| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 499
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Spremljanje uspešnosti poslovanja na osnovi računovodskih informacij
Maruša Bizjak Ferjan, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena uspešnost, opredeljene so računovodske informacije, ki jih prikazujejo računovodski izkazi in ki so pomembne za spremljanje uspešnosti s kazalniki. Sledi še analiza računovodskih poročil podjetja Elmont Bled, d. d., ter analiza bilanc podjetja s kazalniki v obdobju od leta 2015 do 2018. Postavili smo si dve vprašanji raziskave, in sicer kakšne so bile vrednosti kazalcev in kazalnikov podjetja Elmont v obdobju od leta 2015 do leta 2018 ter ali je bilo podjetje v tem obdobju uspešno. Za analizo uspešnosti s kazalci in kazalniki smo uporabili javne podatke, objavljene na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javno-pravne evidence in storitve, na podlagi katerih smo z izračuni posameznih kazalnikov in kazalcev ugotovili, kakšna so razmerja med posameznimi gospodarskimi kategorijami in na podlagi tega presodili, ali je podjetje uspešno. Prispevek naloge k izboljšanju situacije je to, da bo na primeru podjetja opisano, kakšne koristi prinaša podjetju spremljanje računovodskih informacij.
Ključne besede: uspešnost poslovanja, računovodske informacije, računovodski kazalniki, računovodska poročila
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 85; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
Slovenska podjetja in izzivi transformiranja poslovanja
Barbara Bradač Hojnik, 2020

Opis: V prvem poglavju monografije smo analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2018 ter primerjali ključne podatke za leto 2017 oziroma 2016 med Slovenijo in EU-28 oziroma posameznimi članicami v nefinančnem sektorju gospodarstva. Naslednji poglavji monografije sta povezani s transformacijo poslovanja podjetij, izkoriščanje druge priložnosti in krožno gospodarstvo. V poglavju o drugi priložnosti smo proučevali pravne, družbene in individualne vidike tega koncepta. Primerjalna analiza je pokazala, da je treba v EU vzpostaviti zakonodajni okvir, ki bo harmoniziral izbrana področja insolvenčnega prava. V poglavju o krožnem gospodarstvu smo ugotovili, da je Slovenija krožno gospodarstvo postavila v središče svojih strateških razvojnih dokumentov. To pomeni, da bo vzpostavljanje krožnega gospodarstva osrednja točka razvoja v prihodnjem desetletju. Slovenija pri doseganju krožnosti v primerjavi z EU zelo dobro obvladuje predvsem začetne razvojne ravni krožnosti, ne pa tudi še bolj razvitih, kompleksnejših razvojnih stopenj oziroma vidikov.
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovanje podjetja, uspešnost poslovanja
Objavljeno: 21.05.2020; Ogledov: 314; Prenosov: 31
URL Povezava na datoteko

3.
Analiza notranjega podjetništva na primeru podjetja v kozmetični industriji
Cornelia Štefanec, 2019, diplomsko delo

Opis: »Spremembe so edina stalnica v življenju« - plemenita misel, ki opozarja na zastarelost klasičnih načinov doseganja poslovne uspešnosti. Konkurenca je tista, ki »sili« podjetja v iskanje novih rešitev. Ena izmed teh je odločitev podjetja za uvedbo koncepta notranjega podjetništva. Notranji podjetnik je lahko že oseba, ki z močno prisotnim podjetniškim duhom v ustaljenem podjetju spodbuja razvoj podjetništva, ta pojav pa označujemo z besedno zvezo notranje podjetništvo. V diplomskem delu natančneje predstavljamo še dokaj neznan koncept, ga primerjamo s klasičnim podjetništvom in opredelimo njegove pojavne oblike – notranje-podjetniške podjeme in notranje-podjetniške aktivnosti. Proaktivno usmerjeno podjetje s pomočjo vzpodbudnega ozračja in razpoložljivih resursov vpeljuje notranje-podjetniške elemente v le-to. Najpogosteje lahko notranje podjetništvo zaznamo kot nenehno inoviranje novih izdelkov oziroma storitev, vstop na nove (tuje) trge, privzetje strategij podjetja, spremembe v procesih ali kot prilagajanje poslovnega modela. V diplomskem delu smo podrobneje raziskali, kakšna je prisotnost le-tega v izbranem kozmetičnem podjetju. Predvidevanja, da je notranje podjetništvo prisotno, vendar ne v vseh oblikah, so se izkazala za dejanska. Raziskavo notranje-podjetniške usmerjenosti preučevanega podjetja smo izvedli s pomočjo metodologije »Corporate entrepreneurship audit«. S pomočjo dobljenih rezultatov izbrane metodologije in s pripravo SWOT analize smo raziskali in predstavili predloge za nadaljnje uvajanje in razvoj notranjega podjetništva v proučevanem podjetju.
Ključne besede: notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, uspešnost poslovanja, konkurenčna prednost, inovativnost
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 255; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (980,25 KB)

4.
Razmerja med dejavnostjo kontrolinga, tržno vrednostjo in uspešnostjo poslovanja velikih slovenskih podjetij
Uroš Resnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Po vedno večjih zahtevah trga o celovitem usmerjanju in upravljanju podjetij se je kontroling razvil v proces, ki ga poznamo danes. Dejavnost kontrolinga je kompleksna panoga, ki se od pristopa (anglo-ameriški in nemški) do organiziranosti poslovnega subjekta razlikuje. Na organiziranost dejavnosti kontrolinga vpliva velikost podjetja, okolje, razvejanost in kompleksnost organizacije. Geografski in zgodovinski faktorji imajo ključni vpliv na razumevanje kontrolinga v podjetjih. Pojmovanje službe, ki izvaja dejavnosti kontrolinga, ni enotno. Neodvisno od imenovanja službe je enotna težnja dejavnosti kontrolinga k informacijski podpori, usmerjanju in uravnavanju poslovanja podjetja. Cilj poslovanja vsakega podjetja je povečati uspešnost v poslovanju in s tem posredno maksimirati tržne vrednosti. Namen magistrske naloge je preučiti razmerja med dejavnostjo kontrolinga, uspešnostjo poslovanja in tržno vrednostjo podjetja na vzorcu slovenskih podjetij, ki kotirajo na ljubljanski borzi.
Ključne besede: kontroling, dejavnost kontrolinga, uspešnost poslovanja, vrednost podjetja, tržna kapitalizacija, upravljanje, informiranje, analiziranje, planiranje
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 379; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

5.
Organizacija
1995, revija

Opis: Organizacija je interdisciplinarna strokovna revija, ki objavlja prispevke s področja organizacije, informatike in kadrovskega managementa.
Ključne besede: organizacija dela, organizacija podjetja, organizacija poslovanja, ekonomika podjetja, kadrovanje, informacijski sistemi, uspešnost poslovanja, politika podjetja, finance, management, menedžment
Objavljeno: 04.05.2018; Ogledov: 1139; Prenosov: 26
URL Povezava na datoteko
Gradivo ima več datotek! Več...
; Gradivo je zbirka in zajema 269 gradiv!

6.
Prisotnost notranjega podjetništva in njegova povezava z uspešnostjo hitro rastočih podjetij
Barbara Klemenčič, 2017, magistrsko delo

Opis: Podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s hitrimi spremembami, ki se nanašajo na globalizacijo, krajše življenjske cikle proizvodov/storitev, kompleksnost proizvodov in intenziven tehnološki napredek. Zaradi dinamičnih in hitrih sprememb v okolju, v katerem podjetja delujejo, so le-ta postavljena pred izziv, da pridobijo in ohranjajo svojo konkurenčno prednost. Zaradi tega predstavljajo inovacije osnovno potrebo podjetja. Da bi podjetja dosegala in ohranjala konkurenčno prednost, lahko uporabijo različne pristope, strategije in orodja. Eden izmed njih je tudi notranje podjetništvo. Notranje podjetništvo je razširjeno povsod po svetu, vendar se poimenuje na različne načine. Podjetja ga uporabljajo kot orodje, da bi dosegala predvsem uspešnost, rast, inovativnost. Notranje podjetništvo je lahko pomemben dejavnik pri uvajanju novosti, ki predstavljajo odstopanje od obstoječih rutin delovanja podjetja na različnih področjih. Prisotnost notranjega podjetništva, njegova povezava z uspešnostjo, rastjo podjetja in inovativnostjo hitro rastočih podjetij predstavlja osrednjo temo magistrskga dela. Raziskava, ki smo jo izvedli v okviru magistrskega dela, ugotavlja povezave med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo v slovenskih hitro rastočih podjetjih. Na temeljno raziskovalno vprašanje, ki se glasi: »V kolikšni meri je notranje podjetništvo prisotno v hitro rastočih podjetjih in kako je notranje podjetništvo povezano z inovativnostjo in uspešnostjo hitro rastočih podjetij?« želimo poiskati relevanten odgovor. Dandanes ima v uspešnih, inovativnih podjetjih, ki hitro rastejo, ključno vlogo notranje podjetništvo. Seveda obstaja kar nekaj načinov, kako bo podjetje uvajalo notranje podjetništvo v svoje poslovanje. Vendar pa nekatera podjetja raje dajo prednost utečeni rutini, kot da bi vzpostavljala notranje podjetništvo. Pomembno je, da se vzpostavi takšno podjetniško okolje, ki bo vplivalo na razvoj notranjega podjetništva in obenem prispevalo k sami rasti in razvoju podjetja. Iskali smo tudi povezavo med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo. Inovativnost podjetja je pomembna, saj brez inovacij ni napredka, obenem pa predstavlja gonilo, da podjetja iščejo novosti na vseh področjih svojega delovanja. Obenem pa inovativnost pomeni tudi konkurenčno prednost pred drugimi. V magistrskem delu smo se osredotočili na proučevanje slovenskih hitro rastočih podjetij, ker so to podjetja, ki so inovativna, fleksibilna in imajo konkurenčne prednosti, zaradi česar se razlikujejo od drugih podjetij. Običajno gre za manjša, vendar visokotehnološka podjetja, ki so gonilo razvoja slovenskega gospodarstva, saj ustvarjajo veliko novih delovnih mest in nenehno iščejo možnosti in priložnosti na mednarodnih trgih. V raziskavi smo proučevali sedem oblik notranjega podjetništva, za katere se podjetja odločajo, med katerimi so novi posli, nove enote, inovacije izdelkov/storitev, tehnološke inovacije, samoprenova, prevzemanje tveganja in proaktivnost. Najpogosteje se podjetja odločajo za tehnološke inovacije kot eno izmed oblik notranjega podjetništva. Vendar smo tudi ugotovili, da hitro rastoča podjetja nimajo razvitih vseh oblik notranjega podjetništva, kar pomeni, da smo delno sprejeli hipotezo, ki pravi, da ima večina hitro rastočih podjetij razvito določeno obliko notranjega podjetništva. V analize smo ugotovili, da imajo podjetja razvite samo tehnološke inovacije, inovacije izdelkov/storitev in nove posle. To pomeni, da proaktivnosti, novih enot, prevzemanja tveganja in samoprenove nimajo prisotnih ali jih ne prepoznavajo. S prisotnostjo notranjega podjetništva v hitro rastočih podjetij je povezana tudi rast podjetja, inovativnost in uspešnost poslovanja. Predvsem lastno znanje in inovacijsko-razvojna usmeritev podjetja ustvarjata pogoje za vodilni položaj na trgu.
Ključne besede: rast podjetja, uspešnost poslovanja, hitro rastoča podjetja, inovativnost, notranje podjetništvo, konkurenčna prednost.
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 655; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

7.
Podjetniki in njihova percepcija temeljnih kazalcev poslovanja podjetij
Goran Kozar, 2017, diplomsko delo

Opis: Nenehne spremembe so glavni vzrok, ki vplivajo na segment podjetništva, ki ima zelo velik pomen v poklicnem življenju. Namen vsakega podjetnika je zadovoljevati tržne potrebe, hkrati pa dosegati želeni dobiček. Do želenega dobička pride, kadar izkoristi poslovne priložnosti, ki jim doda novo in večjo dodano vrednost. V diplomskem seminarju je obravnavana tema podjetniki in njihova percepcija temeljnih kazalcev poslovanja podjetja. Pri tem gre za predstavitev pravno-organizacijske oblike samostojnega podjetnika in njegovih posebnosti poslovanja. V prvem delu so predstavljene značilnosti pravno-organizacijske oblike, postopek registracije, obdavčitev ter prispevki s strani samostojnega podjetnika in strokovna pravila na področju računovodstva za samostojnega podjetnika. Uspešnost in učinkovitost poslovanja podjetja lahko spremljamo na več načinov. En način, ki je predstavljen, je klasičen način z različnimi temeljnimi kazalci poslovanja podjetja. Te dajo informacije o poslovanju, ki so namenjene podjetnikom, ki vodijo in usmerjajo podjetje. Praktični del zajema predstavljene samostojne podjetnike iz pomurske regije, ki opravljajo različno dejavnost in značilnosti posamezne dejavnosti. Namen diplomskega seminarja je predstaviti pravno-organizacijsko obliko podjetnika in posamezne temeljne kazalce poslovanja podjetja ter njihovo uporabno vrednost, na podlagi ugotovitev pa izboljšati poslovanje na posameznih področjih, kjer je to potrebno. Praksa/analiza kaže, da podjetniki ne poznajo temeljnih kazalcev poslovanja podjetja ter njihove uporabne vrednosti, kaj šele da bi jih uporabljali. Dejstvo je, da zaradi malega obsega poslovanja nimajo potrebe, da bi si sami urejali računovodske zadeve, zato se obračajo na specializirana podjetja, ki se ukvarjajo s tovrstno dejavnostjo.
Ključne besede: samostojni podjetnik, temeljni kazalniki poslovanja, podjetje, uspešnost poslovanja.
Objavljeno: 28.11.2017; Ogledov: 443; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (829,59 KB)

8.
Finančno načrtovanje v sektorju distributerjev in dobaviteljev električne energije
Monika Gradišnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Finančno načrtovanje je v današnjem času ključnega pomena. Je izražanje načrtovanja vseh načrtov v celotnem podjetju za določeno obdobje. Cilj načrtovanja je natančna določitev zastavljenih ciljev, doseči željeni dobiček, izvajati finančno politiko podjetja in slediti finančnemu načrtu. Ob tako negotovih razmerah na trgu, je še kako pomembno, da se podjetja zavedajo pomena finančnega načrtovanja. Podrobno bomo raziskali finančno načrtovanje in poslovanje treh izbranih dobaviteljev električne energije in distributerja električne energije v Sloveniji. Predstaviti želimo delovanje Slovenskega elektroenergetskega sistema in vlogo Agencije za energijo Republike Slovenije. Cilji naloge so podrobno opisati pomen in način finančnega načrtovanja pri pravnih subjektih, spoznati delovanje Slovenskega elektroenergetskega sistema ter spoznati potek finančnega načrtovanja pri treh izbranih dobaviteljih električne energije. Na trgu z električno energijo je prisotnih vedno več konkurenčnih dobaviteljev. Kar omogoča odjemalcem lastno izbiro dobavitelja. Podjetja se torej srečujejo z velikim številom menjav dobaviteljev, kar pa jim lahko povzroči izgubo. Potek finančnega načrtovanja pri podjetjih je podoben in strmijo k podobnim ciljem.
Ključne besede: finančno načrtovanje, finančni načrt, uspešnost poslovanja, Slovensko elektroenergetski sistem, Agencija za energijo RS, dobavitelji električne energije
Objavljeno: 30.05.2017; Ogledov: 647; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (668,22 KB)

9.
USPEŠNOST FRANŠIZNEGA POSLOVANJA V SLOVENIJI IN NA HRVAŠKEM
Jasmina Landeker, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo se osredotočili na franšizno poslovanje v Sloveniji in na Hrvaškem ter primerjali njuno uspešnost v poslovanju. Franšizing je poslovni model, ki se lahko uporablja v različnih industrijah – od prodaje na drobno, do različnih profesionalnih služb – kot način rasti in širitve poslovanja podjetnikov, ki so razvili in standardizirali svoje dejavnosti, ali kot vstop v podjetništvo in samozaposlovanje za podjetnike začetnike. Obstaja mnogo definicij in vrst franšiz, z nekaterimi se bomo srečali tudi v nadaljevanju tega dela. Franšizno poslovanje ima velik vpliv na svetovno gospodarstvo z ustvarjanjem novih delovnih mest, gospodarske modernizacije, prenosa tehnologije ter s pridobivanjem novih dinamičnih veščin in sposobnosti ter z razvojem malih in srednje velikih podjetij. Število zaposlenih v franšizingu je veliko na vseh celinah, največ pa jih je v ZDA in Evropi. Namen te naloge je predstaviti pojem franšizinga, opredeliti zgodovino in razvoj franšiznega poslovanja, opredeliti oblike franšiznega poslovanja, predstaviti franšizno poslovanje v Sloveniji in na Hrvaškem ter predstaviti sklepe, ki smo jih dobili z raziskavo, kako uspešno je poslovanje v Sloveniji ter na Hrvaškem. Za ugotovitve zastavljenih hipotez smo naredili tabelarične in grafične prikaze podatkov, na podlagi katerih smo podali odgovore nanje.
Ključne besede: franšizing, uspešnost poslovanja, franšizojemalec, franšizodajalec, franšizna pogodba
Objavljeno: 17.11.2016; Ogledov: 612; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

10.
ANALIZA USPEŠNOSTI POSLOVANJA PODJETJA ENERGOCONSULTING D.O.O.
Primož Vavpotič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo analizirali poslovanje podjetja Energoconsulting d.o.o. v poslovnih letih 2013 in 2014. Analizo poslovanja navedenega podjetja smo opravili z namenom, da ugotovimo pozitivne in negativne učinke v poslovanju ter na tak način pridobimo informacije, s katerimi bi lahko v naslednjih letih poslovanja operiralo vodstvo podjetja ter sprejemalo odločitve, ki bi povečale uspešnost poslovanja. Vsako podjetje namreč stremi k čim uspešnejšemu poslovanju, k čemer pripomorejo pravilne odločitve, ki temeljijo na opravljenih analizah. Osnova za takšne pravilne odločitve pa je poznavanje prednosti in slabosti poslovanja, organizacija procesov v podjetju, poznavanje razmer na trgu ter poznavanje konkurence. Cilje, ki si jih je postavilo podjetje, pa naj gre za kratkoročne ali dolgoročne, pa je mogoče oblikovati na podlagi kvalitetne analize poslovanja. Diplomsko delo je sestavljeno iz osmih poglavij. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča, ki so pomembna za nadaljnje analiziranje v diplomski nalogi. Tako je predstavljen sam pojem analize poslovanja, opredelitve temeljnih računovodskih izkazov, kot sta bilanca stanja in izkaz poslovnega izida. V nadaljevanju je predstavljen praktičen del diplomske naloge, ki smo ga razdelili v tri poglavja: analizo uspeha poslovanja, kjer smo opravili podrobnejšo analizo prihodkov, odhodkov in poslovnega izida s primerjavo podatkov iz leta 2013 in 2014. V nadaljevanju smo proučevali uspešnost poslovanja na podlagi treh kazalnikov: proizvodnje, donosnosti in gospodarnosti, kjer smo prav tako uporabil podatke iz leta 2013 in 2014. Nadalje smo analizirali sredstva, tako dolgoročna sredstva kot tudi kratkoročna sredstva. Praktičen del smo zaključili z analizo poslovnih funkcij, da bi ugotovili vzroke odstopanj od uspešnosti. V tem poglavju smo opravili analizo proizvodne, nabavne, prodajne, finančne in kadrovske funkcije. V okviru analize finančne funkcije smo prikazali še plačilno sposobnost in finančno stabilnost podjetja. Kot zadnje poglavje je zapisan sklep, v katerem smo skušali svoje ugotovitve ter analize povezati in podati celovito oceno poslovanja proučevanega podjetja.
Ključne besede: Analiza poslovanja, Uspešnost poslovanja, Sredstva, Poslovne funkcije, Izkaz poslovnega uspeha
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 1978; Prenosov: 484
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici