1. Ključni dejavniki uspeha startup podjetjaTina Gradišar, 2023, diplomsko delo Opis: Startup podjetje, imenovano tudi zagonsko podjetje, je posebna oblika podjetja, ki je visoko inovativno, s potencialom za rast na globalnih trgih, relativno mlado in deluje v izjemno negotovih pogojih. Startup podjetja pozitivno vplivajo na gospodarsko rast in razvoj, ustvarjajo delovna mesta in prispevajo k inovacijam, vendar je stopnja preživetja tovrstnih podjetij izjemno nizka, zato smo se spraševali, kaj odločilno pripomore k uspehu startup podjetij.
Z namenom, da bi razumeli dejavnike uspeha startup podjetij, smo proučevali notranje in zunanje dejavnike uspeha ter stanje startup ekosistema v Sloveniji. Notranji dejavniki uspeha startup podjetja so podjetniška ideja, poslovna priložnost, podjetnik, ustanovitveni tim, produkt in trženje. Zunanji dejavniki pa vključujejo družbeno okolje, podporne institucije, gospodarske razmere in financiranje.
Ugotavljamo, da startup podjetniki odločilen pomen za uspeh svojega podjetja pripisujejo kombinaciji različnim dejavnikom. V fazi zagona kot ključne prepoznavajo notranje dejavnike uspeha, pri čemer na sam vrh pomembnosti uvrščajo ustanovitveni tim. Med zunanjimi dejavniki uspeha kot najpomembnejšega izpostavljajo financiranje.
Startup podjetja delujejo znotraj startup ekosistema in se povezujejo z različnimi zasebnimi in javnimi deležniki le-tega. Na ta način lahko dostopajo do raznolike podpore. Startup ekosistem sestavljajo podjetniki, podporne organizacije, javne institucije in podjetniški procesi. Pomemben deležnik vsakega startup ekosistema je država, ki naj bi s svojimi vladnimi politikami zagotavljala ugodno poslovno okolje za nastajanje in delovanje startup podjetij.
Raziskava je pokazala, da slovenski startup ekosistem ni optimalen. Kljub pozitivnim spremembam ostajajo nerešena vprašanja, ki otežujejo uspeh startup podjetij. Startup podjetniki so nezadovoljni s finančnimi spodbudami, težko dosegljivimi viri financiranja, visoko birokracijo in neučinkovitostjo zakonodaje.
V zaključku opozarjamo na pomembnost vlaganja v startup podjetja, saj številne študije dokazujejo njihov velik pomen za gospodarstvo. Izhajajoč iz rezultatov raziskave predlagamo, da se oblikovalci vladnih politik bolj povežejo s startup podjetniki, da bi dobili celostno sliko izpostavljene problematike. Uspešne zgodbe startup podjetnikov dokazujejo, da je uspeh mogoče doseči. Z razumevanjem dejavnikov uspeha in učinkovito podporo startup podjetij bi bilo takšnih zgodb lahko še več. Ključne besede: startup podjetje, uspeh podjetja, notranji in zunanji dejavniki uspeha, startup ekosistem. Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 431; Prenosov: 58
Celotno besedilo (1,54 MB) |
2. Odnosi z notranjo javnostjo in interna komunikacija kot pogoj uspešnosti podjetjaJera Lenardič, 2021, magistrsko delo Opis: Komunikacija je ključna za naše preživetje. Je način ubesedenja naših občutkov, mišljenj in prenosa znanj. Pri tem pomembno vlogo igrajo izbira besed, naša obrazna mimika in gestikulacija telesa ter upoštevanje pravil, ki so odvisna od kraja in javnosti, s katerimi vzpostavljamo stike. Znano je, da se komunikacijskih veščin lahko priučimo in s tem pridobivamo vrednost. S tem je povezana naša uspešnost, tako v zasebnem kot tudi poklicnem življenju. V magistrskem delu obravnavamo interno komunikacijo, za katero menimo, da je pogoj uspešnosti podjetja. Najprej definiramo odnose z javnostmi. Kot osrednjo tematiko izpostavljamo in definiramo komunikacijske osnove in se nato poglobimo v interno komunikacijo med zaposlenimi in kadrovico. Zanima nas, kako pomemben je kadrovski oddelek znotraj podjetja X. Ukvarjamo se s soodvisnostjo komunikacije in kreativnega delovnega okolja. S pomočjo poglobljenega intervjuja kadrovice v podjetju X sledimo zastavljenemu cilju, da je s primernimi komunikacijskim prijemi mogoče vzpostaviti boljše odnose, ki nadalje omogočajo hitrejše in učinkovitejše opravljanje delovnih nalog ter nadalje dvigujejo raven storilnosti. S pomočjo kvalitativnega načina raziskovanja zajemamo tako objektivna kot subjektivna mnenja kadrovice, s katerimi kot glavni rezultat potrjujemo pomembnost interne komunikacije v povezavi s kreativnostjo in uspešnostjo. Zaradi razporeditve določenih delovnih procesov kadrovanja v podjetju X priložnost nadaljnjega raziskovanja vidimo v proučevanju vodij posameznih enot, s pomočjo katerih bi podrobneje spoznali znanja in motiviranost zaposlenih ter predlagali možne izboljšave in tako pripomogli k večji kreativnosti in uspešnosti zaposlenih ter tudi podjetja. Ključne besede: odnosi, zaposleni, interna komunikacija, uspeh podjetja, notranja javnost. Objavljeno v DKUM: 30.03.2022; Ogledov: 842; Prenosov: 259
Celotno besedilo (976,46 KB) |
3. |
4. Pomen kulture pri zagotavljanju obstoja in nadaljnega razvoja podjetjaAleš Gorjup, 2018, diplomsko delo Opis: močna kultura praviloma vodi podjetje do boljših rezultatov in večje uspešnosti. V diplomskem projektu zato najprej opredelimo, kaj je organizacijska kultura in kaj vsebuje. Za tem opredelimo, kako se organizacijska kultura v podjetju sploh oblikuje, kako se ohranja in kako se spreminja. Raziščemo tudi vpliv organizacijske kulture na uspešnost podjetja. Pred praktičnim delom na kratko opredelimo še vsebine politike podjetja.
V praktičnem delu diplomskega projekta proučimo Skupino Impol, d. d., in skušamo preveriti skladnost zapisov v letnem poročilu, natančneje skladnost politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju.
Skozi diplomski projekt ugotovimo, da organizacijska kultura vpliva na uspešnost podjetja, da oblikovanje kulture v podjetju traja več let, preden se uveljavi, in tudi da je spreminjanje organizacijske kulture še bolj dolgotrajen projekt. V praktičnem delu ugotovimo, da podjetje razume, kaj je nefinančno poslovanje, in da so zapisi v primerjavi s politiko podjetja skladni. Ključne besede: kultura, uspeh podjetja, organizacija, nefinančno poslovanje Objavljeno v DKUM: 14.11.2018; Ogledov: 1227; Prenosov: 79
Celotno besedilo (1,32 MB) |
5. Zavedanje pomembnosti vertikalnega komuniciranja med nadrejenimi in podrejenimi v podjetju in vpliv na (ne) uspeh podjetjaMojca Bezjak, 2017, diplomsko delo Opis: Vertikalno komuniciranje je dvosmerno komuniciranje - povraten proces.Predstavimo vertikalno komuniciranje med nadrejenimi in podrejenimi v podjetju in vpliv na uspeh podjetja.Predstavitev različnih vrst komuniciranja, vplivov komuniciranja na človeka. Opišemo povezanost vertikalnega komuniciranja,medsebojnih odnosov in uspeh podjetja. V empiričnem delu diplomskega projekta z odgovori na vprašanja, ki se navezujejo na vertikalno komuniciranje in medsebojne odnose med nadrejenimi in podrejenimi, potrdimo ali ovržemo hipoteze, ki jih postavimo v uvodnem delu. Ključne besede: nadrejeni, podrejeni, vertikalno komuniciranje, medsebojni odnosi, uspeh podjetja, osebna rast, vrednote in pričakovanja Objavljeno v DKUM: 17.07.2017; Ogledov: 1373; Prenosov: 209
Celotno besedilo (1,79 MB) |
6. Organizacijska kultura v podjetjuŠpela Lorenčič, 2016, diplomsko delo Opis: Kultura je pojem, ki nas obkroža vse življenje in nam je praktično položena v zibelko. Določa naš način življenja in komuniciranja z drugimi oziroma okoljem. Je človeška posebnost, tisto »nekaj« kar nas razlikuje od vseh drugih bitij in jo hkrati najdemo povsod v življenju kamor se podamo. Usmerjena je k zadovoljevanju človekovih potreb. Tako je prisotna tudi v različnih večjih ali manjših podjetjih oziroma organizacijah. Kot so prisotne različne kulture po svetu, imajo tudi podjetja med seboj različne kulture in ta njihova svojevrstna kultura loči posamezno podjetje od konkurence. Imenujemo jo organizacijska kultura, ki vsebuje številne sestavine, vrste ter tipologije različnih avtorjev in njihovega pogleda na kulturo. Kultura pa ne nastane takoj, sprva gre le za posameznike, ki imajo med seboj skupne cilje. Na podlagi izkušenj, mnenj, preteklih izkustev, vrednot, stališč različnih posameznikov pa se počasi začne oblikovanje kulture. Ker pa živimo v okolju, ki nenehno kliče po spremembah, je tudi spreminjanje kulture nekaj čemur se ne da izogniti. Pri tem ima ključno vlogo vodstvo podjetja, ki mora znati ohranjati obstoječo kulturo, jo znati izpopolnjevat in ohranjati vse udeležence te kulture na pravi poti. In ravno zaradi tega, ker je pri ohranjanju dobre organizacijske kulture pomemben odnos z zaposlenimi, ima tudi interni marketing velik pomen v sami organizaciji. Ključne besede: organizacijska kultura, kultura, vodstvo podjetja, uspeh v podjetju, interni marketing, interno komuniciranje Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1564; Prenosov: 186
Celotno besedilo (943,82 KB) |
7. Upravljanje znanja kot dodana vrednost intelektualnemu kapitalu podjetjaMirjana Bulić, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V pričujočem diplomskem delu je teoretično in empirično predstavljeno upravljanje znanja kot dodana vrednost intelektualnemu kapitalu podjetja Adriatic Slovenica d. d., ki se ukvarja z zavarovalništvom.
Namen in cilj je predstaviti vodenje kot splet dejavnosti v Adriaticu Slovenici d. d. in njenih organizacijah, ki vpliva na vrednost intelektualnega kapitala, in predlagati morebitne izboljšave.
Raziskovalni del obsega raziskavo na področju plemenitenja razvoja znanja, prepoznave človeškega kapitala, vrednotenja in nagrajevanja intelektualnega kapitala, konkurenčnih prednosti zaradi intelektualnega kapitala, prenosa znanja in pogojih za razvoj znanja.
Rezultati raziskave, izvedene v zavarovalnici Adriatic Slovenica d. d. med sodelavci z vodilnimi oz. vodstvenimi kompetencami, so pokazali izjemen pomen vodenja na uspeh in konkurenčnost podjetja, odnose med zaposlenimi ter prenos znanja z dobro medosebno komunikacijo.
Ugotovili smo, da je potrebna podrobnejša analiza delodajalca, ki naj bo osredotočena na individualne cilje zaposlenih ter na njihove specifične veščine. Z učinkovitejšim upravljanjem znanja posameznika se bo izboljšal razvoj intelektualnega kapitala družbe, kar bo posredno zvišalo vrednost podjetja. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE
• Upravljanje znanja, • vodja, • intelektualni kapital, • uspeh podjetja. Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1002; Prenosov: 106
Celotno besedilo (919,70 KB) |
8. PROUČEVANJE VPLIVA ORGANIZACIJSKE KULTURE NA RAST IN RAZVOJ PODJETJATadeja Vipotnik, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo najprej s teoretičnega vidika opredelili kulturo podjetja, njegovo rast in razvoj podjetja. Predstavili smo različne definicije avtorjev, pojem kulture podjetja, pojem rasti, tipe rasti življenjskega cikla podjetja, pojem razvoja in razvojne faze.
V praktičnem delu naloge smo proučevali podjetje xy, mu določili organizacijsko kulturo in s pomočjo ugotovitev še fazo življenjskega cikla.
Ugotovili smo, da ima podjetje v eni izmed poslovnih enot hierarhični tip kulture, kar pa ne drži nujno za celo podjetje. Faza življenjskega cikla je razvojna faza, v kateri se nahaja podjetje xy, faza rasti. Ključne besede: organizacijska kultura, rast, razvoj, življenjski cikel, tip kulture, uspeh podjetja. Objavljeno v DKUM: 03.08.2016; Ogledov: 1041; Prenosov: 131
Celotno besedilo (1,24 MB) |
9. VPLIV SOCIALNEGA KAPITALA SLOVENSKIH DINAMIČNIH PODJETIJ - GAZEL NA USPEŠNOSTMarcel Rojko, 2012, magistrsko delo Opis: Okolje v katerem živimo od podjetij zahteva nenehno prilagajanje in iskanje novih poti. Nenehno učenje, druženje ter globalno razmišljanje je postalo del našega vsakdana. Borba za obstanek na trgu in razvoj podjetja so pomembne človeške vrline, ki pa jih kot posamezniki na individualnem ali kariernem nivoju ne moremo izkoristiti brez socialnega kapitala. Da bi podjetje lahko izkoristilo človeški kapital, ki ga premore je nujno potrebno, da ga kombinira s socialnim kapitalom, ki deluje kot mazivo med akterji torej imetniki človeškega kapitala.
Ker se vse več podjetnikov zaveda, da je socialni kapital pomemben za uspešno delovanje podjetja, smo se odločili za izdelavo magistrske naloge, ki preučuje te vplive. Za preučevanje slovenskih dinamičnih podjetij smo se odločili zato, ker ta podjetja proizvajajo največ novih delovnih mest, ki jih naše slovensko gospodarstvo neizmerno potrebuje. Gospodarski pomen dinamičnih podjetij je zelo velik, saj imajo zaradi svoje ekspanzije velikokrat tudi pozitiven vpliv na izvoz in udejanjanje aktivnosti na globalnem trgu.
Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov; teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu smo predelali teoretična izhodišča številnih avtorjev, ki so preučevali socialni kapital ter tako ustvarili teoretično podlago za aplikativni del. V aplikativnem delu magistrske naloge smo s pomočjo lastno osnovane ankete pridobili podatke, kjer smo lahko naša teoretična predvidevanja deloma potrdili. Pri analizi podatkov smo ugotovili, da do določene mere socialni kapital pozitivno vpliva na uspešnost podjetja, vendar moramo rezultate jemati z določeno mero previdnosti, saj ne moremo trditi, da je socialni kapital glavni vzrok za uspešnost podjetja.
Vsekakor smo si izbrali tematiko, ki je v času v katerem živimo zelo aktualna. Številni avtorji, ki smo jih navajali menijo, da je socialni kapital eden od dejavnikov uspeha podjetja. Zraven tega smo izbrali tudi dinamična podjetja, ki so gonilo gospodarstva in razvoja, kar še podkrepi aktualnost obravnavane tematike. Ključne besede: uspeh, podjetje, omrežja, socialni kapital, človeški kapital, poslovno okolje, zaupanje, norme, komunikacija, povezave, kapital, razvoj, sredstva, vezi, znanje, vrednote, kultura podjetja, dinamična podjetja. Objavljeno v DKUM: 23.08.2012; Ogledov: 2305; Prenosov: 402
Celotno besedilo (2,87 MB) |