SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
RAČUNALNIŠKE REŠITVE ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA V SLOVENSKIH BANKAH
Teja Emeršič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili računalniške rešitve elektronskega bančništva petih slovenskih bank. Izbrano temo smo raziskali predvsem zaradi izjemnega porasta elektronskega bančništva pri nas. Elektronsko bančništvo pomeni poslovanje banke s stranko, ki je lahko pravna ali fizična oseba, preko elektronskih prodajnih poti. Diplomska delo je razdeljeno v več tematskih sklopov. V prvem delu je razlaga pojma elektronskega bančništva. Opisali smo še razvoj elektronskega bančništva, ponudbo in trende elektronskega bančništva. V drugem delu opisujemo proizvajalce računalniških rešitev. Med te spada podjetje Hermes Softlab, ki ponuja Bančni asistent, Večbančni asistent plus in Poslovno VEZ za podjetja ter Bančni asistent za fizične osebe. Podjetje Halcom ponuja na eni strani Hal E-Bank/WebRetail za osebno uporabo na drugi pa Hal E-Bank/Personal in Hal E-Bank Corporate za podjetja. Pri podjetju Zrcalo smo opisali EPP (elektronski plačilni promet) in ZRCALO e-banka. Adacta pa ponuja AdInetBank. V tretjem delu smo opisali pet slovenskih bank, ki uporabljajo različne računalniške programe različnih proizvajalcev. Pri banki Sparkasse smo opisali Net.Stik in Net.Stik PRO za podjetja, Tel.Stik (telefonska banka), servisne centre in mobilne sodelavce. Banka Koper ponuja Banko IN (spletna banka), sistem elektronskega bančništva I-Net ter Infotel (telefonsko bančništvo). Pri Novi Ljubljanski banki smo opisali NLB Klik za fizične osebe, NLB Proklik za pravne osebe, NLB Moba (mobilna banka) in NLB Teledom. UniCredit banka ponuja Online b@nko, E-Bank in MultiCash (mednarodni sistem elektronskega bančništva). Pri Nova KBM pa smo opisali Bank@Net za fizične osebe, Poslovni Bank@Net za pravne osebe, TeleBanka in SMS sporočila. Pri vseh bankah smo se dotaknili tudi varnosti elektronskega bančništva. Opisali smo storitve, ki jih lahko uporabniki opravljajo, kakšne tehnične zahtevnosti morajo imeti računalniki za lažjo obdelavo podatkov in kaj morajo uporabniki kupiti za uporabo. Elektronsko bančništvo je izrednega pomena za banko, ki ni postala samo poslovna priložnost, ampak nuja, če želi ostati na trgu konkurenčna. Pomanjkanje ustreznega znanja ljudi in posledično nezaupanje v sodobno tehnologijo ter varnost poslovanja preko elektronskega bančništva, je glavna ovira pri njihovi širitvi.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, programske rešitve, Hermes Softlab, Bančni asistent, Poslovna VEZ, Halcom, Hal E-Bank, Zrcalo, ZRCALO e-bank, Adacta, Sparkasse, Net.Stik, Tel. Stik, banka Koper, I-Net Bank, Banka IN, Infotel, NLB, NLB Klik, NLB Moba, NLB Teledom, UniCredit banka, Online b@nka, Multicash, Varnost, Nova KBM, Bank@Net, TeleBanka, SMS sporočila.
Objavljeno: 15.10.2009; Ogledov: 3066; Prenosov: 331
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

2.
ZAUPANJE IN ZADOVOLJSTVO BANČNIH STRANK V INTERNETNO BANČNIŠTVO
Nika Mihič, 2010, diplomsko delo

Opis: V današnjem času nam računalniki lajšajo delo, so neskončen shranjevalec in vir informacij, uporabljajo se kot komunikacijsko sredstvo in konec koncev skrbijo tudi za zabavo. Tako poteka preko računalnika in ostalih elektronskih medijev vse več poslovnih dogodkov. Tak način življenja je tudi spremenil navade potrošnikov. Sedaj so potrošniki tisti, ki določajo kakšnih storitev si želijo. Podjetja pa morajo svojo ponudbo kar se da hitro prilagajati potrošnikovemu povpraševanju. To velja tudi za internetno bančništvo. Pojav interneta je povzročil, da se postopoma brišejo meje tudi na bančnih trgih. Vse večja konkurenca med bankami pa povzroča, da banke znižujejo stroške procesiranja finančnih operacij. Prav internetno bančništvo je tisto, ki močno zniža stroške finančnih operacij. Zaradi tega se vse več bank močno nagiba k internetnem bančništvu, ki naj bi sčasoma prevzelo izvajanje transakcij. Na ta način je internetno bančništvo postalo najhitreje rastoči in razvijajoči se segment v bančništvu. Opravljanje storitev preko spleta je za komitente bistveno lažje in bolj udobno, kot opravljanje storitev na tradicionalen način, bankam pa omogoča bolj ekonomično in kvalitetnejše poslovanje. Banke morajo zato posvetiti veliko pozornost učinkovitemu izkoriščanju svojih virov, med katere sodi tudi informacijska tehnologija. Internetno bančništvo poraja med bodočimi uporabniki določene pomisleke, predvsem glede varnosti podatkov, vendar je treba poudariti, da večjega kriminala na področju spletnega bančništva še ni bilo. Kljub temu je pomembno stalno dopolnjevanje varnostnih sistemov v sami banki. Kar se nezaupanja v internetno bančništvo tiče to bo prisotno vse dokler bo tehnologija hitela s takšno hitrostjo. Dobra stran je da internetno bančništvo uporablja mlajša generacija. Tako da mislimo da bo internetno bančništvo v prihodnosti bolj uporabljeno.
Ključne besede: Banke, internetno bančništvo, internet, bančne storitve, bančne stranke, varnost bank, varnost uporabnika bančnih storitev, digitalni certifikat, enkratna in statična gesla, identifikacija, avtentikacija, računalniški kriminal, računalniška forenzika, zaupanje, zadovoljstvo
Objavljeno: 03.08.2010; Ogledov: 2106; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

3.
VARNOST ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA ZA POTROŠNIKE PRI NOVI LJUBLJANSKI BANKI IN NOVI KREDITNI BANKI MARIBOR
Teja Imperl, 2010, diplomsko delo

Opis: Tehnološki napredek in vse hitrejši življenjski stil potrošnikov sta pripravila banke do tega, da uvajajo v svojo ponudbo storitev elektronsko poslovanje. Komitentom je poleg udobja prihranjenega ogromno časa, banke pa na ta način razbremenijo svoje uslužbence na bančnih okencih, ki se lahko bolj posvetijo posameznim strankam. Vse več ljudi se poslužuje opravljanja bančnih storitev preko elektronskega bačništva. Pri uporabi elektronskega bančništva se kažejo naslednji pozitivni učinki: • zmanjšanje stroškov bančnega poslovanja, • prihranek strankinega časa, • primerljivost informacij, • odpiranje novih trgov • itd. Spletno bančništvo je izpostavljeno različnim tveganjem. Rešitve elektronskega bančništva morajo zato zagotavljati visoko varnost. Podatki morajo biti tajni, prebere jih lahko le tisti, kateremu so namenjeni. Prav tako mora biti onemogočeno spreminjanje podatkov ob prenosu, prejemniku mora biti omogočeno ugotavljanje identifikacije osebe, ki je poslal podatke, prejemniku mora biti tudi omogočeno preverjanje pristnosti spletnega mesta. To omogočajo različni varnostni ukrepi, kot sta npr. šifriranje, elektronski podpis, overjanje itd. V prvem delu diplomskega dela smo se osredotočili na teoretično predstavitev elektronskega bančništva, zakonodaje in varnosti elektronskega poslovanja. V drugem delu pa smo predstavili elektronsko bančništvo ter varnost le-tega na primeru dveh največjih slovenskih bank, in sicer NLB, ki ima za potrošnike elektronsko banko imenovano NLB Klik in NKBM, ki uporablja Bank@Net, ter primerjava obeh. Banke se zavedajo vseh nevarnosti v sodobnem svetu oz. svetu interneta in skušajo po svojih najboljših močeh uporabnike obvarovati pred le-temi.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: elektronsko bačništvo, varnost elektronskega bačništva, NLB Klik, Bank@Net, ZEPEP
Objavljeno: 15.02.2011; Ogledov: 1388; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA TUJIH BANK V SLOVENIJI
Tomas Cigan, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili elektronsko bančništvo štirih tujih bank, ki poslujejo na slovenskem trgu. Izbrano temo smo izbrali zaradi aktualnosti in vse večjega povpraševanja in ponudbe elektronskega bančništva. Elektronsko bančništvo opredelimo, kot poslovanje banke s fizično ali pravno osebo, preko elektronskih tržnih poti. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu so opisane glavne značilnosti, zgodovina, storitve, trendi in varnost elektronskega bančništva. Opredelili smo tudi poslovni vidik elektronskega bančništva, kjer smo ugotovili prednosti in slabosti, ki jih prinaša elektronsko bančništvo za banke in komitente. Drugi del zajema praktične primere elektronskega bančništva štirih tujih bank, ki poslujejo na slovenskem trgu. Predstavili smo sisteme elektronskega bančništva Banke Sparkasse, Unicredit Banke, Raiffeisen Banke in Hypo Alpe-Adria Banke. Podrobneje smo opisali storitve, ki jih posamezne banke nudijo, kakšne so tehnične zahteve za uporabo storitev in komu so storitve namenjene. Banke morajo dolgoročno uspešnost in konkurenčnost na trgu nedvomno graditi na elektronskem bančništvu. Dobro razvit sistem elektronskega bančništva, podprt z moderno tehnologijo in utečenimi varnostnimi standardi, predstavlja pomembno konkurenčno prednost na trgu. Še vedno pa obstajajo ovire pri širitvi elektronskega bančništva, ki se kažejo predvsem pri ljudeh, ki nimajo ustreznega znanja in tako posledično ne zaupajo v varnost in sodobno tehnologijo. Elektronsko bančništvo uporablja predvsem mlajša generacija, kar pomeni, da se nam za prihodnji razvoj in širitev elektronskega bančništva ni treba bati.
Ključne besede: Elektronsko bančništvo, storitve elektronskega bančništva, varnost elektronskega bančništva, trendi elektronskega bančništva, poslovni vidik elektronskega bančništva, Banka Sparkasse, Unicerdit Banka, Reiffeisen Banka, Hypo Alpe-Adria Banka, Net.stik, Tel.stick, Multicash, E-račun, ReiffeisenNET, HYPOnet, Online b@nka, E-bank.
Objavljeno: 11.07.2011; Ogledov: 1630; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (818,51 KB)

5.
E-BANČNIŠTVO: PREDSTAVITEV, PRIKAZ UPORABE IN PRIMERJAVA SPLETNIH BANK NLB KLIK IN BANK@NET
Miha Šalamun, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju sem s proučitvijo strokovne literature in informacijami dostopnimi na svetovnem spletu ter z lastno primerjavo in analizo proučil spletno bančništvo v Sloveniji na primeru dveh spletnih bank NLB Klik in Bank@Net. V začetku sem opredelil spletno bančništvo, podal prednosti in slabosti, predstavil varnost, načine varovanja in zaščite spletnega bančništva ter statistiko uporabe v Sloveniji. V nadaljevanju sem predstavil značilnosti dobrih in slabih spletnih strani ter njihove pomanjkljivosti in slabosti. Diplomski seminar sem nadaljeval s predstavitvijo dveh slovenskih spletnih bank NLB Klik in Bank@Net. Opisal sem, kaj navedeni banki nudita, predstavil minimalne zahteve za uporabo, podal praktični prikaz uporabe in predstavil vse možnosti uporabe. V zadnjem poglavju sem izvedel primerjavo glede na uporabnost, vizualni izgled, varnost in ceno.
Ključne besede: spletno bančništvo, spletne strani, varnost, zaščita, načini varovanja, statistika uporabe, NLB Klik, Bank@Net, prikaz uporabe
Objavljeno: 11.07.2011; Ogledov: 2609; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

6.
PRIMERJALNA ANALIZA VARNOSTNIH MEHANIZMOV SPLETNEGA BANČNIŠTVA NLB D.D. IN NOVE KBM D.D.
Damir Kontrec, 2011, diplomsko delo

Opis: S hitrim razvojem interneta se je marsikatera storitev prenesla tudi v virtualni svet. Leto 1997 je bilo prelomno za spletno bančništvo na slovenskem trgu, saj je to storitev začela ponujati banka SKB. Danes pa živimo v času, kjer praktično vse banke ponujajo storitev spletnega bančništva. Kljub dobri ponudbi bank, pa ta storitev pri nas ni tako zelo uveljavljena. Raziskave kažejo, da smo v primerjavi z evropskimi državami na repu razpredelnice. Videti je, da bodo banke morale poiskati nove, bolj zanimive pristope s katerimi bodo pritegnile svoje komitente k uporabi te storitve. Dejstvo je, da z uporabo spletnega bančništva pridobi tako banka, kot komitent. Živimo v času, ko je čas dragocena dobrina, tako lahko z uporabo tovrstne spletne storitve veliko prihranimo, saj ni čakalnih vrst, storitev pa je na voljo 24 ur na dan. Eden izmed glavnih razlogov, zakaj se ne poslužujemo storitve v večji meri, je vprašanje varnosti. Na spletnih straneh bank, lahko najdemo vsa potrebna navodila za varnejše opravljanje spletnih storitev. Mehanizmi, s katerimi se banke poslužujejo, da bi zagotovile največjo varnost, se med sabo razlikujejo. Vredno je izpostaviti možnost osebnega sporočila ter možnost obveščanja preko SMS sporočila pri vstopu v NLB Klik ali ob opravljeni transakciji pri Bank@Netu. Z omejitvijo dnevnega ali mesečnega limita pa uporabnik omeji porabo sredstev na računu. Pri Novi KBM so se odločili za zanesljivo obliko overjanja z enkratnimi gesli, ki jih generira identifikacijska kartica SecureID. Z uporabo enkratnih gesel, se uporabnik dodatno zaščiti pred krajo gesla, ki je v tem primeru brezpredmetna, saj se za ponoven vstop generira novo, unikatno geslo. Dvomi glede varnosti se manjšajo, a ne bodo nikoli izginili. Absolutne varnosti na spletu nam ne more nihče zagotoviti, tako je tudi pri spletnem bančništvu. Tako morajo banke znova in znova posodabljati in odpravljati napake pri aplikacijah, ki se ugotovijo med uporabo. Za našo varnost na spletu pa lahko naredimo največ mi sami. Na internetu je dosti virov, kjer lahko najdemo navodila za varnejšo uporabo spleta, na nas samih pa je, če bomo naredili korak v pravo smer in se ustrezno izobrazili na tem področju.
Ključne besede: Spletno bančništvo, razvoj, ZEPEP, Varnostni mehanizmi, varnost, šifriranje, digitalni certifikat, protokol za varen prenos podatkov, požarni zid, NLB, Nova KBM, NLB Klik, Bank@Net
Objavljeno: 19.01.2012; Ogledov: 2244; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

7.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNEGA BANČNIŠTVA NKBM BANKE IN BANKE BUDAPESTI BANK
Martina Žemlič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Hiter napredek informacijske tehnologije je vodil v množično uporabo interneta, prav tako pa tudi elektonskega bančništva. Prav takšna oblika bančništva nam ponuja veliko prednosti, ki se odražajo v prihranku časa, saj so nam storitve, ki jih ponujajo banke preko elektronskega bančništva na voljo 24 ur na dan in vse dni v letu in prihranku denarja saj s takšnim načinom poslovaja privarčujejo tako banke kot komtenti. Zelo pomembno vlogo igra prav tako varnost. Banka je dolžan postaviti varne sisteme, ki omogočjao komitentom varno in enostavno uporabljanje bančnih storitev. Komitenti pa moraj biti v ravnaju s spletno banko skrbni in odgovorni. Konkurenči boj v ponudbi spletnega bančništva je zelo velik, zato si morajo banke zagotoviti, da so v koraku s časom, kati drugače ne bodo imele konkurečne prednosti. V diplomskem seminarju smo najprej opredelili pojem elektronskega poslovanja, oblike in njegove prednosti in slabosti. Raziskali smo elektronsko bančništvo, vrse elektronsega bančništva, njegove prednosti in slabosti. Opredelili smo tudi pojem spletno bančništvo. Opisali smo razvoj elektronskega bančništva. Preučevali smo ponudbo slovenskih bank na področju elektronskega bančništva v primerjavi z bančništvom na madžarsem. Ugotovili smo, da je v Sloveniji, prav tako pa tudi na Madžarskem elektronsko bančništvo zelo razvito saj se obravnavani banki zavedata pomembnosti elektronskega poslovanja po internetu. Kar smo podkrepili na primerih spletnega bančništva v NKBM in Budapesti Bank.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektonsko bančništvo, varnost elektronskega bančništva, splento bančništvo, Nova Kreditna Banka Maribor, Budapesti Bank
Objavljeno: 01.12.2011; Ogledov: 1297; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (741,41 KB)

8.
PRIMERJAVA SODOBNIH E-BANČNIH POTI V SLOVENIJI IN NEMČIJI - SKB BANKA, NKBM IN NEMŠKA BANKA DEUTSCHE BANK
Danijela Novak, 2011, diplomsko delo

Opis: Tradicionalni model bančnega poslovanja preko bančne poslovne mreže počasi a postopoma zamenjujejo sodobne tržne poti, ki prevzemajo vodilno vlogo na bančnem trgu. Med sodobne storitve elektronskega bančništva štejemo: bančne avtomate, samopostrežne kioske, plačilne kartice, telefonsko bančništvo, mobilno in spletno (internetno) bančništvo. Elektronsko bančništvo se med ljudmi hitro širi, komitentom omogoča predvsem hitro in enostavno poslovanje. Omogoča udobno opravljanje bančnih poslov kar iz domačega naslonjača, ne da bi bilo potrebno stopiti v najbljižjo bančno poslovalnico. Omogoča prihranek časa in prihranek denarja. Velika prednost je tudi fleksibilnost poslovanja, neodvisnost od poslovnega časa bančnih enot, saj omogoča 24-urno dostopnost do bančnih storitev, in to vsak dan. Pomanjkanje ustreznega znanja ljudi in posledično nezaupanje v sodobno tehnologijo ter varnost poslovanja preko elektronskega bančništva pa predstavlja glavno oviro pri njegovi širitvi, zavira razvoj e-ekspanzije. Z primerjavo med bankami smo prišli do spoznanja, da je elektronska bančna poslovalnica banka prihodnosti. Tako banke v Sloveniji kot banke v tujini ponujajo na področju elektronskega bančništva praviloma enake storitve, ponudba se bistveno ne razlikuje, kajti ko ena banka na trg ponudi novost, ji kaj hitro sledijo ostale. SKB banka, Nova Kreditna banka Maribor in nemška banka Deutsche Bank komitentom ponujajo širok izbor storitev na področju elektronskega bančništva. Vse ponujajo telefonsko in mobilno bančništvo, spletno bančništvo, bančne kartice in bančne avtomate. V okviru le-teh pa ponujajo storitve kot je vpogled v stanje na računu in prenos sredstev, omogočajo pa tudi storitve na področju poslovanja z depoziti in borzno trgovanje. V zadnjem času pa na bančnem trgu vse več delujejo tudi virtualne banke t.i.banke brez poslovalnic, pri katerih je prav tako zaznati trend rasti.
Ključne besede: Elektronsko bančništvo, elektronska bančna poslovalnica, prednosti in slabosti e-bančništva, varnost e-bančništva, spletno bančništvo, telefonsko bančništvo, mobilno bančništvo, kreditno-plačilne kartice, bančni avtomati, Nova KBM, SKB banka, Deutsche Bank.
Objavljeno: 23.01.2012; Ogledov: 2804; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

9.
INFORMACIJSKE REŠITVE ZA PODPORO POSLOVANJA Z VREDNOSTNIMI PAPIRJI
Niko Starman, 2012, magistrsko delo

Opis: V današnjem času je v podjetjih potrebna nenehna informatizacija poslovnih procesov in ostalih dejavnosti z namenom ponuditi strankam kar se da najboljše produkte ter storitve. S tem nenehnim izboljševanjem si podjetje zagotovi korak pred konkurenco in tako vedno več strank, ki podjetju zaupajo. Pri uvajanju novih funkcionalnosti je potrebno upoštevati veliko faktorjev, ki so izredno pomembni. Tako je potrebno upoštevati različne vidike varnosti, predpisane zakone, stroške ter druge kriterije, ki omogočajo uspešno uvedbo nove rešitve. Časovni vidik je izredno pomemben pri trgovanju z vrednostnimi papirji. Pri trgovanju je namreč za uspešno sklenjen posel pomembna vsaka milisekunda. Da zadeve delujejo tako kot morajo je potrebno imeti uvedeno posebno informacijsko rešitev, ki skrbi za podporo poslovanju z vrednostnimi papirji. V tujini je veliko rešitev lastnega razvoja, obstaja tudi nekaj zelo znanih rešitev, ki jih ponujajo zunanji izvajalci. V Sloveniji sta najbolj znana dva ponudnika rešitev, ki delujejo pri trgovanju na Ljubljanski borzi vrednostnih papirjev. Rešitve tako omogočajo oddajo naročila za nakup ali prodajo vrednostnih papirjev preko standardnih poti – storitev je potrebno opraviti v banki oz. drugi finančni instituciji, ki lahko trguje s finančnimi instrumenti. Že od leta 1997, ko se je v Sloveniji pojavilo elektronsko bančništvo, se nenehno razvijajo nove storitve spletnega bančništva. Eno izmed njih je tudi v tujini zelo uveljavljeno spletno trgovanje z vrednostnimi papirji. V Sloveniji se zaradi majhnosti trga in drugih omejitev ta storitev šele počasi razvija. V nalogi smo analizirali številne rešitve ter ugotovili, da je pri vseh na voljo tudi modul, ki omogoča spletno poslovanje z vrednostnimi papirji. Potrebno je analizirati obstoječe stanje v Novi KBM, ki uporablja rešitev IBI Master in izbrati rešitev, ki bi zagotovila spletno oddajo naročila za nakup ali prodajo vrednostnih papirjev. Pri tem je potrebno upoštevati številne kriterije, ki bodo uporabnikom storitve spletnega trgovanja z vrednostnimi papirji ponudile najboljšo možno uporabniško izkušnjo, brez dodatnih omejitev, ob primerni varnosti ter z nizkimi stroški tako za uporabnika kot tudi za banko. Ob takšni analizi je nato potrebno odločiti, ali je uvedba nove funkcionalnosti v spletno banko smiselna ali ne.
Ključne besede: E-poslovanje, spletno bančništvo, informacijska varnost, digitalno potrdilo, informacijske rešitve za podporo poslovanja z vrednostnimi papirji, IBI Master, Shark, borza, Ljubljanska borza vrednostnih papirjev, Nova KBM d.d., Bank@Net, kriteriji za izbiro rešitve
Objavljeno: 22.10.2012; Ogledov: 1420; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

10.
PRENOVA SPLETNEGA BANČNIŠTVA NA PRIMERU NOVE KBM
Natalija Grager, 2012, magistrsko delo

Opis: Glede na današnjo konkurenco na tržišču in glede na sam tempo življenja je za podjetja pomembno, da se neprestano prilagajajo in iščejo načine, kako zadovoljiti svoje uporabnike. Tako morajo tudi banke prilagajati svoje procese in iskati nove prodajne poti ter ponuditi nekaj, kaj druge banke ne ponujajo. Ena izmed zelo priljubljenih prodajnih poti tako za banko kot za uporabnike je elektronsko bančništvo. Pri elektronskem bančništvu je trenutno najbolj priljubljeno mobilno bančništvo takoj za spletnim bančništvom. Seveda je eden izmed zelo pomembnih vidikov samega spletnega kot tudi mobilnega bančništva varnost. Uporabniki namreč ne bi uporabljali spletnega bančništva, ki ni varno in v katerega lahko vdre nepridiprav in odtuji njihovo premoženje ali identiteto. Zato je tudi pomemben zakon o elektronskem poslovanju in kazenski zakonik, kjer je opisano, kako se kaznujejo posamezne kršitve v povezavi z računalniškim kriminalom. Drugi zelo pomemben vidik pri spletnem bančništvu je sama funkcionalnost spletnega bančništva, saj če le-ta ni funkcionalen, ga uporabniki ne bodo uporabljali. Za banke je zelo pomembno, da prilagajajo svoje obstoječe procese uporabnikom. Spletno bančništvo je eden izmed teh procesov, ki je na voljo uporabnikom že kar nekaj časa in je zato v nekaterih bankah že zastarelo in uporabnikom neprijazno. Da banke zadovoljijo uporabnike in jim ponudijo ter presežejo njihova pričakovanja, je potrebno poslovni proces kot je spletno bančništvo kontinuirano prenavljati. Seveda je za takšen poseg potrebno dobro poznavanje samih poslovnih procesov. V banki morajo tako natančno definirati poslovni proces, ki ga želijo spremeniti. V našem primeru je ta poslovni proces bil spletno bančništvo. Tako kot pri prenovi drugih poslovnih procesov si je tudi pri prenovi spletnega bančništva potrebno zastaviti določeno metodo po kateri bo sama prenova potekala. Seveda moramo pred samo prenovo ugotoviti tudi vzroke za prenovo tega določenega procesa kot tudi cilje, ki jih želimo s samo prenovo doseči. Tako so se tudi v Novi KBM odločili prenoviti spletno bančništvo Bank@Net. S prenovljeno verzijo Bank@Neta uporabnikom ponujajo lepši in boljši grafični vmesnik kot tudi možnost analiziranja in spremljanja svojega denarja. Seveda prenovljen Bank@Net ponuja tudi nove funkcionalnosti, katere banka tudi sproti dopolnjuje tako, da ima uporabnik na voljo čim več storitev iz domačega naslonjača. Glede na to, da konkurenca na trgu ne počiva, je za banko kot je Nova KBM pomembno, da tudi v prihodnosti vlaga v razvoj in posodobitev poslovnih procesov. Tako bi lahko banka na primer ponudila tudi aplikacijo Bank@Net namenjeno mobilni uporabi. Banka bi lahko tudi ponudila možnost personalizacije samega Bank@Neta. S tem bi bila uporaba še enostavnejša in uporabniku prijaznejša. Lahko bi tudi razvili svojo aplikacijo za nov operacijski sistem Windows 8. Seveda je še marsikatera novost, ki bi jo banka lahko ponudila svojim uporabnikom in s tem poenostavila samo poslovanje z banko. Najbolje bi bilo, če uporabnikom sploh več ne bi bilo potrebno obiskati v banke in bi lahko vse storitve opravili od doma.
Ključne besede: Elektronsko bančništvo, internetno bančništvo, varnost pri elektronskem bančništvu, zakon o elektronskem poslovanju, Nova Kreditna banka Maribor, Prenova elektronskega bančništva, Bank@Net
Objavljeno: 22.10.2012; Ogledov: 1278; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici