| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
KAKOVOST INFORMACIJSKIH SISTEMOV ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA, PODJETJE-POTROŠNIK
Blaž Vrabl, 2009, diplomsko delo

Opis: Internet je kot nov komunikacijski medij prinesel silovit napredek na tehnološkem področju. Z njegovim razvojem pa je tudi elektronsko poslovanje dobilo nove razsežnosti. Uporabnost interneta je neomejena tako s strani porabnikov za pridobivanje pomembnih informacij, izobraževanja, opravljanja nakupov (prek interneta) kot tudi za podjetja, ki internet lahko uporabijo kot novo tržno pot, elektronsko poslovanje in elektronsko trženje. Podjetja stremijo k uspešnemu poslovanju in le-to dandanes ni več možno brez ustreznega informacijskega sistema. Če želi podjetje elektronsko poslovati, mora spremeniti strukturo podjetja in na novo opredeliti osnovne modele poslovanja z moderno tehnologijo. Podjetja se za to odločajo, da bi izboljšala učinkovitost poslovanja, ki jo občutijo tako stranke podjetja kot podjetje samo. S prehodom na elektronko poslovanje podjetja predvsem skrajšajo čas določenim operacijam, imajo lažje dostopne in natančnejše informacije o stanju podjetja in zmanjšajo stroške, saj zaradi uporabe računalnikov in interneta zmanjšajo porabo pisarniškega materiala, poštnih storitev, hkrati pa ni več potrebna njihova fizična prisotnost, zato se izognejo stroškom odpiranja poslovalnic ter najema ali nakupa poslovnih prostorov. Večina podjetij začne svojo pot k elektronskemu poslovanju s predstavitvijo podjetja na internetu, ki običajno nastane kot odgovor konkurenci, ki je tam že prisotna. Z razvojem globalnega trga, pa je pojav podjetja na internetu postal nuja. Spletna trgovina je dovršena oblika internetne prodaje, ki vse bolj izpodriva tradicionalno trgovino, čeprav ne v vseh segmentih. Nakupovanje preko interneta je za potrošnike pomembno predvsem zato, ker jim omogoča dostop do trgovin skoraj povsod po svetu in ob vsakem času. Kupujejo lahko blago, ki ga v Sloveniji še ni na trgu, hkrati pa se jim ni treba odpraviti v tujino. Porabniki postajajo vse bolj osveščeni, zahtevni, brez zadržkov in predsodkov primerjajo ponudbe in med njimi izbirajo najboljše. Zato je zelo pomembna tudi kakovost izdelave spletne strani, ki je povezana predvsem z grafično obliko spletne strani in njeno vsebino. Potrebno je sestaviti takšno spletno stran, ki bo spletne uporabnike pritegnila k ponovnemu obisku. Kakovost spletne strani ima veliko vlogo pri uspešnosti poslovanja spletnih trgovin. Poleg tega, da je obiskovalcem in kupcem zagotovljena varnost poslovanja preko spleta, jim morajo spletne strani nuditi informacije, ki jih ti želijo. Zato so pri oblikovanju spletnih strani želje in zahteve kupcev še kako pomembne. Preglednost in lahka dostopnost informacij ter enostaven in varen postopek nakupa izdelka ali storitve so dejavniki, na katere se morajo lastniki spletnih trgovin še posebaj osredotočiti, saj lahko majhna napaka na spletu povzroči hiter upad prodaje, kajti informacije se po spletu širijo izredno hitro. Ažurnost in sprotno testiranje spletnih strani, je za obstoj na spletu nuja.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, internet, spletna trgovina, informacijski sistemi, kakovost spletne strani, digitalni certifikati, B2C, varnost na spletu, splatna stran, varnostna politika, uspešnost poslovanja, primerjava, spletno nakupovanje.
Objavljeno: 04.12.2009; Ogledov: 2559; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

4.
INTEGRACIJA ELEKTRONSKIH PRODAJNIH POTI V BANKAH
Vesna Lipuš, 2009, diplomsko delo

Opis: V tej diplomski nalogi smo predstavili elektronske prodajne poti bank ter kot primer prikazali še elektronske prodajne poti, ki jih pri svojem poslovanju uporablja Banka Celje d.d. To temo smo raziskali zaradi zanimivosti, predvsem pa zaradi porasta elektronskega poslovanja pri nas v zadnjih letih. Kot vemo je elektronsko poslovanje zelo širok pojem, zato je treba omeniti, da obsega ta pojem tudi elektronsko bančništvo, elektronsko trženje, elektronsko trgovanje, spletno trgovanje, svetovanje na daljavo, elektronsko zavarovalništvo, delo na daljavo, pouk na daljavo… Diplomsko delo smo razdelili na več poglavij in sicer zato, da je bolj pregledno in da se bralci najprej seznanijo z samim pojmom elektronskega poslovanja in da lahko vidijo katere elektronske prodajne poti nudijo banke, med njimi tudi Banka Celje d.d. ki smo jo vključili v diplomsko delo kot primer. Prvi del je tako namenjen razlagi pojma elektronskega poslovanja in razvoju le-tega. Dotaknili smo se tudi vrst elektronskega poslovanja, namenili nekaj besed prednostim in slabostim, ter varnosti elektronskega poslovanja, ki je zelo pomemben element elektronskega poslovanja, še zlasti v današnjih časih, ko se število uporabnikov povečuje. V tem delu smo tudi prikazali vrste elektronskih prodajnih poti, ki jih uporabljajo banke, kot so na primer: bančni avtomati, bančni kioski, pos terminali, telefonsko bančništvo, internetno bančništvo ter druge možne elektronske prodajne poti. V drugem delu pa smo kot primer vzeli Banko Celje d.d. in njene elektronske prodajne poti. Najprej smo nekaj besed namenili izključno Banki Celje d.d., njeni zgodovini in razvoju, nato pa se posvetili elektronskim prodajnim potem. Zaradi zaupnih podatkov, ki nam jih Banka Celje d.d. ne sme posredovati, smo bili omejeni z literaturo. Tako smo podatke črpali iz interneta in raznih brošur, ki so nam jih posredovali zaposleni na Banki Celje d.d. Klasični načini plačevanja s čeki in gotovino, postopoma izginjajo iz prometa, nadomeščajo pa jih sodobni načini plačevanja. Čemu bi nosili gotovino za plačevanje položnic in se izpostavljali nevarnosti ropa, ko pa lahko to izvršimo kar doma s klikom na miško, s tem pa prihranimo tudi pri času. Elektronsko poslovanje nam tako omogoča hitro in kakovostno izvajanje bančnih storitev.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, vrste elektronskega poslovanja, elektronske prodajne poti, internet, komitent, bančni avtomati, informacijski terminali, bančni kioski, pos delovna mesta, internetno bančništvo, telefonsko bančništvo, mobilno bančništvo, klicni centri, pametna kartica, elektronska denarnica, interaktivna televizija, WAP, varnost elektronskega poslovanja, bančno pismo, plačilne kartice, digitalni podpis, Klik, Halo banka, PIN, spam, virusi, trojanski konji, črvi.
Objavljeno: 23.11.2009; Ogledov: 2387; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (811,74 KB)

5.
PRIMERJAVA SPLETNIH STRANI BANK V SLOVENIJI
Silvia Ivić, 2009, diplomsko delo

Opis: Internet je interaktiven, dinamičen in hitro se spreminjajoč medij, kar se mora odražati tudi na spletnih straneh. Dobre spletne strani so dobro organizirane, pripravljene za objavo, časovno usklajene ter tudi privlačne in interaktivne. Če imajo spletne strani takšne značilnosti, jih lahko ocenimo kot dobre spletne strani. Vsako podjetje bi moralo vedeti, da so spletne strani nov in drugačen distribucijski kanal, ki bi mu morali posvečati veliko pozornosti. Spletna stran je tako imenovani živi sistem, ki ga je treba neprestano prilagajati, osveževati in izboljševati, da bi pritegnili uporabnike. Na dobrih spletnih straneh se kaže da je internet dvosmerni komunikacijski kanal. Kdor ni prisoten na internetu, ta sploh ne obstaja oziroma ne ve kaj se dogaja, to bi naj bilo dejstvo, ki se sliši iz vse več ust. Pojma »elektronsko bančništvo« in »internet« sta postala nerazdružljiva. Kmalu bo prišel čas, ko bo internet postal povsem nepogrešljiv in si finančnih in poslovnih aktivnosti sploh ne bomo znali predstavljati brez njega. Elektronsko bančništvo je v nekaj letih osvojilo že skoraj vsak dom. Da bo pa slovensko bančništvo lahko vzdržalo korak z razvitim svetom, bodo morale banke svoje bančne storitve vedno bolj dopolnjevati in ustvarjati take storitve, ki bodo za stranke zanimive, še prej kot to pa privlačne, enostavne in stroškovno nizke. Kljub številnim prednostim, ki jih nudijo sodobni načini poslovanja, pa se ti uveljavljajo počasneje, kot je bilo pričakovati. Pomanjkanje ustreznega znanja ljudi in posledično nezaupanje sodobni tehnologiji in varnosti poslovanja preko elektronskih poti je glavna ovira pri njihovi širitvi. V našem diplomskem delu smo analizirali spletne strani 5 bank v Sloveniji in ugotovili, da imajo spletne strani bank, ki imajo v Sloveniji večji tržni delež, značilnosti dobrih spletnih strani.
Ključne besede: internet, interaktiven, spletna stran, elektronsko bančništvo, bančne storitve, nezaupanje sodobni tehnologiji, varnost poslovanja
Objavljeno: 27.11.2009; Ogledov: 2441; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

6.
ELEKTRONSKO BANČNIŠTVO S POUDARKOM NA MOBILNEM BANČNIŠTVU
Dragica Šorn, 2010, diplomsko delo

Opis: Dandanes smo priča bliskovitemu razvoju sodobnih tržnih poti in njihovih ponudb. Mednje sodita tako elektronsko, kot tudi mobilno bančništvo. Potrošniki postajajo vse zahtevnejši, zahtevajo produkte, ki so prilagojeni njim in njihovim željam. Skladno s tem tudi banke niso mogle ostati na standardni ponudbi storitev, ampak so jih sami porabniki, kakor tudi konkurenca, prisilili k nadaljnjemu razvoju. Ugotovili smo, da se ponudba primerjalnih bank bistveno ne razlikuje, kajti ko ena banka uvede novo storitev, ji kaj hitro sledijo tudi ostale. Elektronsko bančništvo se je v zadnjem desetletju izkazalo za eno najbolj dobičkonosnih spletnih storitev. Za ponudnike je ključnega pomena pridobitev kakovostne splošne slike o panogi. Glavni dejavniki, ki vplivajo na uporabo elektronskega bančništva so predvsem skrb za varnost oziroma zasebnost, finančna tveganja, način dojemanja prednosti in uporabnosti storitve, ter odnos do spletnih storitev nasploh. Mobilni telefon danes predstavlja nujen informacijski in storitveni pripomoček. In WAP je s svojo tehnologijo odprl nove komunikacijske in poslovne možnosti. Tako je prav opravljanje bančnih storitev eno od pogostejših opravil, ki jih imetniki ustreznih telefonov lahko opravljajo neodvisno od kraja in časa. Največ pomislekov je seveda prisotnih zaradi varnosti. Absolutne varnosti ni, ne v klasičnem ne v računalniškem svetu. Vsak uporabnik bi moral poznati osnove varnosti, da lahko varno posluje pri uporabi elektronskega in mobilnega bančništva. Celovite varnosti ne more zagotoviti samo banka, za varnost morajo v prvi vrsti poskrbeti uporabniki sami. Ponudba elektronskega in mobilnega bančništva bo v prihodnje ena izmed ključnih momentov pri odločanju za izbiro banke, spletne storitve bodo postale ključni faktor pri ohranjanju oziroma pridobivanju ali izgubi tržnega dela med komitenti.
Ključne besede: Elektronsko bančništvo, mobilno bančništvo, sodobne tržne poti, varnost poslovanja, NLB Moba, prednosti in slabosti poslovanja, pogoji in oprema, SKB banka, Abanka Vipa, Nova Ljubljanska banka, Nova KBM.
Objavljeno: 16.08.2010; Ogledov: 1828; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (598,75 KB)

7.
PRIMERJALNA ANALIZA UPORABE INTERNETNIH BANČNIH STORITEV V SLOVENIJI IN HRVAŠKI NA PRIMERIH NLB IN ZAGREBAČKE BANKE
Neva Mihelj, 2010, diplomsko delo

Opis: Kruta resničnost današnjih dni je, da postaja življenjski ritem iz dneva v dan vse hitrejši. Žal se ne moremo ob obveznostih, ki na nas prežijo vsak dan, izogniti bančnemu poslovanju. Zato je internetno bančništvo najboljša rešitev za prihranek dragocenega časa in denarja, ki nam v današnjem času vedno bolj primanjkuje. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili pojme elektronskega poslovanja, elektronskega bančništva in interneta ter se podrobneje poglobili v pojem internetnega bančništva V raziskovalnem delu pa smo predstavili ponudbo slovenskih in hrvaških internetnih bank ter podrobneje predstavili vodilne banke izbranih držav, NLB in Zagrebačko banko. Nato smo primerjali ponudbo internetnega bančništva izbranih bank, NLB — NLB Klik in Zagrebačke banke — e-zaba in ugotavljali podobnosti in razlike med njimi. Bistveno je da se banke zavedajo da morajo na prvo mesto postaviti svoje stranke in pripraviti tako ponudbo, katera bo privabila zadostno število strank. Stranke so danes vedno bolj zahtevne, sposobne, izobražene in zahtevajo tako ponudbo od banke ki bo zadovoljila njihove želje in pričakovanja. Edino tako bodo banke ohranile oziroma povečale svojo konkurenčno prednost, saj v svetu tehnološkega razvoja preživijo le tisti ki znajo izkoristiti priložnosti ki jih ponuja nova ekonomija. Internetno bančništvo se bo v prihodnosti še bolj razvijalo in bo postalo ena od vodilnih storitev v bančnem poslovanju. Banke bodo morale v razvoj internetnega bančništva veliko vlagati, da se bodo lahko prilagajale zahtevam strank, da bodo lahko zagotovile najvišjo stopnjo varnosti in da bodo sledile hitremu tehnološkemu napredku na tem področju.
Ključne besede: internet, elektronsko poslovanje, področja elektronskega poslovanja, elektronsko bančništvo, storitve elektronskega bančništva, internetno bančništvo, varnost.
Objavljeno: 21.09.2010; Ogledov: 2139; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (801,86 KB)

8.
VARNOSTNA POLITIKA E-POSLOVANJA S POUDARKOM NA RAČUNALNIŠKEM KRIMINALU
Aleš Sekelšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Pomemben element elektronskega poslovanja je varnost. Ker se število uporabnikov povečuje, je varnost še toliko bolj pomembna. Posledica rasti elektronskega poslovanja predstavljajo vdori in zlorabe. Zaradi varnosti, so pomembni raznovrstni varnostni mehanizmi in zakonodaja. Bolj kot so podatki zaupne narave in vrednosti, večjo varnost bomo morali zagotoviti. Pri tem nam pomaga najsodobnejša tehnologija, ki nam podatke zaupne narave med prenosom in hranjenjem ščiti V tem diplomskem delu sem predstavil problematiko varnostne politike elektronskega poslovanja, s poudarkom na računalniškem kriminalu. Na začetku sem definiral osnovne pojme, ki jih moramo poznati, da lahko razumemo problematiko elektronskega poslovanja. Podrobno sem opisal pojme kot so internet, kaj je računalniški kriminal, kakšne varnostne politike poznamo, kako pravo ureja in sankcionira računalniški kriminal itd... Navedel sem različne statistične podatke (št. računalniškega kriminala v Sloveniji, finančne izgube zaradi rač. kriminal v ZDA, rač. kriminal po sektorjih, itd.), ki se nanašajo na temo in predstavil dejanske primere napadov, ki so se zgodili v svetu. Zadnje poglavje sem namenil temi hekerjev. Definiral sem pojma heker in hekanja, predstavil hekerje skozi zgodovino, navedel razloge zakaj prihaja do vdorov in zaključil z primeri hekerskega vojskovanja.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, računalniški kriminal, varnost elektronskega poslovanja, elektronsko poslovanje v Sloveniji, hekerji, hekanje, varnostna politika, oblike računalniškega kriminala, primeri računalniškega kriminala, statistika, motivacija hekerjev, standardi pri zagotavljanju varnosti
Objavljeno: 11.11.2010; Ogledov: 1890; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

9.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNIH STRANI PETIH VEČJIH ŽIVILSKIH TRGOVIN
Laura Čonč, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, z naslovom Primerjalna analiza spletnih strani petih večjih živilskih trgovin, smo analizirali spletne strani petih živilskih trgovin, za katere menimo, da so v Sloveniji najbolj obiskane. V uvodnem delu smo s številnimi definicijami najprej pojasnili pojem elektronskega poslovanja in opisali njegov razvoj, ki se je začel že v šestdesetih letih. V nadaljevanju smo opisali še vrste elektronskega poslovanja, njegove prednosti in slabosti, varnost in tveganja na področju elektronskega poslovanja, ekonomske vplive elektronskega poslovanja, dinamiko in perspektive ter pravno ureditev elektronskega poslovanja v Sloveniji. Elektronsko poslovanje nam je prineslo številne prednosti, kot so enostavnejši dostop do koristnih informacij, nižji stroški, manjša možnost napak, globalizacija trga in še marsikaj. Pri prehodu na elektronsko poslovanje pa je najpomembnejše zagotavljanje varnosti in zaščita podatkov. Za varnost pri poslovanju tako poskrbimo z različnimi varnostnimi storitvami in metodami, kot so kriptografija, šifriranje, elektronski podpis, gesla, digitalni certifikat, požarni zid, pametna kartica ter mnoge druge. Pri elektronskem poslovanju pa ne smemo pozabiti na elektronsko pošto, ki je najbolj razširjen način elektronskega sporočanja in omogoča uporabnikom hitro in cenovno ugodno pošiljanje in sprejemanje sporočil. V drugem delu diplomske naloge smo opredelili spletno stran, opisali vrste, tipe, elemente in strukture spletnih strani, ter ugotovili kdaj lahko rečemo, da je spletna stran slaba. Kot pri elektronskem poslovanju smo tudi tukaj opisali prednosti in priložnosti, ki jih nudijo spletne strani uporabnikom. Kot enega izmed tipov spletnih strani lahko omenimo spletno trgovino, ki jo ima tudi trgovina Mercator. Spletna trgovina omogoča nakup izdelkov preko spleta. Koristi, ki jih imajo potrošniki od spletne trgovine pa so na primer večja izbira, nižje cene, udobnost izbiranja, kupovanja in dostave, boljša informiranost in druge. V zadnjem delu diplomske naloge pa smo naredili na podlagi določenih kriterijev primerjalno analizo spletnih strani petih živilskih trgovin in sicer: Mercator d.d., Tuš d.d., Spar d.o.o., Lidl d.o.o in Hofer d.o.o.. Za primerjavo smo uporabili kriterije za oblikovanje spletnih strani kot so oblikovna podoba, vsebina, tehnologija, interaktivnost, navigacija, in uporabnost. Poleg teh kriterijev pa smo primerjali še ponudbo trgovin, saj menimo, da je bistvenega pomena za kupce in ostale obiskovalce spletnih strani.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, prednosti in slabosti, varnost elektronskega poslovanja, zakon o elektronskem poslovanju, elektronska pošta, spletna stran, spletna trgovina, analiza spletnih strani
Objavljeno: 08.12.2010; Ogledov: 3259; Prenosov: 453
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

10.
VPLIV ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA NA POSLOVNE MODELE V MALIH PODJETJIH
Uroš Lorger, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Elektronsko poslovanje ne sme biti omejeno zgolj na velike organizacije, saj prinaša vrsto sprememb, ki bodo zlasti prilagodljivim in inovativnim manjšim organizacijam omogočale razcvet. Tako smo ugotovili, da z elektronskim poslovanjem vprašanje velikosti organizacije v določenem smislu celo izginja. Bolj kot velikost, sta za organizacijo pomembni njena prilagodljivost ter odzivnost. Elektronsko poslovanje organizaciji prinese tako neposredne kot tudi posredne koristi, vendar se manjše organizacije slednjih le redko zavedajo. Pomembno je, da so manjše organizacije z uvedbo in uporabe elektronskega poslovanja, s tem pridobile neposredno konkurenčno prednost na trgu.
Ključne besede: uvod, vrednotenje–uporaba, razvitost, varnost elektronskega poslovanja, poslovne strategije, poslovni modeli.
Objavljeno: 25.11.2010; Ogledov: 1682; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici