v raziskavo in analizo vloge umetne inteligence v upravljanju dobavne verige. V uvodnih poglavjih smo predstavili teoretično ozadje umetne inteligence, njen razvoj in uporabo v različnih industrijskih sektorjih. V osrednjem delu naloge smo se osredotočili na povezavo med umetno inteligenco in dobavno verigo, pri čemer smo raziskali, kako umetna inteligenca prispeva k učinkovitosti, optimizaciji in inovacijam v upravljanju dobavne verige. Podrobno smo se lotili vpliva pandemije COVID-19 na dobavne verige in kako je umetna inteligenca pomagala podjetjem prilagoditi se na spremembe ter obvladovati izzive, ki jih je prinesla pandemija. Osredotočili smo se na različne vidike uporabe tehnologije umetne inteligence, kot so napovedovanje povpraševanja, optimizacija logistike, avtomatizacija skladiščenja in mnoge druge. Poglobili smo se v etične dileme in izzive, ki jih prinaša uporaba tehnologije v dobavni verigi, ter razpravljali o potencialnih rešitvah in pristopih za njihovo obravnavo. S pomočjo analize podatkov in študije primera smo predstavili konkretne primere uporabe umetne inteligence v upravljanju dobavne verige ter ugotovitve in rezultate, ki jih je dala ta tehnologija. Diplomsko delo smo zaključili z razpravo o ugotovitvah in priporočilih za uporabo tehnologije v sektorju dobavne verige v prihodnje. Analiza je pokazala, da ima umetna inteligenca velik potencial za preoblikovanje in izboljšanje dobavne verige, hkrati pa je treba ustrezno obravnavati tudi izzive in etične dileme, ki jih le-ta prinaša.
Ključne besede: umetna inteligenca, dobavna veriga, upravljanje dobavne verige, COVID-19, etične dileme
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 236; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

9.
Optimizacija logističnih procesov v podjetju Elrad Electronics d.o.o.
Sašo Kopunović, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo s področjem optimizacije logističnih procesov. Za sodelovanje smo se dogovorili z uspešnim mednarodnim pomurskim podjetjem Elrad Electronics d.o.o. Omenjeno podjetje se ukvarja s proizvodnjo elektronskih sklopov, njihovi izdelki tako končajo v gotovih izdelkih v največjih evropskih in svetovnih podjetjih na področju električnega in vrtnega orodja, avtomobilske industrije, bele tehnike, malih gospodinjskih aparatov in drugih. Tako podjetje predstavlja pomemben člen v mednarodnih dobavnih verigah. Podjetje se zaveda pomena logistike in se tako vseskozi izpopolnjuje na področju optimizacije logističnih procesov. Kljub temu v podjetju še nimajo vzpostavljenega samostojnega logističnega oddelka. V teoretičnem delu smo preučevali poslovno logistiko, njene naloge, cilje in vlogo ter razvoj skozi zgodovino. Prav tako smo preučili logistične podsisteme v proizvodnem podjetju. Nato smo se posvetili upravljanju dobavnih verig. V tem sklopu smo se posvetili razvoju ter globalizaciji dobavnih verig, preučili, kdaj se je začel pojem dobavnih verig uporabljati ter kako strokovnjaki obravnavajo pojem dobavnih verig v primerjavi z logistiko. V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Elrad Electronics d.o.o. ter analizirali njegove trenutne logistične procese. Obravnavali smo logistične podsisteme v podjetju ter ključne poslovne funkcije v sklopu poslovne logistike podjetja. Ključne poslovne funkcije smo predstavili, opredelili njihovo medsebojno povezanost ter izpostavili konflikte, ki nastajajo med njimi. Dodali smo predloge za optimizacijo logističnih procesov v podjetju in predlog za vzpostavitev samostojnega logističnega oddelka v podjetju.
Ključne besede: logistika, dobavne verige, optimizacija, logistični procesi, logistični podsistemi, Elrad Electronics
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 210; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

10.
Ukrepi za izboljšanje tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji : magistrsko delo
Gregor Salobir, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravnavana problematika tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji. Analizirani so najpomembnejši gospodarski subjekti, njihove količine transporta in specifičnosti povezane s prevozi. Posebej so naslovljeni problemi na področju mestne logistike, ki praviloma predstavlja najmanj učinkovit del oskrbnih verig. Z namenom izboljšanja stanja je za identificirane probleme podan predlog ukrepov in razvit sistem večkriterijske analize, ki omogoča vrednotenje predlaganih ukrepov skozi pričakovane vplive na okolje, promet, gospodarstvo, stroške uvedbe in vzdrževanja. Sistem vrednotenja ukrepov omogoča njihovo rangiranje po pomembnosti in nakazuje prioriteto glede njihove uvedbe.
Ključne besede: tovorni transport, funkcionalna urbana regija, mestna logistika, mestno središče, okoljska območja, oskrbne verige, dostava tovora, zadnja milija, zadnji kilometer, optimizacija, vrednotenje, ukrepi
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 279; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (6,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici