| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
GOSPODARSKE KRIZE IN FINANČNI TRG
Mihela Žigon, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema finančni trg, finančno krizo 2007-2009 in veliko depresijo, ki je sledila borznemu zlomu 1929. Zzajema delitev finančnega trga na trg kapitala in trg denarja, finančne instrumente, ki jih denarne in nedenarne inštitucije uporabljajo na finančnem trgu ter centralna banka, ki vodi denarno politiko in bi naj imela nadzor nad vsemi institucijami. Opisali smo obe krizi, njune začetke, kako sta se širili in razvijali ter kakšno vlogo so imele ZDA in politika njene centralne banke pri tem. Vpliv krize je bil močno opazen na finančnem trgu in tudi njene posledice.
Ključne besede: finančni trg, gospodarska kriza, centralna banka, FED, velika depresija, finančni instrumenti, obrestna mera, ZDA, bonitetna ocena
Objavljeno: 09.06.2010; Ogledov: 2202; Prenosov: 472
.pdf Celotno besedilo (438,43 KB)

2.
VELIKA DEPRESIJA IN NEW DEAL V LUČI SLOVENSKEGA ČASOPISJA (1929-1936)
Tine Franko, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega potek velike depresije oz. velike gospodarske krize v Združenih državah Amerike (nadalje ZDA) ter predstavi vsebino obširnega programa gospodarskih in socialnih reform New Deala v luči izbranih člankov slovenskega časopisja - Slovenskega naroda in Slovenca - v letih od 1929 do 1936. Besedilo se osredotoča na politične, gospodarske in socialne razmere v ZDA pred finančnim zlomom, ki so povezane z vzroki velike depresije, politične spremembe in vsebino New Deala ter končno daljnosežne posledice velike depresije in New Deala. Slovensko časopisje je o omenjenih temah vseskozi redno poročalo. Na osnovi hitrega gospodarskega razvoja so ZDA po prvi svetovni vojni dokončno prevzele pozicijo prve gospodarske in politične sile sveta. Valu blaginje, t. i. »zlatih dvajsetih let« je sledil finančni polom jeseni 1929 in naznanil desetletno obdobje velike depresije. Padanje cen zaradi hiperprodukcije, upadanje industrijske rasti in investicij, propadanje številnih bank in podjetij zaradi plačilne nesposobnosti, množična brezposelnost, revščina ter še povrhu naravne nesreče (suša, peščeni viharji) so (p)ostale stalne značilnosti skozi vsa trideseta leta 20. stoletja. Posledice velike depresije so se hitro razširile izven meja ZDA. Naraščajoči gospodarski in družbeni problemi so zaostrili razmere na notranjepolitičnem prizorišču in povzročili izvolitev demokratskega predsedniškega kandidata Franklina Delana Roosevelta. Njegova administracija je uvedla obsežen program gospodarskih in socialnih reform New Deal ali nov dogovor. Pri tem je šlo za dogovor med predsednikom ZDA in ameriškim narodom o novi, enakopravnejši in pravičnejši družbeni ureditvi. Take revolucionarne spremembe so v deželi tradicionalnega gospodarskega liberalizma naletele na velik odpor višjih, vplivnih in bogatejših slojev, ki so iskali oporo v sodni veji oblasti, predvsem na ameriškem vrhovnem sodišču. S hitro, korenito in inovativno državno pomočjo je ZDA le uspelo prebroditi najhujše čase. A šele vstop v 2. svetovno vojno in povečano oboroževanje je deželo dokončno potegnilo iz brezna velike gospodarske krize. Velika depresija in New Deal sta ena večjih mejnikov v sodobni svetovni zgodovini, katerih posledice so segale preko ameriških meja ter posledično spremenile politične, gospodarske in družbene razmere tedanjega in poznejšega obdobja.
Ključne besede: Velika depresija, velika gospodarska kriza, finančni zlom 1929, New Deal, gospodarske in socialne reforme, ZDA v medvojnem obdobju, Franklin Delano Roosevelt.
Objavljeno: 30.07.2010; Ogledov: 4019; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (4,68 MB)

3.
VZROKI IN POSLEDICE FINANČNIH KRIZ V SVETU
Simona Skerbiš, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Borzni zlom, ki se je začel leta 1929, je trajal več dni. Začel se je z razprodajo 13 milijonov delnic na Wall Street-u. Ta se je raznesel v najhujšo in najobsežnejšo recesijo v 20. stoletju, ki jo zgodovinarji še vedno uporabljajo kot zgled za to kako drastično lahko pade svetovna ekonomija. Posledice so čutile praktično vse države, še posebej pa mesta, odvisna od težke industrije in kmetijska območja zaradi padca cen. Vzrokov za to krizo je bilo več: nesorazmerna distribucija dohodkov, neustrezne organizacijske strukture korporacij (velike korupcije so bile zelo mamljive in dojemljive za kriminal in korupcijo), neustrezni bančni sistem (previsoka medsebojna odvisnost bank), neustrezna trgovinska bilanca ZDA. Posledice, ki jih je ta kriza pustila so bile brezposelnost, padec cen v kmetijstvu, opustitev zlatega standarda, propad bank. Izhod iz krize so v ZDA poiskali v obveznem političnem, davčnem in monetarnem programu »New Deal«. Azijska kriza se je pričela z devalvacijo tajskega bata leta 1997. To krizo sta spremljali valutna kriza in kriza v bančnem sektorju, ključni element reševanja pa je bilo prestrukturiranje dolgov prizadetih držav. Vzroki za krizo so bile spremembe v zunanjem okolju, slabosti v vodenju makroekonomske politike, slabosti v finančnih sistemih, kratkoročni dolgovi bank in podjetij. Posledice te krize so bile v naraščanju brezposelnosti, saj se mnoga podjetja niso znala soočiti z visokimi obrestnimi merami in padcem povpraševanja. Sedanja finančna kriza, ki se je začela leta 2008 in še vedno traja, ima korenine v poku balona nepremičninskih trgov, predvsem ameriškega. Cene nepremičnin so v ZDA in tudi drugje po svetu v zadnjih 10 letih strmo rasle. Vzroki za krizo so običajno zadolževanje preko lastnih zmožnosti pri domačih bankah, ki pa so najemale kredite v tujini. Posledice krize so umiranje gospodarske rasti, večanje zalog v podjetjih in brezposelnost.
Ključne besede: Finančne krize, Azijska kriza, Velika depresija 1929, Svetovna finančna kriza 2008
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 4243; Prenosov: 877
.pdf Celotno besedilo (304,28 KB)

4.
FINANČNO GOSPODARSKA KRIZA 2008
Jan Kaučič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Finančna kriza je na Evropskih tleh izbruhnila proti koncu leta 2008, prve napovedi o recesiji v ZDA so se pojavile že leto poprej. V Sloveniji se je kriza začela kazati septembra 2008, ko so številna podjetja dobila napovedi o zmanjšanju naročil. Prva je bila prizadeta avtomobilska industrija, ki ji je kasneje sledilo gradbeništvo. Svet se je moral soočit z največjo krizo po svetovni gospodarski depresiji v 30. letih prejšnjega stoletja. Med poglavitne vzroke za nastanek aktualne finančne in gospodarske krize prištevam: nastanek in pok nepremičninskega balona v ZDA, prekomerno potrošnjo v ZDA, premajhno regulacijo finančnega sektorja in človeški pohlep. Glavnina naloge obsega trenutno finančno in gospodarsko krizo, njenih vzrokov in posledic, ki so privedli do nje. Cilj diplomske naloge je pojasniti reševanje in obvladovanje krize na mikro in makro nivoju, ter njenih ukrepov s katerimi so ZDA in Evropska unija poskušali ublažiti krizo. Na začetku diplomskega dela je izpostavljenih nekaj pomembnejših kriz 20. stoletja.
Ključne besede: finančna kriza, gospodarska kriza, finančni trg, ukrepi, velika depresija, bonitetna ocena, FED, Evropska centralna banka, simptomi krize, brezposelnost.
Objavljeno: 06.12.2011; Ogledov: 6605; Prenosov: 1124
.pdf Celotno besedilo (383,96 KB)

5.
POSPEŠEVANJE PRODAJE V ČASU KRIZE
Meta Vidovič, 2014, magistrsko delo

Opis: Trg je poln neugodnih dejavnikov, ki so posledica aktualne kriz. Danes je potrebno trg preučiti in se mu prilagoditi. Le tako lahko namreč podjetje ostaja na trgu. Pospeševanje prodaje je zbirka orodij, katerih namen je spodbuditi odjemalce k hitrejšemu, večjemu ali ponovnemu nakupu. Lahko gre tudi motiviranje in spodbujanje prodajnega osebja k bolj agresivni prodaji. Namen pospeševanja prodaje je torej posredno ali neposredno vplivati na hitrejšo in povečano prodajo blaga, z namenom doseči načrtovane prodajne cilje. Kriza, prisotna od leta 2008, je prizadela večino gospodarstev in ima močan vpliv na pospeševanje prodaje. Zaradi aktualne krize se je spremenil obseg izvajanja pospeševanja prodaje, prav tako so zaradi krize nastale nove metode pospeševanja prodaje. Kriza je tudi razlog, da nekatere metode pospeševanja prodaje niso več aktualne oziroma jih je bilo potrebno prilagoditi trenutnemu stanju na trgu.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, gospodarska kriza, poslovanje v krizi, razvoj krize, velika depresija
Objavljeno: 12.11.2014; Ogledov: 767; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (556,52 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici