| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Microstructure, mechanical properties and fatigue behaviour of a new high-strength aluminium alloy AA 6086
Franc Zupanič, Jernej Klemenc, Matej Steinacher, Srečko Glodež, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: This study presents the comprehensive experimental investigation of the microstructure, mechanical and fatigue properties of a new high-strength aluminium alloy AA 6086, which was developed from a commercial aluminium alloy AA 6082. The new alloy possesses a higher content of Si, and, it also contains Cu and Zr. The alloy was characterised in the as-cast condition after homogenisation, extrusion, and T6 heat treatment. Light microscopy, scanning and transmission electron microscopy with energy dispersive spectrometry were used to analyse the microstructure and the fractography of broken specimens. The quasi-static and fatigue tests were performed on the MTS Landmark 100 kN servo-hydraulic test machine, controlled with a mechanical extensometer with a 25 mm gauge length. The quasi-static strength of the analysed aluminium alloy AA 6086 was found to be significantly higher if compared to some other AA 6xxx alloys, while the ductility was kept almost the same. The experimental results of the comprehensive fatigue tests in a Low Cycle Fatigue (LCF) and High Cycle Fatigue (HCF) regime showed a good fatigue resistance, and represent a good basis for engineering design applications of the newly developed aluminium alloy AA 6086.
Ključne besede: aluminijeve zlitine, karakterizacija materiala, utrujanje, eksperimentalno testiranje, statistično ovrednotenje, Aluminium Alloy AA 6086, material characterisation, fatigue behaviour, experimental testing, statistical evaluation
Objavljeno v DKUM: 02.04.2024; Ogledov: 210; Prenosov: 12
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razvoj hitre simulacijske metode za ocenitev utrujenosti motorne gredi : magistrsko delo
Rok Tumpej, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen razvoj nove simulacijske metode, ki je namenjena za programski paket AVL ExciteTM Power Unit. Delo je nastalo v sodelovanju s podjetjem AVL-AST, d. o. o. Metoda je namenjena za ocenitev utrujenosti materiala motorne gredi. Razvoj je potekal v programskem jeziku Python, za izračun simulacij pa je bilo uporabljeno računsko jedro programa Abaqus. Pravilnost končnih rezultatov je potrjena s primerjavo rezultatov iz programskega orodja FEMFAT. V primerjavi z ustaljeno metodo ta prinaša precej hitrejše računske čase in poenostavljeno predpripravo simulacije s prijaznim uporabniškim vmesnikom.
Ključne besede: numerične simulacije, dinamične simulacije, utrujanje materiala, ročična gred, motor z notranjim izgorevanjem, razvoj programske opreme
Objavljeno v DKUM: 28.02.2023; Ogledov: 752; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (4,04 MB)

3.
Rekonstrukcija glave kovaške stiskalnice 25/30 MN : magistrsko delo
Marko Veber, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljen postopek rekonstrukcije glave kovaške stiskalnice SH 25/30 MN, ki je v lasti podjetja SIJ Metal Ravne. V podjetju so se odločili za zamenjavo glave, saj so se na obstoječi konstrukciji z leti obratovanja pojavile razpoke. Naloge smo se lotili tako, da smo najprej opravili informativen analitični preračun, ki mu je sledila numerična analiza obstoječe konstrukcije po metodi končnih elementov. S pomočjo numerične simulacije smo določili kritična mesta z lokalno koncentracijo napetosti ter določili predviden obratovalni čas do tvorbe razpoke. V nadaljevanju smo na podlagi pridobljenih rezultatov opravili izboljšave kritičnih detajlov. Ustreznost nove konstrukcije smo preverili s ponovno izvedbo numerične simulacije, za kontrolo zvarnih mest pa smo uporabili smernice DS 952. Na koncu je nastal nov ojačan model glave, s katerim je trajno odpravljena problematika tvorjenja utrujenostnih razpok.
Ključne besede: kovaška stiskalnica, rekonstrukcija, trdnostna analiza, MKE, utrujanje materiala
Objavljeno v DKUM: 01.10.2020; Ogledov: 1055; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,86 MB)

4.
Izboljšava nihajne ročice na krožni žagi : diplomsko delo
Jure Tumpej, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana nihajna ročica krožne žage, ki je izpostavljena dinamičnim obremenitvam. Najprej je predstavljen računalniški model dinamike v programskem okolju SolidWorks. Dobljene obremenitve iz dinamičnega modela so bile nato osnova za preračun utrujanja gradiva. Izkazalo se je, da obstajajo mesta, kjer obstaja nevarnost, da pride do poškodb zaradi utrujanja gradiva. Kasneje je opisan postopek optimizacije oblike in dimenzij nihajne ročice. Cilj izboljšane oblike je bil odpraviti kritična mesta in zmanjšati maso. Na koncu so predstavljeni rezultati dinamične analize izboljšane nihajne ročice z namenom, da se potrdi ustreznost izboljšane oblike. Diplomsko delo je nastalo v sodelovanju s podjetjem Ledinek Engineering d. o. o.
Ključne besede: simulacija dinamike, utrujanje materiala, razbremenitev vztrajnosti, optimizacija oblike, optimizacija dimenzij, SolidWorks
Objavljeno v DKUM: 08.09.2020; Ogledov: 912; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (4,05 MB)

5.
6.
METODA NAPOVEDOVANJA NASTANKA TERMIČNIH RAZPOK NA TORNI POVRŠINI AVTOMOBILSKIH ZAVORNIH DISKOV
Miha Pevec, 2013, doktorska disertacija

Opis: V predloženi doktorski disertaciji je razvita metoda za določitev dobe trajanja zavornih diskov zaradi termičnih razpok na torni površini. Po avtorjevem vedenju je to prvo delo, ki sistematično obravnava vsa področja, ki vplivajo na določitev dobe trajanja pri znanih obremenitvah. Tako razvita metodologija bo služila znanstvenikom ter zavornim inženirjem kot orodje pri optimizaciji geometrije zavornega diska ter materialov. Določitev dobe trajanja zavornih diskov je izredno multidisciplinarno raziskovalno področje, saj zajema znanje iz testiranj, materialov, mehanike, numeričnih metod, prenosa toplote ter dimenzioniranja na dobo trajanja. V doktorskem delu so najprej povzeti rezultati dosedanjih rezultatov iz posameznih področij, po kritični analizi dosedanjih del pa so izpostavljene opažene pomanjkljivosti, ki so v nadaljevanju podrobno obdelane. Za potrebe določitve natančnega temperaturnega polja je predstavljena numerična metoda za določitev faktorja prestopa toplote, ki upošteva realne pogoje med testiranji. Ugotovljeno je, da se rezultati predlagane metode razlikujejo z do sedaj objavljenimi analitičnimi ter numeričnimi metodami, ki ne morejo upoštevati vpliv vpihovanja hladilnega zraka med izvajanjem testa. Poleg tega je predstavljena tudi predlagana metoda za določitev emisijskega koeficienta sevanja zavornega diska med obratovanjem, katere rezultati se razlikujejo tudi za do 47 % od trenutno javno objavljenih. Opravljena je bila podrobna analiza temperaturno odvisnih fizikalnih lastnosti sive litine EN-GJL-250, kot so toplotna prevodnost, specifična toplota ter temperaturna razteznost. Ugotovljeno je bilo, da se nekatere lastnosti razlikujejo od javno objavljenih tudi za do 48 %. S pomočjo numerične analize po metodi končnih elementov so bila določena temperaturna ter deformacijska polja med predstavljenim obremenitvenim ciklom. Za natančno določitev deformacijskega polja je bila opravljena podrobna analiza mehanskih lastnosti sive litine EN-GJL-250. Predstavljeni so rezultati nateznih in tlačnih preskusov pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Rezultati so statistično obdelani z Weibullovo verjetnostno teorijo. Na osnovi zahtev računskih modelov za izračun dobe trajanja po izbrani deformacijski metodi je bila v sklopu doktorske naloge opravljena podrobna analiza lastnosti utrujanja obravnavane sive litine. Nizkociklični preskusi utrujanja so bili izvedeni pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Določeni so bili parametri utrujanja, ki so potrebni za izračun dobe trajanja, ter izrisane deformacijske krivulje zdržljivosti. Na koncu je po izbranih hipotezah določena doba trajanja zavornega diska, ki je primerjana z rezultati eksperimenta. Eksperiment zajema pet obravnavanih zavornih diskov, ki so bili testirani po obravnavanem testu na odpornost proti utrujenostnim razpokam na zavornem dinamometru. Ugotovljeno je, da se rezultati eksperimenta ter predlagane metodologije odlično ujemajo, kar kaže na nujnost celovite obravnave problema, kot je to prikazano v predloženi doktorski disertaciji.
Ključne besede: avtomobilski ventiliran zavorni disk, siva litina, termične razpoke, torna površina, doba trajanja, nizkociklično utrujanje, parametri utrujanja materiala, deformacijska metoda, metoda končnih elementov, testiranje na dinamometru
Objavljeno v DKUM: 09.12.2013; Ogledov: 2373; Prenosov: 325
.pdf Celotno besedilo (14,48 MB)

7.
Iskanje izvedeno v 7.72 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici