| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PREHOD OTROK OD DOMA V VRTEC JE STRESEN ZA OTROKE IN NJIHOVE STARŠE
Mateja Ptičar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE Diplomska naloga govori o stresu in stiskah staršev in otrok ob prehodu od doma v vrtec. Za to temo sem se odločila, saj se pri svojem delu že več let srečujem s starši in otroki, ki vstopajo v vrtec. Ob tem pa vsako leto tudi s stisko, ki jo občutijo starši in otroci. Stisko starši preživljajo oziroma občutijo različno. Stisko staršev pripisujemo v večini nezaupanju in nezadostni pripravljenosti staršev. Ta stiska staršev se nezavedno prenaša tudi na otroke. Zato je pomembna tudi priprava staršev na vstop otroka v vrtec. Pripravljeni morajo biti, da se ločijo od otroka in zaupajo vzgojiteljici, da bo dobro poskrbela za njihovega otroka. Pomembna je tudi komunikacija, saj slaba komunikacija med starši in vzgojitelji je negativen zgled za otroka, katere posledica je težje prilagajanje na vrtec. Vse kar starši delajo, občutijo,.. se nezavedno prenaša tudi na otroka. Priprava staršev vključuje roditeljski sestanek v mesecu juniju, individualni pogovori z vzgojiteljico, ter obisk vrtca in skupine. Pri pripravi so pomembni tudi uvajalni dnevi. Uvajalni dnevi so namenjeni otrokom in staršem, neizbežno je sodelovanje družine in vrtca, kajti le tako se lahko dovolj dobro spoznamo, si zaupamo in uskladimo vzgojne postopke. Za izhodišče svojega dela, sem si postavila štiri hipoteze, ki sem jih s pomočjo rezultatov ankete izvedene med starši, ki so letošnje šolsko leto uvajali otroke v vrtec Hoče, ob koncu tudi ovrednotila. Vzgojitelji se trudimo, da bi bil prehod med domom in vrtcem tako za otroka kot za starše in ne nazadnje tudi za nas čim lažja in čim manj stresna. Z medsebojno pomočjo nam v tem procesu lahko uspe vzpostaviti kvalitetne odnose, ki so temelj dobrega počutja vseh v procesu in dobra nadaljnja podlaga za delo in sodelovanje.
Ključne besede: Ključne besede: stiska staršev, stiska otrok, priprave na vstop v vrtec, komunikacija, zaupanje, navezanost, uvajanje, stres.
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 3701; Prenosov: 938
.pdf Celotno besedilo (336,91 KB)

2.
OTROK VSTOPI V VRTEC
Karmen Ciglar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vstop v vrtec sem razdelila na dva dela. Na teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljeno otrokovo doživljanje ob vstopu v vrtec ter kako je s tem povezana navezanost otroka na starše. Predstavili smo kako naj starši uvajajo oziroma svoje otroke pripravijo na vstop v vrtec in omenili prilagoditvene težave otrok prvih nekaj dni v vrtcu. Tudi dobra komunikacija in sodelovanje med vzgojiteljem in starši zelo pomembna, zato smo se dotaknili tudi tega področja. V empiričnem delu pa diplomsko delo zajema predvsem ugotovitve glede vpliva staršev na otrokov vstop v vrtec. Ta del zajema starševsko pripravo otroka na vstop v vrtec in uvajanja otroka v vrtec ter zelo pomembne čustvene reakcije otroka ob vstopu v vrtec. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da veliko staršev ne sodeluje pri uvajanju otroka na vrtec in pri sami pripravi otroka na vstop v vrtec. Ugotovili smo tudi, da je večina otrok prvi dan v vrtcu žalostnih, a presenetil je podatek, da veliko otrok prvi dan v vrtcu ne kaže posebnih čustvenih reakcij.
Ključne besede: Predšolski otrok, vrtec, uvajanje v vrtec, otrokova navezanost, prilagoditvene težave otrok, odnosi in sodelovanje med starši in vzgojitelji.
Objavljeno: 11.05.2009; Ogledov: 3545; Prenosov: 1039
.pdf Celotno besedilo (284,39 KB)

3.
UVAJANJE OTROK V VRTCU IVANČNA GORICA
Nadja Pintar, 2009, diplomsko delo

Opis: Uvajanje otrok v vrtec je tema, s katero se srečujejo starši, ko pripeljejo svojega otroka prvič v vrtec. Novo okolje, v katerega vstopajo malčki, predstavlja za starše polno skrbi in vprašanj. V teoretičnem delu diplomske naloge sem se dotaknila družine kot vrednote, ki ima svojevrsten pomen, otroku pa predstavlja svet. Opisala sem, kakšen je proces uvajanja v vrtec in s kakšnimi težavami se starši in otroci srečujejo v uvajalnem obdobju. Dobro sodelovanje med starši in vzgojitelji je zelo pomembno za dobro počutje otroka v vrtcu, zato sem se dotaknila tudi tega področja. V empiričnem delu sem raziskovala in ugotavljala, kako so starši spremljali svoje otroke pri uvajanju v vrtec in kako je potekalo spoznavanje novega okolja. Anketni vprašalnik je bil posredovan staršem, kajti zanimalo me je, kako so v šolskem letu 2008/2009 uvajalno obdobje preživeli skupaj s svojimi otroki. Hipoteze, ki sem si jih zastavila, so bile potrjene. Rezultati ankete kažejo, da je večina staršev sodelovala pri uvajanju svojega otroka v vrtec. V odnosih z vzgojnim osebjem so dobro sodelovali, kajti imeli so možnost vzgojiteljici posredovati vse značilnosti o svojem otroku in izrazili pomembnost zaupanja vanjo, kar je razveseljivo. Ob vpisu otroka v vrtec so prejeli mnogo koristnih informacij o uvajanju, ki so jim bile v veliko pomoč. To pomeni, da vrtec dobro obvešča starše že v začetnem procesu vključevanja otroka v vzgojno-varstveno institucijo. Z obiskom ustanove in spoznavanjem vzgojnega osebja so starši izrazili zanimanje za vključevanje otroka v vrtec ter tako sodelovali pri vključevanju svojega otroka.
Ključne besede: uvajanje v vrtec, predšolski otrok, vrtec, navezanost, sodelovanje s starši
Objavljeno: 08.10.2009; Ogledov: 2791; Prenosov: 503
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

4.
VSTOP V VRTEC NI NIKOLI LAHEK
Metka Jezovšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Ko se otrok prvič sreča z vrtcem, se zanj in za starše marsikaj spremeni. Reakcije otrok se razlikujejo, nekateri jočejo,drugi se oklepajo staršev, ki si ne upajo proč. Seveda so tudi otroci, ki jih novo okolje pritegne in ga z zanimanjem opazujejo in raziskujejo. Tudi starši, ki otroka prvič vključujejo v vrtec, doživljajo stiske. Ker nimajo izkušenj z življenjem v vrtcu, so nezaupljivi, pojavlja se veliko vprašanj in strahov. Ali bo njihov otrok deležen dovolj pozornosti, ga bodo imeli radi, se bo navadil na novo okolje? V diplomskem delu z naslovom Vstop v vrtec ni nikoli lahek smo želeli predstaviti pomembnost uvajalnega obdobja za otroke, ki prvič vstopajo v vrtec. Zanimalo nas je, ali se starši zavedajo, da postopno uvajanje otroka pripomore k lažji vključitvi otroka v življenje in delo vrtca. Diplomsko delo je vsebinsko razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, smo predstavili družino, socializacijo, vzgojo, pomen navezanosti, sodelovanje vrtca z starši, pomen in proces uvajanja v vrtec. Drugi del diplomske naloge je empirični del. Analizirali smo anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili staršem otrok, ki obiskujejo vrtec Tončke Čečeve Celje. Ugotovili smo, da se staršem zdi uvajalno obdobje zelo pomembno, saj menijo, da pripomore k lažji vključitvi njihovega otroka v vrtec.
Ključne besede: otrok, družina, vzgoja, socializacija, navezanost, vrtec, uvajanje.
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 2566; Prenosov: 647
.pdf Celotno besedilo (4,85 MB)

5.
PRIMERJAVA POSTOPNEGA UVAJANJA OTROK V VRTCU LENDAVA IN VRTCIH POMURSKE REGIJE
Petra Gal, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje uvajanje otrok v vrtec v pomurski regiji. Zaposlena sem v Vrtcu Lendava, kjer otroke uvajamo v vrtec z modelom postopnega uvajanja, kar sem v diplomski nalogi podrobneje opisala. S pomočjo anket sem ugotavljala, kako poteka uvajanje otrok v vrtcih pomurske regije in jo primerjala z modelom uvajanja v Vrtcu Lendava. Diplomska naloga opisuje pomen in vlogo staršev pri razvoju otrokove osebnosti. opisuje modele družin, različne stile vzgoje, vlogo matere in očeta v otrokovem življenju. Vrtec je predstavljen kot vzgojno izobraževalna ustanova. V nalogi opisujem, kakšne stiske doživlja otrok ob vstopu v vrtec ter različne načine. uvajanja v predšolsko ustanovo. Kako so straši zadovoljni z modelom postopnega uvajanja, ki ga zvajamo v Vrtcu Lendava, kako so vzgojiteljice naklonjene takemu modelu uvajanja ter metode uvajanja otrok v vrtec v ostalih vrtcih v Pomurju, prikazuje raziskovalni del diplomske naloge. Raziskava je okazala, da je model postopnega uvajanja otroka v vrtec pretežno ustrezen, saj ga upoštevajo vsi anketirani vrtci in so z njim v večini zadovoljni.
Ključne besede: druţina, vzgoja, navezanost, otrok, vrtec, postopno uvajanje
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 2615; Prenosov: 326
.pdf Celotno besedilo (1006,54 KB)

6.
UVAJANJE OTROK V VRTEC
Maja Rojnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Uvajanje otrok v vrtec je predstavljena raziskava o težavah otrok ob vstopu v vrtec, ki je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika. Cilj raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike med trajanjem težav ob vstopu v vrtec in spolom ter starostjo otroka, številom sorojencev, otrokovimi izkušnjami z varstvom, ločitvami otroka od matere, strahovi in pomisleki staršev, pripravo otroka na vstop v vrtec ter osebo, ki pripelje in odpelje otroka v vrtec. V raziskavo je bilo vključenih 85 staršev, ki so vpisali svoje otroke v vrtec v obdobju med septembrom in decembrom 2009. Otroci so bili ob vstopu v vrtec stari od 11 mesecev do 5 let in 3 mesece. Anketne vprašalnike so izpolnili starši otrok, ki so obiskovali vrtce Polzela, Braslovče, Trnava in Šempeter. Rezultati so pokazali, da ni značilnih razlik v trajanju težav ob vstopu otroka v vrtec glede na otrokov spol, pripravo otroka pred in ob vstopu v vrtec ter osebo, ki pripelje in odpelje otroka iz vrtca. Ugotovljena pa je bila značilna povezanost med trajanjem težav ob vstopu otroka v vrtec in starostjo otroka, številom sorojencev, otrokovimi izkušnjami z varstvom, ločitvami otroka od matere ter pomisleki staršev.
Ključne besede: uvajanje otrok v vrtec, težave ob vstopu v vrtec, izkušnje z varstvom, priprava na vstop v vrtec, ločitve otroka od matere, pomisleki staršev
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2414; Prenosov: 742
.pdf Celotno besedilo (333,97 KB)

7.
VSTOP OTROKA V VRTEC IN PRILAGODITVENE TEŽAVE OTROK
Petra Peternelj, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vstop otroka v vrtec in prilagoditvene težave otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni: otrokovo doživljanje ob vstopu v vrtec in s tem povezana njegova navezanost na starše, socializacija otroka, njegov emocionalni razvoj, vloga vrtca, sodelovanje s starši, vpliv zgodnjega varstva, priprava otroka na vstop v vrtec, vloga vzgojitelja, uvajalno obdobje otroka in prilagoditvene težave otrok ob vstopu v vrtec. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika 44 staršev otrok ljubljanskega vrtca Ciciban. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako so starši svojega otroka pripravljali na uvajalno obdobje, kakšni so bili odzivi otrok v času uvajanja, ko so bili prve dni starši z njimi v vrtcu, katere so najpogostejše prilagoditvene težave, ki so se pojavljale doma in v vrtcu v času uvajanja, in kako dolgo so trajale. Zanimalo nas je tudi, ali se starši zavedajo, kako pomembna je njihova prisotnost v uvajalnem obdobju in kakšna je obolevnost otrok v obdobju po vključitvi v vrtec. Ugotovili smo, da se starši zavedajo, kako pomembno je uvajalno obdobje, saj si je večina staršev vzela čas in sodelovala pri uvajanju svojega otroka v vrtec. Ugotovili smo tudi, da je večina otrok prvi dan v vrtcu v igralnici raziskovala, zanimale so jih igrače in nov prostor, presenetil pa je podatek, da v večini primerov ob uvajanju otroka v vrtec ni bilo prilagoditvenih težav, kar je za starše otrok in vzgojitelje vzpodbuden podatek. Ugotovili pa smo tudi, da večina staršev meni, da se je dovzetnost za obolenja njihovih otrok po vstopu v vrtec povečala.
Ključne besede: priprava na vstop v vrtec, uvajanje otrok v vrtec, težave ob vstopu v vrtec, predšolski otrok, vrtec, navezanost.
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 3405; Prenosov: 490
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

8.
NEKATERI VIDIKI UVAJANJA OTROK V VRTEC RADLJE OB DRAVI
Katja Pajtler, 2016, diplomsko delo

Opis: Kadar otrok prvič vstopi v vrtec, je po mnenju strokovnjakov pomembno, da ga starši uvajajo v skupino. Takšnega mnenja je bila tudi večina staršev in vzgojiteljic v vrtcu Radlje ob Dravi, saj otroku uvajalno obdobje omogoči lažjo vključitev v vzgojno-varstveno institucijo. Diplomsko delo tvorita teoretični in empirični del. V teoriji je predstavljeno uvajanje otrok v vrtec, podrobneje opisano, kakšno vlogo in pomen ima vrtec za otroka, kdaj je ustrezen čas za uvajanje, kako dolgo naj uvajanje traja, kateri vrtec je ustrezen, kakšne naloge imajo starši in vzgojiteljice pri predpripravi na vrtec, ter kateri so možni načini in pripomočki za lažje uvajanje. Opisane so tudi stiske otrok in bolezni, navezanost na starše in vloga vzgojiteljice. Predstavljeno je še sodelovanje med vzgojiteljicami in starši. V empiričnem delu je bilo za potrebe raziskave preverjeno, ali je uvajalno obdobje pomembno za otroka in ali mu omogoči lažjo vključitev v skupino. Pri tem je bila posebna pozornost posvečena preučevanju zadovoljstva s strani staršev do vzgojiteljic, ter obratno, prav tako intenzivnosti pojavljanja težav. Anketni vprašalnik je bil namenjen vzgojiteljicam, zaposlenim v vrtcu Radlje ob Dravi, in staršem, katerih otroci so vključeni v ta vrtec. Dobljeni rezultati so bili obdelani s programom SPSS. Pri analizi je bila posvečena posebna pozornost preverjanju razlik glede na osebo, ki izpolnjuje anketo in glede na starost anketiranca. Ugotovitve kažejo, da so bile vzgojiteljice tiste, ki so verjetno zaradi daljše prisotnosti ob otrocih in bolj objektivnega opazovanja njihovega vedenja, pogosteje zaznale odzive otrok kot starši. Ena izmed ugotovitev je bila tudi ta, da je uvajalno obdobje pomembno za otroke, saj anketiranci menijo, da jim uvajanje omogoči lažjo vključitev v skupino. Na podlagi odgovorov v anketnem vprašalniku je bila opažena dobra komunikacija in medsebojni odnosi med starši in vzgojiteljicami.
Ključne besede: komunikacija, predšolski otrok, sodelovanje, uvajanje, vrtec
Objavljeno: 08.11.2016; Ogledov: 940; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici