| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZUMEVANJE FIZIKALNIH KOLIČIN NA RAZLIČNIH STOPNJAH IZOBRAŽEVANJA
Tanja Gojčič, 2010, diplomsko delo

Opis: Za opis naravnih pojavov so ključnega pomena dobre predstave fizikalnih količin. Namen diplomske naloge je raziskati predstave različnih fizikalnih količin med učenci v osnovni šoli. V teoretičnem delu diplomske naloge so podrobneje opisane nekatere osnovne in izpeljane fizikalne količine ter njihove osnovne enote, s katerimi se srečujemo v vsakdanjem življenju. V praktičnem delu diplomske naloge pa je proučeno, v kolikšni meri pripomorejo izkušnje iz vsakdanjega življenja na razumevanje količine, kakor tudi vpliv večdimenzionalnosti količine. V okviru izkušenj iz vsakdanjega življenja se osredotočimo na izkušnje z merjenjem fizikalnih količin, kjer še posebej poudarjamo območje merjenja. Ugotovili smo, da učenci bolje razumejo fizikalno količino, s katero imajo vsakdanje izkušnje, kakor tudi njihovo naraščanje razumevanja iz razreda v razred. Tako npr. dobro razumejo dolžino, maso, čas in temperaturo v stopinjah Celzija, slabo pa električni tok in temperaturo v kelvinih. Rezultati tudi kažejo, da imajo učenci dobre predstave fizikalnih količin, kadar se njihove vrednosti gibljejo v območju vsakdanjega merjenja in slabe, kadar so vrednosti izven tega obsega. K predstavam količin veliko pripomorejo različne dimenzije le-teh. Izkazalo se je, da učenci bolje razumejo osnovne fizikalne količine kot izpeljane, saj je pri slednjih potrebno upoštevati več fizikalnih količin hkrati. Večja kot je dimenzija fizikalne količine, večje so težave pri razumevanju.
Ključne besede: Fizika, fizikalne količine, osnovne enote, merjenje, večdimenzionalnost.
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2555; Prenosov: 266
.pdf Celotno besedilo (988,18 KB)

2.
Odnos med religioznostjo in politično participacijo med mladimi v Sloveniji
Vanči Šeligo, 2016, diplomsko delo

Opis: Religioznost in politika sta pomembni družbeni instituciji, ki se med drugim v posameznikovem vsakdanjem življenju realizirata tudi kot religioznost in politična participacija. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili na definicije in dimenzionalnost politične participacije in religioznosti ter na trende obeh spremenljivk v zadnjih desetletjih pri prebivalcih Slovenije. Prikazali smo tudi pregled nekaterih dosedanjih raziskav o odnosu med politično participacijo in religioznostjo. Na zastavljenih hipotezah, izhajajočih iz znanstvene literature, smo nato v empiričnem delu s pomočjo podatkov raziskave Mladina 2010 analizirali, ali sta dve dimenziji religioznosti (osebna religioznost in pogostost obiskovanja cerkvenih obredov) povezani s konvencionalno, civilnodružbeno in protestno participacijo. Ugotovili smo, da bolj religiozni mladi in pogostejši obiskovalci cerkvenih obredov niso pogosteje konvencionalno politično aktivni (merjeno preko samoporočane volilne udeležbe), da pogosteje civilnodružbeno participirajo, redkeje pa so protestno aktivni. V zaključku diplomskega dela razpravljamo o pomenu rezultatov za literaturo o proučevanju odnosa med analiziranima spremenljivkama in podamo predloge za prihodnje raziskave.
Ključne besede: slovenska mladina, religioznost, konvencionalna politična participacija, civilnodružbena participacija, protestna participacija, večdimenzionalnost.
Objavljeno: 30.08.2016; Ogledov: 526; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (765,83 KB)

3.
Pedagoški pristop CLIL - izziv za profesionalni razvoj učiteljev tujega jezika na zgodnji stopnji šolanja
Katica Pevec Semec, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku nas je zanimalo, katere zmožnosti učitelji pripisujejo izvajalcem CLIL-a, sodobnega didaktičnega koncepta učenja in poučevanja tujih jezikov, na katerem temelji tudi učni načrt za tuje jezike v drugem in tretjem razredu osnovne šole. Pri tem se naslanjamo na oz. upoštevamo ključne elemente didaktičnega koncepta CLIL po Coylu, ki odražajo večdimenzionalnost. Element večdimenzionalnosti je tudi dodana vrednost profesionalnega razvoja učiteljev v projektu Drei Hände - Tri roke - Tre mani. V raziskavi smo ugotovili, da je med štirimi elementi CLIL-a najbolj upoštevan jezik (komunikacija), najmanj pa kultura; med skupinskimi zmožnostmi učiteljev za izvajanje CLIL-a pa je najbolj opazna zmožnost "naučiti se narediti".
Ključne besede: učitelji, profesionalni razvoj, strokovna usposobljenost, tuji jeziki, zgodnje učenje, učne metode, CLIL, osnovne šole, večdimenzionalnost
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 332; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (655,66 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici