1. Podjetniški začetki na primeru samostojne podjetniceVesna Benkovič, 2021, diplomsko delo Opis: Podjetništvo je proces, pri katerem ustvarjamo nekaj novega, inovativnega. Marsikdo se zaradi izgube službe odloči, da se poda na samostojno podjetniško pot z namenom zaslužka. Lahko pa se odloči za samostojno podjetniško pot, ker želi opravljati delo, ki ga veseli. Za pisanje diplomske naloge smo si za študijo primera izbrali samostojno podjetnico, ki je sama ustanovila svoje lastno podjetje.
Najprej smo opredelili, kaj podjetništvo sploh je in kdo je podjetnik, kajti najprej moramo vedeti, kaj pomeni biti podjetnik, kdo lahko postane podjetnik, kakšne so njegove značilnosti ter katere dejavnosti lahko opravlja, da se odločimo za samostojno podjetniško pot. Naša diplomska naloga v empiričnem delu temelji na analizi ustanovitve samostojnega podjetja samostojne podjetnice. Za lažje razumevanje smo pripravili intervju s podjetnico, na podlagi katerega nam je podjetnica zaupala svoje začetke pri ustanovitvi podjetja.
To temo smo si izbrali zato, da ugotovimo, kako se je podjetnica lotila ustanovitve lastnega podjetja, kar smo proučevali s pomočjo intervjuja. V celotnem diplomskem delu smo najprej predstavili splošno teorijo o podjetništvu in podjetniku, katere so podporne institucije za podjetništvo v Sloveniji ter na katere načine vse lahko financiramo ustanovitev lastnega podjetja. V zadnjem delu diplomskega dela pa smo se osredotočili na študijo primera, kjer teorijo prikažemo na praktičnem primeru.
Na osnovi študije primera smo ugotovili, da je eden izmed ključnih dejavnikov pri ustanovitvi lastnega podjetja podpora družine, kajti njihova podpora pomeni največ in daje voljo in energijo, da se podamo v ustanovitev lastnega podjetja. Seveda pa mora biti tudi posameznik pripravljen na določena odrekanja, da lahko uspešno ustanovi in dolgoročno razvija lastno podjetje. Ključne besede: Podjetništvo, podjetnik, podjetnica, samostojni podjetnik, ustanovitev podjetja. Objavljeno v DKUM: 14.10.2021; Ogledov: 1413; Prenosov: 310 Celotno besedilo (1,07 MB) |
2. Ustanovitev podjetja s pomočjo projekta spotNina Stošić, 2020, diplomsko delo Opis: Podjetniki se na samostojno podjetniško pot podajo zaradi želje po ustvarjanju in samostojnosti ali pa iz nuje. Ne glede na razlog ustanovitve podjetja vse osebe imenujemo z enako besedo - podjetnik. Potencialni podjetniki so večinoma nevešči in negotovi v svoje postopke, ko se podajo na podjetniško pot. Z začetki so vedno težki in negotovi, zato so v državi prisotne razne ustanove za svetovanje in usmerjanje.
V začetku teoretičnega dela smo proučili naslednje osnovne pojme: podjetništvo, podjetnik, podjetje, samostojni podjetnik in družba z omejeno odgovornostjo. V nadaljevanju smo med seboj primerjali najpogostejši formalnopravni obliki. Izpostavili smo ključne razlike med samostojnim podjetnikom in družbo z omejeno odgovornostjo. Dotaknili smo se tudi predstavitve podatkov iz poslovnega izida in podatkov iz bilance stanja, ki so zabeleženi v AJPES.
Odgovore na raziskovalna vprašanja smo pridobili pri intervjuvankah, ki zasedajo različna mesta v projektu SPOT. Njihove odgovore smo analizirali in primerjali tako, da smo lahko dobili celostno sliko z vseh nivojev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na štiri raziskovalna vprašanja. Zanimalo nas je, ali je državna podpora kakovostnih storitev podpornega okolja za potencialnega podjetnika pri ustanovitvi podjetja potrebna. Dotaknili smo se tudi problematike informiranja in izvajanja storitev s strani podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji. Zanimalo nas je, kdaj ima podporno okolje na podjetnika večji vpliv in kako sistem SPOT krepi podjetniško kulturo.
Ugotavljamo, da je podporno okolje v Sloveniji zelo pestro. Sklepamo, da je državna podpora kakovostnih storitev za neveščega potencialnega podjetnika potrebna. Bistvo podpornega okolja za potencialnega podjetnika je izluščiti ustrezne informacije in mu ponuditi ustrezno svetovanje. Potrdili smo, da potencialni podjetnik pridobi ustrezne in ključne informacije na enem mestu, hkrati pa je tudi deležen ustreznega svetovanja. V nadaljevanju raziskave smo ugotovili, da je svetovanje na točki SPOT Svetovanje prilagojeno tako potencialnim podjetnikom kot tudi že ustaljenim. Ugotovili smo, da so storitve v korelaciji z ustanovitvijo podjetja nepogrešljive. Ker je projekt relativno nov v svetu podjetništva, znamka SPOT še ni tako zelo prepoznavna. Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, ustanovitev podjetja, projekt SPOT, točka SPOT Svetovanje Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 1236; Prenosov: 166 Celotno besedilo (518,16 KB) |
3. Ustanovitev in politika podjetja jelše d. o. o.Sabina Štuhec, 2019, diplomsko delo Opis: Za uspešnost podjetja je pomembno, da poznamo ustanovitvene korake, se pravilno odločimo o pravnoorganizacijski obliki, pravilno oblikujemo politiko podjetja in zapišemo strategije za razvoj.
Diplomski projekt smo začeli z ustanovitvijo podjetja, kjer smo predstavili pomembne korake in se osredotočili na pravnoorganizacijsko obliko − družbo z omejeno odgovornostjo ter predstavili pogoje za opravljanje izbrane dejavnosti. Potem smo zapisali ustanovitveno in razvojno vizijo na podlagi lastne ideje o podjetju. Teoretično smo opredelili politiko podjetja, metode oblikovanja politike podjetja in strategije.
Na podlagi lastne ideje smo s pomočjo raziskovalno-prognostičnih procesov zapisali politiko podjetja. Opisali smo idejo o podjetju Jelše, d. o. o. in na podlagi strateškega planiranja opredelili strateške možnosti in potenciale ter zapisali strategije podjetja Jelše, d. o. o. Na koncu smo z analizo SWOT proučili priložnosti, nevarnosti ter prednosti in slabosti celotnega podjetja. Ključne besede: ustanovitev podjetja, politika podjetja, gostilna, restavracija, družba z omejeno odgovornostjo Objavljeno v DKUM: 16.03.2020; Ogledov: 1214; Prenosov: 156 Celotno besedilo (1,94 MB) |
4. Podjetništvo mladihPatricija Drozg, 2018, diplomsko delo Opis: Podjetništvo mladih je dandanes zelo razširjeno in vse bolj moderno. Razlogi za to so lahko različni od osebnih razlogov, pa do sprememb v gospodarskem sistemu. Mladi se po končanih študijih ne zaposlujejo več na enak način kot nekoč. Opravljena raziskava v okviru diplomskega projekta je potrdila, da mladim velikokrat pri srcu leži bolj to, da ustvarijo nekaj svojega in da so pri svojem delu neodvisni; dolgočasno jim je vsak dan sedeti na enem in istem mestu ter vsak dan delati nekaj monotonega. Mladi danes radi raziskujejo ter odkrivajo nove stvari. Ustanovitev lastnega podjetja pa zahteva veliko mero odgovornosti, zagnanosti, vztrajnosti, prav tako zahteva določene finančne vložke in premagovanje ovir.
Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo predstavili temeljne pojme podjetništva, podjetništvo mladih, kako pridobiti finančna sredstva za nova podjetja, poleg tega pa smo predstavili tudi, s katerimi težavami, ovirami in tveganji se srečujejo podjetja ob ustanovitvi. Za namen drugega dela diplomskega projekta smo sestavili anketni vprašalnik ter v intervjujih s predstavnikoma dveh podjetij, pridobili dodaten, neposreden pogled na podjetniško pot mladih podjetnikov, napisano teorijo pa smo dodatno predstavili in potrdili. Ključne besede: podjetništvo, podjetništvo mladih, ustanovitev podjetja, finančna sredstva, ovire Objavljeno v DKUM: 29.11.2018; Ogledov: 1402; Prenosov: 256 Celotno besedilo (433,41 KB) |
5. Primerjava ustanovitve in prenehanja poslovanja samostojnega podjetnika in družbe z omejeno odgovornostjoJasna Šepetavc, 2018, diplomsko delo Opis: Ustanoviti in imeti podjetje se sliši zelo enostavno, vendar ni vse čisto tako. Kadar se podjetnik odloči za ustanovitev podjetja, je pomembnih ogromno stvari, ki jih mora podjetnik dobro preučiti, preden se loti ustanovitvenega postopka. V diplomskem delu obravnavamo primerjavo ustanovitve in prenehanja delovanja dveh najpogostejših pravno-organizacijskih oblik podjetja v Sloveniji. Predstavljamo celoten postopek ustanovitve podjetja izbranih dveh pravno-organizacijskih oblik, njune prednosti, slabosti in postopek prenehanja delovanja. Za podjetje je zelo pomembno, za katero pravno-organizacijsko obliko se odloči ob ustanovitvi, zato v nalogi podrobneje analiziramo podobnosti in razlike pri samostojnemu podjetniku in družbi z omejeno odgovornostjo. Prav tako je dobro, da se podjetnik, ki se odloči za podjetniško pot, seznani tudi s postopkom in načinom prenehanja delovanja, saj je podjetniška pot težko predvidljiva in na podjetje vpliva mnogo zunanjih dejavnikov (mednarodne krize, valutne nestabilnosti ipd.).
Leta 2016 je bilo v Sloveniji registriranih 196 072 podjetij, od tega 60 514 podjetij pravno organizacijske oblike d. o. o. in 94 730 samostojnih podjetnikov. Iz te statistike lahko ugotovimo, da je Slovenija precej podjetna država, ki ima veliko uspešnih podjetij. Pomembno za državo pa je tudi to, da se povečuje podjetništvo iz priložnosti in se zmanjšuje podjetništvo iz nuje. Ključne besede: ustanovitev podjetja, samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, Slovenija, prenehanje delovanja Objavljeno v DKUM: 07.11.2018; Ogledov: 1365; Prenosov: 206 Celotno besedilo (1,26 MB) |
6. VLOGA IN POMEN SAMOZAPOSLOVANJA V POMURSKI REGIJIDaniel Magyar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu obravnavamo samozaposlovanje, ki je eden izmed načinov zaposlitve posameznikov, predvsem mladih. V teoretičnem delu povzemamo predvsem pojav brezposelnosti in pomen samozaposlovanja pri zmanjševanju tega problema, motivacijo, potrebne lastnosti in pogoje za samozaposlovanje ter njegove prednosti in slabosti.
Cilj diplomskega dela je analizirati probleme brezposelnosti in samozaposlovanja v Sloveniji, predvsem v Pomurju in posebej v okviru madžarske narodne skupnosti. Dokaj podrobno predstavljamo obsežen nabor ukrepov, ki je bil v minulih letih v Pomurju izveden na tem področju. Poskušali smo odgovoriti na temeljno vprašanje, zakaj se podjetniki podajo na podjetniško pot kljub tveganju, ki jih lahko doleti.
V okviru brezposelnosti in samozaposlovanja v Pomurju smo zastavili tri hipoteze in preverjali njihovo veljavnost. Zaključujemo s predlogi morebitnih sprememb pri spodbujanju in razvoju samozaposlovanja. Ključne besede: Brezposelnost, samozaposlitev, subvencije, mladi na trgu dela, ustanovitev podjetja, samozaposlovanje v Pomurju. Objavljeno v DKUM: 11.10.2016; Ogledov: 1243; Prenosov: 77 Celotno besedilo (558,49 KB) |
7. MANAGERSKI VIDIKI RAZLIČNIH NAČINOV OSVAJANJA TUJIH TRGOV - PRIMER PODJETJA XIztok Snežič, 2016, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je bil raziskati možne načine vstopa na tuje trge. Glede na dosedanje izkušnje, predvsem pa na zmogljivosti in omejitve podjetja ter ravnanje tekmecev smo želeli izpostaviti več načinov vstopa in med njimi poiskati najbolj primernega. Pojasnil sem tudi namen tržnih raziskav in definirati ciljno tržišče Podjetja X.
Pregledali smo glavne značilnosti, prednosti in slabosti sistema joint venture, kjer gre za združevanje podjetij. Opredelili smo razloge, zakaj za naše Podjetje X to ne bi bila najbolj optimalna izbira v tem trenutku. Opisali smo strategijo kadrovanja, vzpostavljanja celotnega sistema podjetja in opredelili povezave in sodelovanje z matičnim podjetjem.
Na podlagi izračunov in predvidenih finančnih projekcij, ki temeljijo tako na preteklih bogatih izkušnjah, kot na raziskavi Poljskega tržišča podajamo sklep o odločitvi za managersko strategijo, ki bi bila najbolj primerna za vstop na novo tržišče.
V času gospodarske rasti smo bili mnogo bolj optimistični in omejitev ter tveganj je bilo manj, tako da bi se v tistem času verjetno odločili za drugačen način vstopa. Verjetno bi se zavzeli za ustanovitev lastnega podjetja, brez predhodnega predstavništva. V primeru, da bi našli podjetje z enako strategijo in kulturo, pa bi predlagali združitev ali pa nakup večinskega dela tega podjetja.
Smatramo, da je analiza trga pomembna za ugotavljanje profitabilnosti na tujem trgu, vendar je pomembno vprašanje, v katerem časovnem obdobju je raziskava opravljena. Svetovna gospodarska kriza je odličen primer. Predstavnik lahko skrbi za majhne posle in odpira vrata velikim. Zato smo se odločili za predstavnika, katerega bomo kar se da podprli finančno, z know-howom, z vso fleksibilnostjo in pripravljenostjo, kar jo premoremo. Predvidevamo, da bomo uspeli in da bomo dosegali dolgoročni profit. Glede na razmere čez dve leti se bomo pa odločili, ali gremo s predstavnikom na čelu ustanoviti samostojno podjetje, ki bo kupovalo in prodajalo material za svoje ime in svoj račun ter imelo lastno proizvodnjo.
Prepričani smo, da je način vstopa, ki smo ga izbrali, prava odločitev v danih okoliščinah, saj odpira vrata na nov trg z razmeroma nizkimi stroški in takojšnjimi poslovnimi rezultati, medtem ko imamo osnovo za ustanovitev lastnega podjetja po že uspešnem ključu Ključne besede: tuji trgi, joint venture, predstavništvo, ustanovitev lastnega podjetja, agent Objavljeno v DKUM: 05.09.2016; Ogledov: 1253; Prenosov: 122 Celotno besedilo (660,71 KB) |
8. Implementacija sistemskih organizacijskih postavitev pri ustanovitvi računovodskega podjetja Aktiva 3000 d.o.o.Jožica Bašič, 2016, diplomsko delo Opis: Drznost in inovativnost nam dajeta moč, da raziščemo in prikažemo kako lahko z metodo organizacijske sistemske postavitve dobimo nove, sveže uvide v procesu ustanavljanja računovodskega podjetja.
Vsak organizacijski sistem se začne z idejo, namenom, cilji, poslanstvom in vizijo.
Predstavljamo svojo idejo, kaj delati, kako delati, postavili smo si cilje, preverili svoje zmožnosti, analizirali konkurenco, analizirali, kako deluje trg, analizirali smo vsako podrobnost, ki vpliva na uspešno poslovanje, in sledili odločitvi, da ustanovimo dolgoročno uspešno računovodsko podjetje.
Z metodo sistemske postavitve smo ocenili nekatere potencialne poslovne odločitve in ovrednotili vpliv alternativnih možnosti in rešitev, da bi na ta način postavili zdrave temelje podjetja. Na podlagi tako pridobljenih uvidov, smo začutili, katera izbira poti je za nas v danem trenutku najboljša. Mnoge poti vodijo k rešitvi, a vsak hodi po tisti, za katero se odloči. Mi smo se odločili, da na svoji poti upoštevamo uvide iz organizacijskih sistemskih postavitev, čeprav je to pri nekaterih potencialnih odločitvah pomenilo, da spremenimo svoja razmišljanja in sprejmemo drugačne odločitve od predvidenih. Ključne besede: inovativnost, ustanovitev podjetja, sistemske organizacijske postavitve, poslovne odločitve Objavljeno v DKUM: 10.08.2016; Ogledov: 924; Prenosov: 99 Celotno besedilo (662,72 KB) |
9. PLANIRANJE USTANOVITVE IN RAZVOJA ZASEBNEGA VRTCA XInes Satler, 2013, magistrsko delo Opis: Cilj vsakega podjetja, tako novoustanovljenega kot že obstoječega, je dosegati poslovno uspešnost, ki bo omogočila obstoj, rast in razvoj samega podjetja. Vse to pa je v veliki meri odvisno od priložnosti in nevarnosti, ki jih ponuja okolje podjetja. Podjetje se mora biti pripravljeno hitro odzivati na spremembe v okolju in vedeti izkoristiti priložnosti, ki se mu pojavijo, hkrati pa čim prej odpraviti oz. vsaj ublažiti nevarnosti.
Čeprav časi za ustanovitev podjetja niso najboljši, se kljub temu veliko ljudi odloči za ustanovitev malega ali srednje velikega podjetja. Predvsem samozaposlovanje je postalo izredno privlačno. Za to obliko zaposlovanja se odločajo predvsem ljudje, ki imajo podjetniško idejo in so pripravljeni sprejeti določena tveganja. Tveganjem pa se skorajda ne moremo izogniti, lahko pa jih seveda zmanjšamo z ustreznim raziskovanjem ter dobrim planiranjem ustanovitve in razvoja podjetja. Dobro planiranje tako omogoča podjetniku lažje delo in jasno predstavljeno vizijo o tem, kje želi, da se podjetje nahaja.
V magistrskem delu bomo na praktičnem primeru pokazali postopek ustanovitve in razvoja podjetja. Ena izmed pomembnejših stvari pri ustanovitvi je tako podjetniška ideja, ki predstavlja začetek nekega novega procesa. Le-ta mora biti dovolj inovativna in atraktivna, da jo trg oziroma potencialni kupci sprejmejo in nam zagotovijo uspeh. Po opredeljeni ideji je treba opredeliti še velikost, značilnosti ter posebnosti podjetja. Prav tako je treba ugotoviti tudi dejavnike uspešnosti, saj so tudi ti pomembni pri ustanavljanju samega podjetja.
Magistrsko delo je omejeno predvsem na planiranje ustanovitve samega podjetja, zato smo v njem podrobneje predstavili postopek ustanovitve. Zastavili smo si vizijo podjetja, ki bo rdeča nit celotne ustanovitve. Ker je za uspešno poslovanje potreben tudi razvoj podjetja, smo v nadaljevanju magistrskega dela podali tudi planiranje razvoja podjetja. Predstavljena je politika podjetja, opisane pa so tudi strategije podjetja (temeljna, splošna in poslovne), s katerimi smo določili način uresničevanja politike podjetja. Na koncu magistrskega dela so predstavljeni še program uresničitve planiranega razvoja podjetja, planiranje vrednostnih izidov ter ekonomska presoja razvojnih učinkov na uspešnost podjetja. Ključne besede: predšolska vzgoja in izobraževanje, zasebni vrtec, planiranje, ustanovitev podjetja, razvoj podjetja, politika podjetja, strateški management, PESTEL analiza, SWOT analiza. Objavljeno v DKUM: 07.03.2014; Ogledov: 1503; Prenosov: 255 Celotno besedilo (1,21 MB) |
10. USTANOVITEV PODJETJA V ČASU KRIZEMojca Verk, 2013, diplomsko delo Opis: Svetovna finančna kriza, z začetkom leta 2008 je močno prizadela svet. Ljudje so pod resničnim pritiskom. V številnih državah so se razmere na trgu močno poslabšale. Brezposelnost se zvišuje, prihrankov zmanjkuje, nič ni gotovega v prihodnosti.
Zaradi teh razmer je v zadnjem času marsikdo prisiljen ustanoviti s. p. oziroma je za nekatere to tudi nova priložnost. Podjetnik namreč lahko postane vsak z dobro poslovno idejo in željo po uspehu. Uspešen podjetnik pa mora imeti poleg ideje še precej zaupanja vase in dovolj odločnosti, da svoje idejo uresniči. Obenem pa potrebuje tudi precej znanja, da lahko v vsakem trenutku sprejema pametne odločitve.
V diplomski nalogi smo prikazali ustanovitev podjetja Oglaševanje PRO-DEGUSTACIJE Mojca Verk s.p.. Glavna dejavnost poslovanja je registrirana pod šifro 73.110, in sicer dejavnost oglaševalskih agencij Ključne besede: Kriza, ustanovitev podjetja, samostojni podjetnik, samozaposlitev, podjetje Oglaševanje PRO-DEGUSTACIJE Mojca Verk s.p. Objavljeno v DKUM: 18.07.2013; Ogledov: 1847; Prenosov: 498 Celotno besedilo (250,29 KB) |