1. Vodenje asinhronskega stroja s pretvornikom Siemens SINAMICS G120 : diplomsko deloŽiga Romih, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno vodenje asinhronskega stroja s pretvornikom Siemens SINAMICS G120. Najprej sta predstavljeni uporabljena strojna in programska oprema, s pomočjo katerih smo izvedli eksperimentalno analizo. Podrobneje je predstavljen del programskega okolja Siemens Totally Integrated Automation Portal (TIA Portal), ki uporabnikom omogoča nastavljanje pogonskega sklopa. V okviru okolja TIA Portal so predstavljeni postopki za izvedbo vodenja z metodo U/f in za izvedbo vektorskega vodenja, pri čemer je poudarek na avtomatizirani nastavitvi parametrov pretvornika. Predstavljeni rezultati eksperimentalne analize zajemajo primerjavo med odzivi pogonskega sklopa v primeru različnih načinov vodenja, ki jih pretvornik omogoča. Na koncu so podani še napotki za ročno prilagoditev parametrov regulatorja hitrosti za doseganje želene dinamike pogona v primeru vektorskega vodenja. Ključne besede: Asinhronski stroj, Siemens Totally Integrated Automation Portal, SINAMICS G120, vektorsko vodenje, vodenje U/f. Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 382; Prenosov: 75
Celotno besedilo (4,86 MB) |
2. Vektorsko vodenje zračne potisne sile togo vpetega pogona : diplomsko deloUroš Kukovič, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava vektorsko vodenje potiska zračnega ventilatorja, ki vpliva na naklon celotnega mehanizma. Vektorsko vodenje se doseže z nagibnim mehanizmom (ang. gimbal) in se uporablja v letalstvu s poudarkom na vojaških bojnih letalih za povečanje okretnosti letalskega plovila. Opisani koncepti se lahko uporabijo tudi kot podlaga za izvedbo vektorskega vodenja raketnega pogona. Diplomsko delo zavzema opis koncepta vektorskega vodenja s primeri 3D modeliranja mehanizma. Nazadnje obsega še sintezo zaprto-zančnega sistema in njegovo implementacijo. Rezultati prikazujejo učinkovitost vektorskega vodenja za povečanje okretnosti letalnega sistema. Ključne besede: vektorsko vodenje, zračni potisk, letalstvo, okretnost, zaprto-zančni sistem Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 314; Prenosov: 39
Celotno besedilo (23,88 MB) |
3. |
4. Izvedba indirektnega vektorskega vodenja asinhronskega stroja z uporabo razvojnega orodja Texas Instruments LaunchPad : magistrsko deloTim Kamenšek, 2019, magistrsko delo Opis: Glavni cilj magistrske naloge je bil izvedba vodenja asinhronskega stroja v orientaciji polja s pomočjo uporabe razvojnega orodja Texas Instruments LaunchPad. Podrobneje smo predstavili zgradbo in funkcionalnost izdelanega pretvornika TIDA-00366 in uporabljeno razvojno orodje LaunchPad F28377S. V nadaljevanju magistrske naloge smo podrobneje predstavili vodenje, ki smo ga izvedli s pomočjo blokovnega programiranja v programskem okolju MATLAB/Simulink. Cilj izvedbe vodenja je bil, da smo izdelali pregleden in razumljiv blokovni program, ki bo služil kot pomoč študentom pri študiju predmetov, ki se navezujejo na vodenje električnih strojev. Na koncu magistrske naloge smo izdelan sistem preizkusili in ga primerjali z referenčnim sistemom vodenja. Kot referenco smo uporabili že obstoječ sistem, ki je bil zasnovan z razvojnim orodjem dSPACE. Predstavljeni rezultati testiranja potrjujejo uspešno izdelan eksperimentalni sistem. Ključne besede: asinhronski stroj, indirektno vektorsko vodenje, pretvornik, programska izvedba, MATLAB/Simulink, C2000 Delfino F28377S LaunchPad Objavljeno v DKUM: 01.07.2019; Ogledov: 1801; Prenosov: 375
Celotno besedilo (8,85 MB) |
5. Vpliv spremembe parametrov asinhronskega stroja na indirektno vektorsko vodenje v orientaciji rotorskega magnetnega sklepaAndraž Anton Golčer, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena analiza spremembe parametrov asinhronskega stroja na indirektno vektorsko vodenje. Pri izvedbi vektorskega vodenja asinhronskega stroja je ključnega pomena poznavanje položaja in velikosti rotorskega magnetnega sklepa, kar se v praksi najpogosteje določa z indirektno metodo. Pri določanju ustrezne orientacije na podlagi indirektne metode je potrebna točna informacija o vrednosti rotorske časovne konstante. Ta časovna konstanta je odvisna od rotorskih parametrov, katerih zaradi nedostopnosti do rotorskega navitja (kratkostična kletka) ni mogoče neposredno meriti. Med obratovanjem se parametri stroja spreminjajo, največkrat zaradi segrevanja. Ta sprememba vpliva na izračun položaja in velikosti vektorja rotorskega magnetnega sklepa. Zaradi napačne orientacije pri vodenju posledično prihaja do povišanih izgub ter nezmožnosti zagotavljanja enakega električnega navora kot v normalnem stanju. V okviru diplomskega dela sta izvedeni obe analizi predstavljenega problema, torej simulacijska in eksperimentalna. Problem poudarja predvsem vpliv spremembe rotorske upornosti. Na podlagi predstavljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da sprememba rotorske upornosti vpliva na učinkovitost vodenja uporabljenega asinhronskega stroja, vendar je ta vpliv v obravnavanem primeru relativno majhen in je za potrebe manj zahtevnih pogonov pogosto zanemarljiv. Ključne besede: indirektno vektorsko vodenje, orientacija polja, kaskadna regulacija, asinhronski stroj, sprememba parametrov, določitev parametrov, frekvenčni pretvornik, SIEMENS, SINAMICS G120 Objavljeno v DKUM: 09.10.2018; Ogledov: 1536; Prenosov: 314
Celotno besedilo (7,35 MB) |
6. Integrirani pretvornik za napajanje pogona in baterij električnega vozila v režimu napajanja pogonaPrimož Fišer, 2014, magistrsko delo Opis: Sodobni čas si človek težko predstavlja brez osebne mobilnosti in avtomobilov. Primarni energetski vir za pogon vozil še vedno ostajajo fosilna goriva, čeprav se v zadnjem času vse bolj vpeljujejo alternativna pogonska sredstva. Alternativo konvencionalnim vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem predstavljajo električna vozila, ki zaradi izboljšav v tehnologiji pogonskih sklopov in hranilnikov energije, postajajo vse bolj konkurenčna in splošno razširjena. Kljub dejstvu, da so električna vozila že komercialno dostopna na trgu, potekajo raziskave v smeri boljšega izkoristka in splošne optimizacije. V delu je predstavljen eden izmed podproblemov optimizacije, to je združitev dveh tradicionalno ločenih samostojnih sklopov, in sicer pretvornika za pogon motorja, ter pretvornika za napajanje baterij v integrirani pretvornik. Na ta način je mogoče prihraniti nekaj elementov, ter tako znižati ceno in težo vozila. To je mogoče zaradi dejstva, da vožnja in polnjenje baterij nikoli ne potekata hkrati. Integrirani pretvornik lahko deluje v dveh režimih delovanja. V prvem režimu je uporabljen za napajanje baterij, v drugem za napajanje pogonskega asinhronskega motorja. V tem magistrskem delu je podrobno opisan režim s katerim napajamo pogonski motor. Uporabljeno je vektorsko vodenje motorja z uporabo teorije orientacije polja (FOC). Predstavljene so nezvezne modulacijske tehnike vektorske modulacije (DPWM), ki omogočajo zmanjšanje stikalnih izgub. Prikazano je tudi delovanje v območju nadmodulacije, s katero se lahko razširi napetostno območje pretvornika. Algoritem vodenja motorja je implementiran na digitalnem signalnem krmilniku, pri čemer je uporabljen pristop programiranja z avtomatskim generiranjem kode. Ključne besede: integrirani pretvornik, asinhronski motor, vektorsko vodenje, modulacijski algoritmi, zmanjševanje stikalnih izgub, nadmodulacija, električna vozila, digitalni signalni krmilnik, avtomatsko generiranje kode Objavljeno v DKUM: 03.11.2014; Ogledov: 2020; Prenosov: 230
Celotno besedilo (4,86 MB) |