| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
INTEGRACIJA ELEKTRONSKIH PRODAJNIH POTI V BANKAH
Vesna Lipuš, 2009, diplomsko delo

Opis: V tej diplomski nalogi smo predstavili elektronske prodajne poti bank ter kot primer prikazali še elektronske prodajne poti, ki jih pri svojem poslovanju uporablja Banka Celje d.d. To temo smo raziskali zaradi zanimivosti, predvsem pa zaradi porasta elektronskega poslovanja pri nas v zadnjih letih. Kot vemo je elektronsko poslovanje zelo širok pojem, zato je treba omeniti, da obsega ta pojem tudi elektronsko bančništvo, elektronsko trženje, elektronsko trgovanje, spletno trgovanje, svetovanje na daljavo, elektronsko zavarovalništvo, delo na daljavo, pouk na daljavo… Diplomsko delo smo razdelili na več poglavij in sicer zato, da je bolj pregledno in da se bralci najprej seznanijo z samim pojmom elektronskega poslovanja in da lahko vidijo katere elektronske prodajne poti nudijo banke, med njimi tudi Banka Celje d.d. ki smo jo vključili v diplomsko delo kot primer. Prvi del je tako namenjen razlagi pojma elektronskega poslovanja in razvoju le-tega. Dotaknili smo se tudi vrst elektronskega poslovanja, namenili nekaj besed prednostim in slabostim, ter varnosti elektronskega poslovanja, ki je zelo pomemben element elektronskega poslovanja, še zlasti v današnjih časih, ko se število uporabnikov povečuje. V tem delu smo tudi prikazali vrste elektronskih prodajnih poti, ki jih uporabljajo banke, kot so na primer: bančni avtomati, bančni kioski, pos terminali, telefonsko bančništvo, internetno bančništvo ter druge možne elektronske prodajne poti. V drugem delu pa smo kot primer vzeli Banko Celje d.d. in njene elektronske prodajne poti. Najprej smo nekaj besed namenili izključno Banki Celje d.d., njeni zgodovini in razvoju, nato pa se posvetili elektronskim prodajnim potem. Zaradi zaupnih podatkov, ki nam jih Banka Celje d.d. ne sme posredovati, smo bili omejeni z literaturo. Tako smo podatke črpali iz interneta in raznih brošur, ki so nam jih posredovali zaposleni na Banki Celje d.d. Klasični načini plačevanja s čeki in gotovino, postopoma izginjajo iz prometa, nadomeščajo pa jih sodobni načini plačevanja. Čemu bi nosili gotovino za plačevanje položnic in se izpostavljali nevarnosti ropa, ko pa lahko to izvršimo kar doma s klikom na miško, s tem pa prihranimo tudi pri času. Elektronsko poslovanje nam tako omogoča hitro in kakovostno izvajanje bančnih storitev.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, vrste elektronskega poslovanja, elektronske prodajne poti, internet, komitent, bančni avtomati, informacijski terminali, bančni kioski, pos delovna mesta, internetno bančništvo, telefonsko bančništvo, mobilno bančništvo, klicni centri, pametna kartica, elektronska denarnica, interaktivna televizija, WAP, varnost elektronskega poslovanja, bančno pismo, plačilne kartice, digitalni podpis, Klik, Halo banka, PIN, spam, virusi, trojanski konji, črvi.
Objavljeno: 23.11.2009; Ogledov: 2378; Prenosov: 286
.pdf Celotno besedilo (811,74 KB)

2.
PRIMERJALNA ANALIZA UPORABE INTERNETNIH BANČNIH STORITEV V SLOVENIJI IN HRVAŠKI NA PRIMERIH NLB IN ZAGREBAČKE BANKE
Neva Mihelj, 2010, diplomsko delo

Opis: Kruta resničnost današnjih dni je, da postaja življenjski ritem iz dneva v dan vse hitrejši. Žal se ne moremo ob obveznostih, ki na nas prežijo vsak dan, izogniti bančnemu poslovanju. Zato je internetno bančništvo najboljša rešitev za prihranek dragocenega časa in denarja, ki nam v današnjem času vedno bolj primanjkuje. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili pojme elektronskega poslovanja, elektronskega bančništva in interneta ter se podrobneje poglobili v pojem internetnega bančništva V raziskovalnem delu pa smo predstavili ponudbo slovenskih in hrvaških internetnih bank ter podrobneje predstavili vodilne banke izbranih držav, NLB in Zagrebačko banko. Nato smo primerjali ponudbo internetnega bančništva izbranih bank, NLB — NLB Klik in Zagrebačke banke — e-zaba in ugotavljali podobnosti in razlike med njimi. Bistveno je da se banke zavedajo da morajo na prvo mesto postaviti svoje stranke in pripraviti tako ponudbo, katera bo privabila zadostno število strank. Stranke so danes vedno bolj zahtevne, sposobne, izobražene in zahtevajo tako ponudbo od banke ki bo zadovoljila njihove želje in pričakovanja. Edino tako bodo banke ohranile oziroma povečale svojo konkurenčno prednost, saj v svetu tehnološkega razvoja preživijo le tisti ki znajo izkoristiti priložnosti ki jih ponuja nova ekonomija. Internetno bančništvo se bo v prihodnosti še bolj razvijalo in bo postalo ena od vodilnih storitev v bančnem poslovanju. Banke bodo morale v razvoj internetnega bančništva veliko vlagati, da se bodo lahko prilagajale zahtevam strank, da bodo lahko zagotovile najvišjo stopnjo varnosti in da bodo sledile hitremu tehnološkemu napredku na tem področju.
Ključne besede: internet, elektronsko poslovanje, področja elektronskega poslovanja, elektronsko bančništvo, storitve elektronskega bančništva, internetno bančništvo, varnost.
Objavljeno: 21.09.2010; Ogledov: 2132; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (801,86 KB)

3.
VARNOSTNA POLITIKA E-POSLOVANJA S POUDARKOM NA RAČUNALNIŠKEM KRIMINALU
Aleš Sekelšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Pomemben element elektronskega poslovanja je varnost. Ker se število uporabnikov povečuje, je varnost še toliko bolj pomembna. Posledica rasti elektronskega poslovanja predstavljajo vdori in zlorabe. Zaradi varnosti, so pomembni raznovrstni varnostni mehanizmi in zakonodaja. Bolj kot so podatki zaupne narave in vrednosti, večjo varnost bomo morali zagotoviti. Pri tem nam pomaga najsodobnejša tehnologija, ki nam podatke zaupne narave med prenosom in hranjenjem ščiti V tem diplomskem delu sem predstavil problematiko varnostne politike elektronskega poslovanja, s poudarkom na računalniškem kriminalu. Na začetku sem definiral osnovne pojme, ki jih moramo poznati, da lahko razumemo problematiko elektronskega poslovanja. Podrobno sem opisal pojme kot so internet, kaj je računalniški kriminal, kakšne varnostne politike poznamo, kako pravo ureja in sankcionira računalniški kriminal itd... Navedel sem različne statistične podatke (št. računalniškega kriminala v Sloveniji, finančne izgube zaradi rač. kriminal v ZDA, rač. kriminal po sektorjih, itd.), ki se nanašajo na temo in predstavil dejanske primere napadov, ki so se zgodili v svetu. Zadnje poglavje sem namenil temi hekerjev. Definiral sem pojma heker in hekanja, predstavil hekerje skozi zgodovino, navedel razloge zakaj prihaja do vdorov in zaključil z primeri hekerskega vojskovanja.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, računalniški kriminal, varnost elektronskega poslovanja, elektronsko poslovanje v Sloveniji, hekerji, hekanje, varnostna politika, oblike računalniškega kriminala, primeri računalniškega kriminala, statistika, motivacija hekerjev, standardi pri zagotavljanju varnosti
Objavljeno: 11.11.2010; Ogledov: 1880; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNIH STRANI PETIH VEČJIH ŽIVILSKIH TRGOVIN
Laura Čonč, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, z naslovom Primerjalna analiza spletnih strani petih večjih živilskih trgovin, smo analizirali spletne strani petih živilskih trgovin, za katere menimo, da so v Sloveniji najbolj obiskane. V uvodnem delu smo s številnimi definicijami najprej pojasnili pojem elektronskega poslovanja in opisali njegov razvoj, ki se je začel že v šestdesetih letih. V nadaljevanju smo opisali še vrste elektronskega poslovanja, njegove prednosti in slabosti, varnost in tveganja na področju elektronskega poslovanja, ekonomske vplive elektronskega poslovanja, dinamiko in perspektive ter pravno ureditev elektronskega poslovanja v Sloveniji. Elektronsko poslovanje nam je prineslo številne prednosti, kot so enostavnejši dostop do koristnih informacij, nižji stroški, manjša možnost napak, globalizacija trga in še marsikaj. Pri prehodu na elektronsko poslovanje pa je najpomembnejše zagotavljanje varnosti in zaščita podatkov. Za varnost pri poslovanju tako poskrbimo z različnimi varnostnimi storitvami in metodami, kot so kriptografija, šifriranje, elektronski podpis, gesla, digitalni certifikat, požarni zid, pametna kartica ter mnoge druge. Pri elektronskem poslovanju pa ne smemo pozabiti na elektronsko pošto, ki je najbolj razširjen način elektronskega sporočanja in omogoča uporabnikom hitro in cenovno ugodno pošiljanje in sprejemanje sporočil. V drugem delu diplomske naloge smo opredelili spletno stran, opisali vrste, tipe, elemente in strukture spletnih strani, ter ugotovili kdaj lahko rečemo, da je spletna stran slaba. Kot pri elektronskem poslovanju smo tudi tukaj opisali prednosti in priložnosti, ki jih nudijo spletne strani uporabnikom. Kot enega izmed tipov spletnih strani lahko omenimo spletno trgovino, ki jo ima tudi trgovina Mercator. Spletna trgovina omogoča nakup izdelkov preko spleta. Koristi, ki jih imajo potrošniki od spletne trgovine pa so na primer večja izbira, nižje cene, udobnost izbiranja, kupovanja in dostave, boljša informiranost in druge. V zadnjem delu diplomske naloge pa smo naredili na podlagi določenih kriterijev primerjalno analizo spletnih strani petih živilskih trgovin in sicer: Mercator d.d., Tuš d.d., Spar d.o.o., Lidl d.o.o in Hofer d.o.o.. Za primerjavo smo uporabili kriterije za oblikovanje spletnih strani kot so oblikovna podoba, vsebina, tehnologija, interaktivnost, navigacija, in uporabnost. Poleg teh kriterijev pa smo primerjali še ponudbo trgovin, saj menimo, da je bistvenega pomena za kupce in ostale obiskovalce spletnih strani.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, prednosti in slabosti, varnost elektronskega poslovanja, zakon o elektronskem poslovanju, elektronska pošta, spletna stran, spletna trgovina, analiza spletnih strani
Objavljeno: 08.12.2010; Ogledov: 3249; Prenosov: 453
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

5.
VPLIV ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA NA POSLOVNE MODELE V MALIH PODJETJIH
Uroš Lorger, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Elektronsko poslovanje ne sme biti omejeno zgolj na velike organizacije, saj prinaša vrsto sprememb, ki bodo zlasti prilagodljivim in inovativnim manjšim organizacijam omogočale razcvet. Tako smo ugotovili, da z elektronskim poslovanjem vprašanje velikosti organizacije v določenem smislu celo izginja. Bolj kot velikost, sta za organizacijo pomembni njena prilagodljivost ter odzivnost. Elektronsko poslovanje organizaciji prinese tako neposredne kot tudi posredne koristi, vendar se manjše organizacije slednjih le redko zavedajo. Pomembno je, da so manjše organizacije z uvedbo in uporabe elektronskega poslovanja, s tem pridobile neposredno konkurenčno prednost na trgu.
Ključne besede: uvod, vrednotenje–uporaba, razvitost, varnost elektronskega poslovanja, poslovne strategije, poslovni modeli.
Objavljeno: 25.11.2010; Ogledov: 1674; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

6.
VARNOST ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA IN UPORABA DIGITALNEGA PODPISA V JAVNI UPRAVI
Ivan Kokol, 2011, magistrsko delo

Opis: Sodobnega načina poslovanja si praktično ne moremo predstavljati brez sodobne računalniške infrastrukture in računalniške podpore. To je eno od najhitreje se razvijajočih področij, ki nam prinaša vedno nove načine poslovanja, hkrati pa tudi nova tveganja, ki se pojavljajo pri elektronskem poslovanju. Tako kot pri klasičnem poslovanju so tudi pri elektronskem poslovanju najpomembnejše informacije, ki nam predstavljajo ključno konkurenčno prednost. V elektronskem poslovanju se dodatno pojavljajo težave, ker nam vsaka kopija informacije predstavlja izvirnik in je mnogo težje nadzorovati razširjanje informacij. Informacije lahko imamo pod nadzorom le v nadzorovanem okolju. V trenutku, ko informacije zapustijo varovano okolje, pa moramo poskrbeti, da je prejemnik informacij le tisti, kateremu je informacija namenjena. Da informacije ustrezno zaščitimo moramo poskrbeti za fizično varovanje lokacij, kjer se takšne informacije nahajajo. Samo fizično varovanje pa ni dovolj za zagotavljanje celovite zaščite informacij, saj nam različne analize prikazujejo, da so podatki največkrat zlorabljeni tako, da so pridobljeni neposredno iz podatkovnih baz, skupne rabe podatkov računalniških omrežjih in iz podatkov, ki se nahajajo na prenosnih računalnikih. Za celovitejšo zaščito informacij si pomagamo s kriptografijo. Kriptografski postopki nam omogočajo dodatno zaščititi informacije in nam v primeru izgube ali prestrezanja posameznih sporočil zagotavljajo, da so informacije berljive le, če poznamo načine kodiranja in ustrezne ključe za odklepanje vsebine. Posebej uporabni so kriptografski postopki, ko se informacije pošiljajo po nezavarovanih komunikacijskih poteh. Načini kodiranja informacij morajo biti med pošiljateljem in prejemnikom dogovorjeni. Tukaj je najenostavnejša uporaba digitalnih potrdil, ki istočasno identificirajo posameznike v komunikaciji in omogočajo visoko stopnjo zaščite pomembne vsebine s pomočjo kriptografskih postopkov. V poslovni komunikaciji je pomemben tudi podatek o poslovnem subjektu in podatek o zastopniku, ki lahko poslovni subjekt zakonito zastopa. Ti podatki so dostopni v Poslovnem registru Slovenije. Ker se tudi v poslovni komunikaciji elektronsko poslovanje vse bolj razširja, nam Evidenca digitalnih potrdil posreduje še dodatne informacije, ki povezujejo digitalna potrdila zastopnikov poslovnih subjektov s podatki poslovnih subjektov v Poslovnem registru Slovenije. Evidenca digitalnih potrdil je zastavljena tako, da je vzpostavljena neposredna povezava z vsemi overitelji v Republiki Sloveniji in omogoča zagotavljanje verodostojnih podatkov o digitalnih potrdilih zastopnikov. Evidenca digitalnih potrdil je osnova za razmah elektronskega poslovanja med poslovnimi subjekti in javno upravo, kar se je potrdilo z analizami, ki so bile narejene.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, varnost elektronskega poslovanja, kriptologija, Poslovni register Slovenije, evidenca digitalnih potrdil, javna uprava
Objavljeno: 28.06.2011; Ogledov: 1668; Prenosov: 302
.pdf Celotno besedilo (10,23 MB)

7.
PRIMERJAVA E-BANČNIŠTVA TREH NAJVEČJIH SLOVENSKIH BANK
Laura Fišer, 2012, diplomsko delo

Opis: Zametki informacijske tehnologije segajo že v čas pred našim štetjem. Konec 19. stoletja je prinesel pomembne izume, kot so telefon, radio … Resne začetke mikroelektronike, računalnikov in telekomunikacij pa uvrščamo v čas okrog leta 1970. Pojem internet, ki ga lahko opredelimo kot ogromno globalno mrežo, pa lahko uvrstimo v leto 1982. Internet je posegel v vse sfere družbe, nepogrešljiv je tudi v znanosti, politiki, šolstvu, zdravstvu, ekonomiji … Internet je močno posegel tudi po bančništvu in nam omogoča novo realnost poslovanja z bankami. Danes za banke elektronsko bančništvo ne predstavlja več konkurenčne prednosti, pač pa nujno obliko za obstoj na trgu. Omogoča nam udobnejše in hitrejše opravljanje storitev kjerkoli in kadarkoli. Prednosti elektronskega bančništva se kažejo predvsem v prihranku časa, ni nam potrebno spremljati odpiralnega časa bank, prihranimo nekaj živcev, ker se nam ni treba prebijati skozi čakalne vrste, imamo realen vpogled na bančno stanje, smo sproti obveščeni o prilivih in odlivih ipd. Pomanjkljivosti pri spletnem bančništvu lahko nastanejo predvsem pri zagotavljanju potrebne računalniške opreme in nestabilni povezavi na internet. Ključen dejavnik tega modernega poslovanja pa predstavljata varnost in zaupnost podatkov, česar se zavedajo tudi banke, ki skušajo kar se da hitro posodabljati svoje operacijske sisteme in uporabljati najvarnejšo tehnologijo, ki zagotavlja skoraj popolno varnost, žal pa ne absolutne varnosti. Okolje, v katerem delujejo banke, je dinamično in spremenljivo, zato se morajo banke prilagajati spremenljivemu okolju, če želijo ostati uspešne. Na primeru treh vodilnih slovenskih bank – NLB d. d., Nova KBM d. d. in Abanka Vipa d. d. – smo ugotovili prav to, da je vsem trem bankam težko slediti potrebam potrošnikov, kaj šele biti konkurenčni. Vse banke se na svoj način trudijo prilagajati, kar se kaže tudi v podobnostih njihovih storitev.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, oblike elektronskega bančništva, varnost elektronskega poslovanja, NLB Klik, Bank@Net
Objavljeno: 27.11.2012; Ogledov: 1375; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (963,89 KB)

8.
SPLETNO TRŽENJE NA PRIMERU MOBILNIH OPERATERJEV
Janja Ribič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem se odločila, da bom predstavila spletno trženje mobilnih operaterjev, ki postaja vse bolj pomembna in praktična spletna storitev, saj je pomembna oblika in vsebina spletnih tržnikov. Predstavila sem elektronsko poslovanje in spletno trženje mobilnih operaterjev. Opisala sem načine spletnega trženja, prednosti, načela in pogoje za uspešno spletno trženje.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, spletno trženje, prednost, varnost elektronskega poslovanja, mobilni operaterji.
Objavljeno: 09.10.2014; Ogledov: 553; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

9.
POSLOVNI POTENCIALI REŠITVE CRM V ENERGETSKEM PODJETJU
Tadej Vogrinčič, 2015, magistrsko delo

Opis: Podjetja se vsakodnevno srečujejo z ogromnim številom strank, ki pa ne predstavljajo samo potencialnega vira dohodka, ampak so tudi odličen vir pridobivanja pomembnih informacij za morebitno poznejšo pripravo marketinških akcij in segmentacijo trga. Množico podatkov, ki vsakodnevno prihaja v centralno bazo podatkov je treba uspešno upravljati, da lahko izkoreninimo le tiste spremenljivke, ki so za podjetje pomembne. Podjetja, katera bodo sposobna investirati v iskanje pravih prodajnih priložnosti in izboljševanje prodajnih procesov ter bodo sposobna optimizirati svoj čas za doseganje odličnosti v podpori svojim kupcem bodo konkurenčna na trgu. Sistem CRM postaja v današnjem času ena izmed ključnih programskih rešitev za upravljanje odnosa s strankami. Včasih je veljalo, da so si programske rešitve lahko privoščila le velika podjetja z lastnimi IT- oddelki, medtem ko je danes CRM dostopen tudi malim hitro rastočim podjetjem. Uvedba rešitve CRM še sama po sebi ne pomeni uspeha podjetja, pač pa mu daje podlago za lažjo dosego le-tega. Pogoj za uspešno poslovanje je centralizacija podatkov o strankah, natančno definiranje poslovnih procesov in natančno usmerjena poslovna strategija podjetja. V magistrski nalogi smo uvodoma raziskali področje informatizacije poslovanja kot posledico le-te reorganizacijo poslovanja in procesov ter varnost takega načina dela. V nadaljevanju smo podrobneje definirali koncept CRM, tehnologijo, procese in trende ter uporabo rešitve na dotičnem podjetju. V drugem delu smo se teoretično nanašali na uporabo rešitve CRM v praksi, analizirali uvedbo in prenovo rešitve v podjetju ter prikazali trend CRM 2.0 na primeru predstavitve podjetja s pomočjo socialnega omrežja Facebook. V zadnjem delu naloge smo prikazali uporabo testne CRM rešitve, s pomočjo Intrix-ove spletne CRM aplikacije. In kakšna naj bo rešitev CRM, da bo uspešna? Uspeh je zagotovljen, če podjetja sledijo trendom, upoštevajo dosedanje dobre poslovne prakse in se uvedbe lotevajo načrtno. Najpomembnejša lastnost ki jo mora imeti dober sistem CRM je prilagodljivost. Prodajni procesi se skozi leta spreminjajo in temu mora slediti tudi CRM.
Ključne besede: reorganizacija poslovanja, varnost elektronskega poslovanja, CRM, upravljanje odnosov s strankami, social CRM
Objavljeno: 03.06.2015; Ogledov: 670; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

10.
PRESOJA ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA V RAČUNOVODSTVU PODJETJA LANCOM D.O.O.
Petra Škerbinek, 2016, diplomsko delo

Opis: Z razvojem informacijske in komunikacijske tehnologije se je spremenil način poslovanja podjetij. Elektronska oblika poslovanja je postala nepogrešljiva. Ta oblika poslovanja je prinesla nove možnosti in priložnosti za sodelovanje med poslovnimi partnerji Računovodstva v današnjem času pomeni veliko več, kot le knjiženje poslovnih dogodkov. Omogoča učinkovit nadzor nad odhodki in prihodki v podjetju ter posledično močno vpliva na sprejemanje poslovnih odločitev. E-računovodstvo ali spletno računovodstvo predstavlja sodobno obliko vodenja poslovanja podjetij. Računalniška orodja za vodenje računovodstva podjetniku in računovodji močno olajšajo delo. Omogočajo namreč skoraj vse: izdajanje, sprejemanje, pošiljanje predračunov in računov, vnašanje potnih nalogov, obračunavanje stroškov, plačevanje obveznosti v spletni banki, pošiljanje obračunov v e-davke, hkrati pa omogočajo nadzor nad poslovanjem v realnem času. Elektronsko računovodstvo omogoča tudi usklajen in samodejno uveljavljanje novih zakonskih sprememb in ažuriranje pomembnih poslovnih podatkov. Pomembno je zagotavljanje varnosti pri elektronskem poslovanju in zagotavljanje arhiviranja v skladu z zakonodajo. Proučili smo elektronsko računovodstvo in presoditi njegovo uporabo v podjetju LANCom ter predlagati ukrepe za izboljšavo elektronskega računovodstva.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-računovodstvo, prednosti in slabosti e-računovodstva, varnost elektronskega poslovanja, arhiviranje.
Objavljeno: 25.05.2016; Ogledov: 474; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (686,65 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici