1. Povezanost vzgojnega stila in osebnostnih značilnosti staršev z učnim uspehom njihovih otrok : magistrsko deloNeža Šarlah, 2024, magistrsko delo Opis: V teoretičnem delu smo pregledali dela slovenskih in tujih avtorjev, ki so v svojih delih opredeljevali vzgojo, osebnostne lastnosti in učni uspeh otrok.
V empiričnem delu smo s pomočjo podatkov, zbranih na podlagi uporabe spletnega vprašalnika, pridobili vpogled v osebnostne lastnosti staršev, v njihove vzgojne stile in v učni uspeh njihovih otrok, učencev od petega do devetega razreda osnovne šole. V raziskavo sta bila vključena 102 starša. Starši uporabijo nekatere vzgojne prijeme iz avtoritarnega ali permisivnega vzgojnega sloga, vendar to naredijo zelo redko. Zanimalo nas je, ali obstaja povezava med vzgojnim slogom staršev in tipom osebnosti. Ugotovili smo, da je avtoritativni vzgojni slog pozitivno povezan z vestnostjo in odprtostjo staršev. Povezanosti med vzgojnim slogom staršev in učnim uspehom otrok nismo mogli dokazati. Učni uspeh otrok se šibko, a pozitivno povezuje z dimenzijo sprejemljivosti starša − bolj kot imajo starši izraženo dimenzijo sprejemljivosti, višji je učni uspeh njihovih otrok. Ključne besede: vzgojni stili, osebnostne značilnosti, učni uspeh Objavljeno v DKUM: 01.08.2024; Ogledov: 105; Prenosov: 15 Celotno besedilo (2,67 MB) |
2. Zaznana opora učiteljev in vrstnikov ter učna zavzetost učencev priseljencev : magistrsko deloEnite Bajraj, 2024, magistrsko delo Opis: Učilnica ni zgolj kraj kognitivnega učenja, temveč tudi pomemben prostor, kjer se otroci in mladostniki psihološko prilagajajo, se učijo ter navezujejo družbene stike, kar je še posebej pomembno za učence priseljence. V tem okolju otroci ne le absorbirajo znanja, temveč tudi posnemajo socialne veščine ter vedenjske standarde, ki jih opazijo pri drugih. Pomembno je poudariti, da stopnja socialne opore, ki jo zaznavajo od učiteljev in vrstnikov, pomembno vpliva na njihovo zadovoljstvo s šolskim okoljem in stopnjo učne zavzetosti. Podatki, ki smo jih uporabili za našo raziskavo, so bili zbrani v okviru projekta Socialni kontekst kot dejavnik medvrstniškega nasilja: kako z oblikovanjem pozitivne vrstniške kulture prispevati k vključujoči šoli? Naš namen je bil preučiti morebitne razlike v zaznani opori s strani učiteljev in vrstnikov, v učni zavzetosti in učnem uspehu med tremi etničnimi skupinami (slovensko, albansko in hrvaško). Učencev, ki so navedli, da pripadajo slovenski etnični skupini, je bilo 4868 (97,5 %), medtem ko se jih je 126 (2,5 %) opredelilo kot pripadnike drugih etničnih skupin, natančneje 64 (1,2 %) kot pripadnike hrvaške etnične skupine in 62 (1,2 %) kot pripadnike albanske etnične skupine. Zbiranje podatkov je potekalo anonimno, po metodi svinčnik-papir. Rezultati naše raziskave so pokazali statistično značilne razlike v učnem uspehu med učenci različnih etničnih skupin. Nismo pa ugotovili statistično značilnih razlik v zaznani opori učiteljev med različnimi etničnimi skupinami. Podobno ni bilo statistično značilnih razlik v zaznani opori učencev s strani vrstnikov ter v učni zavzetosti učencev iz različnih etničnih skupin. Naše ugotovitve prispevajo k boljšemu razumevanju vloge socialne opore pri učnih izidih in prilagajanju učencev različnih etničnih skupin. Ključne besede: Zaznana opora, učitelji, vrstniki, učna zavzetost, priseljenci, učni uspeh Objavljeno v DKUM: 08.07.2024; Ogledov: 162; Prenosov: 26 Celotno besedilo (2,08 MB) |
3. Upravljanje in reševanje konfliktov v podjetjuLuka Božić, 2023, diplomsko delo Opis: Zaposleni so danes temeljni element uspeha v vsakem poslu. Njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo je ključni dejavnik, ki vpliva na delovno uspešnost, rezultate dela in vzdušje, ki vlada v organizaciji. Vodstvo se zaveda, da je v konkurenčnem okolju zelo pomembna skrb za zaposlene, njihove medsebojne odnose in odnose z vodji. V primeru da so ti odnosi slabi, je raziskava pokazala, da bo njihova motivacija nizka, skupaj z delovno uspešnostjo. Po drugi strani pa koliko so zaposleni pri delu zadovoljni, motivirani in zavzeti, toliko so boljši tudi njihovi rezultati. Medčloveški odnosi so včasih vir stresa,
napetosti in na koncu vodijo v konflikte. Konflikte je mogoče "preprečiti ali ozdraviti". V teoretičnem delu obravnavamo temeljne pojme in raziskave v zvezi s konflikti, njihovimi vzroki, stopnjami in načini reševanja, s posebnim poudarkom na preventivi. V nadaljevanju sledi empirični del raziskave, v katerem ugotavljamo trenutno stanje anketirancev in njihovo mnenje glede odločitve o povečanju delovne intenzivnosti v podjetju X. Postavljene in preverjane so tri hipoteze, katerih cilj je ugotoviti kako skrajšan
delovni čas, za enak obseg dela, vpliva na verjetnost pojava konfliktov, kot tudi občutka jeze, nezadovoljstva in nesoglasja. Na podlagi podatkov, ki so bili pridobljeni z raziskavo, je opravljena analiza in oblikovana rešitev za ta zapleteni problem. Za odstranitev stopnjevanja konfliktov, je v delu podano tudi več predlogov za dobro počutje zaposlenih v celotni organizaciji. Na ta način pride do izboljšanja poslovanja in gradnje zdravih odnosov v prihodnosti. Reševanje problematike konflikta, ki je nastal med zaposlenimi in managerji, je lahko recept za reševanje podobnih problemov v praksi. Korist za nezadovoljne zaposlene in management se odraža v skupnem cilju. S takim pristopom k omenjenemu problemu se ustvari ravnotežje na obeh straneh. To je kompromis, ki je zanesljiv in dober za obe strani. Ključne besede: konflikt, upravljanje, reševanje, organizacija, uspeh Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 76 Celotno besedilo (5,67 MB) |
4. Ključni dejavniki uspeha startup podjetjaTina Gradišar, 2023, diplomsko delo Opis: Startup podjetje, imenovano tudi zagonsko podjetje, je posebna oblika podjetja, ki je visoko inovativno, s potencialom za rast na globalnih trgih, relativno mlado in deluje v izjemno negotovih pogojih. Startup podjetja pozitivno vplivajo na gospodarsko rast in razvoj, ustvarjajo delovna mesta in prispevajo k inovacijam, vendar je stopnja preživetja tovrstnih podjetij izjemno nizka, zato smo se spraševali, kaj odločilno pripomore k uspehu startup podjetij.
Z namenom, da bi razumeli dejavnike uspeha startup podjetij, smo proučevali notranje in zunanje dejavnike uspeha ter stanje startup ekosistema v Sloveniji. Notranji dejavniki uspeha startup podjetja so podjetniška ideja, poslovna priložnost, podjetnik, ustanovitveni tim, produkt in trženje. Zunanji dejavniki pa vključujejo družbeno okolje, podporne institucije, gospodarske razmere in financiranje.
Ugotavljamo, da startup podjetniki odločilen pomen za uspeh svojega podjetja pripisujejo kombinaciji različnim dejavnikom. V fazi zagona kot ključne prepoznavajo notranje dejavnike uspeha, pri čemer na sam vrh pomembnosti uvrščajo ustanovitveni tim. Med zunanjimi dejavniki uspeha kot najpomembnejšega izpostavljajo financiranje.
Startup podjetja delujejo znotraj startup ekosistema in se povezujejo z različnimi zasebnimi in javnimi deležniki le-tega. Na ta način lahko dostopajo do raznolike podpore. Startup ekosistem sestavljajo podjetniki, podporne organizacije, javne institucije in podjetniški procesi. Pomemben deležnik vsakega startup ekosistema je država, ki naj bi s svojimi vladnimi politikami zagotavljala ugodno poslovno okolje za nastajanje in delovanje startup podjetij.
Raziskava je pokazala, da slovenski startup ekosistem ni optimalen. Kljub pozitivnim spremembam ostajajo nerešena vprašanja, ki otežujejo uspeh startup podjetij. Startup podjetniki so nezadovoljni s finančnimi spodbudami, težko dosegljivimi viri financiranja, visoko birokracijo in neučinkovitostjo zakonodaje.
V zaključku opozarjamo na pomembnost vlaganja v startup podjetja, saj številne študije dokazujejo njihov velik pomen za gospodarstvo. Izhajajoč iz rezultatov raziskave predlagamo, da se oblikovalci vladnih politik bolj povežejo s startup podjetniki, da bi dobili celostno sliko izpostavljene problematike. Uspešne zgodbe startup podjetnikov dokazujejo, da je uspeh mogoče doseči. Z razumevanjem dejavnikov uspeha in učinkovito podporo startup podjetij bi bilo takšnih zgodb lahko še več. Ključne besede: startup podjetje, uspeh podjetja, notranji in zunanji dejavniki uspeha, startup ekosistem. Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 431; Prenosov: 48 Celotno besedilo (1,54 MB) |
5. Značilnosti dobrega vodje v športuUrban Čakš, 2023, diplomsko delo Opis: Vodenje je pojem s katerim se srečujemo vsak dan. Nekateri se z vodenjem srečujejo v službi, drugi doma spet tretji morda pri kateri drugi panogi kot je na primer šport. Pri športu vsako ekipo in vsakeega posameznika zanima uspeh, dosega ciljev. Zaradi takih ali drugačnih ciljev se osebe odločijo ukvarjati s športom, saj je največji užitek ko dosežmo nekaj kar si želimo. Vodenje je ena izmed glavnih značilnosti, ki vodijo k usephu pri športu. Da smo lahko kot vodje v športu uspšni moramo z vsemi okoli nas imeti dobro komunikacijo, mero spoštovanja ter enake cilje, ki jih želimo doseči. Izjemno pomembno je, da se z vsemi okoli nas razumemo, še posebej, če smo kot vodja ekipe pri ekipnem športu kot je na primer nogomet. V tem primeru delamo z velikim številom ljudi, ki so si med seboj zelo različni zato moramo biti previdni, da vsi delujemo homogeno. Mest športnih vodij in položajev je zelo veliko. Vsak klub ali ekipa ima neko hierarhijo, ki jo sestavljajo vodje, ki drug drugemu postavljajo pravila in navodila, ki se jih je potrebno držati. Oseba, ki deluje kot vodja v športu pa mora prav tako biti tudi pripravljen sprejeti tveganja in odlično delovati pod pritiskom, še posebej, če delujemo v najvišjih ligah, klubih in tekmovanjih. Ključne besede: Vodenje, šport, uspeh, značilnosti vodij, športna panoga, komunikacija, avtoritateta, motivacija, želje, vodenje na različnih nivojih, podobnosti in razlike med vodenjem v podjetju in športu, odnos med zaposlenimi, izkušnje, odnos do športa, tveganja, prevzemanje Objavljeno v DKUM: 03.10.2023; Ogledov: 571; Prenosov: 30 (1 glas) Celotno besedilo (411,69 KB) |
6. Vloga zakonskega stanu pri doseganju zastavljenih ciljev mladih v učnem procesu : magistrsko deloDavid Verlak, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo se odločili preučiti, kakšno vlogo ima zakonski stan pri doseganju zadanih učnih ciljev mladih v Sloveniji. Učne cilje smo razdelili na dva sklopa, to je učni uspeh, ki smo ga merili s povprečno oceno v zadnjem šolskem letu ter stopnjo izobrazbe. Stopnjo izobrazbe smo prav tako ločili na dejansko doseženo stopnjo ter željo, torej stopnjo, ki jo mladostniki želijo doseči. Najprej smo navedli in razjasnili definicije pojmov: socialni odnosi, zakonski stan, s poudarkom na romantičnih odnosih, ter učni uspeh. V magistrskem delu smo uporabili večje število raziskovalnih metod. V prvih treh poglavjih, to je predvsem v teoretični osnovi, smo uporabili kvalitativno analizo virov in literature. Preko raziskane literature smo izpostavili raziskave, ki so se ukvarjale z izbrano tematiko. V empiričnem delu pa smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo dela. Tako smo uporabili sekundarno analizo podatkov, zbranih v raziskavi Slovenska mladina 2018/2019, na podlagi katere smo preverili zastavljene hipoteze. Izvedli smo frekvenčne analize, parametrične preizkuse in preverjali korelacije. Potrdili smo statistično značilne razlike med uspehom in zakonskim stanom. Mladostniki, ki so bili v zvezi, so javili nižje ocene v zaključnih letnikih izobraževanje kot tisti, ki niso bili v zvezi. Obenem smo pokazali, da tisti, ki so samski, dosegajo nižje stopnje izobrazbe kot tisti, ki so v zvezi. Ugotovili smo, da se dnevno porabljen čas ne razlikuje glede na zakonski stan. Nasprotno pa se je izkazalo, da mladostniki, ki so v zvezi porabijo več časa za aktivnosti v povezavi z zaposlitvijo. Ugotovili smo, da večja kot je želja po poroki, večja je želja mladostnikov po zaključku študija in obenem povezava med pričetkom bivanja s partnerjem in doseženo stopnjo izobrazbe. Ključne besede: Romantična razmerja, zakonski stan, učni uspeh, zunajzakonska skupnost, načini bivanja, poroka, zakonska zveza, mladi Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 490; Prenosov: 42 Celotno besedilo (1,33 MB) |
7. Poslovni načrt in njegov pomen za podjetjeTea Dukić, 2022, diplomsko delo Opis: Poslovni načrt je dokument, ki služi načrtovanju poteka dela vseh delov podjetja. Ima notranjo in zunanjo funkcijo. Notranja funkcija poslovnega načrta je usmerjanje dela managerja, zunanja pa pridobivanje investitorjev, torej finančnih sredstev, ki jih podjetnik potrebuje. Poslovni načrt se lahko izdela na samem začetku delovanja podjetja ali ko podjetje že obstaja, vendar želi izdelati nov načrt, na primer uvesti nov izdelek ali stroške in predvideti vpliv tega na podjetje. Vsak del poslovnega načrta se nanaša na drug element podjetja, na primer načrt trženja, finančni načrt, načrt upravljanja. In vsak del je pomemben iz različnih razlogov. Nekatera podjetja menijo, da poslovni načrt ni pomemben za posel in da se da brez njega, spet druga menijo, da je poslovni načrt najpomembnejši. Vsak element ima svoj pomen in skozi to delo je vsak del poslovnega načrta opisan in prikazana vloga vsakega dela. Ključne besede: poslovni načrt, uspeh, podjetnik, finančni načrt, pomen Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 537; Prenosov: 156 Celotno besedilo (1,80 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Pomen kadrov za izvedbo storitev in projektov v BTC d.d, PE logistični centerTjaša Levstik, 2022, diplomsko delo Opis: Pomen kadrov za izvedbo storitev in projektov v podjetju BTC d. d., PE logistični center, je pomembna tema, v okviru katere smo obravnavali pomen dobro usposobljenega in konkurenčnega kadra. Hkrati je to pereč problem, saj je na današnjem, izredno konkurenčnem trgu težko zagotoviti uspešen kader ter dobre vodje, ki ga bodo usmerjali in motivirali.
Z metodo intervjuja smo s pomočjo štirih vodij na svojih področjih raziskovali, kako tako veliko podjetje, kot je BTC d. d., zagotavlja primeren kader, kako ga motivirajo in izobražujejo za potrebe na trgu ter kako jim ta pomaga pri dosegi ciljev podjetja. Ugotovili smo, da lahko zaposleni opravljajo svoje naloge po najboljših zmožnostih, če vodje izkoristijo svoje vodstvene sposobnosti in svoje zaposlene pravilno usmerjajo, motivirajo in učijo. Le tako lahko ti doprinesejo k razvoju podjetja in k doseganju ciljev in vizije.
Kader je treba ceniti in neprestano izobraževati, da ta ostane konkurenčen in primeren za opravljanje storitev in projektov. Ključne besede: kader, vodje, poslovanje, uspeh, motivacija Objavljeno v DKUM: 18.10.2022; Ogledov: 718; Prenosov: 33 Celotno besedilo (667,97 KB) |
9. Sočasno opravljanje dela ob študiju zdravstvene nege in vplivi na študijUrška Simonič, 2022, diplomsko delo Opis: Uvod: Študentsko delo je oblika dela, ki dijakom in študentom omogoča način pridobivanja finančnih sredstev. Veliko študentov pogosto ni opravičenih do prejemanja štipendija in jim pogosto druga ne preostane, kot pa da si poiščejo delo, ki ga lahko opravljajo poleg svojega študija. Pogosto študenti zdravstvene nege, ki študentsko delo opravljajo v bolnišnicah ali drugih zdravstveno-socialnih zavodih, pridobijo veliko izkušenj za prihajajočo redno zaposlitev.
Metode: V zaključnem delu smo izvedli sistematičen pregled strokovne ter znanstvene literature, ki se je navezovala na temo sočasnega opravljanja študentskega dela s študijem zdravstvene nege. Uporabili smo tudi deskriptivno metodo dela. Izvedli smo tudi kritično analizo izbranih člankov ter naredili analizo in sintezo člankov. Članke smo iskali po različnih bazah podatkov, kot so: PubMed, Medline, Science Direct in Web of Science. Izvedena je bila tudi tematska analiza.
Rezultati: Rezultati so pokazali, da študentsko delo vpliva tako pozitivno kot negativno na posameznika. Tisti, ki so delali v zdravstvu, so poročali, da jim je delo olajšalo prehod v redno zaposlitev. Drugi pa so poročali, da so potrebovali dlje časa, da so zaključili študij, in da so imeli večje težave pri opravljanju obveznosti.
Razprava in sklep: Študentom, ki imajo težave s financami, je študentsko delo odličen način pridobivanja lastnega denarja in pridobivanja ustreznih delovnih navad ter izkušenj. Opravljanje dela ima tako pozitivne kot negativne vplive. Kako bo delo vplivalo na posameznika, kako se bo oseba znašla pod pritiskom in kako bo uspešno znala upravljati čas, je odvisno od vsakega posameznika. Ključne besede: študent, študentsko delo, uspeh študija Objavljeno v DKUM: 29.08.2022; Ogledov: 696; Prenosov: 197 Celotno besedilo (661,54 KB) |
10. Odnosi z notranjo javnostjo in interna komunikacija kot pogoj uspešnosti podjetjaJera Lenardič, 2021, magistrsko delo Opis: Komunikacija je ključna za naše preživetje. Je način ubesedenja naših občutkov, mišljenj in prenosa znanj. Pri tem pomembno vlogo igrajo izbira besed, naša obrazna mimika in gestikulacija telesa ter upoštevanje pravil, ki so odvisna od kraja in javnosti, s katerimi vzpostavljamo stike. Znano je, da se komunikacijskih veščin lahko priučimo in s tem pridobivamo vrednost. S tem je povezana naša uspešnost, tako v zasebnem kot tudi poklicnem življenju. V magistrskem delu obravnavamo interno komunikacijo, za katero menimo, da je pogoj uspešnosti podjetja. Najprej definiramo odnose z javnostmi. Kot osrednjo tematiko izpostavljamo in definiramo komunikacijske osnove in se nato poglobimo v interno komunikacijo med zaposlenimi in kadrovico. Zanima nas, kako pomemben je kadrovski oddelek znotraj podjetja X. Ukvarjamo se s soodvisnostjo komunikacije in kreativnega delovnega okolja. S pomočjo poglobljenega intervjuja kadrovice v podjetju X sledimo zastavljenemu cilju, da je s primernimi komunikacijskim prijemi mogoče vzpostaviti boljše odnose, ki nadalje omogočajo hitrejše in učinkovitejše opravljanje delovnih nalog ter nadalje dvigujejo raven storilnosti. S pomočjo kvalitativnega načina raziskovanja zajemamo tako objektivna kot subjektivna mnenja kadrovice, s katerimi kot glavni rezultat potrjujemo pomembnost interne komunikacije v povezavi s kreativnostjo in uspešnostjo. Zaradi razporeditve določenih delovnih procesov kadrovanja v podjetju X priložnost nadaljnjega raziskovanja vidimo v proučevanju vodij posameznih enot, s pomočjo katerih bi podrobneje spoznali znanja in motiviranost zaposlenih ter predlagali možne izboljšave in tako pripomogli k večji kreativnosti in uspešnosti zaposlenih ter tudi podjetja. Ključne besede: odnosi, zaposleni, interna komunikacija, uspeh podjetja, notranja javnost. Objavljeno v DKUM: 30.03.2022; Ogledov: 842; Prenosov: 233 Celotno besedilo (976,46 KB) |