| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 502
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Bonitetna ocena in finančno zdravje podjetja
Julija Visočnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Da bi podjetja kvalitetnejše sprejemala odločitve, imela nad svojim poslovanjem nadzor in bolje vodila poslovanje na prava pota, je smiselno da se poslužujejo analiziranju poslovanja podjetja in uporabijo finančno analizo. Tako spoznajo svoje pomanjkljivosti in prednosti. Za izboljševanje in ocenjevanje prihodnosti uporabljajo podjetja informacije, ki izhajajo iz računovodskih podatkov iz preteklih let. V magistrski nalogi smo predstavili uspešnost poslovanja podjetja, bonitetno oceno in finančno zdravje, jih na teoretičen in praktičen način preverili in ugotavljali povezave med njimi. Opredelili smo finančno analizo s kazalniki ter uporabili Altmanov model za preverjanje finančnega zdravja podjetja. V empiričnem delu smo izbrali 3 podjetja, predstavili njihovo dejavnost in poslovanje ter za izračun kazalnikov uporabili podatke iz poslovnih poročil za povprečje treh let 2017, 2018 in 2019, za izdelavo finančne analize. S kazalniki smo analizirali njihovo uspešnost in likvidnost ter s tem bonitetno oceno ter finančno zdravje podjetja. Uporabili smo letna poročila oziroma bilanco stanja ter izkaz poslovnega izida in podatke, ki so javno dostopni. Izbrali smo podjetja, ki so primerljiva glede na višino prihodkov od prodaje, da so podjetja med seboj lahko bila primerljiva. Rezultati finančne analize in modela so nam dali informacije glede uspešnosti poslovanja podjetja in bonitetne ocene. Ker smo preverjali tudi povezavo med uspešnostjo, bonitetno oceno in finančnim zdravjem, smo za preverjanje finančnega zdravja uporabili Altmanov model, kjer smo ugotovili ali so podjetja uspešna in stabilna. V sklepnem delu smo strnili ugotovitve, ki smo jih pridobili iz analize in modela in ugotovili, da če je podjetje uspešno in ima dobro bonitetno oceno je tudi finančno zdravo. Ugotovili smo tudi, da sicer finančna ocena s kazalniki uspešnosti in likvidnosti zadovoljivo pokaže kakšno je stanje podjetja, vendar pa je potrebno preveriti tudi dinamično oceno, ki je določena na podlagi nebilančnih oziroma mehkih kazalnikov in kjer nam dejavnost, lokacija, tožbe, blokade, plačilni indeksi, preverjanje insolventnih postopkov in profil podjetja, lahko pokažejo potencialno poslabšanje finančnega položaja ocenjenega subjekta.
Ključne besede: Bonitetna ocena, finančni kazalniki, finančna analiza, uspešnost poslovanja, finančno zdravje podjetja, Altmanov model.
Objavljeno v DKUM: 28.02.2022; Ogledov: 141; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

2.
Izzivi pri merjenju uspešnosti poslovanja podjetja Tosama d. o. o.
Martina Kotnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Podjetje samo in okolje v katerem deluje se vseskozi spreminja, zato ga je treba stalno in ciljno usmerjati. Pomembno je, da se v podjetjih spremlja in obravnava uspešnost njihovega poslovanja na različne načine. V tem diplomskem delu raziskujemo, kako meriti uspešnost poslovanja podjetja, kakšne kazalce in kazalnike za to izbrati. Delo smo v grobem razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili izkaz poslovnega izida ter bilanco stanja, nato pa smo prešli na vodoravno in navpično analizo, kazalce in zaključili s kazalniki. V praktičnem delu smo sprva predstavili podjetje Tosama d.o.o., nato pa ugotovitve vodoravne in navpične analize, ter preračunali in na koncu komentirali izbrane kazalnike. Kazalniki, ki smo jih izbrali so dobičkonosnost poslovanja, dobičkonosnost celotnih prihodkov, donosnost kapitala in donosnost sredstev. Ugotovili smo, da je podjetje najbolje poslovalo v letu 2017, nato pa se je uspešnost poslovanja v letu 2018 nekoliko poslabšala, zaradi povišanja proizvajalnih stroškov, predvsem zaradi rasti cen bombaža, ki je ena od njihovih osnovnih surovin, v letu 2019 pa se je zopet nekoliko izboljšala. Ugotovili smo, da je proučevanje s finančnimi kazalci sicer zanesljivo, vendar hkrati tudi pomanjkljivo, saj temeljijo na preteklih dogodkih in so usmerjeni kratkoročno, zato jih je najbolje dopolniti z nefinančnimi kazalci.
Ključne besede: izkaz poslovnega izida, bilanca stanja, kazalniki, uspešnost poslovanja, donosnost kapitala, donosnost sredstev
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 187; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

3.
Analiza gospodarnosti proizvodnje in vrednotenje investicije : diplomsko delo
Matevž Panzi, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega analizo vpliva stroškov na uspešnost poslovanja in analizo realnega primera v podjetju LKR d. o. o. v različnih primerih obdelave izdelka. Prikazani so izračuni lastne in prodajne cene izdelka na podlagi stroškov, ki nastanejo ob proizvodnji. Na podlagi vrednosti investicije, smo izdelali amortizacijski načrt s pomočjo vrednosti vsote letnih številk. S pomočjo dobe vračanja in neto sedanje vrednosti smo ovrednotili investicijo.
Ključne besede: analiza gospodarnosti proizvodnje, vrednotenje investicije, analiza vpliva stroškov na uspešnost poslovanja, podjetje LKR d. o. o.
Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 177; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

4.
Spremljanje uspešnosti poslovanja na osnovi računovodskih informacij
Maruša Bizjak Ferjan, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena uspešnost, opredeljene so računovodske informacije, ki jih prikazujejo računovodski izkazi in ki so pomembne za spremljanje uspešnosti s kazalniki. Sledi še analiza računovodskih poročil podjetja Elmont Bled, d. d., ter analiza bilanc podjetja s kazalniki v obdobju od leta 2015 do 2018. Postavili smo si dve vprašanji raziskave, in sicer kakšne so bile vrednosti kazalcev in kazalnikov podjetja Elmont v obdobju od leta 2015 do leta 2018 ter ali je bilo podjetje v tem obdobju uspešno. Za analizo uspešnosti s kazalci in kazalniki smo uporabili javne podatke, objavljene na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javno-pravne evidence in storitve, na podlagi katerih smo z izračuni posameznih kazalnikov in kazalcev ugotovili, kakšna so razmerja med posameznimi gospodarskimi kategorijami in na podlagi tega presodili, ali je podjetje uspešno. Prispevek naloge k izboljšanju situacije je to, da bo na primeru podjetja opisano, kakšne koristi prinaša podjetju spremljanje računovodskih informacij.
Ključne besede: uspešnost poslovanja, računovodske informacije, računovodski kazalniki, računovodska poročila
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 334; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

5.
Slovenska podjetja in izzivi transformiranja poslovanja : slovenski podjetniški observatorij 2019
Barbara Bradač Hojnik, 2020

Opis: V prvem poglavju monografije smo analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2018 ter primerjali ključne podatke za leto 2017 oziroma 2016 med Slovenijo in EU-28 oziroma posameznimi članicami v nefinančnem sektorju gospodarstva. Naslednji poglavji monografije sta povezani s transformacijo poslovanja podjetij, izkoriščanje druge priložnosti in krožno gospodarstvo. V poglavju o drugi priložnosti smo proučevali pravne, družbene in individualne vidike tega koncepta. Primerjalna analiza je pokazala, da je treba v EU vzpostaviti zakonodajni okvir, ki bo harmoniziral izbrana področja insolvenčnega prava. V poglavju o krožnem gospodarstvu smo ugotovili, da je Slovenija krožno gospodarstvo postavila v središče svojih strateških razvojnih dokumentov. To pomeni, da bo vzpostavljanje krožnega gospodarstva osrednja točka razvoja v prihodnjem desetletju. Slovenija pri doseganju krožnosti v primerjavi z EU zelo dobro obvladuje predvsem začetne razvojne ravni krožnosti, ne pa tudi še bolj razvitih, kompleksnejših razvojnih stopenj oziroma vidikov.
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovanje podjetja, uspešnost poslovanja
Objavljeno v DKUM: 21.05.2020; Ogledov: 558; Prenosov: 39
URL Povezava na datoteko

6.
Analiza notranjega podjetništva na primeru podjetja v kozmetični industriji
Cornelia Štefanec, 2019, diplomsko delo

Opis: »Spremembe so edina stalnica v življenju« - plemenita misel, ki opozarja na zastarelost klasičnih načinov doseganja poslovne uspešnosti. Konkurenca je tista, ki »sili« podjetja v iskanje novih rešitev. Ena izmed teh je odločitev podjetja za uvedbo koncepta notranjega podjetništva. Notranji podjetnik je lahko že oseba, ki z močno prisotnim podjetniškim duhom v ustaljenem podjetju spodbuja razvoj podjetništva, ta pojav pa označujemo z besedno zvezo notranje podjetništvo. V diplomskem delu natančneje predstavljamo še dokaj neznan koncept, ga primerjamo s klasičnim podjetništvom in opredelimo njegove pojavne oblike – notranje-podjetniške podjeme in notranje-podjetniške aktivnosti. Proaktivno usmerjeno podjetje s pomočjo vzpodbudnega ozračja in razpoložljivih resursov vpeljuje notranje-podjetniške elemente v le-to. Najpogosteje lahko notranje podjetništvo zaznamo kot nenehno inoviranje novih izdelkov oziroma storitev, vstop na nove (tuje) trge, privzetje strategij podjetja, spremembe v procesih ali kot prilagajanje poslovnega modela. V diplomskem delu smo podrobneje raziskali, kakšna je prisotnost le-tega v izbranem kozmetičnem podjetju. Predvidevanja, da je notranje podjetništvo prisotno, vendar ne v vseh oblikah, so se izkazala za dejanska. Raziskavo notranje-podjetniške usmerjenosti preučevanega podjetja smo izvedli s pomočjo metodologije »Corporate entrepreneurship audit«. S pomočjo dobljenih rezultatov izbrane metodologije in s pripravo SWOT analize smo raziskali in predstavili predloge za nadaljnje uvajanje in razvoj notranjega podjetništva v proučevanem podjetju.
Ključne besede: notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, uspešnost poslovanja, konkurenčna prednost, inovativnost
Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 511; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (980,25 KB)

7.
Razmerja med dejavnostjo kontrolinga, tržno vrednostjo in uspešnostjo poslovanja velikih slovenskih podjetij
Uroš Resnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Po vedno večjih zahtevah trga o celovitem usmerjanju in upravljanju podjetij se je kontroling razvil v proces, ki ga poznamo danes. Dejavnost kontrolinga je kompleksna panoga, ki se od pristopa (anglo-ameriški in nemški) do organiziranosti poslovnega subjekta razlikuje. Na organiziranost dejavnosti kontrolinga vpliva velikost podjetja, okolje, razvejanost in kompleksnost organizacije. Geografski in zgodovinski faktorji imajo ključni vpliv na razumevanje kontrolinga v podjetjih. Pojmovanje službe, ki izvaja dejavnosti kontrolinga, ni enotno. Neodvisno od imenovanja službe je enotna težnja dejavnosti kontrolinga k informacijski podpori, usmerjanju in uravnavanju poslovanja podjetja. Cilj poslovanja vsakega podjetja je povečati uspešnost v poslovanju in s tem posredno maksimirati tržne vrednosti. Namen magistrske naloge je preučiti razmerja med dejavnostjo kontrolinga, uspešnostjo poslovanja in tržno vrednostjo podjetja na vzorcu slovenskih podjetij, ki kotirajo na ljubljanski borzi.
Ključne besede: kontroling, dejavnost kontrolinga, uspešnost poslovanja, vrednost podjetja, tržna kapitalizacija, upravljanje, informiranje, analiziranje, planiranje
Objavljeno v DKUM: 20.11.2018; Ogledov: 592; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

8.
Organizacija : revija za management, informatiko in kadre
1995, revija

Opis: Organizacija je interdisciplinarna strokovna revija, ki objavlja prispevke s področja organizacije, informatike in kadrovskega managementa.
Ključne besede: organizacija dela, organizacija podjetja, organizacija poslovanja, ekonomika podjetja, kadrovanje, informacijski sistemi, uspešnost poslovanja, politika podjetja, finance, management, menedžment
Objavljeno v DKUM: 04.05.2018; Ogledov: 1771; Prenosov: 98
URL Povezava na datoteko
Gradivo ima več datotek! Več...
; Gradivo je zbirka in zajema 269 gradiv!

9.
Prisotnost notranjega podjetništva in njegova povezava z uspešnostjo hitro rastočih podjetij
Barbara Klemenčič, 2017, magistrsko delo

Opis: Podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s hitrimi spremembami, ki se nanašajo na globalizacijo, krajše življenjske cikle proizvodov/storitev, kompleksnost proizvodov in intenziven tehnološki napredek. Zaradi dinamičnih in hitrih sprememb v okolju, v katerem podjetja delujejo, so le-ta postavljena pred izziv, da pridobijo in ohranjajo svojo konkurenčno prednost. Zaradi tega predstavljajo inovacije osnovno potrebo podjetja. Da bi podjetja dosegala in ohranjala konkurenčno prednost, lahko uporabijo različne pristope, strategije in orodja. Eden izmed njih je tudi notranje podjetništvo. Notranje podjetništvo je razširjeno povsod po svetu, vendar se poimenuje na različne načine. Podjetja ga uporabljajo kot orodje, da bi dosegala predvsem uspešnost, rast, inovativnost. Notranje podjetništvo je lahko pomemben dejavnik pri uvajanju novosti, ki predstavljajo odstopanje od obstoječih rutin delovanja podjetja na različnih področjih. Prisotnost notranjega podjetništva, njegova povezava z uspešnostjo, rastjo podjetja in inovativnostjo hitro rastočih podjetij predstavlja osrednjo temo magistrskga dela. Raziskava, ki smo jo izvedli v okviru magistrskega dela, ugotavlja povezave med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo v slovenskih hitro rastočih podjetjih. Na temeljno raziskovalno vprašanje, ki se glasi: »V kolikšni meri je notranje podjetništvo prisotno v hitro rastočih podjetjih in kako je notranje podjetništvo povezano z inovativnostjo in uspešnostjo hitro rastočih podjetij?« želimo poiskati relevanten odgovor. Dandanes ima v uspešnih, inovativnih podjetjih, ki hitro rastejo, ključno vlogo notranje podjetništvo. Seveda obstaja kar nekaj načinov, kako bo podjetje uvajalo notranje podjetništvo v svoje poslovanje. Vendar pa nekatera podjetja raje dajo prednost utečeni rutini, kot da bi vzpostavljala notranje podjetništvo. Pomembno je, da se vzpostavi takšno podjetniško okolje, ki bo vplivalo na razvoj notranjega podjetništva in obenem prispevalo k sami rasti in razvoju podjetja. Iskali smo tudi povezavo med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo. Inovativnost podjetja je pomembna, saj brez inovacij ni napredka, obenem pa predstavlja gonilo, da podjetja iščejo novosti na vseh področjih svojega delovanja. Obenem pa inovativnost pomeni tudi konkurenčno prednost pred drugimi. V magistrskem delu smo se osredotočili na proučevanje slovenskih hitro rastočih podjetij, ker so to podjetja, ki so inovativna, fleksibilna in imajo konkurenčne prednosti, zaradi česar se razlikujejo od drugih podjetij. Običajno gre za manjša, vendar visokotehnološka podjetja, ki so gonilo razvoja slovenskega gospodarstva, saj ustvarjajo veliko novih delovnih mest in nenehno iščejo možnosti in priložnosti na mednarodnih trgih. V raziskavi smo proučevali sedem oblik notranjega podjetništva, za katere se podjetja odločajo, med katerimi so novi posli, nove enote, inovacije izdelkov/storitev, tehnološke inovacije, samoprenova, prevzemanje tveganja in proaktivnost. Najpogosteje se podjetja odločajo za tehnološke inovacije kot eno izmed oblik notranjega podjetništva. Vendar smo tudi ugotovili, da hitro rastoča podjetja nimajo razvitih vseh oblik notranjega podjetništva, kar pomeni, da smo delno sprejeli hipotezo, ki pravi, da ima večina hitro rastočih podjetij razvito določeno obliko notranjega podjetništva. V analize smo ugotovili, da imajo podjetja razvite samo tehnološke inovacije, inovacije izdelkov/storitev in nove posle. To pomeni, da proaktivnosti, novih enot, prevzemanja tveganja in samoprenove nimajo prisotnih ali jih ne prepoznavajo. S prisotnostjo notranjega podjetništva v hitro rastočih podjetij je povezana tudi rast podjetja, inovativnost in uspešnost poslovanja. Predvsem lastno znanje in inovacijsko-razvojna usmeritev podjetja ustvarjata pogoje za vodilni položaj na trgu.
Ključne besede: rast podjetja, uspešnost poslovanja, hitro rastoča podjetja, inovativnost, notranje podjetništvo, konkurenčna prednost.
Objavljeno v DKUM: 12.12.2017; Ogledov: 941; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

10.
Podjetniki in njihova percepcija temeljnih kazalcev poslovanja podjetij
Goran Kozar, 2017, diplomsko delo

Opis: Nenehne spremembe so glavni vzrok, ki vplivajo na segment podjetništva, ki ima zelo velik pomen v poklicnem življenju. Namen vsakega podjetnika je zadovoljevati tržne potrebe, hkrati pa dosegati želeni dobiček. Do želenega dobička pride, kadar izkoristi poslovne priložnosti, ki jim doda novo in večjo dodano vrednost. V diplomskem seminarju je obravnavana tema podjetniki in njihova percepcija temeljnih kazalcev poslovanja podjetja. Pri tem gre za predstavitev pravno-organizacijske oblike samostojnega podjetnika in njegovih posebnosti poslovanja. V prvem delu so predstavljene značilnosti pravno-organizacijske oblike, postopek registracije, obdavčitev ter prispevki s strani samostojnega podjetnika in strokovna pravila na področju računovodstva za samostojnega podjetnika. Uspešnost in učinkovitost poslovanja podjetja lahko spremljamo na več načinov. En način, ki je predstavljen, je klasičen način z različnimi temeljnimi kazalci poslovanja podjetja. Te dajo informacije o poslovanju, ki so namenjene podjetnikom, ki vodijo in usmerjajo podjetje. Praktični del zajema predstavljene samostojne podjetnike iz pomurske regije, ki opravljajo različno dejavnost in značilnosti posamezne dejavnosti. Namen diplomskega seminarja je predstaviti pravno-organizacijsko obliko podjetnika in posamezne temeljne kazalce poslovanja podjetja ter njihovo uporabno vrednost, na podlagi ugotovitev pa izboljšati poslovanje na posameznih področjih, kjer je to potrebno. Praksa/analiza kaže, da podjetniki ne poznajo temeljnih kazalcev poslovanja podjetja ter njihove uporabne vrednosti, kaj šele da bi jih uporabljali. Dejstvo je, da zaradi malega obsega poslovanja nimajo potrebe, da bi si sami urejali računovodske zadeve, zato se obračajo na specializirana podjetja, ki se ukvarjajo s tovrstno dejavnostjo.
Ključne besede: samostojni podjetnik, temeljni kazalniki poslovanja, podjetje, uspešnost poslovanja.
Objavljeno v DKUM: 28.11.2017; Ogledov: 674; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (829,59 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici