1. Urjenje/učenje jezikovnih spretnosti med rutino z govornimi zgodbami in logopedsko lutko : diplomsko deloPia Pinter, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu raziskujemo vpliv uporabe logopedske lutke kot motivacijskega sredstva za sodelovanje predšolskih otrok pri logopedskih vajah, usmerjenih v razvoj govornih sposobnosti. Namen raziskave je bil preveriti, ali prisotnost lutke poveča zanimanje otrok, starih od 2 do 4 leta, za izvajanje logopedskih vaj in poslušanje zgodb v primerjavi s situacijami brez lutke. Raziskava je bila izvedena v Vrtcu Radlje ob Dravi na vzorcu 13 otrok, pri čemer so se dejavnosti izvajale v dveh pogojih: z lutko in brez lutke. Podatki so bili zbrani z opazovanjem, beleženjem odzivov in izpolnjevanjem ocenjevalnih listov. Rezultati kažejo, da logopedska lutka pozitivno vpliva na otrokovo motivacijo, saj spodbuja glasno ponavljanje zlogov, angažirano sodelovanje in boljše izvajanje vaj, še posebej pri ponavljanju gibov jezika. Lutka je delovala kot vizualni pripomoček, ki je otrokom olajšal razumevanje nalog in jih spodbujal k samozavestnejšemu sodelovanju. Na podlagi teh ugotovitev smo oblikovali priporočila za vključitev lutke v logopedske obravnave, saj lahko uporaba lutke pripomore k večjemu učinku terapije in hitrejšemu govornemu napredku otrok. Ključne besede: logopedska lutka, motivacija, razvoj govora, logopedske vaje Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 43
Celotno besedilo (4,09 MB) |
2. Upevalne vaje za delo na daljavo : magistrsko deloLucija Praznik, 2025, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali pomen upevalnih vaj na razredni stopnji osnovne šole. Hitri razvoj tehnologije in spremembe izobraževalnega okolja, ki jih je povzročila pandemija Covid-19, so ustvarili potrebo po inovativnih pristopih, ki bi omogočali učinkovito učenje na daljavo. V tem kontekstu so se razmahnili poučni videoposnetki. Njihova uporabna vrednost ostaja tudi po normalizaciji razmer. Glavni cilj magistrskega dela je bil izdelati serijo videoposnetkov upevalnih vaj. Videoposnetki so bili zasnovani kot podpora učenju upevalnih vaj na daljavo in v razredu, obsegajo pa tri kategorije: vaje za ogrevanje telesa, dihalne vaje in melodične vaje. Kritična analiza učinkovitosti in uporabnosti izdelanih videoposnetkov je bila izvedena s strani zunanje strokovnjakinje s področja glasbene vzgoje. Recenzija je pokazala, da so videoposnetki dobro zasnovani in uporabni za delo v razredu. Teoretično ozadje, vključeno v posamezne videoposnetke, pa je zaradi svoje kompleksnosti namenjeno predvsem učiteljem. Učence v videoposnetkih pritegnejo predvsem raznolike animacije, s katerimi so prikazani različni ritmični in melodični vzorci. Ključne besede: osnovnošolsko izobraževanje, razredni pouk, poučevanje na daljavo, upevalne vaje, izobraževalni videoposnetki Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (1,54 MB) |
3. |
4. |
5. |
6. Načrtovanje govornega vmesnika : navodila za vajeAndrej Žgank, 2023, drugo učno gradivo Ključne besede: telekomunikacije, govorni vmesniki, storitve, tonska izbira, avtomatsko razpoznavanje govora, avtomatska sinteza govora, navodila, vaje Objavljeno v DKUM: 27.11.2023; Ogledov: 425; Prenosov: 19
Celotno besedilo (3,95 MB) |
7. Laboratorijski model termodinamičnega procesa - analiza uporabnosti in stroškovna analiza izvedbe : diplomsko deloFilip Šeruga, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so predstavljeni primeri uporabe enostavnega vezja termodinamičnega procesa za didaktične namene. Sestavljene so štiri vaje, s katerimi se seznanimo s statično karakteristiko procesa, fizikalnim ozadjem termodinamike, z nadgradnjo tranzistorskega dela vezja, zajemanjem podatkov in uporabo pulzno širinske modulacije na izhodu merilne USB-kartice, s filtriranjem signala z Butterworthovim filtrom, na koncu sta prikazana regulacija in izračun PID-parametrov z grafično metodo iskanja točke prevoja. Vsebino ekonomskega dela diplomskega dela predstavljajo opis projektnih dejavnosti za izdelavo našega izdelka, stroškovna analiza izdelave vezja in primerjava naših didaktičnih učnih vsebin z ostalimi podobnimi izdelki, ki že obstajajo na tržišču. Ključne besede: termodinamični proces, izobraževalne vaje, regulacija, stroškovna analiza Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 293; Prenosov: 16
Celotno besedilo (3,13 MB) |
8. |
9. |
10. |