| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 436
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinkovitost ureditve rejništva pri zagotavljanju otrokovih koristi : magistrsko delo
Nika Zalokar, 2025, magistrsko delo

Opis: Rejništvo je oblika nadomestnega varstva otrok, ki iz različnih razlogov začasno ne morejo ali ne smejo živeti pri svojih starših. Če starši svojih dolžnosti ne opravljajo ustrezno in je ogroženo otrokovo zdravje ter druge koristi, ima država obveznost, da zagotovi posebno varstvo za takšne otroke. S pomočjo rejniških družin država otroku poišče okolje, kjer bo poskrbljeno za njegovo varnost in razvoj v skladu z njegovimi potrebami. Kljub zakonski ureditvi rejništva, ki bi naj zagotavljalo otrokovo največjo korist, se v praksi pojavljajo številni izzivi in trendi, s katerimi se soočajo rejniki, otroci v rejništvu in pristojne institucije. V zadnjih letih je opazen trend dolgotrajnih rejništev, čeprav je rejništvo definirano kot začasen ukrep. Pomemben del rejniškega sistema v Sloveniji predstavlja sorodstveno rejništvo. Vendar pa namestitev otroka v rejništvo k sorodniku ni samoumevno, saj mora sorodnik tako kot drugi rejniki izpolnjevati določene pogoje, prav tako pa mora biti takšna namestitev otroku v korist. Izobraževanje rejnikov je bistvenega pomena za zagotavljanje kakovostne rejniške oskrbe, vendar se v praksi pogosto izkaže, da je sistem izobraževanja za rejnike neustrezen. Število otrok v rejništvu, ki imajo najrazličnejše psihološke težave, narašča, kar zahteva posebno obravnavo. Stik otrok z biološkimi starši predstavlja za rejnike velik izziv, saj je potrebno otroka na stik peljati in jih ustrezno pripraviti. Vloga rejnikov v sodnih postopkih se zanemarja, čeprav so lahko ravno oni tisti, ki imajo ključne informacije o otrokovemu počutju, na podlagi katerih bi bilo mogoče sprejeti odločitve, ki so v korist otroka. Centri za socialno delo sklenejo rejniško pogodbo zgolj z rejnikom, ki ima dovoljenje za izvajanje rejniške dejavnosti, kar pa je sporno, zlasti kadar je rejnik v zakonski zvezi. V teh primerih bi bilo treba preveriti tudi zakonca rejnika. V rejniškem sistemu bi morali večjo pozornost namenjati tudi usposabljanju bioloških otrok rejnikov. Prav tako pa bi bilo potrebno uvesti več programov pomoči matičnim družinam. Gre zgolj za nekaj pomanjkljivosti in izzivov, s katerimi se soočajo udeleženi v sistemu rejništva, zaradi katerih bi bilo potrebno prenoviti sistem rejništva, da bi v čim večji meri zagotovili otrokovo korist. Mnogo držav se pri ureditvi rejništva zgleduje po sistemu na Švedskem, kjer so uvedli nekatere dobre prakse, s katerimi so odpravili določene pomanjkljivosti, ki so se pojavile pri izvajanju rejniške dejavnosti. Med dobre prakse sodijo uvedba kriznih rejniških družin, namestitev otrok v rejništvo skupaj z matičnimi družinami, poseben program za otroke z vedenjskimi težavami, pomoč mladim tudi po prenehanju rejništva itd.
Ključne besede: otrokova največja korist, izzivi, začasnost ukrepa, usposabljanje rejnikov, matična družina, zaton, stiki z biološkimi starši, Švedska
Objavljeno v DKUM: 20.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

2.
Analiza tehnik hekerskih napadov in razvoj strategij zaščite v sodobnem poslovnem okolju
Stefan Tutunović, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo analizirali najpogostejše hekerske napade, vključno z izsiljevanjem (ransomware), ciljanimi napadi (spear phishing) in napadi preko ranljivosti v programski opremi (zero-day vulnerabilities). V prvem delu smo izvedli raziskavo o najpogostejših napadih na podjetja in raziskali načine, kako se lahko podjetja izognejo tem napadom ter zmanjšajo tveganje, da postanejo tarča. V drugem delu pa smo izvedli anketo, katere cilj je bil ugotoviti stopnjo ozaveščenosti zaposlenih o hekerskih napadih in kako resno jih obravnavajo. Na osnovi ugotovitev ankete smo pojasnili priporočila za zmanjšanje verjetnosti, da podjetja postanejo tarča napadov.
Ključne besede: hekerski napadi, strategije zaščite, zavest in usposabljanje zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 23.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,95 MB)

3.
Analiza usposabljanja pomožne policije - študija primera jesedn 2022 : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Tamara Mastnak, 2025, diplomsko delo

Opis: Pomožna policija se je prvič pojavila leta 1998 pod imenom rezervna milica. Včasih pomožna policija ni bila tako priznana, vendar je zaradi velikega upada števila rednih policistov na policijskih postajah, vedno bolj prisotna. Njeno delo je namreč pomoč rednemu sestavu pri opravljanju nalog policije. V diplomskem delu smo se osredotočili na delo policije, delo in usposabljanje pomožne policije, kdo in kako se lahko prijavi za pomožnega policista in katere pogoje mora ta oseba izpolnjevati. V drugem delu diplomskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med pomožnimi policisti, ki so usposabljanje opravljali jeseni 2022. Zanimalo nas je njihovo mnenje o usposabljanju, njegovem trajanju usposabljanja in morebitnih dejavnikih, ki vplivajo na težavnost celotnega postopka. Pri analizi smo ugotovili, da je trajanje usposabljanja primerno za pridobitev osnovnih kompetenc za pomožnega policista. Zadovoljstvo glede pridobljenih znanj – teoretičnih in praktičnih – je visoko. Pri motivacijskih dejavnikih za vpis v pomožno policijo vodi dodaten zaslužek, ki je bil najpogostejši odgovor med anketiranci.
Ključne besede: pomožna policija, usposabljanje, pomoč, varnost, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 16.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Spletno branje in učenje v osnovni šoli : metode in priprava učiteljev za digitalno pismenost
Maja Kerneža, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Raziskava izpostavlja pomen razvoja digitalne pismenosti med učenci razredne stopnje ter potrebo po usposabljanju učiteljev za učinkovito integracijo digitalnih tehnologij v izobraževalni proces v obliki izbranih načinov in metod dela pri pouku, ki razvijajo vsa potrebna znanja in spretnosti, ki opredeljujejo digitalno pismenega posameznika. Predstavljena je metoda recipročnega učenja s spleta, ki učitelju daje osnovo za razvijanje spretnosti digitalne pismenosti pri učencih in je učinkovita tudi na razredni stopnji šolanja. Zastavljeno je bilo izobraževanje za učitelje razredne stopnje, ki do sedaj še ni bilo sistematično opazovano in spremljano, a bi ugotovitve v obliki implikacij pomembno izboljšale izid izobraževanja ter s tem tudi rezultate prenosa znanja z učitelja na učenca. V okviru kvalitativne raziskave je bilo za uporabo omenjene metode v študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023 usposobljenih ter sistematično spremljanih 117 študentov študijskega programa Razredni pouk, s katerimi je bil po izvedbi usposabljanja izveden nestrukturirani intervju. Odgovori vprašanih kažejo, da je v raziskavi predstavljen pristop učinkovit tako pri spodbujanju spretnosti digitalne pismenosti učiteljev, torej med udeleženci izobraževanja samimi, kot tudi pri usposabljanju sodelujočih za poučevanje spretnosti digitalne pismenosti. Rezultati kažejo pomen praktičnega usposabljanja, ki učiteljem omogoča neposredno aplikacijo teoretičnega znanja v prakso ter izpostavlja vlogo samorefleksije in mentorstva kot ključnih komponent v procesu profesionalnega razvoja. Predlagamo nadaljnje raziskave za identifikacijo in optimizacijo izobraževalnih strategij, ki bi bile najučinkovitejše pri razvoju digitalne pismenosti, s ciljem pripraviti učence na uspešno delovanje v digitalnem okolju, s čimer prispevamo k boljšemu razumevanju kompleksnosti poučevanja in učenja digitalne pismenosti ter nakazujemo potrebo po celostnem pristopu k usposabljanju učiteljev na tem področju.This research underscores the importance of developing digital literacy among primary-level students and the need for training educators to effectively integrate digital technologies into the educational process. It highlights selected modes and methods that foster the knowledge and skills essential for a digitally literate individual. The study introduces a method of reciprocal web-based learning, which provides a foundation for educators to develop digital literacy skills in students and has proven effective at the primary education level. The research proposes an educational program for primary-level teachers, which has not yet been systematically observed and monitored. The findings suggest that this program could significantly enhance educational outcomes and knowledge transfer from teacher to student. In this qualitative study, 117 students from the Elementary Education program were trained and systematically monitored during the academic years 2021/2022 and 2022/2023, followed by unstructured interviews post-training. Survey responses indicate that the approach presented is effective in promoting digital literacy skills among educators and in preparing them to teach these skills to their students. The results emphasize the value of practical training that allows educators to apply theoretical knowledge in practice and highlight the importance of self-reflection and mentorship as key components of professional development. The study recommends further research to identify and optimize the most effective educational strategies for developing digital literacy. This research aims to prepare students for successful engagement in a digital environment and contributes to a deeper understanding of the complexities of teaching and learning digital literacy. It also indicates the need for a comprehensive approach to teacher training in this area.
Ključne besede: branje na spletu, digitalna pismenost, metoda recipročnega učenja s spleta, učenje na spletu, usposabljanje učiteljev
Objavljeno v DKUM: 16.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (292,12 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Vpliv usposabljanja na motivacijo za delo v podjetju Stopanska banka AD Skopje
Iva Ingilizovska, 2024, diplomsko delo

Opis: Družbeno življenje ljudi, ki je prepleteno s finančnimi in gospodarskimi težavami, zagotovo prispeva h globalizaciji in množični mobilizaciji. Zaposleni v matičnih organizacijah se pri svojem delu vsak dan srečujejo z različnimi težavami, ki lahko ugodno ali negativno vplivajo na njihovo motivacijo in učinkovitost v procesu rasti. Programi usposabljanja so koristno orodje za večjo zavzetost zaposlenih, saj delavcem omogočajo pridobivanje novih kompetenc in sposobnosti. Zaposleni, ki so se udeležili izobraževanj, poročajo, da se glede na izkušnje počutijo bolj kompetentne in samozavestne glede svoje sposobnosti opravljanja poklicnih nalog. So zelo motivirani, da zadane naloge opravijo hitro in učinkovito, kar zagotovo vpliva na rast podjetja. Ogledali smo si teoretične koncepte, povezane z usposabljanjem, metodami usposabljanja, motivacijo na delovnem mestu in teorijami motivacije. V diplomskem delu bo skozi raziskovalni del prikazano, kako programi usposabljanja vplivajo na motivacijo zaposlenih. V fazi raziskovanja smo izvedli anketo, ki nam je dodatno pomagala pri iskanju odgovorov na raziskovalna vprašanja in doseganju vseh ciljev diplomskega dela. V Stopanski banki AD – Skopje smo ugotovili, da usposabljanje pozitivno vpliva na motivacijo zaposlenih. Odkrili smo tudi dejavnike, ki negativno vplivajo na motivacijo zaposlenih, kot so slabo organizirani programi usposabljanja, neprimerni delovni pogoji in občasno tehnične težave, ter dejavnike, ki pozitivno vplivajo na motivacijo, kot so podpora vodstva, uspešnost in zadovoljstvo pri opravljanju delovnih nalog, ustreznost vsebine usposabljanja in možnosti za karierno napredovanje. Razvili smo tudi predlog modela usposabljanja, ki bo pomembno vplival na povečanje motivacije za delo in razvoj zaposlenih v Stopanski banki AD – Skopje.
Ključne besede: usposabljanje, motivacija, uspešnost, razvoj
Objavljeno v DKUM: 21.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

6.
Balancing software and training requirements for information security
Damjan Fujs, Simon Vrhovec, Damjan Vavpotič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Information security is one of the key areas of consideration to assure reliable and dependable information systems (IS). Achieving an appropriate level of IS security requires concurrent consideration of the technical aspects of IS and the human aspects related to the end users of IS. These aspects can be described in the form of information security requirements. We propose an approach that helps select and balance information security software requirements (iSSR) and information security training requirements (iSTR) according to the information security performance of end users. The approach was tested in an experiment involving 128 IS professionals. The results showed that using the proposed approach helps IS professionals with limited experience in information security make significantly better decisions regarding iSSR and iSTR.
Ključne besede: kibernetska varnost, eksperiment, informacijsko varnostni standardi, inženirstvo zahtev, usposabljanje končnih uporabnikov, informacijska varnost, cyber security, experiment, information security standard, requirements engineering, end user training, information security
Objavljeno v DKUM: 13.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Razvoj in usposabljanje kadrov v podjetju Savana Group d. o. o.
Aila Civić, 2024, magistrsko delo

Opis: Zaposleni so ključna gonilna sila vsakega podjetja. Pomanjkanje potencialnih kadrov ter pomanjkljivo usposabljanje in razvoj lahko negativno vplivata na uspešnost podjetja. V podjetju Savana Group, d. o. o. smo zaznali problematiko pomanjkanja kadrov, ki je posledica številnih negativnih dejavnikov v delovnem okolju. Na podlagi teoretičnega dela, v katerem smo povzeli ugotovitve številnih avtorjev s področja kadrovanja, smo sestavili intervju, ki smo ga izvedli z Vesno Aleksić, direktorico podjetja Savana Group, d. o. o. Z analizo intervjuja smo se podrobneje seznanili s procesom zaposlovanja v omenjenem podjetju, strukturo kadrovsko-informacijskega sistema, procesom razvoja in usposabljanja kadrov ter z inštrumenti, ki jih podjetje uporablja pri razvoju kadrov. Iz analize obstoječega stanja pa smo pridobili vpogled v kadrovsko strukturo podjetja ter v obseg in kakovost kadrovske in izobraževalne dejavnosti. Na podlagi teh dognanj smo razvili matični list, poročilo o rednem letnem razgovoru, opis delovnega mesta, obrazec za ocenjevanje razvojnega potenciala in delovne uspešnost ter individualni razvojni načrt, ki bodo v prihodnje omogočali boljši vpogled v kadre. Ker podjetje podatke o zaposlenih hrani v Excelu in Wordu smo ustvarili kadrovsko-informacijski sistem v programu Access, ki bo direktorici in zaposlenim omogočil učinkovito upravljanje s podatki. Kadrovski sistem ima številne prednosti in slabosti, ki smo jih ugotovili z izvedbo analize SWOT med implementacijo programske rešitve v podjetju. Po pogovoru z zaposlenimi smo ugotovili, da kadrovsko-informacijski sistem zadostuje potrebam podjetja. V primeru širitve podjetja pa predlagamo nadgradnjo sistema ali prenos podatkov v že uveljavljenje kadrovsko-informacijske sisteme, ki so na voljo na trgu.
Ključne besede: Savana Group, d. o. o., kadrovsko-informacijski sistem, razvoj, usposabljanje, kadri
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

8.
Uvajanje in usposabljanje novozaposlenih
Nikolaj Milićević, 2024, diplomsko delo

Opis: Raziskovali smo temo uvajanje in usposabljanje novo zaposlenih. Vprašali smo se, na kakšne načine različna podjetja uvajajo in usposabljajo novo zaposlene, ki s konkretnim delom še nimajo izkušenj, ali so novo zaposleni zadovoljni z uvajanjem in kakšen je odnos mentorja do novega zaposlenega. Dotaknili smo se problema, da pride veliko novih zaposlenih v novo delovno okolje, pri čemer še nimajo delovnih izkušenj, kjer v bistvu primanjkuje mentorjev za usposabljanje na delovnem mestu, ki so ključni za uvajanje in usposabljanje. Za pridobitev odgovorov na zastavljena vprašanja smo sestavili anketo, ki jo razložimo v nadaljevanju diplomskega dela. Predvsem so ključni novi zaposleni mladi, ki začenjajo s svojo kariero. Zlasti nove zaposlene uvajajo približno teden do dva tedna, odvisno od količine in zahtevnosti dela. Predvsem jih uvajajo s predstavitvijo organizacijske kulture, tehničnim usposabljanjem in z delom pod vodstvom izkušenega mentorja. Novi zaposleni so precej zadovoljni z uvajanjem na delovnem mestu, saj so dobili neko korist, nekaj tudi dodatne razgledanosti. Prav tako imajo mentorji pozitiven odnos do novo zaposlenih s tem, da se jim posvetijo, jim lepo vse razložijo s pozitivnim pristopom
Ključne besede: uvajanje, usposabljanje, mentorstvo, novo zaposleni, delovno okolje
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

9.
Analiza praktičnega usposabljanja za didaktiko plesne vzgoje
Nuša Dobršek, Alin Strnad, 2024, diplomsko delo

Opis: Raziskava je bila osredotočena na analizo izvajanja praktičnih usposabljanj v vrtcih, še posebej na področju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Namen raziskave je bil opraviti evalvacijo praktičnega usposabljanja študentov drugega letnika predšolske vzgoje za didaktiko plesne vzgoje. V diplomski nalogi smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije, ki je zajemal 45 rednih študentov, ki so v študijskem letu 2022/23 obiskovali 2. letnik Pedagoške fakultete v Mariboru. Drugi vzorec je predstavljalo 45 dnevnikov integrirane prakse ter 45 dejavnosti strnjene prakse za didaktiko plesne vzgoje. Uporabili smo kvantitativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. Med pomembnejšimi ugotovitvami je bilo, da so se študenti pri izbiri tem za plesne dejavnosti v večji meri odločali za področje narave in družbe, medtem ko so se pojavile tudi nekatere izvirne teme. Odzivi otrok so bili večinoma pozitivni, pri izvajanju dejavnosti pa niso potrebovali veliko spodbud. Študentje so doživeli izkušnjo kot pozitivno in so imeli dober odnos z mentorji. Glavni vir glasbe, ki so jo uporabljali, je bil klasična glasba, ki so jo iskali predvsem na internetnih virih. Raziskava kaže na to, da praktična usposabljanja v vrtcih omogočajo študentom pridobivanje pomembnih izkušenj in kompetenc pri izvajanju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Poleg tega je opazen pozitiven odnos med študenti in mentorji ter ugodni odzivi otrok med izvajanjem dejavnosti, kar nakazuje na pomembnost plesnih aktivnosti v predšolskem obdobju.
Ključne besede: praktično usposabljanje, didaktika plesne vzgoje, pedagoške kompetence, profesionalni razvoj, plesne dejavnosti v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 36; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

10.
Motivacija učiteljev za izobraževanje in usposabljanje v Biotehniškem centru Naklo
Tamara Teršek, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je poudarjeno, da je izobraževanje temeljnega pomena za razvijanje kompetenc in prilagajanje spreminjajočim se potrebam učencev in družbe. Za udeležitev učiteljev na izobraževanjih ima veliko vlogo motivacija. Z diplomskim delom smo želeli pridobiti informacije, kako so učitelji zadovoljni z dodatnim usposabljanjem, kolikšna je njihova motivacija za pridobivanje dodatnega znanja in kakšno je njihovo zaupanje v sistem nadgrajevanja. Odločili smo se uporabiti opisno in kvantitativno metodo ter korelacijsko analizo. Pri raziskovalnem delu smo uporabili anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen med učitelje v Biotehniškem centru Naklo. Za analizo podatkov le-tega smo si pomagali s programoma Microsoft Excel in SPSS. Raziskava je pokazala, da se učitelji želijo udeleževati različnih izobraževanj in usposabljanj. K dodatnemu izobraževanju jih motivira želja po dodatnem znanju. Največja ovira pa je pomanjkanje časa.
Ključne besede: Motivacija, izobraževanje, usposabljanje, učitelj, opisna statistika
Objavljeno v DKUM: 03.07.2024; Ogledov: 189; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici