| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VARSTVO POTROŠNIKOV V NLB D.D.
Edita Artač, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem skušala predstaviti vlogo in pomen varstva potrošnikov skozi razvoj potrošniške družbe. Pri tem sem izpostavila, da je potrebno preučevati obnašanje porabnikov, saj je to proces, v katerem se posamezniki odločajo kaj, kdaj, kje, kako in od koga bodo kupili izdelek ali storitev. Nadalje sem predstavila, kako je v Sloveniji in v največji slovenski banki NLB pokrito področje varstva potrošnikov. V bančništvu je v zadnjih letih na področju odnosov med potrošnikom in banko opazen velik napredek. Banke niso več zaverovane vase, čeprav imajo potrošniki pogosto še tak občutek. Sistem urejanja odnosov s strankami morajo zagotoviti banke v sodelovanju z Banko Slovenije, Ministrstvom za finance, drugimi bankami in potrošniškimi organizacijami. NLB je na področju varstva potrošnikov naredila veliko. Uvedla je interne akte, ki so prilagojeni slovenski in evropski zakonodaji, ki skrbijo za varovanje informacij, oseb in premoženja. S politiko zagotavljanja skladnosti je NLB opredelila odgovornost vseh bančnh delavcev. S kvalitetnimi aplikacijami in predpisanimi kontrolnimi točkami v procesu dela NLB želi preprečiti prevare, zlorabe in druga škodljiva ravnanja v breme banke ali svojih strank, ki poslujejo po različnih tržnih poteh. Vsem strankam je dostopna tarifa in veljavne obrestne mere. V zadnjih letih je NLB izpopolnila metodologijo obravnave pripomb in pritožb strank, kar se je odrazilo tudi v kritični situaciji reševanja Modrega varčevanja. Banka je odgovorno pristopila k reševanju omenjene problematike. V pogajanjih s strankami je pokazala veliko mero prilagodljivosti v korist strank. Ob tem je treba poudariti proaktivni zasuk pri reševanju problemtaike, saj so bančni delavci načrtno seznanjali stranke z njihovo možnostjo in pravico do dodatnega izplačila obresti za pogodbe sklenjene v spornem obdobju. NLB se zaveda, da je zadovoljstvo strank eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost njenega dolgoročnega poslovanja, zato že od leta 1999 izvaja raziskave zadovoljstva strank na nivoju celotne banke. Kvalitetna storitev in dober odnos s strankami sta predpogoja za vzpostavitev in ohranjanje lojalnosti strank, zato ne smemo pozabiti na določila Kodeksa etičnega ravnanja delavcev NLB Skupine in na uvedbo »Zlatih pravil«. Kljub navedenemu pa je iz vsebine diplomske naloge razvidno, da na slovenskem trgu in v NLB še obstajajo priložnosti, s katerimi lahko v prihodnje še izboljšamo varstvo potrošnikov v bančništvu. Menim, da je poravnalni svet pri ZBS institucija, ki bi jo bilo treba nadgrajevati. Ob tem pa bi se tudi ZPS morala zavedati, da potrošnikom tak način reševanja sporov lahko le koristi. Poleg tega si morajo na drugi strani tudi bančne institucije prizadevati za skupna pogajalska izhodišča in več sodelovati z ZPS. Potrebno je priti do dogovora, od katerega bodo imeli največ koristi potrošniki. Iz zgoraj navedenih aktivnost NLB je razvidno, da je njen cilj, da do leta 2010 poveča skupno zadovoljstvo strank za dve indeksni točki, realen.
Ključne besede: vedenje porabnikov, banka, bančna storitev, stranka, varstvo potrošnikov, zajamčena vloga, zadovoljstvo strank, varovanje poslovne skrivnosti, oseb, podatkov in premoženja, mnenje, pritožba, reševanje sporov
Objavljeno: 24.03.2010; Ogledov: 2087; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (464,53 KB)

2.
PRIKRITO OGLAŠEVANJE
Nastja Sušec, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Oglaševanje in izpostavljenost blagovnim znamkam je postalo nekaj povsem samoumevnega, saj smo se nanj, zaradi številčnosti, že povsem navadili. Potrošniki smo postali ujeti v »igro oglaševanja« oziroma smo ujetniki naše podzavesti. Prihodnost marketinga bo v nevromarketingu oziroma preučevanju človekove podzavesti in psihologije potrošnika. Šele, ko bomo potrošniki ugotovili resnične namere subliminalnih sporočil v oglasih, bomo pripomogli k prekinitvi kroga prikritega in moralno nesprejemljivega oglaševanja. Oglaševalci iščejo nove načine, kako bi vzbudili pozornost in svoj izdelek s prikritimi tehnikami »vrinili« v našo podzavest. Oglaševanje je dobičkonosen posel, toda vprašanje je »ali je pridobljen dobiček vreden oskrunjenosti človeške morale«. Kako dandanes torej še razpoznati razliko med informativno vsebino in tržno vsebino (oglasom)? Medijski prostor daje nove priložnosti oglaševalcem in podjetjem, ki naročijo prikrit oglas. Sinergija med njimi je postala nujna. Kako torej v prihodnje oblikovati oglas, da bo dosegel čim več ljudi? Vsebino novinarskega članka opremiti kot PR oglas ali advertorial, izdelek določene blagovne znamke umestiti v film z namenom, da bo postal morebitni novi trend, najeti prikrite tržnike in v oglasih uporabiti spolne pozive. Prikrito oglaševanje je donosen posel, ker skriva svoj prvotni namen, je etično sporno. Klasične oblike oglaševanja postajajo manj učinkovite in finančno nezmogljive. Marketing je »živa« dejavnost, ki se mora nenehno spreminjati in prilagajati novim potrebam potrošnikov in konkurenci. S prikritim oglaševanjem lahko z nižjimi finančni sredstvi dosežemo želene prodajne uspehe in večji domet ciljne javnosti. In čeprav je prikrito oglaševanje ob vseh zakonih, etičnih kodeksih in samoregulativi v Sloveniji prepovedano, je še zmeraj del našega vsakdana.
Ključne besede: prikrito oglaševanje, subliminalno oglaševanje, hibridna sporočila, podpražna sporočila, advertorial, umeščanje izdelkov, etična spornost, vpliv na potrošnikovo podzavest, nevromarketing, blagovna znamka, mediji, vedenje potrošnikov
Objavljeno: 02.12.2010; Ogledov: 3326; Prenosov: 1225
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNIH STRANI Z DNEVNO PONUDBO POPUSTOV
Snežana Vujanić, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene izbrane spletne strani, katerih glavna dejavnost je skupinsko nakupovanje. Cilj je primerjava izbranih spletnih strani ter izbor najbolj kakovostne in dobičkonosne spletne strani na podlagi ključnih kriterijev, kot so obiskanost, zanimanje za spletno stran, videz, izbor ponudbe ter dosega morebitnih kupcev. V uvodu so opredeljene posamezne predpostavke, omejitve in metode dela ter sama problematika. Teoretični del zajema ključne pojme, ki se navezujejo na spletne strani, spletni marketing, nakupno odločanje potrošnikov in spletno skupinsko nakupovanje. V raziskovalnem delu je na podlagi analize izbranih spletnih strani izdelana primerjava in so izpostavljeni ključni elementi, ki so pomembni za take spletne strani, da izstopajo med konkurenčnimi ponudniki. Ni pomembna samo različna ponudba, ampak tudi inovativnost ter prilagajanje morebitnim kupcem glede na sezonsko povpraševanje.
Ključne besede: spletna stran, spletni marketing, vedenje potrošnikov, skupinsko nakupovanje
Objavljeno: 09.04.2014; Ogledov: 662; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

4.
VEDENJE SLOVENSKIH POTROŠNIKOV PRI SPLETNEM NAKUPOVANJU
Jasmina Kos, 2015, magistrsko delo

Opis: Težko bi rekli, da bo spletno nakupovanje izpodrinilo klasično nakupovanje v fizičnih trgovinah in trgovskih centrih, vendar pa kljub temu lahko rečemo, da pričakujemo v naslednjih letih na spletu še več trgovin in povečano rast spletnih potrošnikov. Spletne trgovine imajo namreč mnogo prednosti, saj lahko udobno iz naslonjača kadarkoli in kjerkoli (dokler imamo internetno povezavo) kupimo izdelek, ki ga želimo, brez vsiljevanja prodajalčevega mnenja, čakanja na blagajni, iskanja parkirnega prostora in skrbi, kako bomo blago odnesli do našega doma. Vse to nam je na dosegu roke in z samo nekaj kliki imamo lahko naročen izdelek naslednji dan že doma. Nakupovanje še nikoli ni bilo tako udobno in enostavno. V magistrskem delu smo se osredotočili predvsem na vedenje slovenskih potrošnikov, ki nakupujejo prek spleta. Magistrsko nalogo smo razdelili v štiri temeljne sklope, v katerih smo skušali opisati, raziskati in prikazati realno stanje slovenskih potrošnikov, ki nakupujejo prek spleta. Prvi del magistrske naloge je namenjen opredelitvi spletne trgovine, spoznavanju dejavnikov dobre spletne trgovine in njene varnosti, prikazali smo različne vrste plačil ter opisali dostavo in prevzem naročila. V drugem delu smo podrobneje obravnavali vedenje potrošnikov pri nakupovanju prek spleta. Najprej smo prikazali dejavnike, ki vplivajo na nakupno vedenje potrošnika, nato smo se posvetili osnovnim stopnjam v procesu nakupnega vedenja in obravnavali nakupno vedenje potrošnika. V tretjem delu smo opredelili spletno nakupovanje, izpostavili njegovev prednosti in slabosti, prikazali nekaj statističnih podatkov spletnega nakupovanja v Sloveniji in na območju EU ter podrobneje opisali možna tveganja in nevarnosti pri spletnem nakupovanju. Zadnji del magistrske naloge je namenjen prikazu in analizi spletne ankete. V tem delu prikazujemo dejansko stanje slovenskih spletnih potrošnikov in ga zaključujemo s podajanjem sklepnih ugotovitev.
Ključne besede: Spletna trgovina, spletni potrošnik, vedenje potrošnikov, nakupno vedenje, spletno nakupovanje, spletni nakup.
Objavljeno: 18.05.2015; Ogledov: 841; Prenosov: 394
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

5.
Odločitveni model za izbiro najboljšega hotelskega proizvoda
Marija Dolenec, 2010, magistrsko delo

Ključne besede: turizem, hotelirstvo, ponudba, storitve, zdravje, odločanje, potrošnik, vedenje potrošnikov
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 355; Prenosov: 29
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Pregled in analiza etiket piva mikro-pivovarn v Sloveniji
Ana Vrezner, 2017, diplomsko delo

Opis: Z diplomskim projektom želimo pojasniti kaj to etiketa sploh je ter kakšna je njena uporabna vrednost, po čem se etikete mikro-pivovarjev v Sloveniji med seboj razlikujejo, v čem so si podobne in kaj jih naredi edinstvene.
Ključne besede: Etiketa, pivo, mikro-pivovarna, obrtna pivovarna, vedenje potrošnikov, nakupno odločanje.
Objavljeno: 23.11.2017; Ogledov: 227; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

7.
Modna industrija: odnos potrošnic do nakupovanja modnih torbic
Tamara Hren Špes, 2017, magistrsko delo

Opis: Modna industrija je danes več sto milijard dolarjev vredna globalna organizacija. Z njeno pomočjo nastajajo vsa naša oblačila, obutev in modni dodatki. Sestavljena je iz mnogo ljudi po celem svetu, kamor spadajo tudi prodajalci, kupci, modni oblikovalci, stilisti in mnogi drugi povezani z modo. Moda se spreminja iz meseca v mesec, zato mora modna industrija zvesto slediti novim trenom na trgu ter znova in znova poizkušati nove ideje. Če jim ne sledi, lahko kaj hitro zapade v negativne številke in se obsodi na propad. Eden izmed najbolj donosnih izdelkov v industriji mode so poleg oblačil modni dodatki. Pomemben del le-teh predstavljajo torbice, ki so najhitreje rastoči segment v celotni industriji luksuznega blaga. Blagovne znamke pomagajo luksuzni industriji ohranjati stabilno rast in donosnost za prihodnost ter razvijati najboljše modne izdelke za trg. Le-te imajo še posebej pomembno vlogo pri nakupu modnih dodatkov kot so torbice. Za nekatere predstavljajo odločilni dejavnik nakupa, za nekatere so bolj pomembni cena, dizajn torbice, barva in drugo, saj so nakupne navade potrošnikov različne. Torbice so pomemben dodatek k vsaki ženski. Ne glede na videz, ceno, blagovno znamko ali barvo, vsaka torbica opravlja svojo funkcijo hranjenja in prenašanja ženskih stvari. Kupiti jih je mogoče že prav v vsaki trgovini. V Sloveniji sta eni izmed bolj znanih trgovin s širokim sortimentom torbic, kot tudi ostalih stvari, povezanih z galanterijo, Bags&More in La'Mans. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. S pomočjo domače in tuje literature v teoretičnem delu podrobneje predstavimo pomen modne industrije in blagovnih znamk, opredelimo vedenje potrošnikov in vpliv dejavnikov na njihovo nakupno odločanje ter predstavimo trg povezan z modnimi torbicami. Prav tako opišemo eno izmed slovenskih podjetij, ki ima v lasti znani trgovini na drobno s torbicami. V empiričnem delu magistrskega dela predstavimo vprašalnik, ki je bil izhodišče za zbiranje podatkov, podrobneje predstavimo analizo rezultatov pridobljenih v raziskavi ter s pomočjo dobljenih rezultatov analize preverimo zastavljene hipoteze. Namen raziskave temelji na ugotavljanju odnosa potrošnic na območju Slovenije pri nakupovanju modnih torbic. Vzporedno smo preverili prepoznavnost trgovin na drobno s torbicami Bags&More in La'Mans. Zbiranje podatkov je potekalo preko spletne strani 1KA, katere smo nato analizirali s statističnim programom SPSS. Ugotovitve kažejo, da je torbica eden izmed najbolj priljubljenih modnih dodatkov, ki si ga ženske privoščijo v večini 1x letno in so zanjo pripravljene odšteti do 50 €. Torbico najpogosteje kupijo v trgovinah, ki se nahajajo v trgovskih centrih, pri tem je dejavnik, ki najbolj vpliva na odločitev o nakupu torbice dober dizajn torbice. Blagovna znamka torbice ženskam ni pomembna, izmed navedenih znamk je najbolj priljubljena znamka torbice, ki si jo želi velika večina, blagovna znamka Michael Kors, kateri sledita Desigual in Guess. Več kot polovica sodelujočih v anketi pozna trgovini Bags&More ter La'Mans.
Ključne besede: modna industrija, blagovne znamke, vedenje potrošnikov, torbice
Objavljeno: 20.07.2017; Ogledov: 551; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

8.
Mnenje slovencev in avstrijcev o izdelkih narejenih v sloveniji in avstriji
Ilire Rizvanaj, 2018, magistrsko delo

Opis: Analiza nakupnega vedenja proučuje porabnikovo vedenje, ki ga lahko opredelimo kot čustvovanje in spoznavanje, kadar so izpostavljeni dražljajem v okolju (npr. oglaševanje, modni trendi). Porabniki večinoma ocenjujejo kakovost izdelka na osnovi izvora države. Raziskave so potrdile, da porabniki bolje vrednotijo izdelke iz lastne države kot pa iz tuje države. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu naloge smo opredelili analizo nakupnega vedenja, vedenje potrošnikov, različne vplive na nakupno odločanje porabnikov, ter tudi koncept države izvora izdelka, tukaj smo natančneje opredelili poreklo blaga, zaznavo izvora blaga, etnocentrizem in povezavo med podobo države in lastnosti porabnikov. V empiričnem delu smo preučevali mnenje Slovencev in Avstrijcev o izdelkih narejenih v Sloveniji in Avstriji. S pridobljenimi rezultati ankete smo primerjali odgovore slovenskih in avstrijskih respondentov ter tako potrdili ali ovrgli naše zastavljene hipoteze. Zanimalo nas je predvsem ali obstaja razlika v oceni kakovosti med slovenskimi in avstrijskimi izdelki pri slovenskih in avstrijskih respondentih. Naprej so anketiranci odgovorili, kako pomembni so jim naslednji dejavniki: država izvora izdelka, kakovost izdelka in »izkušnja z izdelkom«, ki vplivajo na odločitve pri vrednotenju in nakupu izdelkov. Nato so ocenjevali kakovost izdelkov, ki so izdelani v Sloveniji in Avstriji. Na koncu pa so ocenjevali kakovost prehrambnih izdelkov, ki so izdelani v Sloveniji in Avstriji ter alkoholne pijače, ki so izdelane oz. pridelane v Sloveniji in Avstriji. Skozi celotno raziskavo smo ugotovili, da obstajajo razlike v oceni kakovosti med oceno izdelkov izdelanih v Sloveniji in Avstriji pri slovenskih in avstrijskih respondentih. Če povzamemo vse naše ugotovitve, vidimo, da slovenski anketiranci bolje vrednotijo »svoje« izdelke, ki so izdelani v Sloveniji. Prav tako lahko trdimo za avstrijske respondente, da bolje vrednotijo izdelke, ki so izdelani v Avstriji.
Ključne besede: Analiza nakupnega vedenja, vedenje potrošnikov, zadovoljstvo potrošnikov, koncept države izvora izdelka, etnocentrizem, podoba države izvora.
Objavljeno: 28.08.2018; Ogledov: 162; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici