| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj kompetenc ustvarjalnosti v osnovni šoli
Patricija Halilović, Borut Likar, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Kompetence ustvarjalnosti, ki se delno prepletajo z inovacijskimi in podjetniškimi, je mogoče spodbujati in razvijati. Namen raziskave je preveriti, ali se z ustreznim pristopom vzpostavi pozitivna ustvarjalna razredna klima ter ali se posledično pojavljajo spremembe na področju ustvarjalnega ravnanja in fleksibilnosti učencev. V raziskavi je sodelovalo 146 učencev tretje triade iz 22 slovenskih osnovnih šol, ki so eno leto sodelovali v UPI (ustvarjalnost, podjetnost, inovativnost) ali podjetniškem krožku. Za obdelavo podatkov smo uporabili osnovne statistične metode. Rezultati kvantitativne raziskave kažejo pozitiven vpliv krožka na vzpostavitev ustvarjalne razredne klime ter posledično večjo ustvarjalnost in fleksibilnost učencev, ki so krožek obiskovali.
Ključne besede: ustvarjalno okolje, ustvarjalna razredna klima, šole, učenci, ustvarjalnost, prilagodljivost, fleksibilnost
Objavljeno v DKUM: 13.07.2017; Ogledov: 1512; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (105,22 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
USTVARJALNA KLIMA V ORGANIZACIJAH PODRAVSKE REGIJE
Mitja Gmajner, 2016, diplomsko delo

Opis: V današnjem času ostre mednarodne konkurence je zelo pomembno, da podjetja uspejo doseči, da zaposleni pri svojem delu občutijo dobro organizacijsko klimo in tudi ustvarjalno klimo, katera je del le-te. Še posebej sem se osredotočil na ustvarjalno klimo kot sestavino celotne organizacijske klime, pri čemer sem raziskavo opravil na vzorcu podjetij iz podravske regije. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. Teoretični del vsebuje tri poglavja, in sicer: kot prvo poglavje sem obravnaval koncept organizacije, nato sem nadaljeval s preučevanjem organizacijske klime, z njeno opredelitvijo, obravnaval dejavnike organizacijske klime, pozitivne in negativne učinke, ter predstavil dosedanja merjenja organizacijske klime. Sledilo je poglavje o ustvarjalnosti, v okviru katerega sem opredelil ustvarjalnost, ustvarjalno mišljenje in metode ter tehnike za spodbujanje ustvarjalnosti. Obravnaval sem tudi spoznanja domačih in tujih avtorjev s področja ustvarjalne organizacije. V empiričnem delu sem se lotil raziskave organizacijske klime v organizacijah podravske regije. Uvodoma sem predstavil podravsko regijo, nato sem za raziskavo podal opredelitev raziskovalnega problema, podal cilje raziskave, omejitve in predpostavke, raziskovalne hipoteze ter metodologijo raziskave. Nato sem predstavil vzorčenje, ob koncu poglavja pa pripravil osrednje poglavje empiričnega dela, v okviru katerega sem predstavil rezultate raziskave in izvedel preverjanje hipotez.
Ključne besede: Organizacijska klima, merjenje organizacijske klime, učinki organizacijske klime, ustvarjalnost, ustvarjalno mišljenje, metode in tehnike za spodbujanje ustvarjalnosti, ustvarjalna organizacija.
Objavljeno v DKUM: 23.06.2016; Ogledov: 1111; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

3.
OBLIKOVANJE USTVARJALNE KLIME V IZBRANI ORGANIZACIJI
Natalija Vozlič, 2014, diplomsko delo

Opis: Z raziskavo diplomskega dela smo prišli do ugotovitve, da ustvarjalnost zagotavlja osebni in poslovni uspeh. Uspešna podjetja se zavedajo, da je ustvarjalnost ključni dejavnik za zagotovitev uspeha in prevlade podjetja na trgu. Vsekakor pa za vsakim poslovno uspešnim podjetjem stoji dobro usposobljen, motiviran, deloven, ustvarjalen ter inovativen kader. Pomembno je, da nadrejeni spodbujajo svoje zaposlene k ustvarjalnemu mišljenju, upoštevajo ter sprejmejo njihove nove ideje, predloge, jim dajejo občutek pomembnosti in vrednosti. Podjetja z aktiviranjem ustvarjalnosti dosegajo večjo inovativnost podjetja. Podjetja morajo vpeljati različne načine za spodbujanje ustvarjalnosti. Nekatera podjetja uporabljajo sistem nagrajevanja, jim omogočajo dodatna izobraževanja, jih spodbujajo k timskemu sodelovanju ter uporabljajo različne tehnike ustvarjalnega mišljenja. Vendar je lahko v določenih podjetjih opazno, da se zaposleni med seboj premalo spodbujajo k ustvarjalnem mišljenju in delovanju ter večina pri svojem delu ne uporablja tehnik ustvarjalnega mišljenja.
Ključne besede: ustvarjalnost, inovativnost, ustvarjalno mišljenje, tehnike ustvarjalnega mišljenja, ustvarjalna klima
Objavljeno v DKUM: 03.12.2014; Ogledov: 1447; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

4.
OD INOVATIVNE IDEJE DO URESNIČENE INOVACIJE NA PRIMERU PODJETJA KOVIS D.O.O.
Sandi Savnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Od inovativne ideje do uresničene inovacije na primeru podjetja Kovis d. o. o. Znotraj ustvarjalnega okolja sta dobra ustvarjalnost kot tudi ugodna ustvarjalna klima ključni za inovativno usmerjena podjetja. Da se ustvarjalnost začne, potrebujemo ustvarjalno osebo kot tudi ustvarjalno razmišljanje ter ustvarjalni proces. Pojma se med seboj povezujeta, saj je ustvarjalnost pogoj, da se lahko začne udejanjati ugodna ustvarjalna klima. Ustvarjalni posamezniki so tisti, ki ustvarjajo ter tako prispevajo k dosegu ugodne ustvarjalne klime. Da pa bodo k temu prispevali, je potrebno motiviranje ter ustrezno nagrajevanje. Podjetja, ki ne poznajo oziroma nimajo ustvarjalnega managementa, dolgoročno ne preživijo. Bistvo ustvarjalnega managementa je uspešen, učinkovit in inovativen manager. Le-ta lahko s svojimi prirojenimi sposobnostmi uspešno, učinkovito ter inovativno upravlja inovativno usmerjeno podjetje. Takšno podjetje ne preživi le dolgoročno, ampak tudi ustvarja ugodne finančne rezultate. Eno izmed teh inovativno usmerjenih podjetij je tudi podjetje Google. Da podjetje želi priti do inovacije, katera mu bo dajala večji ugled kot tudi prinašala denarne prilive, potrebuje najprej inovativno idejo, iz katere se razvije invencija in šele po tej, ne tako kratki poti, lahko pride do uresničene inovacije. Velik pomen pa podjetje daje tudi celovitosti. Ideja, ustvarjalno okolje ter inovativni predlogi so tisti dejavniki, skozi katere sem podrobneje spoznal podjetje Pipistrel, Krka d. d. ter Kovis d. o. o. Po teh podjetjih se lahko zgledujejo ne samo slovenska podjetja, ampak iz inovativnega pogleda tudi nekatera podjetja izven domovine. V empiričnem delu magistrskega dela sem skozi predstavitev ideje A (gre za osni zavorni disk z NET-sistemom hlajenja) ter ideje B (gre za kolesni zavorni disk, tako imenovani Z-TIP diska) prišel do spoznanj, kako je podjetje Kovis d. o. o. skozi inovativni ideji doseglo pomembni inovaciji. S tema inovacijama so prišli do izboljšanih karakteristik tako osnega kot tudi kolesnega diska. Seznanil sem se z razvojnimi aktivnostmi obeh inovativnih idej. Zanimivo je bilo spoznati tudi to, kako se ideji A in B kažeta skozi realnost. Da pa podjetje Kovis d. o. o. lahko dosega uspehe, je bistvenega pomena tudi širjenje novosti tega podjetja. Tako sem skozi novost, komunikacijo, čas in družbeni sistem to pobliže spoznal.
Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalna oseba, ustvarjalno razmišljanje, ustvarjalni proces, ustvarjalna klima, motiviranje, nagrajevanje, ustvarjalni management, (uspešen, učinkovit, inovativen manager), ideja, invencija, inovacija, celovitost, ustvarjalno okolje, inovativni predlogi, razvojne aktivnosti idej, aplikacije idej v realnosti, širjenje novosti, novost, komunikacija, čas, družbeni sistem
Objavljeno v DKUM: 24.07.2014; Ogledov: 2624; Prenosov: 590
.pdf Celotno besedilo (10,58 MB)

5.
VZPODBUJANJE INOVATIVNOSTI V PODJETJU S ŠIRITVIJO V NOVO DEJAVNOST
Patricija Tomažič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem skušala predstaviti, kako zaposlene čim bolj motivirati za boljše delovanje podjetja. Zaradi vse večje konkurence na trgu, se morajo podjetja boriti za svoj obstanek. Bolje kot se znajo predstaviti na trgu in bolj kot so inovativna, imajo motivirane sodelavce, imajo večje možnosti za napredek. Podlaga za konkurenčnost, konkuriranja, kakovosti življenja pri delu, je inoviranje. V diplomski nalogi sem predstavila vzpodbujanje inovativnosti v kovaškem podjetju, kamor že spadajo hčerinsko podjetje Terme ter rekreacijski smučarski center, s širitvijo na novo dejavnost, in sicer je ta dejavnost vrtec. Vrtec se bo ustanovil za vse otroke zaposlenih v podjetju, prav tako pa tudi za okoliške prebivalce in hotelske goste. Razvoj inovativnosti, delavnosti, spretnosti in ustvarjalnosti se najbolj razvija v času otroštva, zato bodo vzgojitelji v vrtcu, pripomogli k temu skozi igro in različnimi metodami učenja, ki bodo popestrile otroški vsakdan, po programu Kurikuluma. Danes se oblika predšolske vzgoje uresničuje na več načinov, in sicer eden od teh je ustanovitev vrtca v podjetju, ki ga podrobneje predstavljam v diplomskem delu. Ustanovitev tega vrtca izhaja iz razloga motiviranja zaposlenih za zmanjšano odsotnost iz dela in boljšo delovno klimo v podjetju. Uspešna skupina ljudi je usmerjena v kakovost. Člani te skupine poskušajo odstraniti ovire in ustvariti pozitivno okolje za razvoj novih idej. Zato se mora posebna skrb posvečati šolanju, izobrazbi in spodbujanju človeških virov, še posebej z vidika krepitve inovacijskega potenciala.(Velimir Sriča, Ustvarjalno mišljenje, 1999)
Ključne besede: Ustvarjalna klima, USOMID, inovativnost, motivacija, vzpodbujanje inovativnosti, predšolska vzgoja, Kurikulum
Objavljeno v DKUM: 22.11.2013; Ogledov: 1203; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (958,32 KB)

6.
USTVARJALNO OKOLJE V PODJETJU ALOCOM D.O.O.
Mateja Kolar, 2012, diplomsko delo

Opis: Predstaviti želim celoten način izobraževanja zaposlenih in razvoja njihovega kadra, načine, na katere se kaže aktivnost zaposlenih v podjetju in koliko koristnih predlogov podajo. Prav tako bom predstavila kakšne aktivnosti notranje in zunanje presoje, na podlagi katerih spremljajo dejansko stanje v podjetju, so izvajane. V diplomskem delu so prikazani praktični primeri v podjetju, ki sem jih pridobila s pomočjo internih virov. S praktičnimi primeri pa želim poudariti in argumentirati trditev, kako zelo je organizacijska struktura in aktivnost zaposlenih pomembna pri vzpodbujanju ustvarjalnosti in inovativnosti, in kako to podjetju prinaša boljši uspeh, večjo prepoznavnost in ugled na trgu.
Ključne besede: Ustvarjalnost, inovativnost, invencija, inovacija, ustvarjalno okolje, ustvarjalna klima, ustvarjalno mišljenje, motiviranje zaposlenih.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2012; Ogledov: 2167; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

7.
OBLIKOVANJE USTVARJALNE KLIME V IZBRANI ORGANIZACIJI KONSTRUKTOR D.O.O.
Nina Grgić, 2012, diplomsko delo

Opis: Organizacijska klima je skupaj z zaposlenimi »motor« vsake organizacije, ki nastane že ob samem nastanku organizacije. Je faktor, ki organizacije razlikuje med seboj, saj ima vsaka svojo organizacijsko klimo. Torej je organizacijska klima značilnost, ki vpliva na vedenje zaposlenih v organizaciji in zaradi katere se organizacije razlikujejo med seboj. Organizacijska klima pa ima vrsto različnih klim, med katerimi je tudi ustvarjalna klima. Ustvarjalna klima deluje v vsaki organizaciji in sicer pod okriljem družbe in atmosfere, ki jo oblikuje organizacija skupaj z zaposlenimi. V podjetju promovira in generira razmišljanje in uporabo novih izdelkov, storitev in načinov dela. Ustvarjalna klima v organizaciji podpira razvoj, usvajanje in izkoriščanje novih ter drugačnih predlogov in konceptov.
Ključne besede: Ustvarjalnost, organizacija, organizacijska klima, ustvarjalna klima.
Objavljeno v DKUM: 29.06.2012; Ogledov: 1719; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

8.
OBLIKOVANJE USTVARJALNE KLIME V POŠTNI BANKI SLOVENIJE
Polonca Žertek, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: POVZETEK Pred pisanjem diplomskega seminarja sem si postavila hipoteze, ki sem jih s pomočjo pogovorov v podjetju lahko tudi potrdila. V veliko veselje mi je bilo, da sem spoznala kakšna je ustvarjalna klima v podjetju, saj sem se iz te izkušnje tudi veliko naučila. Predpostavljala sem, da imajo v Poštni banki Slovenije oblikovano ustvarjalno klimo, vendar klime v podjetju še niso opredelili. Z raziskovanjem sem ugotovila, da sta inovativnost in ustvarjalnost tesno povezana pojma in v današnjih razmerah predstavljata velik pomen za podjetje. Zaposleni so tisti, ki se bodo lotili reševanja problemov in bodo predlagali inovativne predloge za podjetje. Zato je pomembno, da vodje poskušajo oblikovati time, motivirajo zaposlene k večji ustvarjalnosti prav tako pa, da vpeljejo različne metode za spodbujanje ustvarjalnosti. Na ustvarjalnost v organizaciji vpliva veliko različnih dejavnikov. Brez ustvarjalne klime, motiviranih in ustvarjalnih vodij, nagrad, motiviranja zaposlenih, izobraževanja, želj zaposlenih po izboljšavah in sodelovanja, ustvarjalnosti ne bo. V Poštni banki Slovenije ustvarjalna klima, omogoča predvsem dobro počutje na delovnem mestu, saj večina časa zaposleni tam tudi preživijo. Klima v podjetju se odraža v pozitivnih in prijateljskih odnosih, medsebojnem spoštovanju, fleksibilnosti delovnega časa ter opremljenosti delovnega mesta s sodobnimi tehnologijami.
Ključne besede: Ključne besede: Ustvarjalnost, invencija, inovacija, ustvarjalna klima, tehnike ustvarjalnega mišljenja, Poštna banka Slovenije
Objavljeno v DKUM: 08.12.2011; Ogledov: 1884; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (451,04 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici