| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PREDVIDEVANJE USPEŠNOSTI POSLOVNEGA SISTEMA Z VIDIKA OBVLADOVANJA UČINKOVITOSTI POSLOVNIH PROCESOV
Benjamin Urh, 2011, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo problem obvladovanja poslovnih procesov, kar je v zadnjem desetletju predmet številnih raziskovalnih in znanstvenih člankov, saj marsikateri avtor navaja, da je to ključ do uspešnega poslovanja poslovnega sistema. Ker je obvladovanje poslovnih procesov obsežen in kompleksen problem, smo se v prvem koraku osredotočili zgolj na oblikovanje modela za ugotavljanje povezanosti in moči vpliva dejavnikov širšega in ožjega zunanjega okolja ter notranjih dejavnikov na strukturno učinkovitost izvajanja poslovnih procesov. V drugem koraku raziskave smo oblikovali model za ugotavljanje povezanosti strukturnih kazalnikov učinkovitosti poslovnih procesov z uspešnostjo poslovanja poslovnega sistema oz. neposredne povezanosti dejavnikov širšega in ožjega zunanjega okolja ter notranjih dejavnikov z uspešnostjo poslovanja poslovnega sistema. V teoretičnem delu so predstavljena spoznanja s področja organiziranja poslovnih sistemov, in sicer spreminjanje zahtev in oblik organiziranja poslovnih sistemov v zadnjih dveh desetletjih. Tu poudarjamo prevlado poslovnih procesov, o kateri pišejo številni avtorji, in potrebo po obvladovanju njihovega izvajanja. Spremembe v poslovnem svetu pa zahtevajo tudi spremembe v izvajanju poslovnih procesov, saj se mora njihovo izvajanje prilagoditi številnim dejavnikom, ki vplivajo na učinkovitost izvajanja. Trenutno stanje učinkovitosti izvajanja je mogoče preveriti s številnimi strukturnimi in operativnimi kazalniki učinkovitosti izvajanja poslovnih procesov. Podobno kot na učinkovitost izvajanja poslovnih procesov vpliva veliko zunanjih in notranjih dejavnikov, tudi na uspešnost poslovanja poslovnega sistema poleg učinkovitosti izvajanja poslovnih procesov vpliva še veliko drugih dejavnikov. Različni avtorji ugotavljajo, da je na uspešnost poslovnega sistema treba pogledati širše in ne zgolj s tradicionalnega vidika, pri čemer poudarjajo tudi vlogo in vidik notranjih poslovnih procesov oz. učinkovitost njihovega izvajanja. V raziskavo, predstavljeno v empiričnem delu, smo vključili tri podjetja. V prvi fazi smo ocenili strukturno učinkovitost poslovnih procesov (skupaj 386 procesov), ki so bili zapisani v obliki modelov dogodkovno procesne verige (EPC). Osnovne strukturne kazalnike učinkovitosti smo s faktorsko analizo združili v 7 nepovezanih strukturnih kazalnikov učinkovitosti. Z anketo, izvedeno med vodilnimi zaposlenimi v podjetjih, ki smo jih vključili v raziskavo, smo dobili oceno vpliva posameznih zunanjih in notranjih dejavnikov na učinkovitost izvajanja poslovnih procesov. S korelacijsko in regresijsko analizo smo dokazali povezanost in moč vpliva med posameznimi zunanjimi in/ali notranjimi dejavniki in nepovezanimi strukturnimi kazalniki učinkovitosti izvajanja poslovnih procesov. V drugi fazi smo najprej ocenili uspešnost posameznega podjetja po izbranih kazalnikih uspešnosti poslovanja in nato z opisno statistiko pokazali povezanost med posameznimi nepovezanimi strukturnimi kazalniki učinkovitosti in kazalniki uspešnosti poslovanja.
Ključne besede: učinkovitost poslovnih procesov, uspešnost poslovnega sistema, strukturni kazalniki učinkovitosti, povezanost vplivnih dejavnikov in učinkovitosti, povezanost učinkovitosti in uspešnosti
Objavljeno v DKUM: 06.03.2012; Ogledov: 3309; Prenosov: 533
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

2.
Obvladovanje strateških kriz z uporabo projektnega menedžmenta kot celovit invencijsko-inovacijski proces
Igor Vrečko, 2011, doktorska disertacija

Opis: Osrednji problem doktorske disertacije izhaja iz spoznanja, kako zelo pomembne in hkrati redko obravnavane so strateške krize v poslovnih sistemih (PS). Strateško krizo, kot jo opredeljujejo redki avtorji, ki se sicer s tem pojmom ukvarjajo, je težko zaznati in predvsem težko je ovrednotiti in določiti kazalce za njeno identifikacijo, saj ni vidna in izmerljiva z ustaljenimi kazalci za spremljanje uspešnosti PS. Na drugi strani je pogosto obravnavana poslovna kriza vsaj po nekaterih kazalcih uspešnosti PS izmerljiva in tako razpoznavna, kar pomeni, da je bistveno lažje sprejeti zavedanje o njenem obstoju ter tako sprožiti pobudo in proces za odpravo vzrokov in posledic poslovne krize. Vendar pobuda in proces odprave ne smeta biti prepozna ali premalo celovita, predvsem ne zato, ker nastopajo bistveni vzroki za poslovno krizo že prej, najpogosteje pri oblikovanju in uresničevanju strategije PS. Izhodišče raziskave te doktorske disertacije je, da je pojav poslovne krize posledica strateške krize. Govorimo o tem, da je strateška kriza, ki je PS ni znal preprečiti ali omiliti njene posledice za njegov nadaljnji razvoj, privedla do njegove poslovne krize. Strateško krizo moramo povezati s tem, da (1) v PS niso bile sprejete potrebne strateške odločitve o nadaljnjem razvoju PS, (2) v PS niso bile pravočasno sprejete strateške odločitve o nadaljnjem razvoju PS, (3) v PS niso bile sprejete pravilne strateške odločitve o nadaljnjem razvoju PS, (4) lahko pa se tudi dogodi, da so sicer bile pravočasno sprejete pravilne strateške odločitve, da pa le-te niso bile realizirane, oziroma niso bili izvedeni vsi potrebni projekti za realizacijo strateških odločitev. Osrednja vprašanja doktorske disertacije so usmerjena v pojasnjevanje pojava strateških kriz, v iskanje načinov za njihovo pravočasno in dovolj celovito prepoznavanje oziroma zaznavanje, poznavanje vpliva dinamike spreminjanja poslovnega okolja na pojav strateških kriz in podobno. Spoznanje, da imajo projekti in obvladovanje vseh procesov v celotnem življenjskem ciklusu projektov izredno pomembno vlogo pri reševanju poslovnih kriz, usmerja raziskavo v opredeljevanje vloge projektov in projektnega menedžmenta tudi za obvladovanje strateških kriz. Projekti in projektno delovanje so lahko primerno sredstvo za sistematično reševanje strateških kriz PS, kar lahko podkrepimo s tem, da je v zadnjem obdobju v strokovni literaturi do bistveno večjega izpostavljanja, da je nujno uresničevati strateške usmeritve s projekti, in torej do povezovanja strateškega in projektnega menedžmenta, kot je bilo pred tem. Namen doktorske disertacije je bil proučiti problematiko obvladovanja strateških kriz v PS in sicer na način, da skupno in ustrezno celovito obravnavamo integracijo različnih teoretičnih konceptov iz področij strateškega in projektnega menedžmenta ter teorije sistemov in inovacijskega menedžmenta. Temeljno raziskovalno vprašanje v doktorski disertaciji je, kako v PS zagotoviti dolgoročno uspešnost (če je ta v interesu lastnikov PS) in kaj je vzrok temu, da se nekateri PS precej uspešno izogibajo večjim poslovnim težavam, ki jih lahko opredelimo kot poslovne krize, medtem ko se nekateri drugi PS z njimi soočajo precej bolj pogosto; ali uspešnost v obvladovanju projektnih procesov, vse od opredelitve in izbora projektov pa do zagotovitve njihove uspešne izvedbe in zagona eksploatacij lahko pripomore k zagotavljanju dolgoročne uspešnosti PS – in če je temu tako, kako zagotoviti to uspešnost v obvladovanju projektnih procesov? V disertaciji je oblikovan tristopenjski dvodimenzionalni model obvladovanja strateških kriz, ki integrira sistemsko teorijo v povezovanje strateškega menedžmenta (zadolženega za oblikovanje strategij obvladovanja kriz), projektnega menedžmenta (zadolženega za proces projektnega obvladovanja kriz) in inovacijskega menedžmenta (zadolženega za oblikovanje vsebinskih rešitev, vključno s potrebnim dvigovanjem stopnje inovativnosti v procesu projektnega izvajanja strategij).
Ključne besede: strateške krize, sistemske strateške krize, poslovne strateške krize, poslovne krize, teorija sistemov, dialektična teorija sistemov, projektni menedžment, organizacijska zrelost projektnega menedžmenta, strateški menedžment, inovacijski menedžment, invencijsko-inovacijski proces, značilnosti okolja, spreminjanje okolja, dolgoročna uspešnost poslovnega sistema
Objavljeno v DKUM: 07.09.2011; Ogledov: 4639; Prenosov: 694
.pdf Celotno besedilo (15,09 MB)

Iskanje izvedeno v 3.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici