| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 373
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Usposabljanje specialnih policijskih enot - primerjava s tujino
Anže Levec, 2021, diplomsko delo

Opis: Specialne enote so zaradi povečanja kriminala in terorizma, zelo pomemben člen pri zagotavljanju varnosti po celem svetu, zato je pomembno, da so ustrezno usposobljene in opremljene za takšne situacije. V uvodnem delu diplomske naloge, je predstavljenih nekaj splošnih značilnosti specialnih enot. Obravnavali smo pojme, kot so varnost, terorizem, Ministrstvo za notranje zadeve (MNZ), Generalne policijske uprave (GPU), Uprava za policijske specialnosti (UPS) ter nacionalnovarnostni sistem. Glavna tema proučevanja pa je slovenska policijska specialna enota (SE) ali Rdeči panterji ter 5 specialnih enot s tujine in sicer britanska specialna enota Special Air Service (SAS), francoska specialna enota Recherche, Assistance, Intervention et discussion (RAID), ameriške specialne enote Special Weapons and Tactics (SWAT), nemška enota Grenzschutzgruppe 9 (GSG 9) ter avstrijska specialna enota Einsatzkommando Cobra (EKO Cobra). Pri vseh je najprej predstavljena zgodovina in nekaj splošnih značilnosti, poudarek pa je na usposabljanju ter organizaciji posameznih enot. Zaključili smo s primerjavo Rdečih panterjev z ostalimi specialnimi enotami ter s potrditvijo oziroma zavrnitvijo zastavljenih hipotez. Ugotovili smo majhne razlike v organizaciji in strukturi ter velikosti enot, medtem ko so samo usposabljanje, pogoji za sprejem, delovanje ter izvrševanje akcij zelo podobni. Slovenska SE kljub majhni številčnosti konkurira vsem ostalim specialnim enotam večjih držav. Skrbijo za nenehno usposabljanje in posodabljanje pripadnikov ter opreme, zato so vedno korak s časom in vredni zaupanja.
Ključne besede: diplomske naloge, specialne enote, policija, terorizem, protiterorizem, usposabljanje
Objavljeno: 26.01.2021; Ogledov: 72; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

2.
Permanentno usposabljanje prostovoljnih gasilcev v Gasilski zvezi Ljubljana
Tilen Bajt, 2020, diplomsko delo

Opis: Gasilstvo na Slovenskem uživa velik ugled, a ga mora s svojim delovanjem in učinkovitim posredovanjem vedno znova upravičevati. Pri tem se pojavljajo ključna vprašanja o pripadnosti kot tudi usposobljenosti. Ker usposobljenost v veliki meri sloni na pripravljenosti posameznikov v organizaciji, se različna stopnja pripadnosti lahko odrazi tudi na frekventnosti izobraževanj in s tem na operativni usposobljenosti posameznikov. Zato smo v nalogi želeli poiskati rešitev za načine usposabljanja v društvu ter ustvariti sistem, ki bo skrbel oz. izboljšal njegovo delovanje. V diplomskem delu s opisujemo specifičnosti izobraževanja odraslih in permanentnega izobraževanja. Nato opišemo gasilsko organizacijo in usposabljanje njenih pripadnikov. Kasneje raziščemo priznane metode, ki jih moramo vključiti zaradi zagotavljanja efektivnega izobraževanja. Raziskujemo tudi relativno nov pojem »igrifikacija« in opisujemo specifičnosti. V zaključku razpravljamo o enostarešinstvu in odnosih pri usposabljanju, ki pomembno vplivajo na samo izobraževanje. Za rešitev problema usposabljanja smo ustvarili sistem, s katerim bi vzpostavil učno okolje za gasilce in do katerega bodo dostopali preko računalnikov in pametnih naprav. S tem bi zagotovili agregirano bazo učne snovi in omogočili preprosto kreiranje učnih vsebin, namenjenih specifični tematiki, da bi poskrbeli za teoretsko obnovitev znanja in pripravo gasilcev na praktične vaje.
Ključne besede: prostovoljni gasilci, permanentno usposabljanje, izobraževanje, Gasilska zveza Ljubljana.
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 66; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
Izobraževanja s področja planinstva in gorništva
Tjaša Rant, 2020, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih so planine in gore vse bolj obiskane. Slaba priprava na pot, pomanjkanje znanja in izkušenj ter želja po adrenalinskih podvigih pa so najpogostejši razlogi za nesreče v gorah. V Sloveniji imamo različne oblike in vrste izobraževanj, da bi čim več takšnih dogodkov preprečili. Strokovni kader je tisti, pri katerem pridobimo znanje in se ustrezno usposobimo, da varno dosežemo svoj cilj in se srečno vrnemo v dolino. V prvem poglavju magistrskega dela smo opredelili okolje in opisali problem, s katerim se ukvarja raziskava, namene, cilje, hipoteze in metode raziskovanja. V drugem poglavju smo opredelili pojem izobraževanje ter obrazložili, kaj pomeni planinstvo in kaj gorništvo. Predstavili smo Planinsko zvezo Slovenije in opisali vrste izobraževanj o planinstvu in gorništvu ter njihovo pomembnost za vzdrževanje varnosti v današnjem okolju. V tretjem poglavju smo predstavili raziskavo, na podlagi katere smo pridobili ključne podatke o planinskem in gorniškem izobraževanju ter navadah planincev in gornikov. Postavili smo deset raziskovalnih vprašanj in ugotovitve zabeležili v sklepu magistrskega dela. Raziskavo smo izvedli z anketnim vprašalnikom. Ob koncu smo predstavili mogoče rešitve in predloge, kako bi lahko z vključevanjem v planinska in gorniška izobraževanja izboljšali znanje pohodnikov in gornikov ter s tem zmanjšali število nesreč v gorah.
Ključne besede: planinstvo, gorništvo, izobraževanje, usposabljanje, nesreče v gorah
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 92; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

4.
Analiza izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v izbranem podjetju
Monika Ros, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V teoretičnem delu diplomskem dela smo predstavili pojme, povezane z izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih v podjetju. Opisali smo oblike in metode izobraževanja, cilje in ovire ter navedli glavne motivatorje za izobraževanje. Predstavili smo načine in vrste usposabljanja v organizaciji, faze procesa, različne tipe usposabljanja in na koncu navedli cilje. Obravnavali smo metodo, ki dandanes v delovnih organizacijah še ni tako razvita, in sicer metodo coachinga. Opisali smo njegove metode in pojasnili, kakšne so končne koristi coachinga za organizacijo in posameznika.Za praktični del diplomskega dela smo preučili obstoječe stanje v podjetju in predstavili njihov sistem izobraževanja in usposabljanja zaposlenih.
Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, zaposleni, znanje, organizacija
Objavljeno: 23.10.2020; Ogledov: 128; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

5.
Specifičnost komuniciranja z različnimi ciljnimi skupinami v programih usposabljanje za življenjsko uspoešnost in programu za tretje življenjsko obdobje
Poljanka Gros, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja obravnavamo specifike komuniciranja pri različnih ciljnih skupinah. Osredotočamo se na komuniciranje v javno veljavnih programih neformalnega izobraževanja za odrasle Usposabljanje za življenjsko uspešnost in Programa za tretje življenjsko obdobje. Kot ciljne obravnavamo osebe, katerih značilnosti so zelo različne in hkrati nujne za upoštevanje pri izvajanju programa. V našem primeru so to starostniki, osebe s posebnimi potrebami ter manj izobraženi odrasli. Navajamo formalni okvir izobrazbe izvajalcev v teh programih in pomembnost nekaterih značilnosti izvajalca, ki so potrebne za uspešno komuniciranje s ciljno skupino. Poudarjamo pa tudi pomen priprav na samo izvedbo programa. Za uspešno komuniciranje v obravnavanih programih ni dovolj le formalna izobrazba, ki jo predpisana, ampak so ključni še drugi dejavniki, kot so: poznavanje in upoštevanje načel uspešnega komuniciranja, prepoznavanje in odpravljanje motenj ter napak v procesu komuniciranja, metode, tehnike in pripomočke za komuniciranje, prepoznavanje in obvladovanje nebesednega komuniciranja, sposobnost empatičnosti in aktivnega poslušanja ter poučenost o značilnostih ciljne skupine.
Ključne besede: komuniciranje, specifičnost komuniciranja, starostniki, osebe s posebnimi potrebami, osebe s pomanjkljivo izobrazbo, Usposabljanje za življenjsko uspešnost, Program za tretje življenjsko obdobje
Objavljeno: 23.10.2020; Ogledov: 82; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

6.
Delovanje specialnih policijskih enot - primerjava slovenske, španske in portugalske specialne enote policije
Ula Moškerc, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi razmaha terorizma in najtežjih oblik kriminalitete so države ustanovile policijske specialne enote. Pripadniki enot so dobro usposobljeni in ustrezno opremljeni, da lahko delujejo v situacijah in nalogah, ki pomenijo visoko tveganje tako za udeležence kot tudi za njih same. V diplomskem delu so predstavljene slovenska Specialna enota (SE), španska specialna enota (GEO) in portugalska specialna enota (GOE). Opisan je njihov nastanek oziroma zgodovina, naloge, organizacijska sestava, selekcijski postopek, usposabljanje, pripadniki enot (specialci) in oprema, ki jo uporabljajo pri svojem delu. Primerjalna analiza treh specialnih enot pokaže, da so si v nekaterih značilnostih med seboj zelo podobne. Glavna podobnost je, da so se vse tri enote razvile kot posledica terorističnih dejanj in da je njihova primarna naloga protiteroristično delovanje. Podobne so tudi ostale naloge, ki jih opravljajo pripadniki, ter selekcijski postopek in usposabljanje. K temu deloma prispeva tudi dejstvo, da so tako slovenska, španska kot tudi portugalska specialna enota članice mednarodnega združenja protiterorističnih enot Atlas in da tesno sodelujejo tudi z ostalimi enotami po svetu. Med seboj se razlikujejo predvsem v organizacijski sestavi in tudi opremi, ki jo premorejo tako za operacije in naloge, ki jih opravljajo, kot tudi za opremljanje specialcev.
Ključne besede: diplomske naloge, specialna enota policije, policisti specialci, protiteroristično delovanje, usposabljanje
Objavljeno: 11.09.2020; Ogledov: 186; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

7.
Doživljanje študentov zdravstvene nege ob incidentih v kliničnem okolju
Maja Gradišnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Izhodišče in namen: Tekom kliničnega usposabljanja študentov prihaja zaradi različnih dejavnikov do incidentov, težava nastopi, ko le-ti ostanejo zamolčani. Zato je bil namen zaključnega dela raziskati doživljanje študentov zdravstvene nege ob danem incidentu v kliničnem okolju. Raziskovalna metodologija in metode: Uporabljena je bila kvalitativna metodologija raziskovanja in deskriptivna metoda dela. Podatke smo zbrali s pomočjo delno strukturiranih intervjujev. Uporabili smo neslučajnostni namenski vzorec. Analizo zbranih podatkov smo opravili z metodo tematske analize besedila. Rezultati: Identificirali smo tri glavne teme: doživljanje neprijetnih občutkov ob pojavu incidenta, ravnanje ob pojavu incidenta in vzroki incidentov. Študenti zdravstvene nege se ob pojavu incidentov, ki so posledica individualnih in organizacijskih dejavnikov, počutijo neprijetno. Ustrezno ukrepajo v primeru poškodbe z ostrim predmetom. Do razlik prihaja v poročanju incidentov, predvsem zaradi strahu pred stigmatizacijo. Diskusija in zaključek: Potrebno je ustvariti zaupljivejši odnos in okolje med zaposlenimi v kliničnem okolju, kliničnimi mentorji in študenti zdravstvene nege ter ustvariti neobtožujočo učno kulturo. Temeljnega pomena je, da študenti zdravstvene nege vedo ukrepati v primeru incidenta in imajo na razpolago kliničnega mentorja, kateremu poročajo o incidentu. Tako v kliničnem okolju kot tudi na univerzi se je potrebno pogovarjati o incidentih. Predlagamo vključitev teoretičnih vsebin in izvajanje klinične supervizije v zdravstveni negi v okviru teoretičnega in kliničnega usposabljanja.
Ključne besede: študenti zdravstvene nege, klinično usposabljanje, incident, doživljanje, sporočanje
Objavljeno: 02.09.2020; Ogledov: 220; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (412,55 KB)

8.
Zaposljivost diplomantov laboratorijske zobne protetike
Peter Bohinc, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta predstavljena zaposljivost diplomantov laboratorijske zobne protetike in zadovoljstvo diplomantov s praktičnim usposabljanjem med študijem. V teoretičnem delu smo opredelili pojmovno razliko med zaposlenostjo in zaposljivostjo ter se osredotočili na problematiko zaposljivosti diplomantov s terciarno izobrazbo. Opisali smo tudi praktično izobraževanje študentov laboratorijske zobne protetike in ključne kompetence, ki jih morajo dosegati za uspešen prehod na trg dela. Raziskovalni del magistrskega dela temelji na kvantitativni metodologiji. Raziskavo smo izvedli med diplomanti laboratorijske zobne protetike, ki so diplomirali do vključno septembra 2019. V raziskavi smo preverjali raven zaposljivosti diplomantov po zaključenem študiju in njihovo zadovoljstvo s praktičnim usposabljanjem med študijem. Prav tako smo s pomočjo diplomantov iskali predloge za izboljšavo študijskega programa. Ugotovili smo, da z zaposljivostjo diplomanti v povprečju nimajo težav. Na področju praktičnega usposabljanja smo v raziskavi ugotovili, da so diplomanti zgolj povprečno zadovoljni, in hkrati našli kar nekaj predlogov za izboljšavo študijskega programa, ki lahko prinesejo nekatere prednosti pri vstopu na trg dela. Predlagali smo bolj kakovostna praktična izobraževanja z več vsebinami sodobnih tehnologij, več izobraževanja v realnem okolju z zahtevnejšimi nalogami in odgovornostjo. Menimo, da je uvedba polletne strokovne prakse nujna za kakovostnejše pridobivanje delovnih kompetenc. Prav tako predlagamo kontinuirano spremljanje tako karierne poti diplomantov kot potreb delodajalcev na trgu dela za lažje prilagajanje študijskega programa zahtevam trga.
Ključne besede: laboratorijska zobna protetika, zaposljivost, praktično usposabljanje
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 252; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

9.
Redni letni razgovori za strokovne delavce na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani
Mateja Progar, 2020, magistrsko delo

Opis: Redni letni razgovori so na področju razvoja kadrov eden učinkovitejših načinov za odkrivanje novih kadrovskih zmožnosti, povečanje motivacije zaposlenih, povečanje zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu, izboljšanje kakovosti dela in ne nazadnje za doseganje ciljev organizacije. Letni razgovori so usmerjeni v preteklost, sedanjost in prihodnost. Redni letni razgovor je osnova za spremljanje delovne uspešnosti delavcev in zagotavlja njihov karierni razvoj. Na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani se redni letni razgovori ne izvajajo oziroma se ti izvajajo pomanjkljivo. Vodstvo fakultete spodbuja uvedbo rednih letnih razgovorov, vendar pa izvedba še vedno ostaja v pristojnosti vodij posameznih služb. V zaključnem delu smo preverjali, ali se na fakulteti podpira uvedba rednih letnih razgovorov. Ločeno smo preverjali mnenja delavcev in mnenja vodij. Raziskava in analiza podatkov je bila izvedena na podlagi anketnega vprašalnika, ki je bil razdeljen med strokovne delavce v tajništvu fakultete. Anketa je bila anonimna, podatki so bili obdelani s pomočjo računalniškega programa SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Glavne ugotovitve zaključnega dela so, da se na fakulteti podpira uvedba letnih razgovorov. Delavci imajo o uvedbi v splošnem pozitivno mnenje. Vodje služb so za izvedbo pripravljeni pridobiti ustrezna znanja. Vodstvu fakultete se predlaga uvedbo rednih letnih razgovorov.
Ključne besede: redni letni razgovor, razvoj kadrov, zaposleni, usposabljanje
Objavljeno: 17.06.2020; Ogledov: 283; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

10.
Procesi profesionalizacije na področju zaščite, reševanja in pomoči v Sloveniji
Marjan Malešič, Julij Jeraj, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Namen članka je predstaviti dejavnike, ki vplivajo na stopnjo profesionalnosti področja zaščite, reševanja in pomoči v Sloveniji. Proces profesionalizacije razumemo v strukturnem in funkcionalnem smislu. Metode: Pri proučevanju smo uporabili metodo analize vsebine normativnih dokumentov, programov izobraževanja in usposabljanja ter publikacij, ki jih izdajajo ustanove sistema ter raziskovalni inštituti. Analizirali smo podatke Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje (URSZR) o strukturi zaposlenih na obravnavanem področju ter njihovem izobraževanju in usposabljanju. Nestrukturiran intervju smo izvedli s tremi predstavniki URSZR in dvema predstavnikoma gasilske organizacije. S sekundarno analizo javnomnenjskih podatkov in njihovo interpretacijo smo predstavili odnos javnosti do sistema varstva pred nesrečami in njegovih posameznih akterjev. Ugotovitve: Z raziskavo smo ugotovili, da področje zaščite, reševanja in pomoči ni v celoti profesionalizirano niti v strukturnem niti v funkcionalnem pogledu. Popolna strukturna profesionalnost ni smotrn cilj, saj sistem v veliki meri temelji na visoko razvitem prostovoljstvu, ki je potrebno za spoprijemanje sistema z nesrečami. Temu navkljub bi bilo treba poklicne strukture okrepiti, vsaj primerljivo z ravnjo izpred dveh desetletij in več oziroma glede na njihove obstoječe sistemizacije delovnih mest. K povečanju stopnje funkcionalne profesionalnosti bi prispevala uporaba vseh obstoječih možnosti izobraževanja in usposabljanja ter oblikovanje specialističnih programov na področju zaščite, reševanja in pomoči. Oblikovanje enotnega profesionalnega združenja bi prispevalo k poenotenju standardov na področju izobraževanja in usposabljanja ter k oblikovanju skupnega etičnega kodeksa. Omejitve: Avtorja članka v analizo nista mogla vključiti vseh struktur, ki delujejo na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, temveč sta se osredotočila zgolj na ključne akterje s področja zaščite, reševanja in pomoči ob nesreči. Praktična uporabnost: Praktična uporabnost analize je v pričakovanju, da bi uresničenje vseh predlogov, ki izhajajo iz ugotovitev, omogočilo uspešnejše spoprijemanje z izzivi na področju odziva na nesreče in še povečalo ugled sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v javnosti. Izvirnost: Članek je izviren, vendar temelji na citirani literaturi, virih in podatkih.
Ključne besede: profesionalizacija, zaščita, reševanje in pomoč, Civilna zaščita, gasilci, izobraževanje in usposabljanje, etika, javno mnenje, Slovenija
Objavljeno: 16.05.2020; Ogledov: 208; Prenosov: 20
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici