| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 34
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
6.
RAZISKAVA MOŽNOSTI ZA TRŽENJE IZDELKOV DODAJALNE SLOJEVITE PROIZVODNJE
Kristjan Lovenjak, 2008, diplomsko delo

Opis: Dodajalne slojevite tehnologije so tehnologije, pri katerih se izdelki izdelujejo s pomočjo dodajanja materiala, kar je v nasprotju s konvencionalnimi tehnologijami, ki delujejo na principu odvzemanja materiala. Tehnologije omogočajo izdelavo zelo kompleksnih, zakompliciranih struktur brez posebnih priprav in orodja. Vsebina diplomskega dela predstavlja opis teh tehnologij, raziskavo možnosti trženja in izbiro tehnologije, ki bi bila najprimernejša za ustanovitev tovrstnega podjetja. Raziskava je bila izvedena s pomočjo vprašalnika. Vzorec zajema slovenska podjetja, ki se ukvarjajo z različnimi dejavnostmi. Rezultati raziskave kažejo, da je največji potencial dodajalnih postopkov v Sloveniji izdelava prototipov, vizualizacijskih objektov in mehkih orodij. Kazalci za prihodnost pa napovedujejo največji potencial dodajalnih tehnologij v izdelavi končnih izdelkov za potrebe biomedicine, letalstva, vesoljske tehnike …
Ključne besede: dodajalni postopki, SLS (selektivno lasersko sintranje), hitra izdelava prototipov, hitra izdelava orodij, izdelava končnih izdelkov, ustanovitev podjetja
Objavljeno: 03.04.2009; Ogledov: 2329; Prenosov: 276
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

7.
PLANIRANJE USTANOVITVE PODJETJA JAP HONDA D.O.O.
Zoran Marjanovič, 2009, diplomsko delo

Opis: Še pred ustanovitvijo podjetja moramo opredeliti predustanovitvene in ustanovitvene aktivnosti ter oblikovati ustanovitveno in razvojno vizijo podjetja, saj lahko s tem lažje zagotovimo obstoj in razvoj podjetja. Na začetku diplomske naloge smo predstavili podjetniško idejo in način njene uresničitve. Seznanili smo se s potencialno konkurenco podjetja Jap Honda d.o.o. na lokalni ravni in ugotovili prednosti ter slabosti. K temu pripomore tudi dobro planiranje podjetja, predvsem za njegovo prihodnost. V nestabilnem poslovnem okolju smo preučili tudi priložnosti in nevarnosti. Ugotovili smo tudi te vrednote ter tako postavili izhodišča za snovanje in oblikovanje politike podjetja. Oblikovati in izbrati je potrebno primerno poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Cilji morajo biti jasno določeni in razumljivi za vsakogar. S pomočjo strateškega managementa se določijo glavni načini za dosego politike podjetja. Na področju kombinacij prodajnega trga in proizvodov/storitev podjetja, oskrbnega trga z resursi in potreb podjetja po resursih, trga delovne sile in potrebnih sodelavcev podjetja, ter trga kapitala in potrebnih vrst kapitala smo za razvoj proučevanega podjetja iskali strateške možnosti. Na podlagi ugotovljenih strateških možnosti smo določili strategije in strukture, potrebne za njihovo realizacijo. Razvojne strukture so povezane s temeljno strategijo in politiko ter vizijo podjetja Jap Honda d.o.o. Za uspešnost, ugled in neodvisnost podjetja bo potrebno neprestano celovito usklajevanje med političnimi, strateškimi in izvedbenimi (z)možnostmi proučevanega podjetja. Planirani razvoj smo s programom razvoja postavili v čas in prostor. Na koncu smo se seznanili še z ustanovitvenimi aktivnostmi ter postopki, ki pri tem nastajajo. Z (zgoraj) opisanim smo prikazali, da so predustanovitvene in ustanovitvene aktivnosti zelo pomembne za obstoj in nadaljnjo rast podjetja. S primerom smo prikazali, kako lahko planiramo razvoj podjetja za uresničitev svoje vizije in podjetniške ideje za boljši jutri. Tovrsten plan nam bo pomagal pri planirani ustanovitvi podjetja Jap Honda d.o.o..
Ključne besede: Ključne besede: • ustanovitev podjetja, • vizija, • politika podjetja, • strateški management, • razvoj podjetja.
Objavljeno: 23.06.2009; Ogledov: 2383; Prenosov: 433
.pdf Celotno besedilo (445,99 KB)

8.
USTANOVITEV IN FINANCIRANJE NEPROFITNEGA DRUŠTVA
Martina Damiš, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je v okviru predmeta Podjetniško pravo. Temelj diplomskega dela bo ustanovitev neprofitnega društva. Na osnovi ustanovitve neprofitnega društva, obdelane teorije in poznavanja zakonov o neprofitnih organizacijah, bomo pričeli z raziskovanjem. Predpostavljamo težak položaj neprofitnih društev glede delovanja, financiranja in prevzemanja odgovornosti ter za to odgovornih članov tekom delovanja. Cilj naloge je ugotoviti, kako vzpostaviti planiranje, vodenje in izvajanje aktivnosti v društvu, da bo le-to čim bolj efektivno ter dobrodošlo za okolje, v katerem deluje in bo imelo prihodnost. Ugotoviti nameravamo, kakšen je tisti pristop, ki bi neprofitno organizacijo pripeljal do stopnje, da lahko deluje sicer svobodno, s svojimi finančnimi sredstvi ter brez osebnostne obremenitve članov, ki jo nosijo zaradi odgovornosti, ki so jo ob določenih trenutkih med delovanjem društva primorani sprejeti. Ugotavljali bomo, kakšen je nasploh pravni položaj društva ter njegovih predstavnikov glede odgovornosti. Raziskovanje bomo podkrepili z dejanskim projektom mladih v občini Lenart. Ustanovili bomo društvo mladih po srcu, ki bo v prid in korist celotnemu okolju. Zaradi samega namena ustanovitve neprofitnih organizacij se bomo ustavili ob vprašanju pomembnosti tovrstnih organizacij v določenem okolju ter primerjali neprofitne organizacije z gospodarskimi družbami in javnimi zavodi. Prav zaradi pomembnosti razlik in sorodnosti na določenih točkah predvidevamo, da bo primerjava podala zanimive rezultate. Ob koncu bomo v raziskovalnem delu preverili podporo ustanovljenemu društvu iz strani pravnih subjektov v okolju, v katerem deluje ter s tem podkrepili opisano teorijo. Diplomsko delo bo potekalo na osnovi ustanovitve Društva »Mladi do kraja«, Lenart, ki nam bo osnova in vzporednica s preostalimi neprofitnimi društvi nasploh.
Ključne besede: Planiranje, ustanovitev društva, neprofitno društvo, financiranje neprofitnega društva, donatorstvo, javne in zasebne pravne osebnosti, sposobnost pravne osebe za obveznosti, javni zavod, gospodarska družba.
Objavljeno: 10.05.2010; Ogledov: 4467; Prenosov: 686
.pdf Celotno besedilo (725,59 KB)

9.
NASTANEK IN ZAČETEK DELOVANJA NOVE OBČINE
Anja Medved, 2010, diplomsko delo

Opis: V Sloveniji je kot temeljna samoupravna lokalna skupnost opredeljena občina, ki je po naši zakonski ureditvi tudi edina »obvezna« samoupravna lokalna skupnost. Vlogo, položaj in ureditev lokalne samouprave določa država z zakonodajo. Odločanje o skupnih zadevah javnega pomena znotraj občine pa mora biti avtonomno, neodvisno od državne oblasti (seveda pa v okviru zakonodaje). Poleg ustave sta za normativno ureditev občine najpomembnejša še dva zakona, in sicer Zakon o lokalni samoupravi in pa Evropska listina lokalne samouprave. Med najpomembnejše elemente, ki opredeljujejo občino, lahko štejemo: prostorsko zaokroženost območja (osnovni gradnik vsake občine so naselja), sposobnost zadovoljevanja skupnih potreb in interesov prebivalcev na tem območju in pa minimalno število prebivalcev občine, ki mora biti takšno, da omogoča izvajanje lokalne samouprave v funkcionalnem smislu. Sam postopek ustanovitve občine predstavljajo tri glavne faze, in sicer: • predhodni postopek, • zakonodajni postopek in • postopek konstituiranja novoustanovljene občine. Predhodni postopek zajema izvedbo posvetovalnega referenduma, na podlagi katerega bi se naj ugotovila prava volja prebivalcev glede ustanovitve nove občine oziroma glede spremembe območja občine. Sledi zakonodajni postopek, posledica katerega je sprejetje Zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij. Zadnjo fazo predstavlja postopek konstituiranja novoustanovljene občine. Ta faza je namenjena izvolitvi oziroma imenovanju vseh organov občine in pa sprejetju vseh aktov, potrebnih za delovanje občine. Ko je postopek ustanovitve občine končan, je potrebno razdeliti še skupno premoženje občin (to seveda ne velja v primeru, ko se združi dve ali več sosednjih občin — takrat se premoženje teh občin združi). Osnovo za delitev premoženja predstavlja premoženjska bilanca občine, v kateri občina izkazuje vrednost premičnih in nepremičnih stvari v njeni lasti, denarna sredstva in pa pravice. V primeru, da nova in prejšnja občina ne porazdelita premoženja sporazumno, se premoženje razdeli na osnovi določb Zakona o lokalni samoupravi, ki v tem primeru natanko določa način razdelitve premoženja. Danes imamo v Sloveniji 210 občin. Od tega je 11 mestnih. Mestne občine se ustanovijo na območju mesta, zaradi enotnega prostorskega in urbanističnega urejanja, zadovoljevanja komunalnih potreb in planiranja razvoja. Poleg navadnih oziroma vaških in mestnih občin pa zakon predvideva še tretjo vrsto občin, to so občine s posebnim statusom, ki se jim podeli, kadar je izražen poseben interes države za ohranitev in razvoj posameznih območij, kot so gorska, obmejna, narodnostno mešana, ekološko degradirana in razvojno šibka območja. Vendar občin s posebnim statusom v Sloveniji trenutno še ni. Sicer pa smo bili v zadnjih 20-tih letih priča trem večjim spremembam občinske mreže. Prva se je zgodila leta 1995 in je bila posledica začetka reforme lokalne samouprave po osamosvojitvi RS. Takrat je bilo ustanovljenih 147 občin, ki so bile oblikovane na podlagi krajevnih skupnosti, ki so do tedaj predstavljale najpomembnejšo raven lokalne samouprave. Konec leta 1998 je sledila druga večja sprememba občinske mreže. Takrat je Državni zbor z dvema spremembama Zakona o ustanovitvi občin in o določitvi njihovih območij povečal število občin iz 147 na 192. leta 2002 pa je bila ustanovljena še 193. občina. Zadnja sprememba pa se je zgodila leta 2006, ko so najprej marca tega leta ustanovili 12 novih občin, junija pa še 5. Tako imamo torej skupaj 210 občin, od katerih pa prevladujejo predvsem manjše občine oziroma občine z 2000 do 5000 prebivalci.
Ključne besede: lokalna samouprava, občina, ustanovitev občine, Zakon o lokalni samoupravi
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3306; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (705,15 KB)

10.
EVROPSKA DELNIŠKA DRUŽBA
Anja Šrot, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo v drugem poglavju spoznali, kako je potekalo nastajanje Evropske delniške družbe skozi čas, in lahko smo spoznali, da so se zakoni in pravila spreminjali in nadgrajevali dolgo časa. V tretjem poglavju smo lahko videli, na kakšne načine vse se lahko SE ustanovi. Ali se z združitvijo dveh ali več obsotječih delniških družb, ali z utanovitvijo holding družbe, bodisi naj bo to z ustanovitvijo hčerinske SE ali pa s preoblikovanjem. Četrto poglavje nam govori o tem, kakšna je organizacijska struktura SE. Ali se vodi družba po enotirnem ali pa po dvotirnem sistemu upravljanja. Raziskave o SE so opisane v petem poglavju. Zajeto je področje v dveh državah, in sicer v Nemčiji in na Češkem. Predstavljene so tudi države v katerih SE obstajajo, migracije SE in SE razporejene po aktivnostih.
Ključne besede: evropska delniška družba, ustanovitev SE, prenos sedeža SE, Migracije SE
Objavljeno: 28.01.2011; Ogledov: 1735; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (573,78 KB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici