| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
IGRA - PROSTORSKI IN MATERIALNI POGOJI ZA IGRO V VRTCU
Nina Kosi, 2009, diplomsko delo

Opis: Avtorica je ugotavljala, v kolikšni meri so zagotovljeni prostorski in materialni pogoji za igro in gibanje otrok v vrtcih v Pomurju glede na Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca. Na podlagi podatkov, ki jih je pridobila z anketnimi vprašalniki, je ugotovila, da bo 75 % enot vrtcev v Pomurju do 1. 9. 2010 uspelo v večji meri zadostiti notranjim prostorskim pogojem po Pravilniku … Notranja igralna površina in oprema sta ustreznejši v namensko grajenih vrtcih. Tudi 75 % igrišč pri vrtcih je ustrezno urejenih in opremljenih z igrali, ki omogočajo otrokom izbiro dejavnosti. Nekoliko slabša opremljenost igrišč je pri vrtcih v okviru šol. Igrala se redno pregledujejo in vzdržujejo, a starejša nimajo atestov. Za varnost otrok na igriščih je ustrezno poskrbljeno, nekoliko slabša je zaščita igrišč z ograjo in z avtomatskim zapiranjem vrat ograje.
Ključne besede: vrtci, Pomurje, prostorski in materialni pogoji, igra, igrače, igrišče, varnost otrok
Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 2551; Prenosov: 411
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

2.
DRUŽINA IN KOMUNIKACIJA KOT POMEMBEN DEJAVNIK OTROKOVEGA RAZVOJA IN VZGOJE
Sonja Valant Godec, 2010, diplomsko delo

Opis: Ljubezen, zatočišče, varnost, otroci, komunikacija,... to so pojmi, ki so se prvi utrnili ob misli na družino. Vsakdo ve, kaj je družina? V družini je mogoče le z dejavnim in poštenim vključevanjem, nenehnim usklajevanjem in ustvarjalnim prilagajajnjem tudi preko kriz in stisk najti skupne poti, skupna zadoščenja in skupne izzive stistimi, ki so človeku najbliže. Prav to pa je ena od največjih vrednih daril, ki jih družina lahko daje. Družina je prva, ki otroku nudi varno okolje iz katerega raziskuje vedno širši svet spoznanj. Otrokovo poseganje v okolje pomeni zanj razvijanje sposobnosti za vedno večjo neodvisnost in samostojnost pri zadovoljevanju potreb. OTROKOV RAZVOJ:je dinamičen proces, ki ga interaktivno soodločata dednost in okolje in sicer na ravni fizičnega in socialnega okolja. Otrok se ob rojstvu zaveda celovitosto, povezanosti in življenjske energije; od rojstva je povezan s starši in preko njih z vsem svetom. KOMUNIKACIJA: z biološkim rojstvom se otrokov razvoj nadaljuje v družini, vrtcu, šoli,.. kjer je medosebna komunikacija gonilna sila otrokovega razvoja. V družini otrok pridobi veliko besedno bogastvo in pojmovno jasnost. To so pogoji za otrokovo logično razumevanje, pravilno orientacijo in ustrezno odzivanje na svet, ki ga obdaja.
Ključne besede: otrok, komunikacija, družina, varnost, čustva, počutje, okolje, sodelovanje, vrednote, zatočišče, ljubezen, vzgoja, razvoj, otroštvo, mišljenje, sposobnosti, učenje, medsebojni odnosi
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 2538; Prenosov: 339
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

3.
INTERNET IN VARNOST OTROK V OSNOVNI ŠOLI
Danijel Korpar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili aktualno problematiko varnega brskanja po svetovnem spletu, izpostavili nevarnosti pri brskanju in na kakšen način se lahko zoperstavimo nevarnostim na spletu. Analizirali smo, kako se najbolj ogrožena skupina uporabnikov svetovnega spleta, to so otroci in mladostniki, soočajo s težavami na spletu in na kaj morajo biti pozorni pri brskanju na spletu. Pregledali smo, kaj lahko za varno brskanje otrok in mladostnikov na spletu storijo starši, učitelji oz. izobraževalne ustanove in kako se s problemom varnega brskanja otrok in mladostnikov na spletu spopadajo znotraj in zunaj meja. Z anketnim vprašalnikom smo preverili obnašanje osnovnošolcev na spletu in kako se osnovnošolci sami zavedajo nevarnosti pri brskanju po spletu in ugotovili, da se otroci, predvsem devetošolci, že zavedajo nevarnosti na internetu in se jim v določeni meri tudi izogibajo.
Ključne besede: internet, osnovna šola, varnost otrok na internetu, zasebnost na internetu, internetne zlorabe, pozitivni in negativni vplivi interneta, internetna vzgoja, problem varnega brskanja na spletu, internetna družabna omrežja
Objavljeno: 10.02.2011; Ogledov: 3110; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

4.
VPLIV MOTIVACIJSKIH DEJAVNIKOV NA VODENJE PROJEKTA PASAVČEK
Teja Strban, 2011, diplomsko delo

Opis: V nalogi smo obravnavali učinkovitost preventivne akcije spodbujanja varnostnega pasu in otroških varnostnih sedežev na spremembe v znanju o otroških varnostnih sedežev, stališča do uporabe varnostnih sistemov in samoporočanem vedenju o pogosti uporabe pri vzgojiteljicah in starših otrok, starih od 4 do 6 let. Poleg tega pa smo želeli oceniti prispevek posameznih preventivnih ukrepov, torej vodenje projektnega dela Pasavček. Nazadnje smo ugotavljali še medsebojno povezanost med znanjem, stališči in samoporočanim vedenjem. Vzgojiteljice so se izobraževale za vodenje in izpeljavo projektnega dela v vrtcih in šolah s poudarkom na otroških varnostnih sedežih, namenjenih otrokom in njihovim staršem. Merjenje znanja, stališč in samoporočanega vedenja je potekalo pred in po končanih aktivnostih. Rezultati staršev so pokazali, da je bila akcija učinkovita v smislu povečanja znanja o otroških varnostnih sedežih, spreminjanja posameznih stališč, vezanih na otroške varnostne sedeže, ter pogostejšega pripenjanja ciljne skupine otrok v otroških varnostnih sedežih na lokalnih cestah in na cestah v naseljih. Starši so tekom akcije pridobili več znanja o otroških varnostnih sedežih ter oblikovali bolj pozitivna stališča do uporabe varnostnih sistemov.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE  Vodenje projekta,  Organiziranje,  Izobraževanje,  Varnost otrok
Objavljeno: 27.07.2011; Ogledov: 1204; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

5.
UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI OTROK V VRTCU
Andreja Krebs, 2014, magistrsko delo

Opis: V Sloveniji imamo kakovostne vrtce, ki otrokom nudijo možnosti za vsestranski razvoj. K temu pripomore načrtovanje kakovostnih dejavnosti in evalviranje napredka otrok. K dobrim in uspešnim ustanovam pa vsekakor spada zagotavljanje varnosti otrok, ki ga urejajo mnogi pravilniki in interni akti, katerih podlaga je Zakon o vrtcih. Magistrsko delo obravnava Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca, Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, Varnostni načrt na igralih in Pravilnik o požarnem redu. V delu smo proučili kazensko odgovornost ter civilno-pravne vidike odgovornosti vrtca in vzgojiteljev. V empiričnem delu magistrske naloge smo ugotavljali, na kakšne načine in v kolikšni meri se varnost v vrtcih zagotavlja ter v kolikšni meri so strokovni delavci seznanjeni s pravilniki, ki to področje urejajo. Zanimala so nas stališča ter izkušnje staršev in vzgojiteljev koroških vrtcev, ki smo jih ob koncu empiričnega dela tudi primerjali.
Ključne besede: varnost otrok v vrtcu, prostor in oprema, varnost na igralih, požarni red, ukrepi za zagotavljanje varnosti, poškodbe otrok v vrtcu.
Objavljeno: 24.02.2014; Ogledov: 2572; Prenosov: 411
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

6.
MNENJE STARŠEV O VARNOSTI OTROK V VRTCU
Urška Arnuš, 2014, diplomsko delo

Opis: Prva ločitev starša in otroka je zelo težka, saj se v prvih mesecih otrokovega življenja ustvarijo močne čustvene vezi. Starši so primorani, zaradi službene odsotnosti otroka oddati v dnevno varstvo in s tem lahko otroci izgubijo občutek varnosti. V vrtcu imajo najboljšo možnost, da si ustvarijo lastno samopodobo in se naučijo druženja z drugimi. Pri igri v večji skupini obstaja možnost za morebitne poškodbe, ki jih lahko s pravilnimi varnostmi ukrepi preprečimo. Otrokova nezgoda je vsestranski dogodek, ki vključuje stopnjo otrokove razvitosti ter otrokovo okolje. Okolje je za otroka zelo pomembno. Otroci, ki živijo v mestnem in primestnem okolju imajo enake možnosti za igro in razvoj. Pomembno je , da se odrasli zavedamo, da otrok ni nikoli kriv za nezgodo, ter da je odvisen od razumevanja, vzgoje in varnosti, ki mu jo dajemo. V diplomski nalogi sem raziskovala mnenja staršev o varnosti otrok v vrtcu, ugotovila ali obstajajo razlike med mestnim in primestnim vrtcem, in če sta starost in spol povezana s pogostostjo poškodb v vrtcu. V vzorec anketiranja sem zajela 100 staršev predšolskih otrok, in sicer 50 staršev otrok mestnega vrtca in 50 staršev otrok primestnega vrtca. Podatke sem zbrala s pomočjo anketnega vprašalnika, jih obdelala s programom Microsoft Excel 2010 ter grafično prikazala v diplomski nalogi. Analiza je pokazala, da je dobro poskrbljeno za varnost otrok v vrtcu, da se po mnenju staršev poškoduje več dečkov kot deklic, in sicer v drugem starostnem obdobju, in da okolje (mestno in primestno) ni povezano s pogostostjo poškodb.
Ključne besede: mestni vrtec, primestni vrtec, predšolski otrok, navezanost, varnost, poškodbe, preprečevanje poškodb
Objavljeno: 10.12.2014; Ogledov: 669; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (725,26 KB)

7.
PRAVNI IN ETIČNI VIDIKI ODGOVORNOSTI VZGOJITELJEV V VRTCU
Petra Sakovič, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo predstavili teoretična izhodišča, pri čemer smo združili razmišljanja različnih avtorjev ter skušali ustvariti celotno sliko odgovornosti dela vzgojiteljev iz dveh različnih zornih kotov, tako pravnega kot tudi etičnega, ki v praksi delujeta skupaj. Vsak zaposleni odgovarja za svoje delo in dejanja na delovnem mestu. Kako pa ta odgovornost vpliva na delo zaposlenih, pa je odvisno od vsakega posameznika posebej. Vzgojitelji smo poklicno zavezani Kodeksu etičnega ravnanja v vrtcu, ki predstavlja moralno zavezujoč akt, ki ga zaposleni v vrtcu, njegove vrednote in načela, razumemo kot zbirko smernic za zgledno delo. V nadaljevanju smo opredelili pojem nadzorstvene dolžnosti in ga umestili v prakso. Podrobneje smo predstavili Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, ki ga mora imeti vsak vrtec. Prav tako pa smo izpostavili bistvene strategije za preprečevanje poškodb otrok v vrtcih. Pri tem smo se sklicevali na Pravilnik o minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca, Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, Standarde otroških igrišč ter si ogledali otroška igrišča in odgovornost vzgojiteljev z vidika zakonodaje. Ob vsem tem pa smo skušali vplesti vlogo vzgojitelja, ki prevzema ne samo eno vlogo, ampak več vlog hkrati, hkrati pa mora opravljati svoje delo pošteno, vestno ter odgovarjati za kršitve dolžnosti. V drugem delu predstavljamo izide empirične raziskave iz pomurskih vrtcev o: vzrokih, pogostosti, kraju in vrsti poškodb otrok, prav tako so nas zanimali podatki o počutju zaposlenih ob poškodbi otroka, stopnji potrebnega nadzora glede na starost otrok, podatki o opuščanju dejavnosti, izvedbi varnostnih ukrepov in zaščiti pred odgovornostjo, omejenosti sposobnosti dela, najpogostejših sankcijah, pogostosti in vzrokih za tožbe s strani staršev. Namen raziskave je: - preučiti odgovornost vzgojiteljev pri izvajanju nadzorstvene dolžnosti, - poiskati vzroke, ki privedejo do poškodb v vrtcih, - preučiti ukrepe vzgojiteljev, s katerimi poskrbijo za varnost otrok. Pri tem so nas zanimale razlike glede na delovno dobo vzgojiteljev.
Ključne besede: varnost otrok v vrtcu, ukrepi za zagotavljanje varnosti, poškodbe otrok, odgovornost vzgojiteljev
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 1156; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

8.
PRIPRAVA OTROKA NA VSTOP V VRTEC
Marija Antloga, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Priprava otroka na vstop v vrtec je teoretske narave. Njen namen je teoretično raziskati pripravo otroka na vstop v vrtec. Otrokova priprava na vstop v vrtec je odvisna od stopnje zaupanja otroka v sebe in svet, ki ga obdaja, od stopnje varnosti oz. varne navezanosti, odvisna je tudi od stopnje zaupanja staršev v vrtec, od kvalitete sodelovanja med družino in vrtcem. Diplomsko delo je razdeljeno na tri ključna poglavja: splošne zakonitosti o otrokovem razvoju, vloga družine (staršev) pri razvoju otroka in priprava otroka na vstop v vrtec. Kako uspešen bo otrokov prvi korak iz varnega zavetja doma in kako se bo prilagosil, v neraziskanem okolju vrtca, zavisi od mnogoterih dejavnikov. Ključna pri pripravi otroka na vstop v vrtec pa je vloga družine.
Ključne besede: družina, otrok, otrokov temperament, sodelovanje med družino in vrtcem, varnost, varna navezanost, vrtec, zaupanje otroka, zaupanje staršev v vrtec.
Objavljeno: 04.01.2016; Ogledov: 770; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (753,25 KB)

9.
Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Apače in podružnične Osnovne šole Stogovci
Klaudija Perko, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Prometno-varnostni načrt Osnovne šole Apače in podružnične Osnovne šole Stogovci je sestavljeno iz treh med seboj smiselno povezanih delov. V teoretičnem delu smo se osredotočili na vzgojo o prometu, na razvojne značilnosti otrok, na njihovo razumevanje prometa, na izobraževanje o prometu in seveda tudi na statistiko prometnih nesreč v Evropi, Sloveniji in v apaškem okolišu. V empiričnem delu smo anketirali učence od prvega do devetega razreda ter njihove starše in učitelje. Z rezultati smo želeli oceniti varnost oziroma nevarnost šolskih poti. V praktičnem delu smo se osredotočili na predvidena nevarna mesta in predvsem na avtobusna postajališča ter na podlagi dobljenih rezultatov ob koncu izdelali tudi prometno-varnostni načrt. V magistrskem delu je bilo ugotovljeno, da obstajajo nekatera potencialno nevarna mesta. Ugotovili smo tudi, da je avtobusnim postajališčem treba dati poseben poudarek, saj so le-ta po večini brez čakališč, nevarno pa je tudi ustavljanje avtobusa ali šolskega kombija na cestišču. Prav tako smo ugotovili, da bankine ob glavnih cestah niso urejene, kakor tudi ne pločniki in kolesarske steze.
Ključne besede: prometno-varnostni načrt, varnost otrok, osnovna šola, prometna vzgoja, avtobusne postaje
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 64; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (15,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici