| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 968
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv zadovoljstva na delovnem mestu na delovno uspešnost
Maruša Kunaver, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Vpliv zadovoljstva zaposlenih na delovno uspešnost smo želeli ugotoviti, ali zadovoljstvo zaposlenih res vpliva na delovno uspešnost. Delovna uspešnost je v študijah zelo zanimiva tema. Dobri odnosi v organizacijah lahko motivacijsko vplivajo na zaposlenega, kar posledično pomeni, da se poveča delovna uspešnost zaposlenih. Posredno se bo povečal tudi dobiček organizacije. Zato lahko organizacije svoje dobičke ali izgube določijo glede na delovno uspešnost zaposlenih. Večina organizacij poudarja, da je treba izboljšati in povečati uspešnost zaposlenih pri delu, da bi zaščitili svoj dobiček. V teoretičnem delu magistrskega dela so opisani pojem zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo. V nadaljevanju smo predstavili še organizacijski klimo in kulturo, delovno uspešnost in motivacijo. V empiričnem delu magistrskega dela so predstavljeni rezultati ankete, s katero smo merili, kako zadovoljstvo na delovnem mestu vpliva na delovno uspešnost. Rezultati raziskave so pokazali, da so anketiranci zadovoljni z delom, delovnim časom, stalnostjo zaposlitve in delovnimi pogoji. Anketiranci so zadovoljni s trenutno plačo. Pomembni so jim samostojnost pri delu, natančnost, izpolnjevanje rokov in odnos do dela. Raziskava je pokazala, da se podrejeni pogosto bojijo izraziti nestrinjanje s svojim nadrejenim. Z raziskavo smo ugotovili, da zadovoljstvo na delovnem mestu vpliva na delovno uspešnost.
Ključne besede: magistrska dela, zadovoljstvo zaposlenih, organizacijska klima, organizacijska kultura, delovna uspešnost, motivacija
Objavljeno: 08.06.2021; Ogledov: 30; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

2.
Usposabljanje človeških virov v podjetju x
Marijana Agović, 2021, diplomsko delo

Opis: V našem diplomskem delu smo izpostavili problem oziroma pomembnost ciljno usmerjenega usposabljanja zaposlenih skozi njihovo celotno delovno dobo. Zanimalo nas je, ali bi velika podjetja z načrtnim, sprotnim usposabljanjem svojih zaposlenih lahko obdržala zaposlene delavce, da ne bi odhajali iz podjetij. V tem primeru prav tako ne bi bilo potrebno iskati novih delavcev, kar je glede na to, da se bodo podjetja kmalu soočala s pomanjkanjem delovne sile, velika prednost. Prednost v stalnem usposabljanju, ali celo prestrukturiranju, svojih zaposlenih vidimo v tem, da ljudje, ki so zaposleni v podjetju dlje časa, podjetje zelo dobro poznajo in se zato posledično hitreje usposobijo za določeno delo ter prej samostojno začnejo opravljati svoje delo. Na podlagi prebrane literature smo opredelili pojme, povezane z izobraževanjem, usposabljanjem in izpopolnjevanjem. Na koncu teoretičnega dela naloge smo predstavili kadrovsko funkcijo v podjetju X ter kako poteka izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje v tem podjetju ter vpliv managementa. Skozi raziskavo, ki smo jo izvedli znotraj diplomskega dela, smo želeli ugotoviti, ali in kako zelo vpliva usmerjeno usposabljanje na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, na kvaliteto njihovega dela in obvladovanje sprememb pri njihovem delu. Glede na prebrano literaturo in rezultate naše raziskovalne naloge menimo, da ciljno usmerjeno usposabljanje vpliva na delo zaposlenih in njihovo počutje znotraj podjetja in bi lahko pripomoglo pri tem, da delovna sila ne bi zapuščala podjetij in države.
Ključne besede: načrtovanje človeških virov, usposabljanje, ciljno usmerjeno usposabljanje, zadovoljstvo zaposlenih, uspešnost podjetij
Objavljeno: 06.05.2021; Ogledov: 96; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (711,70 KB)

3.
Model ugotavljanja vpliva zaznane dostopnosti izbranih dejavnikov rasti na uspešnost hitro rastočih podjetij
Blaž Frešer, 2020, doktorska disertacija

Opis: Temeljni cilj doktorske disertacije je na osnovi pregleda literature in opravljene empirične raziskave testirati konceptualni model, ki povezuje multidimenzionalne spremenljivke – dejavnike, ki vplivajo na zaznano dostopnost do različnih oblik financiranja in na ukrepe, ki jih HRP izvajajo ob zaznanih omejitvah pri financiranju, oziroma ukrepe, ki jih izvajajo, da bi si zagotovila optimalen dostop do finančnih virov in posledično vpliv na svojo finančno uspešnost. Da bi temeljni cilj doktorske disertacije lahko dosegli, smo proučili in na podlagi obstoječih definicij HRP opredelili kot dinamična podjetja, ki hitro rastejo, se bliskovito razvijajo, intenzivno zaposlujejo, inovirajo in vedno držijo korak prednosti pred konkurenco, saj njihov cilj ni preživeti, temveč uspeti (tudi s finančnega vidika). Prav tako smo teoretično opredelili koncepte podjetniške naravnanosti s pripadajočimi dimenzijami, neotipljivi kapital HRP (pri tem smo se omejili na človeški kapital in organizacijsko zmožnost mreženja) ter finančno uspešnost HRP. Oblikovani teoretični konceptualni model smo empirično preverili na vzorcu HRP s sedežem v Republiki Sloveniji. Rezultati raziskave so potrdili zanesljivost in kakovost oblikovanega teoretičnega konceptualnega modela. S SEM smo prav tako ugotovili, da podjetniška naravnanost statistično značilno in pozitivno oblikuje zaznano dostopnost do različnih virov financiranja in vpliva na implementacijo ukrepov, ki jih podjetja izvedejo, da bi premagala omejitve pri financiranju. Rezultati nakazujejo, da konstrukt neotipljivi kapital HRP kot celota nima statistično značilnega vpliva na implementacijo ukrepov in na zaznano dostopnost do različnih virov financiranja, pri ločeni obravnavi faktorjev pa je mogoče zaznati statistične vplive na zaznano dostopnost do finančnih virov in implementirane ukrepe, predvsem v povezavi z organizacijsko zmožnostjo mreženja. Implementirani ukrepi za premagovanje omejitev pri financiranju bodo statistično značilno in pozitivno oblikovali zaznani dostop do virov financiranja. Oba omenjena konstrukta (zaznana dostopnost do virov financiranja in implementirani ukrepi) bosta tudi statistično značilno in pozitivno vplivala na zaznano finančno uspešnost podjetja. Predstavljeni rezultati so koristni tako za podjetja kot tudi za potrebe podjetniške politike, ki se ob morebitni bližajoči se krizi vse bolj posveča ustvarjanju razmer za doseganje zdrave hitre rasti, in to ob osredotočanju na ohranjanje dostopnosti bančnih virov financiranja in širitev vpliva alternativnih finančnih virov. Kljub temu da večina podjetniških politik izhaja iz širšega konteksta (konteksta Evropske unije), je za oblikovane nacionalne politike in iz nje izhajajoče ukrepe prav tako pomembno razumevanje lokalnega konteksta družbene kulture, proizvodnih virov in drugih vplivnih dejavnikov. Ukrepi podjetniške politike, usmerjeni v zagotavljanje dostopnosti finančnih virov, so lahko usmerjeni v neposredno pomoč (garancije, subvencije, nepovratna sredstva, državni skladi in programi) ali pa se usmerjajo v posredne vplivne dejavnike, za katere raziskave (vključno z raziskavo v doktorski disertaciji) kažejo, da izboljšujejo tako dostop do finančnih virov kakor tudi oblikujejo pogoje za doseganje visoke stopnje rasti. Na podlagi rezultatov doktorske disertacije lahko tako vidimo, katerim vplivnim dejavnikom rasti lahko oblikovalci ukrepov podjetniške politike in tudi sama podjetja posvečajo več pozornosti, če želijo izboljšati dostop do posamezne oblike finančnega vira oziroma finančno uspešnost podjetij.
Ključne besede: hitro rastoče podjetje, podjetniška naravnanost, neotipljivi kapital, finančni viri, finančne prepreke, finančna uspešnost, modeliranje s strukturnimi enačbami
Objavljeno: 22.04.2021; Ogledov: 112; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (5,11 MB)

4.
Model dinamične tržne diverzifikacije kot instrument internacionalizacije in tržne rasti podjetja
Alenka Naglič, 2020, doktorska disertacija

Opis: Sodobni čas zaznamujejo nenehne spremembe, ki se odražajo tako na družbenem kot ekonomskem področju. Še posebej dinamične so na področju mednarodnega poslovanja. Hitro spreminjanje tržnega in institucionalnega okolja, tehnološki napredek ter razgibana struktura trgov silijo podjetja, ki želijo preživeti in ustvarjati pogoje za rast, k dinamični čeznacionalni širitvi poslovanja. Stagniranje gospodarske rasti v evroobmočju in EU poraja številna vprašanja o možnostih izbire strategij rasti slovenskih podjetij ter nadomestitve zmanjšanega povpraševanja po njihovih izdelkih in storitvah v evroobmočju in EU. Temeljni cilj doktorske disertacije je usmerjen v ugotavljanje, kako se na dinamične procese globalizacije, pospešene internacionalizacije in liberalizacije poslovanja odzivajo slovenska podjetja, ki so umeščena v domači institucionalni okvir (post)tranzicije gospodarskega sistema in institucij. Doktorsko disertacijo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se, po uvodni opredelitvi raziskovalnega področja oziroma problema, ki je usmerjen v pretirano izvozno odvisnost slovenskih podjetij od le nekaj držav, najpomembnejših izvoznih partneric ter relativno slabe razpršenosti izvoznih aktivnosti na strateške, hitro razvijajoče se trge držav skupine BRIK, kot tudi druge trge hitro razvijajočega se posameznega nacionalnega gospodarstva oziroma regij, v drugem poglavju disertacije osredinjamo na navedbo ključnih značilnosti fenomena globalizacije in internacionalizacije, razčlenjujemo regionalizacijo svetovnega gospodarstva, pojasnimo teoriji oziroma modela internacionalizacije, in sicer model iz nabora klasičnih stopenjskih modelov internacionalizacije – t. i. uppsalski model ter novodobni model globalno rojenih podjetij. Tretje poglavje je namenjeno pregledu literature s področja izdelčne in tržne diverzifikacije. Slednja je tudi osrednja tema doktorskega dela. Po pregledu temeljnih strategij rasti podjetja in opredelitvi pojma diverzifikacije se usmerimo v preučevanje znanstvenih dognanj o motivih za tržno diverzifikacijo poslovanja ter tveganja, ki ga omenjena strategija predstavlja podjetjem. Razdelek vključuje razčlenjevanje odnosa med tržno diverzifikacijo in uspešnostjo podjetja ter ugotavljanje strateških prednosti podjetij, ki izhajajo iz izdelčne in tržne diverzifikacije tudi v povezavi s povezljivostjo tehnologij, ki omogočajo hiter pretok podatkov in informacij ter s tem lažje premagovanje časovnih in krajevnih vrzeli. V četrtem poglavju na podlagi teoretičnih izhodišč strnemo posamezne vsebine ter sintetiziramo teoretični model dinamične tržne diverzifikacije kot instrument internacionalizacije in tržne rasti podjetja. Podjetja, ki želijo dosegati optimalne poslovne rezultate, so bila od nekdaj postavljena pred številne pomembne strateške izzive in sprejemanje odločitev, ki so v sodobnem času pospešene globalizacije trgov, naraščajoče prisotnosti in krepitve moči gospodarstva v razvoju, hitrega razvoja digitalizacije in drugih tehnoloških novosti še pridobile na zahtevnosti in pomenu. Čeprav so nacionalne meje še vedno ovira pri mednarodnem poslovanju, globalizacija trgov podjetja vse bolj spodbuja k širitvi poslovnih aktivnosti na tuje trge. V empiričnem delu doktorske disertacije, ki je razdeljen na kvalitativni in kvantitativni del raziskave, preverjamo osem hipotez. Na podlagi kvalitativnega dela empirične raziskave ugotavljamo, da se narava tržnih priložnosti od trga do trga bistveno razlikuje, kar od podjetij zahteva veliko mero prilagodljivosti in iznajdljivosti pri poslovanju. Učinkovit poslovni model mora biti oblikovan tako, da podjetju v vse bolj policentrično naravnanem svetu zagotavlja mednarodno in hkrati lokalno prepoznavnost ter poslovno uspešnost. Rezultati študije primerov potrjujejo, da se slovenska podjetja soočajo s težavami pri sledenju spremembam v globalnem okolju, kar se odraža tudi v težavah pri prilagajanju njihovih poslovnih modelov delovanja in absorpcijske sposobnost
Ključne besede: gospodarska tranzicija, tržna rast podjetja, tržna diverzifikacija, netradicionalni tuji trgi, hitro razvijajoče se države, industrija 4.0, izvozna uspešnost
Objavljeno: 22.04.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,29 MB)

5.
Vrednotenje uspešnosti in učinkovitosti prodaje podjetja X na območju Srednje Evrope
Doroteja Drozg, 2021, diplomsko delo

Opis: Prodaja je globalna dejavnost v naši družbi. Dejansko se zdi, da je vsakdo v nekem trenutku vključen v prodajo. Management prodaje pa postaja vse bolj profesionalna marketinška funkcija, ki jo lahko opredelimo kot vodenje prodajne funkcije v podjetju in vključuje med seboj povezane aktivnosti za doseganje prodajnih ciljev. Vrednotenje je del kontrolnega procesa prodajnega managementa, ki vključuje primerjanje načrtovanih in doseženih rezultatov, identificiranje razlogov za deviacije in kasneje iskanje primernih sprememb pri prodajnih ciljih in strategijah. Osnovni cilj merjenja in ocenjevanja prodaje je ugotavljanje uspešnosti in učinkovitosti. Uspešnost je rezultat poslovanja podjetja, merilo uspešnosti pa opredeljuje kot stopnjo doseženih ciljev glede na izide. Z analizo učinkovitosti pa ugotovi razmerje med vložki in izidi z namenom, da podjetje z minimalnimi vložki doseže maksimalen rezultat. Pri vrednotenju uspešnosti in učinkovitosti prodaje podjetja X smo z analizo po različnih metodah ugotavljali ali podjetje na območju Srednje Evrope s svojo storitvijo posluje uspešno in učinkovito. S pridobljenimi podatki lahko sklenemo, da podjetje posluje uspešno in učinkovito, saj dosega prodajne cilje z dobičkom.
Ključne besede: prodaja, management prodaje, uspešnost, učinkovitost, vrednotenje
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

6.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, diplomsko delo

Opis: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Ključne besede: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Objavljeno: 24.11.2020; Ogledov: 360; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

7.
Vpliv družabnih omrežij na poslovanje podjetja
Michaelle Letnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Na svetu je trenutno več kot 3,5 milijarde uporabnikov družabnih omrežij. Ta številka nam pove, kako zelo je razširjena uporaba družabnih omrežij, hkrati pa lahko s tega razberemo, kako pomembna so družabna omrežja in njihov vsakdanji vpliv na naše življenje. Večina uporabnikov jih uporablja za komuniciranje in spremljanje svojih najljubših znamk. Znamke so podjetja, ki se promovirajo s pomočjo spleta. Dandanes je pomembno, da je podjetje v koraku s časom in da izkoristi družabna omrežja v največjem možnem načinu. Prodaja, oglaševanje, komunikacija in grajenje odnosa s strankami je bistveno za dobro poslovanje podjetja. Če podjetje to opravlja preko družabnih omrežij, bistveno privarčuje pri stroških in hkrati s tem poveča dobiček. Pomembno je torej, da se podjetja vključijo v sodoben način življenja in ugotovijo, kako pomembna so družabna omrežja za dobrobit njihovega podjetja. V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili družabnega omrežja, predstavili njegovo zgodovino ter osnovne značilnosti. Del naloge smo tudi posvetili različnim tipom družabnih omrežij in trendom v zadnjem letu. Osredotočili smo se tudi na vsesplošno uporabo družabnih omrežij v poslovne namene, ki smo kasneje v nalogi povezali s praktičnim delom. Po opredelitvi družabnih omrežij smo se osredotočili na družabna omrežja v Sloveniji. Omenili smo družabna omrežja, ki so zasegala najboljša mesta uporabnosti v Sloveniji in hkrati pregledali uporabo družabnih omrežij glede na starostne skupine ljudi. V drugem delu smo najprej analizirali picerijo, v kateri smo kasneje ugotavljali vpliv družabnih omrežij. Posvetili smo se dosedanji uporabi družabnih omrežij in izpostavili prednosti in slabosti. S pomočjo anketiranja strank smo pridobili podatke, ki so nam pomagali prikazati dosedanje stanje. V zadnjem delu smo poiskali nove možne rešitve, ki bi pripomogle k boljši poslovni uspešnosti poslovanja podjetja.
Ključne besede: Družabna omrežja, vpliv družabnih omrežij, poslovna uspešnost, Facebook, internet
Objavljeno: 19.11.2020; Ogledov: 519; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

8.
Izvoz in izvozni dejavniki IKT podjetij v Sloveniji
Pika Cvikl, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetja opravljajo različne raziskave in analize z namenom identificiranja dejavnikov, ki bi potencialno vodili do neuspeha ali ki potencirajo uspeh. Za IKT sektor v Sloveniji ni bila narejena še nobena javno dostopna analiza notranjih dejavnikov uspešnosti izvoza, tistih, na katera podjetja lahko vplivajo in si s tem zagotovijo večjo uspešnost pri izvozu. V sklopu tega diplomskega projekta s pomočjo teorij mednarodne menjave, internacionalizacije in teorij podjetij zastavimo konceptualni okvir, znotraj katerega izbrano delitev dejavnikov empirično preverjamo na izbranem vzorcu podjetij in ugotavljamo, kateri izmed dejavnikov je najpomembnejši oziroma ima največji vpliv na uspešnost izvoza. V ta namen smo pripravili anketni vprašalnik, na katerega je odgovorilo 105 vodij slovenskih IKT podjetij. Ti so mnenja, da so odločilen dejavnik zmogljivosti podjetja. V prihodnje pa bodo po mnenju anketiranih podjetij najpomembnejše značilnosti podjetja. Na osnovi dobljenih rezultatov smo analizirali, katere aktivnosti naj podjetja prioritizirajo, kako naj razpolagajo svoje vire ter načrtujejo strategijo. V empiričnem delu naloge smo primerjali tudi velikost izvoza IKT sektorja s celotnim izvozom. Ugotovili smo, da je v obdobju od leta 2014 do 2019 (pokrizno obdobje) delež izvoza IKT v celotnem slovenskem izvozu v povprečju znašal 1,99 %. V proučevanem obdobju je bila povprečna letna rast izvoza IKT sektorja za 0,75-odstotnih točk nižja od povprečne letne rasti celotnega slovenskega izvoza.
Ključne besede: izvoz, IKT sektor, notranji dejavniki, uspešnost izvoza
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (801,85 KB)

9.
Izzivi pri merjenju uspešnosti poslovanja v gostinskem podjetju
Nena Pukšič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se soočali z izzivi merjenja uspešnosti poslovanja v gostinskem podjetju. Najprej smo predstavili namen in pomen merjenja ter uspešnosti podjetja, nato pa smo se seznanili s finančnimi in nefinančnimi kazalniki ter z metodami in izzivi merjenja uspešnosti podjetja. Predstavili smo dejavnost gostinskega podjetja, strategijo in vizijo ter naredili tržno in finančno analizo, za obdobje med leti 2016-2018. V letu 2014 si je podjete zastavilo določene cilje, ki jih je želelo doseči v obdobju petih let. S finančno analizo smo ugotovili, da je nekatere cilje celo preseglo, kar kaže, da je gostinsko podjetje poslovalo uspešno, učinkovito in gopodarno. Da je gostinsko podjetje poslovalo z dobičkom, je jasno razvidno tudi iz letnega poročila poslovnega izida.
Ključne besede: uspešnost, učinkovitost, gospodarnost, merjenje, dobiček
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 147; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1014,30 KB)

10.
Merjenje uspešnosti blagovnih znamk iz vidika podjetja in odjemalca: primer blagovne znamke Argeta
Ana Štern, 2020, diplomsko delo

Opis: Blagovna znamka sestavlja skupek vrednot, kulture, prepričanj in smotrov, ki jih odjemalec preko stičnih točk znamke zazna na trgu ter si na podlagi zaznave ustvari sliko o določeni blagovni znamki. Začetek blagovnih znamk sega že daleč v stoletja nazaj. Prve blagovne znamke je bilo možno zaznati že 1300 let pred našim štetjem, ko so jih upodabljali na podobah iz kamnov. Ob pojavu blagovne znamke na trgu se v podjetju pojavi vprašanje, kdaj se bo povrnila investicija v razvoj, zato je za podjejte še posebej pomembno, da meri uspešnost svojih blagovnih znamk. Za merjenje uspešnosti blagovnih znamk podjetja uporabljajo kvalitativne in kvantitativne metode. Izhajajoč iz tega je bil namen diplomske naloge ugotoviti merjenje uspešnosti blagovnih znamk z vidika podjetja in odjemalcev. Za potrebe diplomske naloge smo izvedli intervju s podjetjem in kratek vprašalnik z odjemalci. Ob pregledu pridobljenih podatkov s pomočjo intervjuja in vprašalnika smo spoznali, kako merijo uspešnost blagovne znamke v podjetju ter kako dojemajo uspešnost blagovne znamke odjemalci. V podjetju uporabljajo za merjenje uspešnosti lastne blagovne znamke različne kvalitativne tehnike, odjemalci pa merijo uspešnost blagovne znamke na podlagi zadovoljstva, zaznane kakovosti in prepoznavnosti blagovne znamke. Ključna ugotovitev je, da se podjetje in respondenti med seboj strinjajo glede dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost blagovne znamke.
Ključne besede: blagovna znamka, uspešnost, kvalitativne metode, kvantitativne metode, podjejte, odjemalci.
Objavljeno: 16.11.2020; Ogledov: 333; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici