| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Sistem nagrajevanja in delovna uspešnost zaposlenih v nepridobitnih organizacijah
Iztok Jerina, 2025, magistrsko delo

Opis: Uravnotežen sistem nagrajevanja je za vsako organizacijo nuja, če želi motivirati zaposlene, da so na svojih delovnih mestih uspešni. Iz tega razloga je dobro izdelan sistem nagrajevanja pomemben za organizacijo, kar smo lahko prebrali v literaturi, ki smo jo ob pripravi te študije pregledali. V naši študiji se osredotočamo na sistem nagrajevanja, ki ga sestavljajo notranje (intrinzične) in zunanje (ekstrinzične) nagrade. Skozi delo smo iskali odgovor na vprašanje, ali nagrade (notranje in zunanje) pomembno vplivajo na delovno uspešnost zaposlenih v nepridobitnih organizacijah. Podatke za analizo smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali mnenja zaposlenih o notranjih in zunanjih nagradah ter delovni uspešnosti v nepridobitnih organizacijah iz Podravja. Vprašalnik so sestavljale štiri trditve, ki so se nanašale na zunanje nagrade, šest trditev, ki so se nanašale na notranje nagrade in tri trditve, ki so se nanašale na delovno uspešnost zaposlenih. V študiji smo predstavili tudi demografske podatke (spol, starost, raven izobrazbe in delovne izkušnje), ki so nam služili kot kontrolne spremenljivke. Pred izvedbo glavne študije smo izvedli pilotno študijo, s katero smo preverili razumljivost vprašalnika. Za preverjanje zanesljivosti vprašalnika smo uporabili Cronbach alfo. Naš vzorec so sestavljali zaposleni iz nepridobitnih organizacij (pravnih oseb zasebnega prava) iz Podravja. Za metodo vzorčenja smo izbrali metodo snežne kepe. Za potrebe študije smo razdelili 113 vprašalnikov. Vrnjenih smo dobili 92 izpolnjenih, uporabnih vprašalnikov, kar predstavlja 81,42 odstotka in kaže na dober odziv zaposlenih. V vprašalniku so zaposleni ocenjevali trinajst trditev, ki so se nanašale na notranje in zunanje nagrade ter delovno uspešnost zaposlenih. Trditve so se ocenjevale na lestvici od 1 do 5, kjer ena pomeni Sploh se ne strinjam in pet Popolnoma se strinjam. Za analizo pridobljenih podatkov smo uporabili statistična orodja. Podatke smo analizirali s programsko opremo Statistical Pack (SPSS) 29. V nadaljevanju smo izvedli korelacijsko analizo, analizo glavnih komponent (PCA), enostavno in multiplo regresijsko analizo. Rezultati so pokazali pomemben, pozitiven vpliv notranjih in zunanjih nagrad na delovno uspešnost. Zaposleni v nepridobitnih organizacijah iz Podravja so v vprašalniku ocenili, da so zanje pomembne tako zunanje kot notranje nagrade za doseganje delovne uspešnosti. Iz tega lahko povzamemo, da mora sistem nagrajevanja v organizacijah slediti ravnotežju med zunanjimi in notranjimi nagradami, da je zagotovljena delovna uspešnost zaposlenih.
Ključne besede: Zunanje in notranje nagrade, delovna uspešnost, nepridobitne organizacije.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Pripadnost nogometašev
Vito Gorza, 2023, diplomsko delo

Opis: Pripadnost zaposlenih je zelo pomembna za dolgoročno uspešnost organizacij. Zaposleni, ki so pripadni, pozitivno vplivajo na medsebojne odnose v organizaciji in njeno poslovno uspešnost. Vodstvo vsake organizacije si mora zato prizadevati za zvišanje stopnje pripadnosti, saj si organizacija tako lahko ustvari konkurenčno prednost. Enako velja tudi za vse športne organizacije, med katere štejemo tudi nogometne klube. Pomembnost pripadnosti zaposlenih za organizacijo smo zato raziskovali v diplomskem delu. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pripadnost in predstavili dejavnike, ki nanjo vplivajo, v nadaljevanju nato predstavili še model treh komponent, stopnje pripadnosti, načine merjenja pripadnosti in njen pomen za organizacijo, nato pa smo pripadnost povezali še z zadovoljstvom in motivacijo. Raziskovali smo tudi management športnih organizacij in predstavili modele športnih organizacij ter organizacijske pristope, teoretični del pa smo zaključili z opredelitvijo socializacije v nogometu. V empiričnem delu smo z analizo anketnega vprašalnika analizirali stopnjo pripadnosti v nogometnih ekipah U17 in U19 NK Maribor in ugotovili, da so nogometaši obeh ekip pripadni in tudi zato uspešni.
Ključne besede: pripadnost zaposlenih, dejavniki pripadnosti, merjenje pripadnosti, model treh komponent, stopnje pripadnosti, uspešnost organizacije, pripadnost nogometašev
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 325; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

3.
Model (subjektivnega emocionalnega) dobrega počutja zaposlenih v podjetju x
Zala Jakl, 2023, diplomsko delo

Opis: Subjektivno emocionalno dobro počutje zaposlenih predstavlja ključen dejavnik v sodobnih organizacijah, ki vpliva na njihovo uspešnost in vzdržnost. Gre za celovit občutek zadovoljstva, sreče ter splošne izpolnjenosti v življenju, ki ima neposredne posledice na delovno uspešnost, zavzetost ter zadrževanje zaposlenih. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju se vedno bolj zavedamo, da dobro počutje zaposlenih pozitivno vpliva na produktivnost, inovativnost ter ustvarjanje ugodnega delovnega vzdušja. Raziskave kažejo, da zaposleni, ki doživljajo višje stopnje subjektivnega emocionalnega dobrega počutja, izkazujejo večjo stopnjo motivacije, večjo zavzetost, boljše prenašanje stresa ter boljše medsebojne odnose. V teoretičnem delu diplomskega dela smo preučevali temeljne koncepte in raziskave s področja subjektivnega emocionalnega dobrega počutja ter poudarili njegov pomen za uspešnost organizacij. Nato je sledil empiričen del raziskave s katerim smo ugotavljali trenutno stanje subjektivnega emocionalnega dobrega počutja zaposlenih v podjetju X. V sklopu tega smo si v začetku zastavili tri hipoteze, s katerimi smo želeli ugotoviti ali so zaposleni v podjetju X zadovoljni z osebnim življenjem, ali je negativni afekt zaposlenih v podjetju X višji od pozitivnega ter ali imajo starejši zaposleni v podjetju X višjo raven subjektivnega emocionalnega dobrega počutja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo zasnovali optimalen celoviti model subjektivnega emocionalnega dobrega počutja v podjetju X, ki integrira tudi predloge za izboljšanje, do katerih smo prišli na temelju izvedene raziskave.
Ključne besede: Subjektivno emocionalno dobro počutje, model subjektivnega emocionalnega dobrega počutja, zaposleni, vloga organizacije, uspešnost organizacije
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 429; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

4.
Delovanje športnih organizacij
Aljaž Kocet, 2022, magistrsko delo

Opis: Šport že dolgo časa ne predstavlja samo enega izmed mnogih hobijev, ki si ga lahko posamezniki izberemo. Športne organizacije so se v zadnjih nekaj letih, morda celo desetletjih, razvile do tolikšne mere, da v današnjih časih skoraj ni več posameznika, ki ne bi prepoznal logotipa svetovno znanega športnega kluba ali pa vsaj nekaterih glavnih zvezdnikov teh klubov. Športno okolje že dalj časa tudi ni več odmaknjeno od poslovnega sveta, vedno večji postaja namreč tudi poslovni segment športnih organizacij, ki se vedno bolj zavedajo pomembnosti rasti in razvoja celotne organizacije. Dejstvo je tudi, da lahko, če gledamo skozi prizmo delovanja organizacij, v športnih organizacijah najdemo večino mehanizmov, pristopov in principov, ki jih najdemo tudi v klasičnih organizacijah. Prav tako, kot lahko v klasičnih poslovnih organizacijah najdemo veliko različnih tipov managerjev, lahko te najdemo tudi v športnih organizacijah, kjer imajo managerji enako pomembno vlogo pri ustvarjanju rasti in razvoja celotne organizacije kot managerji v klasičnih poslovnih organizacijah. V povezavi z managerji je pomembno razmisliti tudi o načinih vodenja, ki se pojavljajo v organizacijah. Tudi tukaj športne organizacije niso izjema, saj je tudi v športnem okolju veliko odvisno od načina vodenja, ki ga managerji uporabljajo pri svojem delu. Omenjena dejstva predstavljajo glavno tematiko tega magistrskega dela, saj se zavedamo, da so športne organizacije v poslovnem svetu še vedno na nek način na stranskem tiru oziroma se jim ne posveča prav veliko pozornosti. Čeprav se v zadnjih nekaj letih ta trend nekoliko spreminja, pa je šport vseeno še vedno v večini obravnavan zgolj kot hobi in ne toliko kot predmet posla. Tako lahko povzamemo, da se tudi športne organizacije vse bolj ravnajo po principih delovanja poslovnih organizacij, saj jim to prinaša tako športne kot poslovne rezultate. V empirični raziskavi smo prišli do nekaterih pomembnih spoznanj. Jasno je na primer razvidna povezava med velikostjo nogometnega kluba in natančno ter celovito razdelano organizacijsko strukturo. V primerjavi s klasičnimi poslovnimi organizacijami smo lahko ugotovili tudi, da gre pri športnih organizacijah za manjše število opredeljenih področij. V analizi smo analizirali tudi prihodke v določenih uspešnih evropskih nogometnih klubih. Rezultati so jasno pokazali dejstvo, da imajo največje število osvojenih lovorik tisti nogometni klubi, ki v svojem poslovanju ustvarjajo tudi največ prihodkov.
Ključne besede: organizacija, organizacijska struktura, struktura prihodkov, uspešnost organizacije, management, šport, športni management, športna organizacija, nogomet, nogometni klubi
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 619; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

5.
Vpliv zavzetosti in pripadnosti zaposlenih na uspešnost organizacije
Karmen Omerzu, 2020, diplomsko delo

Opis: Zavzetost in pripadnost zaposlenih sta ključ za dolgoročno uspešnost organizacije. Zaposleni, ki so zavzeti in pripadni, s svojo energijo, entuziazmom, voljo in motivacijo vplivajo na višjo produktivnost, zaradi česar so poslovni izidi organizacije boljši. Zato se organizacije morajo zavedati pomena zavzetih in pripadnih zaposlenih ter si prizadevati za zviševanje stopnje zavzetosti in pripadnosti, kajti s tem lahko ustvarjajo konkurenčne prednosti. V diplomskem projektu smo zato raziskovali vpliv zavzetosti in pripadnosti zaposlenih na poslovno uspešnost organizacije.Z raziskovanjem zavzetosti in pripadnosti smo v teoretičnem delu najprej opredelili omenjena konstrukta ter ju povezali z dejavniki, s katerimi sta posredno povezana in imajo prav tako pozitiven vpliv na organizacijsko uspešnost. Predstavili smo tudi dva najbolj znana vprašalnika za merjenje zavzetosti zaposlenih in sicer Gallupov ter UWES vprašalnik. V projektu smo zajeli v povezavi s pripadnostjo zaposlenih, stopnje pripadnosti ter model treh komponent. Predvsem smo predstavili pozitivne učinke zavzetih in pripadnih zaposlenih za organizacije. V empiričnem delu diplomskega projekta smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali stopnjo zavzetosti in pripadnosti zaposlenih v izbrani organizaciji in to stopnjo povezali s poslovno uspešnostjo organizacije, kjer smo ugotovili, da organizacija kljub temu, da ima nezavzete in nepripadne zaposlene poslovno uspešna, vprašanje je le, kako dolgo.
Ključne besede: zavzetost zaposlenih, pripadnost zaposlenih, merjenje zavzetosti, stopnje pripadnosti, model treh komponent, uspešnost organizacije
Objavljeno v DKUM: 28.09.2020; Ogledov: 1422; Prenosov: 430
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

6.
MERJENJE ZAVZETOSTI ZAPOSLENIH V PODJETJU X
Barbara Veindorfer, 2019, magistrsko delo

Opis: Raziskave o zavzetosti dokazujejo, da zavzetost zaposlenega močno vpliva na njegovo produktivnost. Zavzeti zaposleni razvijajo svoje potenciale in gradijo dobre medsebojne odnose, zato so takšni zaposleni največje bogastvo za organizacijo. Na drugi strani nezavzeti zaposleni le pasivno opazujejo dogajanje, ne delajo ne v škodo in ne v dobro podjetja in poskušajo neizstopati iz povprečja. Največjo škodo za podjetje predstavljajo aktivno nezavzeti zaposleni, ki negativno vplivajo na produktivnost podjetja, hkrati pa namerno zavirajo razvoj ostalih zaposlenih. Zvestobe oz. zavzetosti organizacije ne morejo ukazati ali je zahtevati. Pomembno je, da poskrbijo za dobro vodenje, kar pomeni, da ima vodja z zaposlenimi dober odnos, jasno komunikacijo, hkrati pa jim omogoča nenehno rast in razvoj. V magistrskem delu želimo ugotoviti stopnjo zavzetosti zaposlenih v Podjetju X. Sestavljeno je iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu najprej opredelimo in razčlenimo pojem zavzetosti, nato predstavimo ovire do večje zavzetosti in podamo priporočila, kako ovire odstraniti in povečati zavzetost zaposlenih. V nadaljevanju opišemo glavne komponente zavzetosti. Med omenjene spadajo motivacija, zadovoljstvo, organizacijska klima, komunikacija med zaposlenimi, organizacijska pripadnost in kot zelo pomembna komponenta tudi vpliv vodenja na zavzetost zaposlenih. Ni dovolj, da je prisoten samo en dejavnik, ampak vsi skupaj predstavljajo pomembno vlogo in vpliv na stopnjo zavzetosti zaposlenih. Opišemo tudi merske inštrumente, s katerimi lahko pridemo do odgovora o stopnji zavzetosti, prav tako predstavimo tudi intervence na organizacijskem in individualnem nivoju. V empiričnem delu predstavimo raziskavo in njene rezultate. Raziskava je bila opravljena v Podjetju X, v njej je sodelovalo 20 zaposlenih. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kateri dejavniki najbolj vplivajo na zavzetost zaposlenih, kakšen je vpliv vodij na zaposlene in najpomembneje, ugotoviti, kakšna je stopnja zavzetosti zaposlenih v Podjetju X. Z rezultati smo prišli do ugotovitve, da je večina zaposlenih nezavzetih.
Ključne besede: zavzetost zaposlenih, zaposleni, vodenje, pripadnost, uspešnost organizacije
Objavljeno v DKUM: 22.05.2019; Ogledov: 2048; Prenosov: 517
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

7.
Povezanost dejavnikov notranjega marketinga v podjetju imagine
Tadeja Leskovar, 2018, magistrsko delo

Opis: Za uspešno poslovanje podjetja in doseganje strateških ciljev je pomembno, da so cilji in vizija podjetja skladni s cilji in vizijo zaposlenih. Vse večji pomen zato pripisujemo notranjemu marketingu, ki ustvarja marketinško naravnano organizacijsko kulturo. Njegova naloga je izobraževanje, usposabljanje, motiviranje zaposlenih in usklajevanje njihove vizije in delovnega procesa. Razumevanje koncepta notranjega marketinga pomeni zavedanje, da so lahko zaposleni vir konkurenčne prednosti. Notranji marketing teži k povečevanju zadovoljstva zaposlenih, saj le zadovoljni zaposleni lahko zadovoljstvo širijo med zunanje odjemalce. Cilj notranjega marketinga je zadovoljiti potrebe zaposlenih na delovnem mestu in jih motivirati za zadovoljevanje potreb zunanjih odjemalcev. Gre za ustvarjanje marketinško naravnane organizacijske kulture. Takšno osredotočanje notranjega marketinga na menjavo med podjetjem in zaposlenimi na notranjem trgu imenujemo notranja tržna naravnanost. Obravnavajo jo številni avtorji, ki zagovarjajo njene prednosti in pozitivne učinke na podjetja. V magistrskem delu smo se lotili merjenja notranje tržne naravnanosti v malem slovenskem podjetju, rezultate pa predstavili in interpretirali. Povprečne ocene rezultatov raziskave so pokazale, da je notranja tržna naravnanost v podjetju prisotna in jo zaposleni tudi zaznavajo. Zadovoljstvo na delovnem mestu je v povprečju visoko, splošno so zaposleni zadovoljni na delovnem mestu. Ugotovili smo, da so komponente notranje tržne naravnanosti med seboj povezane, ter da so vse tri komponente povezane tudi z zadovoljstvom zaposlenih. Podjetju smo predlagali, da neprestano stremi k izboljševanju komunikacije med zaposlenimi in managementom, ter izboljša usposabljanje zaposlenih, kjer so bile povprečne vrednosti odgovorov nižje.
Ključne besede: notranji marketing, notranja tržna naravnanost, organizacijska kultura, uspešnost organizacije, zadovoljstvo odjemalcev
Objavljeno v DKUM: 21.05.2019; Ogledov: 1275; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

8.
Učinki dela pod napetostjo kot metode vzdrževanja električnih inštalacij
Viktor Lovrenčić, 2018, doktorsko delo/naloga

Opis: Organizacije so soočene s pričakovanji in zahtevami zainteresiranih deležnikov, upoštevajoč zahteve glede kakovosti, varnosti in zdravja pri delu, trajnostnega razvoja, varstva okolja in nenazadnje odgovornega ravnanja do družbe, v kateri deluje organizacija. Pri tem mnogo organizacij išče inovativne poti za izpolnitev zahtev širših in ožjih deležnikov, družbe, regulatorjev, lastnikov, zaposlenih ali preprosto pričakovanja svojih odjemalcev za povečanje zadovoljstva. Aktualni pogledi na management kakovosti in razvoj sodobnih konceptov vzdrževanja odpirajo raznolike možnosti vključevanja različnih metod vzdrževanja, ki peljejo organizacijo k učinkovitemu in uspešnemu obvladovanju procesov vzdrževanja. Slednje spoznanje je prispevalo k temu, da je proces vzdrževanja postal integralni element strateškega razmišljanja številnih deležnikov oziroma zainteresiranih strani v organizaciji, od zaposlenih, lastnikov, lokalne skupnosti do države. Organizacije investirajo v inovativne procese številna sredstva in vire, saj za doseganje ciljev uvajajo nove pristope, da bi izboljšale svojo učinkovitost in uspešnost. Učinkovito in uspešno obvladovanje tako poslovnih, proizvodnih ali storitvenih procesov kot tudi procesa vzdrževanja je ključno za nadaljnji uspešen razvoj organizacij v mnogih panogah. Med inovativne napore organizacij lahko uvrstimo tudi uvajanje in izvajanje vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev z metodo dela pod napetostjo (Live Working). Delo pod napetostjo (DPN) je vsako delo, pri katerem se delavec z deli telesa ali z orodjem, opremo ali napravami zavestno dotakne delov pod napetostjo ali poseže v območje dela pod napetostjo. DPN je metoda vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev, ki se je prvič uveljavila v začetku 20. stoletja, saj je njena uporaba prvič omenjena v ZDA že leta 1913. Navkljub stoletni tradiciji je v zadnjem času DPN z reorganizacijo oziroma prestrukturiranjem sektorja prenosa in distribucije električne energije dobil novo razvojno spodbudo, saj z odprtjem trga električne energije padajo stari monopoli v prenosu in distribuciji električne energije. Številni deležniki z bolj jasnimi ekonomskimi zahtevami večajo pritisk na upravljavce prenosnih in distribucijskih omrežij za doseganje višjih standardov kakovosti električne energije (KEE) oziroma kakovosti oskrbe z električno energijo. Čeprav govorimo o stoletni tradiciji, DPN predstavlja v slovenskem okolju novo metodo vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev v proizvodnji, distribuciji in prenosu električne energije ter v industriji in ustanovah (npr. v bolnišnicah), kar zahteva poglobljeno preučitev številnih interakcij na področju izvajanja DPN kot orodja preventivnega vzdrževanja. Glavni namen pričujoče doktorske disertacije je torej s poglobljenim raziskovanjem in razumevanjem dela pod napetostjo prispevati h kakovosti, varnosti in zdravju pri delu ter k učinkovitosti in uspešnosti procesov vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev. Dejstvo je, da obstaja bogata zbirka študij, priročnikov in strokovnih člankov, ki obravnavajo DPN predvsem z vidikov razvoja tehnologije in metod DPN na vseh nivojih napetosti, razvoja orodij in opreme ter usposabljanja monterjev. Nismo pa zasledili znanstvene literature, ki bi obravnavala povezave med managementom kakovosti, varnosti in zdravja pri delu ter učinkovitostjo in uspešnostjo procesov vzdrževanja električnih inštalacij oziroma postrojev z metodo DPN.
Ključne besede: management kakovosti, varnost in zdravje pri delu, učinkovitost in uspešnost organizacije, vzdrževanje, delo pod napetostjo
Objavljeno v DKUM: 18.06.2018; Ogledov: 2052; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (5,71 MB)

9.
UČINKOVITOST IN USPEŠNOST JAVNIH UNIVERZ V SLOVENIJI IN IZBRANIH DRŽAVAH
Marina Kuhar, 2015, magistrsko delo

Opis: Javne univerze, kot javne nepridobitne organizacije, pridobivajo sredstva od države. Omejenost proračunskih sredstev in nezadostnost virov sta težavi, s katerima se srečujejo vse države. Učinkovitost in uspešnost poslovanja javnih univerz je težko izmeriti, če jih opazujemo samostojno, zato jih primerjamo z drugimi tovrstnimi inštitucijami. Osredotočili smo se na primerjavo štirinajstih javnih univerz iz sedmih držav. V teoretičnem delu naloge smo proučili in predstavili institucionalne okvire delovanja univerz v Sloveniji, Kanadi, Veliki Britaniji, Avstraliji, ZDA, Singapurju in na Danskem. Proučili smo pojme učinkovitosti in uspešnosti izvajanja dejavnosti na javnih univerzah, da bi ugotovili, katere so bistvene razlike med kazalniki. Opredelili smo kazalnike za merjenje notranje in zunanje učinkovitosti in uspešnosti izobraževanja. Raziskali smo vsa javno dostopna poročila o kakovosti, letna in finančna poročila za vsako univerzo posebej. V nadaljevanju smo proučili in primerjali finančne in nefinančne podatke izbranih univerz. Izračunali smo finančne in nefinančne kazalnike za vsako univerzo posebej in ugotovili, kakšne so razlike med proučevanimi univerzami na podlagi teh kazalnikov. Na podlagi zbranih kazalcev in kazalnikov ter izračunanih kazalnikov smo na koncu presodili, katera izmed proučevanih univerz je najboljša.
Ključne besede: javne univerze, nepridobitne organizacije, učinkovitost, uspešnost, institucionalni okviri, izobraževanje, finančni kazalniki, nefinančni kazalniki.
Objavljeno v DKUM: 23.12.2015; Ogledov: 1984; Prenosov: 294
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

10.
ANALIZA ORGANIZACIJE PODJETJA TELEKOM D.D.
Tanja Mohr Salkič, 2013, diplomsko delo

Opis: Organizacija je eden najpomembnejših pojavov, ki nas obkroža skozi celo življenje, saj se z njo srečujemo na vsakem koraku, tako v zasebnem življenju kot tudi v poslovnem okolju. Da bi bila organiziranost poslovnega sistema čim bolj uspešna in učinkovita, je potrebno veliko znanja, predvsem pa odkrivanje področja samega poslovnega sistema. Dobro organiziran poslovni sistem ima velike možnosti razvoja. Tudi zaposleni imajo velike možnosti, saj so največji potencial in eden najpomembnejših virov organizacije. So tisti, ki k samemu razvoju ogromno prispevajo. Ivanko (2004, 254) navaja, da sta učinkovitost in uspešnost podjetij povezani z besedama učinek in uspeh. Učinkovitost se nanaša na delovanje in je mera izkoristka, ki nastane kot posledica odnosa med vložki in izidi pri notranjem delovanju podjetja. Uspešnost pa se nanaša na stanje oziroma izid. Je mera, ki nastane kot posledica odnosa med doseženimi izidi in postavljenimi cilji. Na uspešnost podjetja pa vplivajo tako notranji kot zunanji dejavniki. Glede oblik organizacijskih struktur podjetij Ivanko (2004, str. 30) navaja, da je struktura organiziranosti izid organiziranja in odseva statični vidik organiziranosti odnosov med nosilci organizacijskih nalog. Če povzamemo razlago struktur več avtorjev, ki jih Ivanko navaja, lahko rečemo, da je struktura organiziranosti smotrna razporeditev organizacijskih zmogljivosti po različnih organizacijskih osnovah. K organizacijskim zmogljivostim pa sodijo tako vsi kadrovski kot tudi materialni, finančni in drugi razpoložljivi viri v organizaciji, ki zagotavljajo uresničevanje organizacijskih ciljev. Strukturo lahko prikažemo z organizacijsko shemo, oblikujejo jo pa naloge, nosilci nalog in njihova medsebojna razmerja. V diplomskem delu predstavljamo analizo organizacije podjetja Telekom d.d. V teoretičnem delu diplomskega seminarja je cilj predstaviti organizacijo in izpostaviti značilnosti same organizacije podjetja, ki zajema pojem in učinke organizacije, vpliv situacijske teorije na organizacijo, ravnanje s človeškimi viri in organizacijske strukture. V praktičnem delu pa sledi analiza organizacije na primeru podjetja Telekom d.d. s prikazom trenutne organizacijske strukture v podjetju. Podjetje deluje uspešno že od leta 1995. Na dan 31. 12. 2012 je bilo 2751 zaposlencev. Zastavili smo si tri cilje in sicer: predstaviti vpliv situacijskih spremenljivk na podjetje, predstaviti ravnanje s človeškimi viri v podjetju in predstaviti značilnosti trenutne organizacijske strukture v podjetju Telekom d.d.
Ključne besede: organizacija, učinkovitost, uspešnost, organizacijska struktura, analiza organizacije
Objavljeno v DKUM: 07.04.2014; Ogledov: 3000; Prenosov: 398
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici