| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjanje uporabnih predmetov v okviru integrirane zaposlitve in igra z njimi
Tadeja Težak, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu sem na osnovi analize in interpretacije strokovne literature napisala nekaj o tehniki v predšolskem obdobju in njenih značilnostih. Opisala sem igro in vsako posebej opisala, prav tako sem opisala naloge in strategije vzgojno-izobraževalnega dela, velik poudarek pa je na konstrukcijski nalogi, kajti izvedla sem jo tudi praktično. Podani so tudi poudarki o varnem delu, saj ima vedenje in ravnanje, ki temelji na varnem delu velik pomen pri izvedbi v vzgojni skupini. Navedeni so materiali, ki sem jih uporabila pri praktičnem delu. Namen praktičnega dela je bilo izdelovanje voščilnic. Uporabila sem gradiva, ki so prijazna za otroka. To so takšna, ki jih lahko obdeluje, sestavlja in uporablja pri igri. Za izdelovanje voščilnic sem uporabila moos gumi, valovito lepenko, filc, orodja, primerna otrokovi starosti, in neoporečna lepila. Motive, ki smo jih delali, so zimski in povezani z božično-novoletnimi prazniki (motiv smreke, darila, snežinke, snežaka, novoletnih okraskov). Izdelovanje voščilnic je bilo izvedeno v starejši starostni skupini od tri do šest let. Otroci so bili pri izdelovanju voščilnic zelo vztrajni, pokazali so interes. V empiričnem delu so predstavljeni cilji in namen raziskave, metodologija dela, načini za zbiranje in obdelavo podatkov. Dodane so priprave kot zbir vseh elementov za izvedbo konstrukcijske naloge. Zastavljene hipoteze sem večinoma potrdila in ugotovila veliko stopnjo ujemanja načrtovanih predpostavk s preverjenimi v okviru izvajanja raziskave. V prilogi so fotografije otrok pri izdelovanju voščilnic, peki piškotov ter igri prodaja voščilnic. Priloženi so tudi opazovalni listi.
Ključne besede: ustvarjanje, uporabni predmeti, integrirana zaposlitev, igra
Objavljeno: 26.02.2009; Ogledov: 2537; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (10,68 MB)

2.
PRIMERJAVA SLIKANJA Z VOŠČENKAMI IN VODENIMI BARVAMI
Erika Dobovšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Likovno prepoznavno izražanje otrok se začne okoli tretjega leta starosti. Spremljanje njihovega ustvarjanja je zelo zanimivo in raznoliko. Eden prvih motivov likovnega izražanja je človeška figura, ki jo otrok upodablja še v kasnejših obdobjih likovnega razvoja. V diplomski nalogi je zato obravnavana upodobitev človeške figure z dvema slikarskima tehnikama, in sicer slikanjem z voščenkami in slikanjem z vodenimi barvami. Izdelki so delo prvošolskih otrok različnih razredov. Zanimala nas je primerjava med omenjenima likovnima tehnikama, kje se učenci lažje izražajo, kje upodabljajo več podrobnosti, kako in koliko uporabljajo različne barve ter kakšna je upodobitev človeške figure. Diplomsko delo vsebuje teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so ugotovitve in mnenja različnih avtorjev, naša predvidevanja in mnenja o likovnem razvoju otrok in slikanju, splošne resnice ter nacionalni učni cilji pri pouku likovne vzgoje. Praktični del pa vsebuje izdelke otrok prvih razredov, njihovo analizo in primerjavo. Na koncu je ugotovitev in obravnava uresničitve zastavljenih ciljev. Ugotovili smo, da so pri tehniki slikanja z voščenkami učenci upodobili več podrobnosti, linije so bolj ostre, barve pestre in čiste, človeška figura je upodobljena manjša kot pri slikanju z vodenimi barvami. Pri slednji tehniki so podrobnosti manj opazne, barve so nežne, opazno je tudi mešanje barv, linije so mehke, prehodi barv zabrisani.
Ključne besede: • prvi razred osnovne šole • likovni razvoj • slikanje • človeška figura • likovno ustvarjanje
Objavljeno: 20.01.2010; Ogledov: 3462; Prenosov: 406
.pdf Celotno besedilo (10,84 MB)

3.
USTVARJANJE PRAKTIČNIH IN FUNKCIONALNIH PREDMETOV IN IGRA Z NJIMI
Petra Meznarič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo bom najprej na kratko predstavila. Sestavljena je iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela, v kateremu so dodane priloge (priprave, besedilo lutkovne igrice, fotografije…). V teoretičnem delu sem na osnovi strokovne literature napisala nekaj misli, definicij o lutkah različnih avtorjev. V nadaljevanju sem predstavila kako pomembna je lutka glede motivacije in razvijanja govora v vzgojno-izobraževalnem procesu. Opisala sem vse vrste lutk. Velik poudarek je na lutkah na palici, saj sem v vrtcu z otroci izvedla nastop, kjer smo izdelovali lutke na palici (lutka evropejka, masai, indijanka in gejša). Predstavila sem tudi otroško igro, naštela in natančneje opisala vrste otroških iger, prav tako sem na kratko napisala nekaj o ustvarjalnosti in kakšna naj bi bila ustvarjalna oseba. V vrtcu sem z otroki izvedla konstrukcijsko nalogo, ki sem jo v teoretičnem delu tudi opisala. Pozornost sem posvetila tudi delovni in projektni nalogi. Navedla sem gradivo, ki smo ga uporabili pri izdelavi lutk ter opisala postopke uporabljenega gradiva. Pri praktičnem delu smo izdelovali lutke na palici. Otroci so imeli na voljo štiri različne lutke. Tema je bila rase sveta, zato so lutke predstavljale različne rase. Predstavila sem jim osnovne rase: bela, črna, rumena in rdeča. Uporabila sem gradiva, ki so otroku prijazna. Material, ki sem ga uporabila za izdelavo lutk, se imenuje moosgumi. Nastop sem izvedla v starejši starostni skupini od pet do šest let. V empiričnem delu sem predstavila namen raziskave, cilje, ki sem si jih zadala, način zbiranja in obdelavo podatkov. Hipoteze, ki sem si jih postavila, sem v celoti potrdila, prikazala sem jih tabelarično in grafično ter jih hkrati komentirala.
Ključne besede: lutke, ustvarjanje, moosgumi, lutkovna igra, praktični in funkcionalni predmeti.
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 2459; Prenosov: 338
.pdf Celotno besedilo (7,68 MB)

4.
OBLIKOVANJE IN IZDELOVANJE FUNKCIONALNIH IZDELKOV IZ PAPIRJA ZA IGRO IN DARILO
Paulina Veronek, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sem najprej opisala praznike in običaje praznovanja ter izpostavila predvsem tiste praznike, ob katerih se obdarujemo. Obdarujemo se lahko z darili, ki jih kupimo ali pa jih izdelamo sami. Otroci bi velikokrat radi staršem in prijateljem kaj podarili, a za to nimajo denarja. Najlažja rešitev je, da darilo naredijo sami, kar ima največjo vrednost v očeh staršev in prijateljev. Za izdelovanje različnih izdelkov je zagotovo najpogosteje uporabljen material papir, ki je lahko dostopen in ponuja različne načine obdelovanja. Z njim lahko delajo tako mlajši otroci kot tudi tisti nekoliko starejši. Z malo pomoči in ustvarjalnosti lahko otrok ustvari imenitne izdelke. Pri praktičnem delu smo z učenci izdelovali različna darila, ki bi jih lahko podarili svojim najbližjim za različne praznike. Izdelovali smo jih iz papirja, in sicer v času podaljšanega bivanja. Takrat imajo učenci veliko prostega časa, ki ga z veseljem porabijo za ustvarjanje. Bistvo mojega praktičnega dela je bilo, da učenci spoznajo uporabnost papirja za izdelavo praktičnih izdelkov in se naučijo osnovnih načinov dela s tem materialom. Pri tem razvijajo ročne spretnosti, sposobnost sledenja navodilom in natančnost pri izdelavi, na osnovi naučenega pa samostojno ustvarjajo podobne izdelke, ki jih lahko z lastno kreativnostjo še nadgradijo. Ob tem uresničujejo svoje ideje, si krepijo samozavest in občutijo zadovoljstvo ob kreativnem delu.
Ključne besede: prazniki, papir, ustvarjanje, izdelovanje, darilo, obdarovanje, igra
Objavljeno: 13.05.2010; Ogledov: 4645; Prenosov: 337
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

5.
MOZART IN NJEGOVA OPERA COSI FAN TUTTE
Nina Fras, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen skladatelj Wolfgang Amadeus Mozart, njegova življenjska pot in operno ustvarjanje, tri opere na da Pontejeve librete Le nozze di Figaro, Don Giovanni in Cosi fan Tutte. Slednja je v samem diplomskem delu tudi podrobno raziskana. Poglobljeno je raziskanih in analiziranih 5 arij in duetov iz opere Cosi fan tutte. V diplomskem delu so uporabljene metoda analize, zgodovinska metoda, deskriptivna metoda, komparativna metoda in doživljajska metoda.
Ključne besede: WOLFGANG AMADEUS MOZART, OPERNO USTVARJANJE, LE NOZZE DI FIGARO, DON GIOVANNI, COSI FAN TUTTE.
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 2351; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (35,53 MB)

6.
TEHNIŠKI DAN V FUNKCIJI PREUČEVANJA VREMENA IN USTVARJALNEGA DELA
Ina Zalokar, 2010, diplomsko delo

Opis: Temo, izbrano v okviru predmeta didaktika tehnične vzgoje, sem teoretično, empirično ter praktično obdelala na primeru izvedenega tehniškega dne. V teoretičnem delu sem na osnovi analize in interpretacije strokovne literature predstavila tehniko v osnovnošolskem obdobju, njene značilnostih in dneve dejavnosti, zlasti cilje, načrtovanje ter izvajanje tehniških dni. Opisala sem naloge in strategije vzgojno-izobraževalnega dela, s poudarkom na konstrukcijski nalogi, ki sem jo izvedla v praktičnem delu. Predstavila sem operativne cilje, temeljne standarde znanja in minimalne standarde znanje prvega triletja, ki se opirajo na temo vremena. V zaključnem poglavju teoretičnega dela pa sem podala informacije o vremenu, ki so bile pomembne za izvedbo tehniškega dne. V empiričnem delu so predstavljeni cilji in namen raziskave, metodologija dela, načini zbiranja ter obdelave podatkov. Zastavljene hipoteze sem v večini potrdila in ugotovila veliko stopnjo ujemanja načrtovanih predpostavk s preverjenimi v okviru izvajanja raziskave. Namen praktičnega dela je bilo izdelovanje izdelkov na temo vremena. Uporabili smo gradiva, ki so prijazna za otroka. Predstavljen je potek tehniškega dne, materiali, orodja ter preprosta tehnika obdelave za vsak izdelek. Sledijo pripete fotografije, ki nam malo približajo dogajanje v razredu med izdelovanjem.
Ključne besede: tehnika, tehniški dan, konstrukcijska naloga, ustvarjanje, vreme.
Objavljeno: 11.11.2010; Ogledov: 2307; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (15,09 MB)

7.
TRGOVSKA ZNAMKA NATUR PUR
Katja Šmalc, 2010, diplomsko delo

Opis: Vsako trgovsko podjetje se zaveda, da bo na konkurenčnem trgu uspešno le, če mu bo uspelo zadovoljiti dva pomembnejša dejavnika, in sicer: identificirati in zadovoljiti želje ter potrebe kupcev ter doseči čim večji dobiček. Trgovsko podjetje mora zato biti inovativno pri izbiri tržnih inštrumentov, če želi doseči enega ključnih ciljev vsake organizacije, tj.povečanje prodaje in dobička. Eno novejših orodij necenovne konkurence je uvedba trgovske blagovne znamke (TBZ). Blagovna znamka kot pomemben vir premoženja podjetja postaja v zadnjem času vse bolj cenjena tudi med slovenskimi podjetji, saj ta ugotavljajo, da lahko prek oblikovanja močne identitete blagovne znamke gradijo na mreži zvestih kupcev. Raznovrstna ponudba izdelkov, ki zadovoljuje enake potrebe, kaže na izjemen pomen blagovne znamke, s katero se porabnik identificira. To so v zadnjem času spoznali tudi trgovci, ki so začeli za razliko od generičnih znamk, katerih glavni cilj je bil dobiček trgovca, uvajati pravo trgovsko blagovno znamko, s katero so povečali ugled trgovini, izboljšali dobičkonosnost poslovanja in pridobili večji delež porabnikov. Na trgovske blagovne znamke lahko gledamo kot na običajne blagovne znamke proizvajalcev, s to razliko, da je prodaja trgovskih blagovnih znamk omejena na trgovine, po katerih te znamke nosijo ime. Prav tako sodi v portfolijo enotne trgovske blagovne znamke množica zelo različnih proizvodov, česar pri proizvajalcih nismo navajeni. Trgovske blagovne znamke so edini izdelki v trgovini, kjer se trgovci samostojno odločajo o kakovosti, embalaži in maloprodajni ceni, kar je pri standardnih blagovnih znamkah v domeni proizvajalca. V diplomski nalogi so prikazane pomembnosti blagovne znamke na splošno in za konkretno trgovsko podjetje Spar. Podjetje se je odločilo za uvedbo lastne blagovne znamke Natur pur, da si zagotovi boljši položaj na trgu. Poleg tega je želelo izkoristiti prednosti lastne blagovne znamke, kot so večja razlika v ceni, večji asortiman, večja prepoznavnost in zvestoba kupcev, boljši nadzor nad prodajo, večja pogajalska moč do dobaviteljev in posledično večji ugled. Podjetje Spar je s pravilno zasnovano strategijo postopnega širjenja izdelkov Natur pur doseglo zastavljene cilje.
Ključne besede: Blagovna znamka, trgovska blagovna znamka, identiteta, pozicioniranje, ustvarjanje blagovnih znamk, nakupno odločanje, Spar, trgovska znamka Natur pur
Objavljeno: 12.11.2010; Ogledov: 1599; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

8.
RAČUNOVODENJE USTVARJANJA RAČUNALNIŠKIH REŠITEV
Vesna Črnčec, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen projekt ustvarjanja računalniške rešitve Proman Insight. Na začetku smo predstavili projekt ter predračunavanje in knjigovodenje le tega. Na podlagi pridobljenega znanja smo predstavili razpoložljive podatke o predračunih in dejanskem stanju izbrane računalniške rešitve. Ob koncu diplomske naloge smo na podlagi vseh podatkov izdelali kratko analizo poslovanja podjetja. Spoznali smo, da je bilo podjetje, ki je sicer skušalo s svojimi plani dobro poslovati, o predračunavanju premalo poučeno. Imelo je premalo znanj o samih projektih, kar je posledično pripeljalo tudi do neuspešnega poslovanja podjetja. Poslovno okolje je v današnjem času zaznamovano z dinamičnostjo, globalno konkurenco, hitrim tehnološkim razvojem in vse večjo razdrobljenostjo trga. Če želi podjetje uspeti, se mora tem razmeram prilagoditi. Takšno prilagoditev mu delno ponuja tudi dobro poznavanje računovodstva in vsega, kar mu le to lahko nudi. Podjetja morajo razvijati nove izdelke, ki bodo kupce zadovoljili maksimalno.
Ključne besede: projekt, življenski cikel projekta, računovodstvo, knjigovodstvo, predračunavanje, analiza, ustvarjanje računalniških rešitev.
Objavljeno: 18.11.2010; Ogledov: 1170; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (900,04 KB)

9.
MANDALA, VIR BOLJŠEGA POČUTJA IN KREATIVNEGA DELA PRI POUKU RAZREDNE STOPNJE
Petra Krajnc, 2010, diplomsko delo

Opis: Hiter in velikokrat tudi (pre)obremenjen način življenja je ponavadi kriv za stres in njegove posledice, kot so: nemir, nespečnost, splošno nezadovoljstvo, razdražljivost, naveličanost, brezvoljnost, nezbranost, razne telesne in duševne bolezni itd. Da se lažje spoprijemamo s takšnim načinom življenja ter da preprečimo, omilimo ali se ozdravimo zgoraj naštetih posledic stresa, mnogi ljudje posegajo po sprostitvi za telo in duha. Moja diplomska naloga je tako povezana s sproščanjem, in to osnovnošolskih otrok s tehniko, med katero ustvarjajo mandale. V teoretičnem delu sem predstavila nekatere danes najbolj znane tehnike sproščanja in osnovne pojme, ki so povezani z mandalo. Omejila sem se na raziskovanje pomena mandale v obredih, religijah, meditaciji, vesolju in njenem vplivu na človeka. V tem delu so opisani še nekateri napotki in predlogi, ko se odločimo za uporabljanje te tehnike sproščanja pri pouku na razredni stopnji. V empiričnem delu sem predstavila raziskavo, ki sem jo izvedla. Zanimalo me je, kako pogosto slovenski učitelji razrednega pouka vključujejo sprostitveno vzgojo v svoj pouk, kakšne tehnike uporabljajo in s kakšnim namenom jih uporabljajo. Ugotoviti sem tudi želela, če poznajo tehniko sproščanja, med katero se ustvarjajo mandale. Moj namen je bil tudi ugotoviti, kako se učenci razredne stopnje počutijo ob ustvarjanju mandal, in hotela sem jih spoznati še z enim načinom sprostitve. V raziskavo je bilo vključenih 41 učiteljev razrednega pouka ter 11 učencev 5. razreda. Pri raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovalnega dela, rezultati pa so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika za razredne učitelje in ustne ankete za učence. Raziskava je pokazala, da vsi anketirani učitelji vključujejo sprostitveno vzgojo v svoj pouk, najpogosteje vsaj enkrat na teden. Pri tem so zelo dinamični, saj uporabljajo veliko različnih sprostitvenih tehnik. Izkazalo se je, da več kot polovica anketiranih učiteljev ( 25 ) pozna sproščanje s pomočjo mandal, vendar je od teh vsi še niso uporabili pri svojem pouku. Učencem, ki so sodelovali v raziskavi, so se zdele mandale zanimive, ob njihovem izdelovanju pa so se počutili umirjeno, sproščeno. V razredu je vladalo prijetno razpoloženje.
Ključne besede: Ključne besede: stres, sprostitev, osnovnošolski otroci, mandala, tehnika sproščanja, ustvarjanje mandal;
Objavljeno: 09.11.2010; Ogledov: 2313; Prenosov: 302
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
IZBOLJŠANJE KOORDINACIJE V PODJETJU
Katarina Satler, 2010, diplomsko delo

Opis: Podjetje Zlati grič je podjetje s tradicijo, ki se ukvarja pretežno s pridelovanjem vina. Sestavljeno je iz šestih organizacijskih enot, med katerimi je oteženo komuniciranje. Odgovornost niso pravilno porazdeljene, zaposleni niso prepričani, komu so odgovorni. Cilj diplomske naloge je bil izboljšati koordinacijo v podjetju Zlati grič d.o.o. Obstoječe stanje smo ugotavljali z anketnim vprašalnikom, ki je bil namenjen zaposlenim v podjetju. S tem smo poskušali ugotoviti, kakšna je koordinacija v podjetju, kakšne so naloge zaposlenih, kako potekajo komunikacije idr. Ugotovili smo, da je v podjetju koordinacija neučinkovita, da je pretok informacij slab in da naloge in odgovornosti niso pravilno porazdeljene. Zato smo predlagali, da se v podjetju vzpostavi učinkovitejši koordinacijski sistem, ki bi pripomogel k naravnanju posameznikov k ciljnem delovanju. Potrebno je sodelovanje posameznih vodij organizacijskih enot. Ti morajo ustvarjati nove in sveže ideje ter jih nato posredovati svojim podrejenim. Seveda morajo sprejemati tudi njihove predloge k rešitvam brez kritiziranja, kar je dobra pot k kreativnosti. Prav tako smo dopolnili organizacijsko strukturo podjetja, da bi informacije lažje potekale od vodij do podrejenih, da se jasno vidi, kakšne so odgovornosti posameznih vodij in zaposlenih. S tem smo želeli pripomoči k boljšemu delovanju podjetja na vseh področij in povečati zavest skupnega delovanja in stremenja k istim ciljem v podjetja za ustvarjanje boljše prihodnosti.
Ključne besede: Koordinacija, formalizacija, komuniciranje, timsko ustvarjanje idej, organizacijska struktura
Objavljeno: 17.03.2011; Ogledov: 1728; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici