1. Aplikacije računalniških algoritmovBorut Žalik, 2023 Opis: Učbenik Aplikacije računalniški algoritmov je namenjen študentom prve stopnje študijskega programa računalništvo in informacijske tehnologije s ciljem, spoznati algoritme, ki jih uporabniki pri svojem delu pogosto uporabljajo. Z implementacijo teh algoritmov bodo študentje pri prepotrebno rutino za za vstop v umetnost programiranja univerzalnega stroja, to je računalnika. Učbenik prinaša naslednje vsebine: urejanje podatkov v linearnem času, iskanje vzorcev v nizih, iskanje minimalne razdalje urejanja, preproste šifrirnike, metode brezizgubnega stiskanja podatkov, metode transformacije nizov, priponska polja in priponska drevesa ter algoritme v rastrskem prostoru (verižne kode in krivulje polnjenja prostora). Ključne besede: urejanje podatkov v linearnem času, iskanje vzorcev v nizih, iskanje minimalne razdalje urejanja, brezizgubno stiskanje podatkov, transformacije nizov, priponska polja in priponska drevesa, verižne kode, krivulje polnjenja prostora Objavljeno v DKUM: 21.06.2023; Ogledov: 736; Prenosov: 109 Celotno besedilo (3,01 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. |
3. Izboljšana metoda stiskanja risanih slik : magistrsko deloAljaž Jeromel, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu opišemo izboljšave algoritma stiskanja risanih slik, ki smo ga predstavili v diplomski nalogi. Z uporabo osemsmerne povezanosti pikslov, združevanjem verižnih kod in optimizacijo zapisa RLE izboljšamo učinkovitost stiskanja, medtem ko z uporabo gručenja in uteženega združevanja območij uravnavamo kakovost rekonstrukcije slike. Pokažemo, da izboljšan algoritem risane slike stisne učinkoviteje, kot algoritem brez izboljšav, prav tako pa bolje ohrani podrobnosti v slikah. Učinkovitost izboljšanega algoritma primerjamo tudi s sorodnimi metodami stiskanja risanih slik, algoritmom PNG in standardom JPEG. Ugotovili smo, da učinkovitost predstavljenega algoritma na risanih slikah večkratno presega učinkovitosti vseh primerjanih metod. Ključne besede: Stiskanje slik, verižne kode, gručenje, transformacije nizov. Objavljeno v DKUM: 10.05.2019; Ogledov: 1460; Prenosov: 128 Celotno besedilo (2,54 MB) |
4. Stiskanje risanih slikAljaž Jeromel, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu opišemo postopek in implementacijo novega algoritma za stiskanje risanih slik. Algoritem deluje tako, da sliko najprej razbije na povezana območja, za vsako območje izračuna verižno kodo obrobe, nato pa nize teh verižnih kod pretvori in stisne s transformacijami BWT, MTF in RLE. Na koncu nad tako stisnjenimi podatki poženemo aritmetično kodiranje. Algoritem zelo dobro deluje nad visoko kakovostnimi slikami manjše velikosti. V primerjavi s formatom PNG smo dobili tudi do 98 % boljše rezultate. Ključne besede: stiskanje slik, verižne kode, transformacije nizov, aritmetično kodiranje Objavljeno v DKUM: 18.08.2017; Ogledov: 1919; Prenosov: 301 Celotno besedilo (1,01 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. VERIŽNE KODE GEOMETRIJSKIH OBJEKTOV PREDSTAVLJENIH Z VOKSLIRok Bračun, 2013, diplomsko delo Opis: Verižne kode se uporabljajo za opis oblike digitaliziranega objekta v 2D ali 3D prostoru. Algoritmi, ki jih generirajo, se razlikujejo v naboru simbolov, ki jih uporabljajo. Verižne kode generiramo tako, da premike zakodiramo s simboli, ki jih določi algoritem.
Implementirali smo tri algoritme: 8-smerno Freemanovo kodo, ogliščno verižno kodo in triortogonalno verižno kodo. Pri prikazu 3D objekta na večji mreži je najboljše rezultate dosegla 8-smerna Freemanova verižna koda, pri manjših mrežah pa sta se najbolje odrezala ogliščna verižna koda in triortogonalna verižna koda. Ključne besede: računalniška geometrija, verižne kode, vokselski model, ogliščna verižna koda, Freemanova verižna koda, triortogonalna verižna koda Objavljeno v DKUM: 12.09.2013; Ogledov: 1811; Prenosov: 102 Celotno besedilo (1,48 MB) |
6. ALGORITMI VERIŽNIH KODDavid Lebeničnik, 2011, diplomsko delo/naloga Opis: Algoritmi verižnih kod so algoritmi stiskanja brez izgube obrisov črnobelih rastrskih objektov. Pri verižnih kodah zakodiramo smer premika iz trenutnega v naslednji piksel. S premikanjem nadaljujemo, dokler ne pridemo do začetne točke.
Implementirali smo štiri algoritme verižnih kod: 4-smerno Freemanovo kodo, 8-smerno Freemanovo kodo, ogliščno verižno kodo in stisnjeno verižno kodo. Najboljše rezultate glede števila bitov, potrebnih za kodiranje premika, da stisnjena verižna koda. Sledita ji 4-smerna Freemanova verižna koda in ogliščna verižna koda, ki v povprečju porabita približno enako število bitov. Najmanj učinkovita je 8-smerna Freemanova koda. Ključne besede: Verižne kode, 4-smerna Freemanova verižna koda, 8-smerna Freemanova verižna koda, ogliščna verižna koda, stisnjena verižna koda Objavljeno v DKUM: 04.10.2011; Ogledov: 2033; Prenosov: 169 Celotno besedilo (1,42 MB) |