1. TEHNOLOŠKA ZAŠČITA IN VARNOST ELEKTRONSKEGA POSLOVANJATamara Ristić, 2016, diplomsko delo Opis: Z razvojem tehnologije in interneta, se je začelo širiti tudi e-poslovanje, ki mogoča enostaven, hiter in poceni dostop do raznovrstnih podatkov in informacij, njihovo shranjevanje in prenos. V diplomskem seminarju sem predstavila kakšne grožnje in težnje predstavlja e-poslovanje, ter kako se pred njimi najbolje zaščititi. Ključne besede: računalnišk kriminal, varnostni mehanizmi, tvegaje elektronskega poslovanja Objavljeno v DKUM: 28.11.2016; Ogledov: 1026; Prenosov: 84
Celotno besedilo (1019,19 KB) |
2. VARNOST ELEKTRONSKEGA POSLOVANJATjaša Marovt, 2016, diplomsko delo Opis: Elektronsko poslovanje je del našega vsakdanjega življenja in je skoraj že izpodrinilo klasično poslovanje. Vse večja uporaba elektronskega poslovanja prinaša vedno več groženj in nevarnosti. Sem spadajo nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme in ostale nevarnosti. Uporabniki morajo biti seznanjeni z nevarnostjo in se pred njimi zaščititi z ustreznimi varnostnimi mehanizmi, kot so šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid in protivirusni programi.
V diplomskem projektu smo opredelili elektronsko poslovanje, predstavili njegovo zgodovino ter vrste in oblike ter prednosti in slabosti le-tega. V nadaljevanju diplomskega projekta smo podrobneje predstavili nevarnosti elektronskega poslovanja in varnostne mehanizme. Opisali smo varnostno politiko, ki je pomembna za zagotavljanje varnosti. Namen diplomskega projekta je bilo raziskati, kako varna je uporaba elektronskega poslovanja za študente Univerze v Mariboru. Ključne besede: elektronsko poslovanje, grožnje, nevarnosti, nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme, varnostni mehanizmi, šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid, protivirusni programi, varnostna politika. Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1986; Prenosov: 411
Celotno besedilo (2,02 MB) |
3. |
4. GROŽNJE IN NEVARNOSTI PRI ELEKTRONSKEM POSLOVANJUBarbara Mir, 2015, diplomsko delo Opis: Elektronsko poslovanje, ki je skozi tekom svojega razvoja postalo del našega vsakdanjega življenja je v veliki meri že izpodrinilo klasično poslovanje. Vzporedno z večanjem uporabe elektronskega poslovanja se veča število groženj in nevarnosti, kot so: nezaželena e-pošta, ribarjenje, zlorabe in kraje podatkov, napadi in poskusi vdorov ter zlonamerna programska oprema. Prav zaradi tega je pomembno, da so uporabniki seznanjeni s temi nevarnostmi, saj se le tako vedo tudi ustrezno zaščiti pred njimi z uporabo varnostnih mehanizmov, kot so: požarni zid, protivirusni programi, šifriranje, elektronski podpis, digitalno potrdilo.
V diplomskem projektu smo opredelili in na kratko predstavili področje elektronskega poslovanja. Podrobneje smo obravnavali grožnje in nevarnosti, katere pretijo uporabnikom. Predstavili smo varnostne mehanizme, kateri slednjim nudijo in zagotavljajo varnost ter zaščito. Dotaknili smo se varnostne politike, katera je ključna pri zagotavljanju varnosti. Na koncu smo predstavili praktične primere vdorov pri katerih je prišlo do kraje podatkov. Ključne besede: elektronsko poslovanje, grožnje, nevarnosti, nezaželena e-pošta, ribarjenje, kraja podatkov, napadi, zlonamerna programska oprema, varnostni mehanizmi, požarni zid, protivirusni programi, šifriranje, digitalno potrdilo, varnost, zaščita, varnostna politika. Objavljeno v DKUM: 01.12.2015; Ogledov: 1689; Prenosov: 231
Celotno besedilo (820,89 KB) |
5. |
6. VARNOST ELEKTRONSKEGA POSLOVANJADomen Terbuc, 2014, diplomsko delo Opis: Vsak dan se pri elektronskem poslovanju izmenjuje ogromno podatkov, ki so zelo pomembni za poslovanje podjetij in če pride do izgube teh podatkov, potem lahko pride do velikih posledic. Ravno zaradi tega razloga je zelo pomembno, da se vsa podjetja in tudi drugi uporabniki zavedajo nevarnosti in na kakšen način se lahko ubranijo pred krajo in zlorabo podatkov. Predvsem je pomembna varnost pri podjetjih z veliko številom zaposlenih, saj več kot je zaposlenih, več možnosti je za napake. Število napadov neprestano narašča, kajti vedno več ljudi uporablja internet in s tem elektronsko poslovanje. Računalniški kriminal se je znatno povečal tudi zato, ker se je današnja mlada generacija učila uporabe računalnikov že od malih nog in zato potrebujejo le nekaj znanja in iznajdljivosti, da izvedejo napad na žrtev. Podjetja in uporabniki uporabljajo razne varnostne mehanizme, ki jih namestijo na računalnike ali strežnike, katerih naloga je da zagotovijo varnost. Ker je varnost v elektronskem poslovanju zelo pomembna, se je razvilo mnogo različnih varnostnih mehanizmov, katerih naloga je ubraniti napade ter zavarovati zaupne in osebne informacije. Varnostni mehanizmi, ki ščitijo pred krajo in zlorabo podatkov so: digitalni podpis, digitalno potrdilo, kriptografija, protokol za varni prenos, požarni zid, protivirusni programi, itd. Zelo pomembno je tudi, da podjetja izvajajo varnostno politiko, izobražujejo svoje zaposlene in posodabljajo svoje varnostne mehanizme saj s tem zmanjšajo riziko in povečajo varnost podjetja. Ključne besede: elektronsko poslovanje, varnost, internet, računalniški kriminal, varnostni mehanizmi, grožnje in nevarnosti. Objavljeno v DKUM: 26.11.2014; Ogledov: 1480; Prenosov: 286
Celotno besedilo (868,91 KB) |
7. VARNOST E - POSLOVANJABernarda Žitek, 2013, diplomsko delo Opis: Na razvoj e-poslovanja sta v veliki meri vplivala razmah in vsakodnevna uporaba interneta. E poslovanje, kot ga poznamo danes, omogoča hitrejše, učinkovitejše in cenejše poslovanje ter s tem podjetjem in drugim uporabnikom prinaša številne prednosti. Pri klasičnem poslovanju so veliko oviro predstavljale razdalje med posameznimi uporabniki, saj so upočasnjevale poslovanje in povečevale stroške. E-poslovanjem pa je odstranilo tudi to oviro, kajti vse, kar je potrebno za izmenjavo podatkov, je internetna povezava.
Vendar pa ima e-poslovanje poleg pozitivnih tudi negativne lastnosti. Z naraščanjem e-poslovanja namreč narašča tudi število napadov in računalniški kriminal. Med zlonamerne programe, ki predstavljajo nevarnost e-poslovanju, spadajo trojanski konji, računalniški virusi in črvi, skrivna vrata, ribarjenje ipd. Velika slabost e-poslovanja sta zanesljivost in varnost, saj ju ni mogoče popolnoma zagotoviti.
Pri e-poslovanju se dnevno izmenjujejo pomembni podatki in informacije, ki so velikokrat zaupne narave, in izguba teh podatkov ima lahko za podjetje katastrofalne posledice. Ravno zaradi tega se vsa podjetja in drugi uporabniki trudijo vzpostaviti in ohranjati ustrezno varnost podatkov, ki pa je vedno bolj ogrožena zaradi vse večjega števila napadov. Pri podjetjih je varnost podatkov zaradi velikega števila zaposlenih še toliko bolj pomembna. Kajti več je uporabnikov, večja je verjetnost za napake, na katere prežijo nepridipravi. Napadi se izvajajo neprenehoma in njihovo število narašča, kajti za napad na računalnik je potrebno le nekaj znanja računalništva in iznajdljivost. Za čim boljšo obrambo pred temi napadi je potrebno izvajati ustrezne varnostne ukrepe.
Podjetja in uporabniki za varnost podatkov skrbijo z varnostnimi mehanizmi, ki jih namestijo na svoje računalnike. Obstaja več različnih varnostnih mehanizmov, katerih naloga je preprečevanje vdorov in napadov ter s tem ohranjanje varnosti podatkov. Med varnostne mehanizme uvrščamo digitalne certifikate in podpise, kriptografijo, protivirusne programe, požarni zid, muholovce ipd.
Pomembno je, da se zaščita prilagodi glede na potrebe in dejavnost uporabnika. Podjetja namreč potrebujejo močnejšo zaščito kot posamezni uporabniki, ki uporabljajo e-poslovanje za lastne potrebe. Podjetja se morajo zavedati nevarnosti in biti pripravljena na napade in vdore. V ta namen morajo neprestano izobraževati zaposlene in imeti jasno opredeljeno varnostno politiko. Najbolj pomembno pa je, da jo dosledno izvajajo. Vsi uporabniki morajo posodabljati svoje varnostne mehanizme in imeti nameščene najnovejše različice. Zavedati se morajo ranljivosti gesel in jih izbirati premišljeno ter redno spreminjati. Podjetja morajo poleg varnostnih mehanizmov uporabljati tudi ukrepe samozaščite in s tem pripomoči k zaščiti in varnosti podatkov.
Varnost podatkov pri e-poslovanju je vedno pod vprašajem, kajti vsako leto nastane več milijonov novih različic zlonamernih programov. Varnostne programe je težko razvijati, saj novi zlonamerni programi niso vnaprej znani. Zaradi tega je potrebno uporabljati kombinacijo varnostnih mehanizmov, da je možnost odkritja zlonamerne kode čim večja. Uporaba le enega varnostnega mehanizma v današnjem času ne more zagotoviti optimalne varnosti, ki jo želi uporabnik. Za podjetja je zato priporočljivo, da se glede tega posvetujejo s strokovnjaki in skupaj najdejo kombinacijo rešitev, ki jim bo nudila najboljšo možno zaščito.
Na podlagi letnega poročila za leto 2012 podjetja Panda Security smo ugotovili, da so največje število groženj predstavljali trojanski konji. Sledijo jim črvi, na tretjem mestu pa so virusi. Prav tako je bilo število okužb za vsako kategorijo zlonamernih programov največje pri trojanskih konjih. Kljub povečani aktivnosti na področju zlonamernih programov pa se je število okuženih računalnikov po vsem svetu leta 2012 v primerjavi z letom 2011 občutno zmanjšalo.
Za zagotavljanje varnosti e-poslovanja je v skladu z varnostno politik Ključne besede: e-poslovanje, nevarnosti in grožnje e-poslovanja, računalniški kriminal, varnostni mehanizmi, varnost e-poslovanja, varnostna politika, zakoni in standardi Objavljeno v DKUM: 24.10.2013; Ogledov: 2272; Prenosov: 266
Celotno besedilo (1,86 MB) |
8. Varnostni vidiki spletnega bančništva : diplomsko delo univerzitetnega študijaStanislav Prodanović, 2012, diplomsko delo Opis: Banke imajo, kot osrednje finančne institucije, veliko zaslug za hiter razvoj informacijske tehnologije. Če je bila še pred približno 15 leti tehnologija bank skrita pred očmi javnosti, je danes preko elektronskega bančništva povezana s komitenti bank, saj se je v zadnjem desetletju elektronsko bančništvo izkazalo za eno najbolj dobičkonosnih spletnih storitev.
Spletno bančništvo je del elektronskega bančništva in omogoča opravljanje bančnih poslov preko interneta ob vseh urah dneva, hkrati pa je zaradi svoje enostavnosti in praktičnosti postalo del vsakdanjega življenja, kar potrjujejo različne raziskave, ki kažejo na povečanje uporabnikov spletnega bančništva iz leta v leto. Z večanjem števila uporabnikov povezujemo tudi povečanje groženj uperjenih proti spletnemu bančništvu. S širitvijo ponudbe bank in uvajanjem novih storitev se kriminalcem odpirajo nove poti in možnosti za njihovo zlorabo. V ta namen bo evropska komisija za boj proti kibernetski kriminaliteti v januarju 2013 ustanovila Evropski center za kibernetsko kriminaliteto. Finančne institucije in varnostne agencije z raznimi priporočili in ukrepi proti zlorabam spletnega bančništva obveščajo uporabnike o nevarnostih, saj je varnost eden glavnih razlogov, zakaj spletno bančništvo ne uporabljamo v večji meri. Varnostni mehanizmi spletnih bank se razlikujejo, razlikuje pa se tudi nivo zaščite. Pri zagotavljanju varnosti ni dovolj samo uporaba in ponudba različnih produktov oz. varnostnih rešitev, banke morale večjo pozornost nameniti izobraževanju uporabnikov, saj je prav uporabnik najšibkejši člen v verigi zagotavljanja varnosti. Uporabniki bi se morali zavedati, da popolne varnosti ni. Ključne besede: elektronsko bančništvo, varnost, zaščita, varnostni mehanizmi, zlorabe, kibernetska kriminaliteta, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 13.05.2013; Ogledov: 1716; Prenosov: 263
Celotno besedilo (2,23 MB) |
9. VIDIKI ZAUPANJA UPORABNIKOV OB UPORABI STORITEV MOBILNEGA PLAČEVANJATina Schweighofer, 2012, magistrsko delo Opis: Mobilno plačevanje, skupaj z mobilnimi tehnologijami, postaja vse bolj razširjeno, njegovo rast pa napovedujejo tudi v prihodnjih letih. Definirano je kot plačevanje preko mobilne naprave za dobrine ali storitve. V okviru magistrskega dela smo se ukvarjali z vplivi različnih dejavnikov na zaupanje uporabnikov v mobilno plačevanje, oblikovali pa smo tudi raziskovalni model faktorjev vpliva. Z empiričnim raziskovalnim pristopom smo ugotavljali morebiten vpliv izbranih dejavnikov na zaupanje uporabnikov, v okviru tega pa izvedli raziskovalni metodi anketa in eksperiment. Kot rezultat magistrskega dela smo predstavili statistično zanesljive rezultate, ki opisujejo vplive različnih dejavnikov na zaupanje. Analize so pokazale, da na zaupanje uporabnikov v mobilno plačevanje vplivajo zaznana grožnja zasebnosti in zaznana varnostna zaščita ob uporabi, ugled ponudnika storitev mobilnega plačevanja, zaupanje v plačevanje preko spleta, varnostni mehanizmi v sistemu in varnostni incidenti povezani z mobilnim plačevanjem. Ključne besede: mobilno plačevanje, zaupanje, varnost, zasebnost, varnostni mehanizmi, varnostni incidenti Objavljeno v DKUM: 29.08.2012; Ogledov: 2273; Prenosov: 395
Celotno besedilo (3,65 MB) |
10. Zahteve javnega interesa pri zasebnem varovanju : diplomsko deloUroš Čadež, 2012, diplomsko delo Opis: Dejavnost zasebnega varovanja se v Republiki Sloveniji intenzivno razvija zadnji dve desetletji. Pred enim letom je bil sprejet nov Zakon o zasebnem varovanju (ZzasV-1), ki po novem opredeljuje tudi javni interes ali boljše določa, da se področje zasebnega varovanja, kot dejavnosti ureja v javnem interesu zaradi zaščite javnega reda, varnosti ter varnosti naročnikov, tretjih oseb in varnostnega osebja.
Besedna zveza »javni interes« je pogosto uporabljena, v redkih primerih pa jasno definirana ali opisana. Z namenom širšega pogleda na pomen »javnega interesa« so bili pridobljeni različni pravni akti ter strokovni članki, ki so bili analizirani in med seboj primerjani. Dejansko je javni interes v redkih primerih jasno opredeljen.
Zasebna varnost je opredeljena kot partner pri zagotavljanju manjšega dela notranje varnosti v Republiki Sloveniji, vzporedno z državnimi subjekti. Poglavje naloge o zasebni varnosti je namenjeno prikazu enega dela varnostnih mehanizmov v Republiki Sloveniji, pri tem pa opravljena pa je tudi primerjava med temi varnostnimi mehanizmi. Posebej je opredeljena dejavnost zasebnega varovanja, področja delovanja ter odnosov med zasebnimi in državnimi mehanizmi zagotavljanja varnosti.
Zaključki na temo javnega interesa v zasebnem varovanju so predstavljeni preko zastavljenih tez. Ne glede na to, da je področje urejeno skladno z javnim interesom, pa se na nekaterih manjših segmentih lahko pojavijo dileme in vprašanja, ki bi bila lahko tema kakšne naloge raziskovalne narave. Ključne besede: varnost, varnostni mehanizmi, zasebno varovanje, javni interes, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 09.07.2012; Ogledov: 2483; Prenosov: 484
Celotno besedilo (336,66 KB) |