| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 208
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v vrtcu
Ajda Podlesnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Skozi plesno vzgojo skušajo vzgojitelji otroke vzgajati s plesom, pri čemer je glavna naloga vzgojiteljev ustvariti pogoje, v katerih se otroška ustvarjalnost in njihova sposobnost izražanja z gibom kontinuirano nadaljuje do odraslosti. Glavni namen diplomske naloge je raziskati načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v slovenskih vrtcih. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples in njegov pomen za razvoj predšolskega otroka. Opredelili smo različne vrste plesnih dejavnosti ter izpostavili teoretična izhodišča načrtovanja in izvajanja teh v vrtcu. Poudarili smo tudi vlogo vzgojitelja z vidika spodbujanja ustvarjalnosti in razvoja plesnosti pri predšolskem otroku. V empiričnem delu smo raziskali načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v vrtcu. Pri tem nas je zanimalo, katere vrste plesnih dejavnosti se v vrtcih najpogosteje izvajajo, kako jih vzgojitelji načrtujejo ter s kakšnimi težavami se ob tem srečujejo. Zanimalo nas je prav tako čemu dajejo vzgojitelji poudarek pri izvajanju plesnih dejavnosti z otroki ter kako ocenjujejo lastno usposobljenost na področju plesne vzgoje. V raziskavo je vključenih 115 vzgojiteljev, zaposlenih v slovenskih vrtcih. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS.
Ključne besede: plesne dejavnosti, plesna ustvarjalnost, načrtovanje, izvajanje, vzgojitelj
Objavljeno: 25.11.2021; Ogledov: 116; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (924,56 KB)

2.
Študija primera uporabe programa Finale Notepad pri poučevanju na daljavo
Nuša Ornik, 2021, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo z uporabo programa Finale Notepad, izvedli glasbene delavnice na daljavo. Pri delu na daljavo smo uporabili aplikacijo Microsoft Teams. V študijo primera je bila vključena glasbeno talentirana petošolka, ki obiskuje glasbeno šolo in igra flavto. S študijo smo želeli proučiti napredek učenke tekom delavnic z vidika usvajanja programa Finale Notepad, način dela in vsebino aktivnosti petošolke, ter podrobneje preučiti učenkine izdelke z vidika ustvarjalnosti. Izvedli smo šest delavnic na daljavo, izdelke pa je učenka samostojno zapisala doma. Slednje smo podrobneje analizirali s pomočjo ocenjevalnega lista. Uporabili smo vsebinsko analizo videoposnetkov, vmesnih in končnih izdelkov ter sprotnih zapisov z delavnic. Učenka je preko delavnic na daljavo spoznala aplikacijo MS Teams in program za zapisovanje notnih zapisov Finale Notepad, pisala je skladbe po navodilih in na zadnji delavnici ustvarila dve lastni skladbi. Ugotovili smo, da je bila vsebina glasbenih delavnic ustrezno zastavljena za delo s glasbeno talentirano petošolko. Učenka je hitro usvojila program Finale Notepad in ustvarila ustvarjalne izdelke. Tekom delavnic je ustvarjala s programom in pripravila skladbe z melodijo in ritmom, različnimi glasbenimi motivi, ki jih je spreminjala in preoblikovala ter ponavljala. Na osnovi ugotovljenega menimo, da sta uporaba programa Finale Notepad in vsebina delavnic ustrezna za delo z glasbeno talentiranimi učenci na daljavo.
Ključne besede: glasbena ustvarjalnost, glasbeni izdelki, program Finale Notepad, glasbene delavnice, učenje na daljavo
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 103; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (5,43 MB)

3.
Uglasbitev izbranih otroških pesmi Ferija Lainščka
Mojca Nežmah, 2021, magistrsko delo

Opis: Pričujoče magistrsko delo je nastalo z namenom komponiranja in kritičnega ovrednotenja lastnih ustvarjalnih dosežkov. Sestavljeno je iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je razdeljen na pet poglavij. V prvem proučujemo ustvarjalnost, definiramo ustvarjalni proces, osebo in produkt ter proučimo njen pomen in vpliv na glasbeno ustvarjanje. V drugem poglavju popišemo glasbeno teorijo. Zajema podrobno predstavitev vsebin od osnovnega zapisa glasbe do komponiranja melodije. V tretjem poglavju opisujemo otroško poezijo, obravnavamo njene vrste in predstavimo umetno otroško pesem. S četrtim poglavjem osvetlimo vsestranskega umetnika in pisca otroških pesmi, Ferija Lainščka, v zadnjem poglavju pa prikažemo in opišemo zgodovino, uporabnost ter vsestranskost programa MuseScore, uporabljenega za zapis avtorskih uglasbitev. V praktičnem delu naloge najprej predstavimo izbrana besedila otroških pesmi in jezikovno-slogovno analizo le-teh. Sledi osrednji projekt magistrskega dela, avtorske uglasbitve izbranih pesmi. Te so namenjene otroškemu pevskemu zboru. Zraven je zapisana klavirska spremljava in dodan inštrument (zvončki, prečna flavta, violončelo, violina, klarinet in palčke). Naslednje poglavje praktičnega dela zajema glasbeno-teoretične analize skladb. Analiza posamezne skladbe vsebuje analizo osnovne melodije, oblikovno in harmonsko analizo skladbe ter opis dodanih inštrumentov. Zadnji poglavji v nalogi predstavljata samorefleksija ustvarjalnega procesa in strokovna recenzija uglasbitev. Magistrsko delo tako ponuja teoretično ozadje komponiranja od prve note do končnega izdelka, skupka petih avtorskih skladb, ki skušajo besedila pesnika Ferija Lainščka približati najmlajši populaciji skozi glasbo.
Ključne besede: ustvarjalnost, glasbena teorija, kompozicija, otroška pesem, Feri Lainšček
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 95; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

4.
Glasbena ustavrjalnost v predšolskem obdobju otroka
Neli Voglar, 2021, diplomsko delo

Opis: Otroci v sebi nosijo ustvarjalne potenciale. Glasba jim omogoča, da v njej svobodno ustvarjajo, izražajo svoja občutja in spoznavajo sebe ter druge. Naloga odraslih je, da otroškim glasbenim dosežkom pozorno prisluhnemo in da otroke s svojim vedenjem ter pričakovanji vodimo do celovite izgradnje njihovih glasbenih potencialov. Cilj diplomskega dela je bil načrtovati in izvajati didaktične enote v okviru glasbene dejavnosti ustvarjanja v glasbi in ob glasbi. V raziskavi, v katero smo vključili 2–3 in 4–5 let stare otroke, smo pri usmerjenih in neusmerjenih glasbenih dejavnostih spremljali interes in občutja otrok pri ustvarjanju v glasbi in ob glasbi ter kvaliteto glasbenega ustvarjanja in analizirali učinkovitost ciljne strukture priprave. Prišli smo do ugotovitev, da je večina otrok med glasbenim ustvarjanjem izražala veselo razpoloženje, največ občutkov strahu ali nezadovoljstva pa so izrazili otroci pri vokalnem ustvarjanju. Izkazalo se je, da so otroci 2. starostnega obdobja za ustvarjanje v glasbi in ob njej potrebovali več spodbud vzgojitelja in večkrat izražali občutke strahu ali nezadovoljstva med glasbenim ustvarjanjem kot pa otroci 1. starostnega obdobja. Otroci 2. starostnega obdobja so v okviru naše raziskave tudi večkrat ustvarili izvirne instrumentalne vsebine. Največ načrtovanih ciljev so otroci v celoti dosegli na področju instrumentalnega ustvarjanja, najmanj pa na področju vokalnega ustvarjanja.
Ključne besede: glasba, glasbena ustvarjalnost, vrtec, predšolski otrok, interes otrok
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 118; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

5.
Plesne urice kot obogatitvena dejavnost v Vrtcu Zarja Celje
Daca Bincl, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil predstaviti plesne urice kot obogatitveno dejavnost v Vrtcu Zarja Celje. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je ples, in izpostavili njegov pomen v predšolskem obdobju. Opredelili smo izrazni in sodobni ples, pri katerem je v ospredju predvsem otrokova ustvarjalnost. V ta namen smo raziskali tudi področje ustvarjalnega giba in improvizacije pri ustvarjanju ter ugotavljali povezavo med plesom in glasbo. V praktičnem delu smo skozi osem plesnih dejavnosti, ki smo jih izvedli s skupino 12 otrok, starih od 4 do 6 let, predstavili vzgojno delo in proces ustvarjanja in izražanja lastnega doživljanja otrok skozi gib. S praktičnim delo smo poskušali predstaviti vpliv ustvarjalnega giba – plesa – na socialni, telesni in intelektualni razvoj predšolskih otrok. Ugotovili smo, da so otroci pri vseh plesnih dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti in domiselnosti pri iskanju različnih gibalnih rešitev in tako še dodatno obogatili svoj plesni izraz.
Ključne besede: ples v predšolskem obdobju, izrazni ples, sodobni ples, ustvarjalnost, improvizacija pri ustvarjanju, ustvarjalni gib, glasba
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 104; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
Lutka in otrok
Katjuša Kitek, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi strokovne literature preučili in opredelili pojem lutk, povezanih s predšolskimi otroki na več področjih. Spoznali smo, kakšne vrste lutk poznamo in se seznanili, na kaj vse imajo lutke vpliv.
Ključne besede: lutka, lutkarstvo, predšolska vzgoja, otrokov razvoj, ustvarjalnost
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (654,44 KB)

7.
Analitični prikaz stanja nivoja likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli
Sara Cetl, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Analitični prikaz stanja nivoja likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli je sestavljeno iz dveh sklopov – teoretične vsebine in empiričnega dela. V uvodnih poglavjih so predstavljeni likovno izražanje, ustvarjalno mišljenje, ki je pogojeno z divergentnim in s konvergentnim mišljenjem, ter vplivi okolja na ustvarjalnost. Opisane so faze likovnega izražanja in razvoj likovnih sposobnosti s poudarkom na učencih v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Nadalje so opredeljeni likovna ustvarjalnost in njeni dejavniki ter kako se omenjeno ustvarjalnost lahko spodbuja ali zavira. Vključenih je tudi nekaj raziskav, ki so se ukvarjale z ustvarjalnostjo ali so pripomogle k razumevanju likovnega izražanja učencev. Empirični del magistrskega dela zajema rezultate raziskave, katere namen je bil analizirati nivo likovne ustvarjalnosti učencev 8. razreda različnih osnovnih šol na območju Maribora. Preučili smo tudi povezanost dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Rezultati so pokazali, da se v nivoju likovne ustvarjalnosti z vidika spola kažejo statistično značilne razlike zgolj pri enem dejavniku – fluentnosti, v prid dekletom. Pokazala se je tendenca elaboracije in fleksibilnosti, pri čemer so nekoliko boljše rezultate dosegle prav tako deklice. Z vidika stratuma je bilo mogoče zaznati statistično značilne razlike pri elaboraciji, občutljivosti za likovne probleme in fluentnosti, v prid učencem iz primestja. V analizi povezanosti spodbujevalnih dejavnikov likovne ustvarjalnosti se je pri vseh pokazala kot pozitivna in statistično značilna. Ugotovili smo, da so podobno slabše rezultate dosegli mlajši učenci v pretekli raziskavi (Herzog, 2009), pri dejavnikih, ki omogočajo likovno ustvarjalnost (redefinicija, fluentnost, elaboracija). To pomeni, da tako mlajši učenci, kot tudi učenci ob koncu osnovne šole ne dosegajo določenih povprečnih rezultatov pri nekaterih dejavnikih likovne ustvarjalnosti.
Ključne besede: likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, spodbujanje likovne ustvarjalnosti, likovni razvoj, likovno izražanje
Objavljeno: 16.11.2021; Ogledov: 143; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

8.
Domišljijski binom na pisnem in govornem področju učencev 3. razreda
Barbara Gole, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Domišljijski binom na pisnem in govornem področju učencev 3. razreda smo v teoretičnem delu obravnavali govor, pisanje in ustvarjalnost. Pri govoru in pisanju smo se posvetili razvoju obeh in opisali dejavnike, ki vplivajo na njun razvoj. Pri ustvarjalnosti smo si ogledali njena poimenovanja, razvoj ter načine merjenja in spodbujanja. Podrobneje smo se posvetili literarni ustvarjalnosti, in sicer kako jo spodbujati in vrednotiti. Ena izmed številnih vaj za spodbujanje literarne ustvarjalnosti je domišljijski binom, ki ga lahko hkrati uporabimo tudi za merjenje učenčeve ustvarjalnosti. V raziskavi empiričnega dela nas je zanimalo, kakšne zmožnosti imajo učenci tretjega razreda pri ustvarjanju domišljijskega binoma na pisnem in govornem področju ter na katerem področju so uspešnejši. V raziskavo je bilo vključenih 20 tretješolcev osnovne šole v severovzhodni Sloveniji. Najprej je vsak učenec zapisal zgodbo, v katero je vključil dani nepovezani besedi – ovco in torto. Nato smo isti dan izvedli individualne intervjuje, kjer je vsak učenec pripovedoval zgodbo, v katero je vključil besedi jagoda in sladoled. Zgodbe smo pregledali in analizirali. Zanimalo nas je, koliko vseh in koliko različnih besed, enostavčnih in zloženih povedi ter povprečno število besed na enostavčno in zloženo poved bodo vsebovale zgodbe, ter koliko asociativno oddaljenih dogodkov, igrivih elementov in elementov personifikacije bo vključenih v zgodbe.
Ključne besede: govor, pisanje, zgodba, literarna ustvarjalnost
Objavljeno: 16.11.2021; Ogledov: 85; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

9.
Pot od invencije do inovacije in pomen inovacij za podjetje x
Nastja Đačić, 2021, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta bo izhodišče predstavljala pot nastanka invencije do nastanka inovacije in s tem povezan invencijsko-inovacijski proces. Na podlagi opredeljenih osnovnih pojmov bomo spoznali celotno pot do nastanka inovacije in s kakšnimi odpori ter ovirami se podjetja na tej poti soočajo. Spoznali bomo, kako pomembna je inovativnost za podjetja in celotno gospodarstvo ter kakšne koristi prinašajo inovacije. V raziskovalnem delu bomo na podlagi izbranega podjetja opredelili inovacijsko dejavnost v podjetju in predstavili, kako podjetje spodbuja ter motivira zaposlene k inovativnosti. Brez inoviranja podjetja v današnjem svetu praktično ne morejo več preživeti. Inoviranje prinaša napredek, družbeno blaginjo in odpira nova delovna mesta. V izbranem podjetju se zavedajo, da je pomembno, da so njihovi zaposleni inovativni, inovativnost pa je bila že od nekdaj temeljna značilnost podjetja, zato si je vodstvo vedno prizadevalo za to, da postane značilna kultura tudi vseh zaposlenih.
Ključne besede: ustvarjalnost, ideja, invencija, inovacija, inovativnost, novost
Objavljeno: 09.11.2021; Ogledov: 186; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (735,27 KB)

10.
Vpliv inovacij na razvoj tehnološkega podjetja
David Begič, 2021, diplomsko delo

Opis: Izhodišče raziskave v diplomskem projektu predstavlja dialektična teorija sistemov in inovacijski management s poudarkom na pomembnosti inoviranja v izbranem tehnološkem podjetju. Nihče več ne dvomi v dejstvo, da morajo podjetja, ki želijo biti dandanes konkurenčna na trgu stalnih sprememb, nenehno inovirati. Zato v empiričnem delu diplomskega projekta preučujemo različne vrste inovacij, ki so potrebne za dolgoročni obstoj podjetij. To je izrednega pomena, saj ljudje danes, ko slišijo besedo inovacija, najprej pomislijo na tehnično-tehnološko vrsto. Vendar te predstavljajo le eno petino vseh inovacij. Zato natančno preučujemo, kaj sploh je inovacija, vrste inovacij in kako se razlikuje od invencije. Poleg tega za lažje razumevanje področja inovacijskega managementa preučujemo še ostale osnovne pojme. Sem spadajo načini inoviranja, inovativnost družb in podjetij, pomen družbene in družbeno-ekonomske odgovornosti podjetij, vloga podjetij v njihovem okolju, proces difuzije, ki ga sestavljajo štiri glavne sestavine, in še bi lahko naštevali. Glavni problem, s katerim se soočajo današnja podjetja, je ta, da se managerji sodobnih podjetij preveč osredotočajo na to, kako čim bolje doseči tehnično in ekonomsko racionalnost. To posledično vodi do tega, da managerji takšnih podjetij nimajo dovolj časa, da bi se lahko posvečali problemom, ki se navezujejo na odgovornost podjetij ali pa na njihovo vlogo v naravnem in kulturnem okolju. V ta namen je bila izvedena raziskava na izbranem tehnološkem podjetju, s pomočjo katere smo izvedeli, točno kakšne prioritete imajo v podjetju in kako se te odražajo v njihovem vsakdanjem obratovanju.
Ključne besede: Inovacije, inovativnost, ustvarjalnost, celovit pristop, difuzija.
Objavljeno: 28.10.2021; Ogledov: 100; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (875,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici