2.
UVEDBA KOMPETENČNEGA MODELA V PODJETJU ELTEC PETROL D.O.O.Barbara Švab, 2013, diplomsko delo
Opis: Kompetence v poslovnem okolju razumemo kot zmožnost organizacije, da nekaj proizvede, da se nečesa nauči ali se na primer nečemu prilagodi. Na ravni posameznika so kompetence ključne značilnosti in vedenja zaposlenih, ki so osnova za učinkovito delovanje v določeni organizaciji ali službi.
Kompetence predstavljajo znanja, veščine, spretnosti in odnos posameznika do dela. Pri izgradnji sistema kompetenc gre za krepitev zmožnosti in zavzetosti zaposlenih, kar temelji na vlogi delovnega mesta in na vedenjskih značilnostih posameznika.
Na motivacijo za delo zelo pozitivno vplivajo jasno izražena pričakovanja. Temeljni koristi, ki ju model kompetenc prinaša v podjetje, sta usmerjenost posameznikov v doseganje želenih rezultatov in posledično zagotovljeno delovno uspešnost. Najbolj očitne koristi so vsekakor vidne pri uvedbi modela kompetenc v prakso, saj primeren kompetenčni model, ki podpira vizijo in doseganje razvojnih ciljev podjetja, izboljša delovno uspešnost in podpira pristop »pravi kadri s pravimi znanji na pravem mestu«.
Kompetenčni model predstavlja več vrst kompetenc, ki izhajajo iz tega, kaj oseba potrebuje, da bo dobro opravila določeno nalogo. Različne kompetence se merijo z različnimi metodami. V nalogi so povzete tri metode, in sicer vedenjska analiza DISK, analiza Poslovni motivi ter dopolnilo k obema analizama Analiza 360°. Vse tri metode so v nalogi podrobno opisane, opisani pa so tudi rezultati v opazovanem podjetju in predlagani ukrepi ter priporočila glede na rezultate metod.
Ključne besede: kompetence, kompetenčni model, katalog kompetenc, analiza 360°, vedenjska analiza DISK, poslovni motivi
Objavljeno v DKUM: 02.07.2013; Ogledov: 2007; Prenosov: 322
Celotno besedilo (18,12 MB)