| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 75
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba borilnih veščin kot sredstvo rehabilitacije obsojencev : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Milica Stojanov, 2025, diplomsko delo

Opis: Obsojenci se pogosto soočajo z visokim stresom, depresijo, agresijo in pomanjkanjem telesne pripravljenosti, kar negativno vpliva na njihov psihološki in fizični razvoj. Športne dejavnosti, predvsem telesna vadba in borilne veščine, so v zaporskem okolju uporabljene kot orodja za izboljšanje duševnega in fizičnega zdravja ter spodbujanje osebnostne rasti. Redno izvajanje borilnih veščin pripomore k izboljšanju samokontrole, zmanjšanju agresivnosti ter razvoju prosocialnega vedenja, kar je ključnega pomena za rehabilitacijo obsojencev. Študije so pokazale, da borilne veščine pozitivno vplivajo na psihološke in fizične aspekte obsojencev, saj trening borilnih veščin izboljšuje kognitivne in čustvene samoregulacije, povečuje samozavest in pomaga pri obvladovanju stresa. Poleg tega se z vadbo zmanjšuje impulzivno in agresivno vedenje. Športni programi, vključno z borilnimi veščinami, so se izkazali za učinkovite pri izboljšanju socialnih kompetenc obsojencev ter zmanjšanju čustvenih stisk, kot sta depresija in tesnoba. Vključitev borilnih veščin v rehabilitacijske programe pripomore k večji socialni povezanosti med obsojenci, zmanjšanju nasilja in izboljšanju njihove socialne reintegracije. Borilne veščine so učinkovite pri razvoju pozitivne samopodobe, ki je ključna za uspešno reintegracijo v družbo. Programi, ki vključujejo borilne veščine, so učinkoviti pri zmanjševanju povratništva. Pomembno je, da so ti programi ustrezno vodeni, saj nepravilna izvedba lahko privede do negativnih učinkov za obsojence, predvsem v obliki povečanja nasilja v zaporih.
Ključne besede: rehabilitacija, obsojenci, borilne veščine, športna dejavnost, reintegracija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 21.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (539,33 KB)

2.
Razvijanje socialnih veščin učencev med pandemijo : magistrsko delo
Veronika Pintarič, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo preučuje spremembe v pedagoških pristopih, ki so nastale kot posledica prehoda na izobraževanje na daljavo med pandemijo. To je predstavljalo izziv tako za učitelje kot učence, saj je uvedba izobraževanja na daljavo zahtevala prilagoditve na pedagoškem in organizacijskem nivoju. Učitelji so se soočali s spremembami v socialnem vedenju učencev. Zaradi zaprtja vzgojno-izobraževalnih ustanov so bile te veščine pri učencih okrnjene, kar je zahtevalo prilagojene pedagoške pristope. Namen raziskave je bil preučiti izobraževanje na daljavo med pandemijo, s poudarkom na mnenju učiteljev o spremembah socialnega vedenja učencev. Zanimalo nas je, katere socialne veščine so učitelji najpogosteje razvijali in koliko časa so temu posvetili. V raziskavi je sodelovalo 957 slovenskih osnovnošolskih učiteljev. Raziskava je pokazala, da je večina učiteljev opazila spremembe v socialnem vedenju otrok, predvsem v tem, da učenci manj upoštevajo pravila odraslih in se slabše odzivajo na konflikte. Učitelji so največ časa posvetili razvoju socialnih veščin sodelovanja, odgovornosti, empatije in samokontrole. Najpogosteje so uporabljali individualno svetovanje, sledile so sodelovalno učenje in socialne igre, medtem ko so redkeje uporabljali igre vlog. Večina učiteljev je opazila napredek zaradi krepitve socialnih veščin učencev. Prav tako se je večina učiteljev za razvijanje socialnih veščin počutila kompetentna, a bi se vendar udeležili dodatnih izobraževanj na to temo.
Ključne besede: pandemija, izobraževanje na daljavo, socializacija, socialne veščine
Objavljeno v DKUM: 07.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

3.
Izobraževanje, veščine in pristojnosti reševalcev v sistemu nujne medicinske pomoči
Urban Pristovnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Vloga reševalcev pri zagotavljanju zdravstvenih storitev se je z napredkom zdravstvenega sistema v zadnjih letih začela spreminjati. S tem ko reševalci že na terenu prepoznavajo določena akutna stanja in začenjajo nekatere postopke zdravljenja tudi brez zdravnika, se je povečala odgovornost reševalcev pri oskrbi pacientov. Namen zaključnega dela je bil raziskati izobraževanje, veščine in pristojnosti paramedikov v tujini ter percepcijo potreb reševalcev po dodatnem izobraževanju v slovenskem prostoru. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Izvedli smo presečno opazovalno raziskavo. Podatke smo zbrali s pomočjo tehnike anketiranja. V raziskavi je sodelovalo 174 reševalcev in reševalk. Analizo podatkov smo izvedli s programom IBM SPSS 28.0 in metodo deskriptivne statistike. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da s trenutno formalno izobrazbo v Sloveniji dobijo reševalci premalo znanja in pristojnosti za delo v sistemu nujne medicinske pomoči v predbolnišničnem okolju. Izpostavljajo potrebo po dodatnem izobraževanju ter si želijo novih pristojnosti s predpogojem ustreznega izobraževanja in urjenja veščin. Razprava in zaključek: Kljub primerljivemu izobraževalnemu sistemu Slovenije s tujino imajo reševalci manj pristojnosti. Odprto vprašanje ostaja, ali so intervencije brez prisotnosti zdravnika kakovostne in varne, rezultati izidov za pacienta pa primerljivi.
Ključne besede: nujna medicinska pomoč, reševalci, izobraževanje, pristojnosti, veščine
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

4.
Dejavniki izgorelosti srednješolskih učiteljev: vloga socialnih in čustvenih veščin ter zaznave čustvenih zahtev poklica : vloga socialnih in čustvenih veščin ter zaznave čustvenih zahtev poklica
Frida Golja, 2024, magistrsko delo

Opis: Srednješolski učitelji lahko v obdobju razvoja kariere izkusijo izgorelost zaradi značilnosti dela, ki povečujejo tveganje nastanka stresnega sindroma. Poučujejo odraščajočo mladino, ki nemalokrat izkazuje odklonilen odnos do avtoritete, kar predstavlja svojevrsten delovni izziv. Poleg tega se učitelji soočajo z različnimi pričakovanji staršev, sodelavcev in nadrejenih ter neizogibnimi konflikti. Delo učitelja v veliki meri vključuje stresorje, vezane na delo z ljudmi. V nalogi se sprašujemo, kateri dejavniki statistično značilno napovedujejo izčrpanost in odtujenost srednješolskih učiteljev. Kot napovednike vključimo spol, starost, delovne izkušnje, splošno delovno obremenitev, oporo nadrejenega, oporo sodelavcev, avtonomijo, zaznane čustvene zahteve, zaznano moteče vedenje učencev, površinsko in globinsko delovanje, spoštovanje individualnosti in odgovornost za odnos. Zanima nas, v kolikšni meri individualni dejavniki, ki vključujejo socialno-emocionalne vidike dela, dodatno pojasnijo varianco izčrpanosti oziroma odtujenosti poleg situacijskih in demografskih spremenljivk. Preverimo tudi, ali odnosna kompetentnost moderira povezavo med zaznanimi čustvenimi zahtevami in izgorelostjo. V raziskavi je sodelovalo 433 srednješolskih učiteljev, ki poučujejo na srednjih šolah različnih regij Slovenije. Za preverjanje hipotez smo uporabili moderirano hierarhično regresijsko analizo. Ugotavljamo, da tako izčrpanost kot odtujenost v pozitivni smeri napovedujejo zaznane čustvene zahteve, splošna delovna obremenitev in površinsko delovanje, v negativni smeri pa opora nadrejenega in odgovornost za odnos z učenci. Poleg tega odtujenost v negativni smeri napoveduje starost srednješolskega učitelja. Ugotavljamo, da imajo delovne zahteve večjo vlogo pri napovedovanju izčrpanosti, pri napovedovanju odtujenosti pa ima poleg tega večjo vlogo tudi odsotnost virov. Individualni dejavniki pojasnijo pomembno prirastno napovedno vrednost izgorelosti; pojasnjujejo dodaten delež variance, ki ga ni mogoče pojasniti s situacijskimi in demografskimi spremenljivkami. Odnosne kompetence se večinoma niso izkazale kot statistično značilen moderator odnosa med zaznanimi čustvenimi zahtevami in izgorelostjo.
Ključne besede: Izgorelost, socialno-čustvene veščine, srednješolski učitelji, odnosna kompetentnost, čustvene zahteve.
Objavljeno v DKUM: 14.03.2024; Ogledov: 420; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

5.
Vpliv cirkuških veščin na socialno-čustveno področje učencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole : magistrsko delo
Nastja Fekonja, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučevali vpliv cirkuških veščin na socialno-čustveno področje osnovnošolskih otrok. V teoretičnem delu smo opredelili značilnosti socialno-čustvenega razvoja v obdobju drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja, opisali začetke in razvoj cirkusa v preteklosti, opredelili cirkuško pedagogiko in z njo povezano stanje v svetu ter v Sloveniji, opisali kompetence cirkuških pedagogov, definirali cirkuško dlan, opredelili različne oblike cirkusa, delitev cirkuških veščin ter nekatere tudi opisali. Dotaknili smo se tudi socialnih, emocionalnih in fizičnih pozitivnih učinkov cirkuških dejavnosti. V empiričnem delu smo na Osnovni šoli Kapela izvedli eksperimentalno raziskavo, ki je bila sestavljena iz devetih cirkuških srečanj, ki so bila večinoma izvedena v spletni obliki. V eksperimentalno študijo je bilo vključenih šest udeležencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ocenjevalne lestvice in polstrukturiranega intervjuja s starši udeležencev. Anketni vprašalnik in polstrukturirani intervju s starši po koncu cirkuških srečanj sta pokazala, da so se pri nekaterih posameznikih izboljšale komunikacija, vztrajnost ali koncentracija, prav tako so udeleženci cirkuška srečanja zapuščali z nasmejanimi obrazi. Vsi udeleženci so menili, da bi še nadaljevali s cirkuškimi srečanji, kar lahko vidimo kot dodatno priložnost, da se okrepi cirkuške aktivnosti v slovenskem šolskem prostoru.
Ključne besede: cirkus, cirkuška pedagogika, cirkuške veščine, socialno-čustven razvoj
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 652; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

6.
Komunikacijske veščine turističnega vodnika in njihova reprezentacija v filmih My Life in Ruins (Moja grška avantura) in Jungle Cruise (Križarjenje po džungli) : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Tadej Nered, 2023, diplomsko delo

Opis: Turistični vodnik je eden najpomembnejših poklicev v turistični industriji, saj ima pomembno vlogo pri potovanjih, ki so izrednega pomena pri kakovosti vsakdanjega življenja. V teoretičnem delu smo raziskovali, katere so naloge in kompetence vodnika ter katere komunikacijske veščine mora premoči, da zagotovi zahtevam in pričakovanjem turistov. Ker pa smo ljudje v današnjem življenju zaradi globalne razširjenosti in cenovne dostopnosti veliko pogosteje izpostavljeni filmom kot vodenim potovanjem, imajo filmi večjo transformativno vlogo v našem življenju. Pri gledanju filmov pride tudi do poistovetenja gledalcev z nastopajočimi liki in zavestnega ali nezavednega prevzemanja njihovih lastnosti, zato nas je na primeru filmov, v katerih je v glavni vlogi turistični vodnik, zanimalo, ali je reprezentacija komunikacijskih veščin v obravnavanih filmih dovolj realistična, da si lahko katerega izmed filmskih likov vodnikov profesionalni vodniki in tisti, ki bi to radi postali, vzamejo za zgled, da svoje komunikacijske veščine izboljšajo ali osvestijo, kaj počnejo narobe. V ta namen smo v empiričnem delu izdelali kodirno knjigo, kjer smo analizirali komunikacijske veščine izbranih likov in nato predstavili svoje ugotovitve. Ker pa se pri ocenjevanju razvitosti komunikacijskih veščin ne gre zanašati le na fikcijske like, smo opravili tudi delno strukturirane intervjuje s profesionalnimi turističnimi vodniki, s katerimi smo dobili še širšo in še bolj realno sliko o pričakovanih komunikacijskih veščinah.
Ključne besede: komunikacijske veščine, turistični vodnik, reprezentacija, film
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 380; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (815,75 KB)

7.
Vpliv digitalizacije na trg dela in vloga digitalnih veščin
Teodora Petrovska, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo preučuje vpliv digitalizacije na trg dela ter raziskuje pomembnost digitalnih veščin v današnji digitalni dobi. Hitri tehnološki napredki in vsa večja uporaba digitalnih orodij ter platform so temeljno preoblikovali način dela. Študija raziskuje učinke digitalizacije na trende zaposlovanja, zahteve za delo in splošno strukturo trga dela. Posebej se osredotoča na raziskovanje sprememb, ki jih digitalizacija prinaša v naravo dela, povpraševanje po veščinah ter izzive in priložnosti, ki jih to predstavlja za posameznike, organizacije in družbo. Ugotovitve raziskave bodo prispevale k boljšemu razumevanju vpliva digitalizacije na trg dela ter vlogo digitalnih veščin pri oblikovanju prihodnosti dela.
Ključne besede: Digitalizacija, trg dela, digitalne veščine, tehnološki napredek, tehnološke inovacije, digitalna transformacija, digitalna ekonomija, tehnološko opismenjevanje, zaposlovanje v digitalni dobi, avtomatizacija, umetna inteligenca.
Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 654; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

8.
Ustvarjanje varnega šolskega okolja s pomočjo likovnega izražanja : magistrsko delo
Katka Šoster, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se poglobili v vlogo in naloge likovnega pedagoga ter sodelovanja z drugimi strokovnimi delavci pri delu z učenci, ki so utrpeli izkušnjo vojne. Dotaknemo se trenutno aktualne situacije - vojne v Ukrajini, kdo so begunci in travme, ki jih doživljajo, ko bežijo pred vojno. Razmišljamo o tem, kako begunce vključiti v pouk tako, da se počutijo varno, kaj torej je varen prostor in kako ga ustvariti v razredu. Raziskujemo možnosti likovnega izražanja za ustvarjanje varnega in vključujočega okolja v šolah, s poudarkom na edinstvenih potrebah in izkušnjah učencev beguncev. Raziskave kažejo, da je nesorazmerno večja verjetnost, da so begunci doživeli travmo, zato se lahko soočajo z dodatnimi izzivi pri prilagajanju na novo šolsko okolje. Dokazano je, da imajo likovne in druge ustvarjalne dejavnosti terapevtske koristi za posameznike, ki so doživeli travmo, spodbujajo pa lahko tudi občutek pripadnosti in skupnosti. Z uporabo likovnega izražanja kot sredstva za obravnavanje potreb učencev beguncev ter ustvarjanjem varnega in vključujočega šolskega okolja lahko učitelji podpirajo dobro počutje in dober uspeh učencev beguncev. Poleg tega lahko različni šolski predmeti s področja umetnosti spodbujajo občutek pripadnosti in skupnosti, kar je bistvenega pomena za učence begunce, ki se lahko v novem šolskem okolju počutijo osamljene ali nepovezane. Pouk likovne umetnosti je dragocen način, kako lahko učitelji in učenci spoznavajo kulturo in ozadja drug drugega. To lahko spodbuja razumevanje, empatijo in spoštovanje med učenci in razbija predsodke in stereotipe. V empiričnem delu smo sestavili in izvedli osem likovnih aktivnosti, pri katerih smo se osredotočili na ustvarjanje varnega prostora, krepitev čustvenih in socialnih veščin ter samopodobe pri učencih, ki so pretrpeli izkušnjo vojne.
Ključne besede: varen prostor, begunci, vojna, čustvene in socialne veščine, samopodoba, likovni pedagog, likovna terapija, likovno-terapevtski pristop
Objavljeno v DKUM: 02.06.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

9.
Izdelava hibridne mobilne aplikacije za spremljanje mešanih borilnih veščin v ogrodju Ionic : diplomsko delo
Tilen Teršek, 2022, diplomsko delo

Opis: Oboževalci nogometa, košarke in podobnih popularnih športov imajo za spremljanje tekem na voljo veliko aplikacij in spletnih strani iz katerih lahko črpajo podatke. Prav tukaj se nahaja problem za oboževalce mešanih borilnih veščin. Dostop do teh podatkov je naporen ali pa uporabniku neprijeten. Ker ima vsak dogodek več borb, javnosti pa je dana le ura pričetka dogodka, se pojavi še en problem. Nekatere gledalce zanimajo le določene borbe, za katere pa ne vedo, kdaj se bodo pričele. Tekom diplomske naloge se bomo spoznali z raznimi pristopi za razvoj mobilnih aplikacij, največ časa pa bomo posvetili izdelavi aplikacije za Android in iOS, ki bo odpravila zgoraj opisane težave. Aplikacija bo uporabniku prijazna, hkrati pa mu bo dana možnost pregleda dogodkov, zgodovine, shranjevanja priljubljenih borcev in dodajanja budilk, kar trenutnim aplikacijam na trgu manjka.
Ključne besede: Mešane borilne veščine, Hibridna aplikacija, UFC, Ionic, Angular
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 524; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

10.
Industrija 4.0 in spremembe učnega programa za računovodje in revizorje
Diana Špilak, 2022, magistrsko delo

Opis: Industrija 4.0 prinaša na področje računovodstva in revizije številne spremembe, zaradi česar je eno izmed najpomembnejših vprašanj razprava o razvoju interdisciplinarnega znanja in veščin računovodij ter revizorjev. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kakšne spremembe prinaša četrta industrijska revolucija na področje računovodstva in revizije ter kako bi v povezavi z le-temi bilo potrebno spremeniti učni program za omenjena poklica. Na podlagi pregleda literature ugotavljamo, da bodo v prihodnosti računovodje in revizorji morali razvijati veščine in znanja, ki se nanašajo predvsem na masovne podatke ter z njimi povezano podatkovno analitiko, umetno inteligenco, tehnologijo veriženja blokov, računalništvo v oblaku, spletno varnost, prav tako pa bo zaradi spremenjene vloge računovodij, ki bodo v večji meri nudili podporo poslovodstvu pri sprejemanju poslovnih odločitev, poudarek na razvoju mehkih veščin. V magistrskem delu ugotavljamo, da bi bilo potrebno glede na spremembe, ki jih prinaša Industrija 4.0, preoblikovati učni program za računovodje in revizorje na način, da bi navedene teme integrirali v že obstoječe predmete ali pa jih v učni program vključili kot samostojne predmete. Prav tako ugotavljamo, da bi v času študija moral biti večji poudarek na praktičnem izobraževanju in spodbujanju vseživljenjskega učenja.
Ključne besede: Industrija 4.0, računovodstvo, revizija, učni program, masovni podatki, podatkovna analitika, umetna inteligenca, tehnologija veriženja blokov, računalništvo v oblaku, etika, mehke veščine.
Objavljeno v DKUM: 03.10.2022; Ogledov: 577; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici