| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv vegetarijanske/veganske diete na kvaliteto življenja in kazalce zdravja otrok
Lara Flogie, Špela Gajšek, 2022, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: vegetarijanstvo, veganstvo, otroci, mladostniki, prehrana, kvaliteta življenja, PedsQL, kazalci zdravja
Objavljeno v DKUM: 27.01.2023; Ogledov: 657; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

2.
Oblikovanje plakatov o veganstvu in njihova analiza : diplomsko delo
Saša Kramar, 2022, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj diplomskega dela je bil analizirati plakate o veganstvu in pridobiti informacije ter napotke, ki nam bodo pomagali pri oblikovanju plakatov o veganstvu v prihodnosti. V teoretičnem delu smo raziskali področja vizualne komunikacije ter veganstva, v empiričnem delu pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili informacije o odnosu ljudi do naših avtorskih in tujih plakatov o veganstvu ter o njihovem pomenu za družbo in širjenje veganstva. Ugotovili smo, da je plakat še vedno ena najbolj priljubljenih oblik vizualne komunikacije in da je oblikovanje dobrega plakata o veganstvu zelo zahtevno delo, saj je zelo težko na samem plakatu predstaviti veganstvo kot celoto. Ugotovili smo tudi, da so ljudem bolj všeč nazorni, neagresivni, izvirni, informativni in preprosti plakati o veganstvu in da je tema veganstva za mnoge ljudi še vedno dokaj neznana in nezaželjena. Novo pridobljeno znanje in smernice nam bodo pomagali pri oblikovanju še boljših plakatov o veganstvu v prihodnosti.
Ključne besede: vizualna komunikacija, grafično oblikovanje, plakat, analiza, veganstvo
Objavljeno v DKUM: 17.06.2022; Ogledov: 968; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (5,44 MB)

3.
Iskanje poslovnih možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot način trajnostnega razvoja
Urška Matko, 2020, diplomsko delo

Opis: Na razvoj in delovanje vsakega podjetja vplivajo različne vrste okolij. Za uspešno poslovanje mora podjetje preučiti vsako od okolij, v izogib nevarnostim, ki bi negativno vplivale na njegovo delovanje in s tem razvoj, ter za prepoznavanje priložnosti, ki jih lahko izkoristi v dobrobit delovanja in razvoja podjetja. Okolje podjetja je kompleksno, zato smo ga delili na ekološko, družbeno-socialno in kulturno, tehnično-tehnološko, pravno-politično in ekonomsko okolje pa tudi na prodajni trg ter nabavne trge z resursi, kapitalom in delovno silo. Okolja se med seboj povezujejo in ne izključujejo. Vedno je potrebna odločitev, katere priložnosti iz okolja bodo izkoriščene, saj se je nemogoče odzivati na vse priložnosti naenkrat. Poleg priložnosti iz okolja se podjetje poslužuje tudi lastnega razvoja in iskanja svojih prednosti. Notranji potenciali so področja, ki jih lahko podjetje okrepi in izboljša za konkurenčnejše poslovanje, ki ga potrtebuje za izkoriščanje priložnosti oziroma izogibanje nevarnostim v okolju in na trgih kot delih okolja. Poslovne odločitve bi morale biti pri odločanju za izkoriščanje poslovnih priložnosti usmerjene v trajnostni razvoj. Predstavljeni so različni vidiki trajnostnega razvoja ter poglobljeni v segment prehranjevanja po načinu veganskega prehranjevanja. Prehranske navade in ozaveščenost o zdravi prehrani pomembno vplivajo na način delovanja in razvoja podjetja. Prilagajanje povpraševanju je ključno za obstoj podjetja na trgu. Vse to so vidiki, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. V praktičnem delu je opravljena analiza priložnosti/možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot načinu trajnostnega razvoja v Zgornji Savinjski dolini. V prvem delu je opravljena analiza ekološkega, družbeno-socialnega in kulturnega, tehnično-tehnološkega, pravno-političnega in ekonomskega okolja. Izpostavljenih je nekaj priložnosti in nevarnosti, ki bi lahko vplivale na poslovne odločitve veganske restavracije v Zgornji Savinjski dolini. Z anketo preučevan prodajni trg je pokazal, kakšne so trenutne prehranske navade ljudi na dotični lokaciji, predvsem je razvidno, kolikšno je zanimanje za vegansko ponudbo hrane in stališče do takšnega načina prehranjevanja. Z intervjujem pridobljeni podatki kažejo na zmožnost nabavne ponudbe lokalnih pridelovalcev za potencialno vegansko restavracijo.
Ključne besede: trgi podjetja, trajnostni razvoj, veganstvo, poslovne priložnosti.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 919; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (861,75 KB)

4.
Analiza dejavnikov povpraševanja po mesu v Sloveniji
Alja Drovenik, 2020, diplomsko delo

Opis: Sodobnim slovenskim potrošnikom v današnjem času hitra, napredna tehnologija, mediji in globalizacija, omogočajo dostop do velike količine informacij v relativno kratkem času. Tako le-ti postajajo vse bolj osveščeni na različnih področjih, še posebej veliko pozornosti pa polagajo zdravemu načinu življenja in prehranjevanja, kar se odraža tudi v njihovih preferencah in nakupnem procesu. V zadnjem desetletju postajajo tabu teme tudi meso, vidik vplivov mesa na zdravje ljudi, škodljivosti živinoreje na okolje, neetičnost vzreje živine, v letu 2019 pa smo lahko veliko slišali tudi o aferah z mesom. Vse to se odraža na mišljenju in preferencah potrošnikov pri prodaji mesa. Tako bo namen našega diplomskega projekta analizirati morebitne vplive na preference in obnašanje slovenskih potrošnikov pri nakupu mesa in mesnih izdelkov. V prvem delu diplomskega projekta je predstavljena teoretična podlaga treh področij, tj. veganstva oz. vegetarijanstva, ozaveščanja o zdravi prehrani ter vpliva medijev, ki na podlagi oglaševanj pa tudi skozi različne informativne prispevke oblikujejo mnenja oziroma preference sodobnih slovenskih potrošnikov v procesu nakupa mesa in mesnih izdelkov. V nadaljevanju sledi analiza omenjenih dejavnikov na podlagi primarnih podatkov, in sicer anketnega vprašalnika in intervjuja z enim izmed direktorjev podjetja Jagros d.o.o. Le-ti nam pomagajo priti do zaključka, v kolikšni meri teoretično predstavljeni vidiki dejansko prispevajo oziroma vplivajo na izbiro in količino nakupov mesa in mesnih izdelkov pri slovenskih potrošnikih.
Ključne besede: potrošnja mesa, vplivi na preference potrošnikov, kakovost, lokalnost, ekološkost, brez GSO, veganstvo, vegetarijanstvo, zdravje, skrb za okolje, mediji, afere z mesom, oglaševanje mesa
Objavljeno v DKUM: 30.09.2020; Ogledov: 1467; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1000,97 KB)

5.
ODNOS STARŠEV DO VEGETARIJANSKE PREHRANE OTROK
Maša Obersnel, 2016, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Vegetarijanstvo je način prehranjevanja, kjer ni dovoljeno uživati mesa oziroma v nekaterih oblikah tudi ostalih izdelkov živalskega izvora. Kljub veliko literature in nasvetov strokovnjakov se danes še vedno pojavljajo dvomi, ali je vegetarijanska prehrana primerna prehrana, sploh kadar govorimo o otrocih in odraščajočih. Namen tega diplomskega dela je ugotoviti, kakšno je mnenje staršev o vegetarijanski prehrani otrok Metode: Metoda, ki smo jo uporabljali skozi pisanje diplomskega dela, je deskriptivna. Pri empiričnem delu diplomskega dela smo se poslužili metode anketiranja. V raziskavi je sodelovalo 39 vprašanih, ki so starši otrok Waldorfskega vrtca v Mariboru. Rezultati: Rezultati so pokazali, da se starši zavedajo, kaj pomeni vegetarijanska prehrana, kakšni so pozitivni in kakšni negativni vplivi le-te. Rezultati so pokazali, da je večina vprašanih samih vegetarijancev in tudi njihovi otroci ne jedo mesa oziroma sestavin živalskega izvora. Vprašani so povedali, da se zavedajo, tveganja, ki bi nastalo, ob napačni izbiri prehrane in so prepričani, da v kolikor njihovi otroci, jedo pestro in raznoliko hrano, izbirajo najbolj optimalno prehrano za normalen razvoj njihovega otroka. Sklep: Vprašani so mnenja, da je pestra, raznolika, zdrava in pravilno izbrana vegetarijanska prehrana pozitivna za razvoj njihovih otrok. Za vegetarijanski način prehrane so se odločili iz moralno-etičnih razlogov. Večina otrok je vegetarijancev, in jih nima želje po mesni prehrani. Starši so informacije prejeli iz brskanja po literaturi
Ključne besede: Vegetarijanstvo, prehrana, otroci, veganstvo, brezmesna prehrana
Objavljeno v DKUM: 10.10.2016; Ogledov: 2302; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (977,14 KB)

6.
Vegetables and mushrooms
Mateja Tea Dereani, 2012, priročnik

Opis: Vegetables & mushrooms; Mateja's vegan cookbook
Ključne besede: alternativna prehrana, veganstvo, vegetarijanske jedi, živila, priprava živil, zelenjava, gobe, elektronske knjige
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1229; Prenosov: 38
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Pancakes and waffles?
Mateja Tea Dereani, 2012, priročnik

Opis: Pancakes & waffles; Mateja's vegan cookbook
Ključne besede: alternativna prehrana, veganstvo, vegetarijanske jedi, živila, priprava živil, palačinke, vaflji, elektronske knjige
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1118; Prenosov: 28
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Soups and stews
Mateja Tea Dereani, 2012, priročnik

Opis: Soups & stews; Mateja's vegan cookbook
Ključne besede: alternativna prehrana, veganstvo, vegetarijanske jedi, živila, priprava živil, juhe, enolončnice, elektronske knjige
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 933; Prenosov: 39
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Cereals and legumes
Mateja Tea Dereani, 2012, priročnik

Opis: Cereals & legumes; Mateja's vegan cookbook
Ključne besede: alternativna prehrana, veganstvo, vegetarijanske jedi, živila, priprava jedi, žita, žitarice, stročnice, elektronske knjige
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1418; Prenosov: 44
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici